Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane scenic - Cofanie paliwa, zaworek zwrotny

loleekk2 30 Nov 2013 20:32 48414 31
Buderus
  • #1
    loleekk2
    Level 14  
    Witam. Mam pytanie gdzie, w którym miejscu zamontować zaworek zwrotny w samochodzie renault megane scenic 97r. 1.9dt? Pomiędzy filtrem paliwa a pompką ręczną paliwa w tym małym odcinku przewodu po dłuższym postoju pojawia się na prawie całym odcinku powietrze, a więc wydaje mi się że paliwo się cofa. Tylko teraz pytanie gdzie ten zaworek zamontować?
  • Buderus
  • #2
    szast
    Level 21  
    Tak to dobre miejsce. Ale sprawdź pompkę ręczną tam też jest zamontowany zaworek zwrotny.
    Zdarza się że podejdzie tam jakiś paproch.
  • #3
    loleekk2
    Level 14  
    Właśnie założyłem nową pompke i nowe przewody i dalej mi się cofa te paliwo, na starym to samo było. Czyli pomiędzy filtrem a pompką można zamontować? Tylko ciekawe czy się zmieści bo tam nie wiele tego przewodu jest :)
  • #4
    szast
    Level 21  
    To przecież można przedłużyć.
    A masz problemy z odpalaniem zimnego silnika ?
  • #5
    loleekk2
    Level 14  
    Tzn aż takiego wielkiego problemu narazie nie mam przyszłe zimne dni i renia odpala ale przerywa i dymi, a po dodaniu gazu już praca silnika się normuje. Jak jest ciepło na dworze to tak się nie dzieje.
  • Buderus
  • #6
    szast
    Level 21  
    To sprawdź lepiej świece żarowe, a zaworek na wszelki wypadek możesz założyć.
  • #7
    loleekk2
    Level 14  
    Świece nówki ngk tamtej zimy zmieniałem bo też właśnie myślałem że to przez świece, a jednak nie. Ale jeśli widze że jest powietrze w przewodzie to chyba tak nie może być i może przez to tak odpala
  • #8
    szast
    Level 21  
    Roczne świece to nie nówki. Miernik do ręki i sprawdź świece. Wymieniałem już nowe świece nawet po nie całym miesiącu użytkowania.
  • #9
    loleekk2
    Level 14  
    ale kilka dni po wymianie świec działo się to samo
  • #10
    szast
    Level 21  
    To z czystym sumieniem możesz założyć ten zaworek zwrotny i zobaczysz wtedy jak się będzie zachowywać renia.
    Jeżeli to nie pomoże to napisz będziemy dalej szukać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    P.S. Ale dla spokojności ducha sprawdziłbym te świece. Roboty 10 min.
  • #11
    loleekk2
    Level 14  
    Okej dzięki wielkie. Postaram się w następnym tygodniu założyć. Jeszcze zapytam czy po założeniu tego zaworka trzeba dać te opaski zaciskowe do niego?
  • #12
    szast
    Level 21  
    Tak koniecznie żeby nie było wycieku i nie zapowietrzał się.
  • #13
    loleekk2
    Level 14  
    okej dzięki będę się odzywał jak zrobie :)
  • #14
    loleekk2
    Level 14  
    A jeszcze tak sobie pomyślałem czy możliwe jest że ta "gruszka" pompka paliwa została źle założona? Bo jeśli ona ma ten zaworek w sobie to może ten zaworek teraz jest ustawiony strzałką do dołu zamiast do góry. I dlatego paliwo się cofa. Co wy na to? Zresztą powinna być strzałka na gruszce :) sprawdze to jak bedzie auto w domu :D sorry za głupie pytanie :D
  • #15
    szast
    Level 21  
    Kierunek założenia tej gruszki jest bardzo ważny. Powinna być na niej strzałka. Musi być skierowana w stronę filtra paliwa.
