Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bora 1,9TDI AJM 85kw - czasem nie odpala podczas rozruchu

specWROC 30 Lis 2013 19:12 9045 45
  • #1 30 Lis 2013 19:12
    specWROC
    Poziom 8  

    FILMIK

    http://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50&feature=youtu.be


    Usterka pojawiła się w któryś tam poniedziałek 2 dni wcześniej w piątek odebrałem auto po:
    -wymianie gumek na pompowtryskach (przyczyna wymiany-> rano 2-3 obroty więcej przy odpalaniu)
    -wymianie sprzęgła (LUK)komplet
    -wymianie oleju castrol 5w40
    -filtra paliwa, oleju, powietrza, przeciwpyłkowego (MANN)
    -wymianie łożyska przód prawy
    -(2mce wcześniej regeneracja rozrusznika)

    (całą sobotę jeździłem i byłem na geometrii zakupach etc.)

    Auto czasem ma taki problem niezależnie czy na ciepłym czy zimnym iż tylko kręci silnikiem(mógłbym kręcic tak 15 minut i nic) cofam kluczyk ponownie kręcę i odpala, usterka potrafi się pojawić rano lub w trakcie dnia. Często jest tak że kręcę 2-3 razy cofam kluczyk i pali a czasem tak że kręcę nie odpala cofam kluczyk i pali odrazu.

    auto trafiło do MECHANIKA 1:
    -stało 3 dni
    -VAG zero błędów
    -podczas kręcenia kiedy nie pali zero błędów
    -sprawdzenie przekaźników- podobno wszystkie ok
    -profilaktyczne przelutowanie 109

    auto trafiło do MECHANIKA 2 serwis MOTORPOL:
    -stało 4 dni
    -VAG zero błędów
    -podczas kręcenia kiedy nie pali zero błędów
    -kompleksowe sprawdzenie wiązki elektrycznej
    -sprawdzenie świec żarowych (nie wiem po co)
    -odpalanie na krótko celem wyeliminowania kostki stacyjki
    -diagnoza wymiana sterownika jak Pan sobie życzy za 5600zł zamawiamy nowy

    auto trafiło do MECHANIKA 3:
    -wymiana sterownika

    auto trafiło do MECHANIKA 4:
    -sprawdzenie wiązki elektrycznej
    -pomiar prądów na wiązce pompowtrysków
    -wymiana podejrzanej wtyczki na pompowtrysku
    -wymiana pompowtrysku 4go bo podobno podczas rozruchu kiedy nie pali widoczny gdzieś w VAG status 008 maksymalne natężenie prądu,
    oczywiście to nie był błąd tylko jakiś status w sekcji 018 czy 023 (nie znam się na tym)i odchył bip

    auto trafiło do MECHANIKA ELEKTRONIKA 5:
    - profesjonalne wgranie fabrycznego oprogramowania
    - wyłączenie immo

    auto z powrotem trafiło do MECHANIKA 4
    -stało 2 dni
    -kolejna wymiana gumek na pompowtryskach
    -wymiana filtra paliwa
    -sprawdzenie pompy w baku za każdym razem wyrzuca paliwo z węża po przekręceniu kluczyka, (moja obserwacja jak stan zejdzie poniżej połowy słychac napełnianie filtra)



    po kilu dniach:
    ---------------
    podczas odpalenia akurat za pierwszym razem zaczęła migać kontrolka świec żarowych, szybko do MECHANIKA 1 podpięcie pod komputer i błąd czujnika wałka rozrządu
    -czujnik wałka rozrządu kupiony w serwisie 400zł
    -czujnik wału kupiony w serwisie 200zł

    auto zostało u MECHANIKA 1
    -wymiana czujników
    -profilaktycznie zamiana vacum na taką o mniejszym przebiegu


    i niestety usterka dalej ta sama a koszty jakie poniosłem to 1/3 wartości auta, temat także założony na vwgolf.pl niestety nie udało się wskazac rozwiazania
    Wierzę że usterka jaka powstała jest to jakaś pierdoła ale za cholerę nie mogę jej zlokalizowac proszę o podpowiedź i sugestię:) Zastanawiam się nad napisaniem do TVN TURBO albo AUTO ŚWIAT, jest dla mnie nie pojęte iż wydałem tyle kasy a niestety problem mam jaki miałem:((((((((( tylko pewnie oni zleją coś takiego odrazu


    specWROC;)

    we własnym zakresie
    -włączyłem alarm w tryb serwisowy->dalej to samo
    -sprawdziłem odpalanie na kluczyku "matce" dalej to samo
    -próbowałem dodawac gazu jak tylko kreci dalej usterka obecna
    -przyznam się że jak kręcił 20 sek i nic prysnąłem plaka i odrazu odpalił, myślałem że tym wyeliminuje usterki elektryczne ale jak wszyscy mi mówią że to nie prawda

    0 29
  • TermoPasty.pl
  • #2 30 Lis 2013 19:23
    majsster
    Poziom 22  

    Zalecam jeszcze profilaktycznie nabycie nowego lub jakiegoś używanego ale sprawnego przekaznika 109. Aha i co z pompką paliwa w zbiorniku ?

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 30 Lis 2013 19:32
    specWROC
    Poziom 8  

    już dopisałem że jeden z mechaników rozpinał węże paliwowe i podobno wszystko ok pompuje paliwo po przekręcaniu kluczyka(z tego co widziałem to rozpinał przed filtrem)
    jak dostac sie do tego przekaźnika?on pewnie znajduje się pod kierownicą, auto mam od sierpnia 2013 a wcześniej jeździłem mk2 więc czarna magia;)

    0
  • #4 30 Lis 2013 19:37
    majsster
    Poziom 22  

    ale co się dzieje z pompką w chwili kiedy nie można odpalić silnika ? założyć trójnik z manometrem na przewodzie przed filtrem i obserwować ciśnienie, co do przekaźnika zobaczy czy zapala się kontrolka świec żarowych gdy silnik nie chce odpalić, i jeszcze pisałeś że wymieniali Ci sprzęgło sprawdź czy przewody nie są przyciśnięte przez skrzynie do silnika

    1
  • #5 30 Lis 2013 19:40
    specWROC
    Poziom 8  

    gdzie kupic taki manometr? allegro? chce próbowac już na własną rękę, za każdym razem ją słychac, kontrolka zawsze się zapala, cała wiązka sprawdzona w motorpolu kabelek po kabelku za co zapłaciłem 500,98 zł


    taki?
    http://allegro.pl/manometr-tester-miernik-cisnienia-pomp-paliwa-24h-i3728726886.html

    jakie powinienem miec wartości na jałowym i podczas odpalania??

    zastanawiam się jeszcze czy na próbę nie odpiąc czujnika temp. płynu tylko:
    -gdzie on jest
    -czy odrazu nie będzie błędu?

    0
  • #6 01 Gru 2013 10:23
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Ustawienie wałka rozrządu sprawdzaliście? wartość zbliżona jak najbardziej do 0...

    1
  • #7 01 Gru 2013 12:49
    djswirek
    Poziom 21  

    Po wymianie czujnika wałka rozrządu błąd znikł? Jak zachowuje się obrotomierz w momencie jak próbujesz odpalić ale nie "łapie"?

    1
  • #8 01 Gru 2013 14:51
    specWROC
    Poziom 8  

    Ustawienia wałka ok, w momencie kiedy nie łapie obrotomierz podrzuca do góry, jutro zrobię filmik i spróbuje tutaj wrzucić

    Po wymaianie czujników błędu nie ma

    Dodano po 9 [minuty]:

    Ustawienia wałka ok, w momencie kiedy nie łapie obrotomierz podrzuca do góry, jutro zrobię filmik i spróbuje tutaj wrzucić

    0
  • #9 01 Gru 2013 15:31
    jarciu_11
    Poziom 20  

    szukał bym jednak problemu z zasilaniem. Męczyłem taką bore tyle że bez pompki w baku. Dopiero podłączenie żarówki 55w w zasilanie przy sterowniku ujawniło problem z przelutowanym jak widać nieskutecznie przekaznikiem. Można zerknąć jeszcze na mase seterownika na podszybiu. Spadek był tak niewielki że na vagu pokazywało obroty i dawke.

    0
  • #10 01 Gru 2013 16:09
    Jabcok20
    Poziom 18  

    Może wina leży po prostu w kostce stacyjki? Ja bym sprawdzil czy podczas kręcenia idzie jakies napięcie na pompowtryski oczywiście przy podłączonej kostce.

    0
  • #11 01 Gru 2013 17:08
    rylik91
    Poziom 14  

    Odepnij czujnik temperatury i zobacz co wtedy się dzieje.

    0
  • #12 01 Gru 2013 19:20
    specWROC
    Poziom 8  

    Czujnik temperatury jest pod vacum tak jakby z jej tyłu??

    0
  • #14 01 Gru 2013 20:49
    specWROC
    Poziom 8  

    Będzie odrazu błąd?


    1.Manometr przyjdzie wtorek środa z allegro
    2.Odepnę czujnik zobaczę jak wtedy będzie palił


    Orientuje się ktoś jakie powinienem mieć wskazania na manometrze????

    0
  • #15 01 Gru 2013 23:16
    djswirek
    Poziom 21  

    Masz możliwość podpięcia pod kompa ?

    0
  • #16 01 Gru 2013 23:19
    specWROC
    Poziom 8  

    Nie ale po każdej robocie na moich oczach podpinano i pokazywano mi że zero błędów oraz brak błędów jak kręci i nie pali, mam laptopa w którym bateria nie trzyma musiałbm kupić przetwornicę, kabel i cd z programem więc to znów kolejny duży wydatek

    0
  • #17 01 Gru 2013 23:43
    djswirek
    Poziom 21  

    Po pierwsze nie za bardzo rozumiem co niby ma dać odłączenie ECT? skoro ten sam objaw jest bez względu na temperaturę. Jak dla mnie to swoją uwagę powinieneś skupić na czujniku G28 wraz z obwodem oraz na rozrusznik.