    Renault megane scenic - Cofanie paliwa, zaworek zwrotny
  • #16
    loleekk2
    Level 14  
    godzine temu przyjechałem postawiłem auto do garażu. Poszedłem zobaczyć tą gruszke i jest dobrze założona, ale już po godzinie, silnik jeszcze ciepły a w przewodzie już było powietrze :/ Muszę ten zaworek kupić tylko musze zmierzyć srednice przewodu tylko nie mam kiedy, postaram się w tym tygodniu.
  • #17
    sebastian607
    Level 17  
    Powietrze może dostawać się też poprzez nieszczelne przewody nadmiarowe na wtryskiwaczach, warto to sprawdzić.
  • #18
    loleekk2
    Level 14  
    zaczne od tego zaworka, jak to nie pomoże bede modził dalej, jak maacie jakieś pomysły to podpowiadajcie ;)
  • #19
    loleekk2
    Level 14  
    wczoraj założyłem zaworek. Dzisiaj rano poszedłem sprawdzić jak odpali -1 na dworze, przed odpaleniem zajrzałem w przewody i co się okazała pomiędzy gruszką a zaworkiem jest kawałek przewodu i tam powietrza nie było, ale już pomiędzy zaworkiem a filtrem co dziwne był cały przewód powietrza, czyli mimo zaworka dalej paliwo się cofa ;/ Odpalił tragicznie, przerywał, szarpał, strasznie dymił, po dodawaniu gazu po chwili praca silnika się wyrównała i było dobrze.
  • #20
    szast
    Level 21  
    A gdy na zimnym silniku przed odpaleniem podpompujesz paliwo gruszką, to jak wtedy zachowuje się silnik ? Też przerywa, szarpie i dymi ?
  • #21
    loleekk2
    Level 14  
    jak podpompuje aż gruszka stanie się twarda to już lepiej odpala, może nie tak idealnie ale o wiele wiele lepiej niż bez pompowania. A jeszcze mam pytanie czzzy przy odpalonym silniku przy pompowaniu gruszką, gruszka powinna się zrobić twarda?
  • #22
    szast
    Level 21  
    Sprawdź proszę te świece żarowe, bo nie pisałeś czy sprawdzałeś.
  • #23
    loleekk2
    Level 14  
    Świece dobre ale jak bede miał miernik to sprawdze. Wydaje mi się że gdzieś w obudowie filtra jest nieszczelność skoro na tym kawałku dostaje się powietrze ;/
  • #24
    szast
    Level 21  
    Jeżeli masz gdzieś jakąś nieszczelność, to pompując gruszką powinieneś zlokalizować wyciek.
  • #25
    sebastian607
    Level 17  
    A odpowietrzał kolega filtr paliwa, tam mogło zostać trochę powietrza i będzie mieszało. W dalszym ciągu proponuję dobrze obejrzeć przewody nadmiarowe na wtryskach i zaślepkę na ostatnim.
  • #26
    loleekk2
    Level 14  
    Jakieś pół roku temu może lepiej wymieniałem filtr paliwa, ale nie odpowietrzałem nie wiem jak hmm może to dobry trop. Jeśli ktoś może to prosze opisac jak odpowietrzyć filtr paliwa ;)
  • #27
    sebastian607
    Level 17  
    Na górze obudowy filtra jest odpowietrznik, napompuj gruszką i poluzuj ten odpowietrznik, powtarzaj (pompuj i luzuj) aż będzie wypływało paliwo bez powietrza (bez piany).
  • #29
    loleekk2
    Level 14  
    odkreciłem pokrywe filtra wyjąłem filtr włożyłem z powrotem zalałem pełny pojemnik filtra ropą, założyłem z powrotem filtr zakręciłem pokrywe podpompowałem gruszką, odpaliłem przeleciało kilka pęcherzyków powietrza przez przewody i pracca silnika się wyrównała, zobacze po kilku godzinach jak odpali czy coś to pomogło
  • #30
    sebastian607
    Level 17  
    Nie trzeba odkręcać pokrywy filtra, odpowietrznik znajduje się na pokrywie.
    Nawet jak zalałeś szklankę filtra to i tak powietrze zostanie w pokrywie tam gdzie jest grzałka.