    1
  • #18 01 Gru 2013 23:54
    1440735
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 02 Gru 2013 00:10
    specWROC
    Poziom 8  

    djswirek napisał:
    Po pierwsze nie za bardzo rozumiem co niby ma dać odłączenie ECT? skoro ten sam objaw jest bez względu na temperaturę. Jak dla mnie to swoją uwagę powinieneś skupić na czujniku G28 wraz z obwodem oraz na rozrusznik.


    Czujnik wału i wałka założyłem nowy, czy o to chodzi?

    Jeśli chodzi o mechaników to jw dwóch to było elekrycy/elektromechanicy i rozkładają ręcę....

    Pytanie też jest jedno tylko tutaj można wróżyć czy jest to związane z wymianą sprzęgła......w sensie wyciąganiem skrzyni...

    Jeśli chodzi o czujnik temperatury chyba masz rację bo przecież jak zimny jest to samo a temperatura wtedy wynosi zero.


    Zastanawia mnie też jedna rzecz jakby na allegro kupić albo znaleźć gdzieś na szrocie wiązke elektryczną idącą od komputera do silnika, czy taką wiązkę podmieniłbym we własnym zakesie czy raczej nie, takie działanie mogłoby wyeliminować chyba wszelkie podejrzenia elektryzne?


    --------


    nowa wiadomość rano znów się świeci kontrolka świec i 2 błędy


    1. Błąd czujnika wałka rozrządu
    2. Błąd sterownika błąd pamięci rom

    0
  • #20 02 Gru 2013 12:17
    djswirek
    Poziom 21  

    Czujnik wałka czy wału G40 czy G28? zresztą chyba wiesz co teraz zrobić :)

    0
  • #21 02 Gru 2013 12:31
    specWROC
    Poziom 8  

    wymieniłem kilka dni temu obydwa i właśnie dalej mam błędy:

    1. Błąd czujnika wałka rozrządu
    2. Błąd sterownika błąd pamięci rom

    a przekaźnik 109? co sądzicie w serwisie kosztuje 85 zł, czy on może być zrypany i rozwalać zasilanie jeśli chodzi o komputer??

    0
  • #22 02 Gru 2013 13:11
    rylik91
    Poziom 14  

    djswirek napisał:
    Po pierwsze nie za bardzo rozumiem co niby ma dać odłączenie ECT? skoro ten sam objaw jest bez względu na temperaturę. Jak dla mnie to swoją uwagę powinieneś skupić na czujniku G28 wraz z obwodem oraz na rozrusznik.


    Racja, źle przeczytałem przepraszam, ale czujnik z wału to też chyba nie przyczyna bo obroty podczas kręcenia pokazuje.

    specWROC napisał:
    . Błąd czujnika wałka rozrządu

    Jak wymiana czujnika nie pomogła i błąd dalej wywaliło to czas przyjrzeć się instalacji obwodu czujnika

    0
  • #23 02 Gru 2013 13:18
    specWROC
    Poziom 8  

    a co sądzicie o przekaźniku 109?

    0
  • #24 02 Gru 2013 13:40
    djswirek
    Poziom 21  

    Zmierz napięcie na czujniku wałka to raz. Nie pokazuje obrotów a skacze obrotomierz a jak dla mnie to dwie różne rzeczy.

    0
  • #25 02 Gru 2013 13:48
    1440735
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 02 Gru 2013 14:11
    specWROC
    Poziom 8  

    mgrudzien35 napisał:
    Moim zdaniem to jak będziesz po kolei wszystko wymieniał to pewnie i trafisz ale kolego czy naprawa polega na tym by władować ile tylko się da kasy w auto na pomysł a może to to...
    I tak już dużo włożyłeś, pora by ktoś to dobrze zdjagnozował, może napisz na forum bory/ VW czy coś by ktoś z forum się z tobą spotkał i to sprawdził.
    Szkoda tak ładować kase w błoto.
    A próbowałeś może podjechać na serwis VW?


    1. jw Motorpol skasował 500zł wskazanie sterownik silnika->wymieniłem
    2. forum vwgolf.pl dedykowane do tych samochodów, sprawdzała jedna osoba z forum i wgrała nową mapę etc. problem nadal występuję


    gdzie szukać schematu kabelków wychodzących z sterownika silnika?

    0
  • #27 02 Gru 2013 17:23
    majsster
    Poziom 22  

    Sprawdź jeszcze wiązkę dokładnie może została uszkodzona podczas montażu skrzyni ( może nie widać gołym okiem ) ale powinny być ślady zgniecenia przewodów.

    0
  • #29 02 Gru 2013 19:49
    1440735
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 02 Gru 2013 20:28
    majsster
    Poziom 22  

    Albo jeszcze bardzo dokładnie posprawdzać masy i połączenia do rozrusznika

    0