Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Omega 2.5 TDS 1997r Problem z pompa wtryskowa....

peugeot81 23 Mar 2005 08:33 12205 9
  • #1
    peugeot81
    Level 15  
    Mam od dluzszego czasu problem z moim pojazdem a mianowicie z pompa wtryskowa... Objawy sa takie ze samochod normalnie jezdzi dobrze pali rano i jak jest cieply wszystko jednym slowem oki tylko na wolnych obrotach dostawal dziwnego kolysania tak jakby na wolnych nie chodzil na wszystkich cylindrach....Czy ktos kiedys spotkal sie z takimi objawami?????Mowie w czasie przeszlym "dostawal" poniewaz bylem juz u mechanika z moim problemem ktory stwierdzil uszkodzenie czesci elektronicznej pompy czyli sterownika....Cos mi tam wyregulowal w niej jakies zaworki i teraz jest juz o wiele lepiej nie kolysze silnikiem jak wczesniej.Jak jest zimna to kolysze a pozniej lagodnieje to ale czuc nierownosc pracy na biegu jalowym.Po tej regulacji mechanika zaczela mi kopcic na czarno jak przycisne troszke...Wiem ze w dieslu to normalne ale tak nie bylo nie puszczala nawet chmurki Samochod mam prawie od nowosci kupilem go jak mial 4 miesiace i 40 tys przebiegu sprowadzony byl z niemiec...Aktualnie ma 115 tys przebiegu leje pewne paliwo prosto z rafinerii...Kupuje u wojka ktory ma forme transportowa i paliwo ma na swoje potrzeby prosto z Petrochemii....Filtr paliwowy wymieniam co 10 tys..... Aha jeszcze taka ciekawostka wczesniej pojechalem z moim problemem do servisu opla w Plocku samochod wstawilem na hale elektronika nic nie wykazala a diagnoza nie zostala przez tych "mechesow" zlokalizowana...Siedzialem w poczekalni prawie 3 godziny caly servis stal przy mojej omedze i do niczego nie doszli zaproponowali mi remont pompy na odczepne to ich 3 godzinna diagnoza....Wszyscy wzruszali tylko ramionami.... :-) Dziekuje za wszelka odpowiedz.... P.S. Nie zmaiescilem symbolu pompy poniewaz zapodziala mi sie gdzies karteczka na ktorej mialem spisany ten symbol...Jak to istotne to znajde ja i podam go...Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kordel
    Level 25  
    Jakie sa te wolne obroty? Masz silnik ulozony wzdluz samochodu, wiec jak obroty beda za niskie to autem bedzie kolysalo.

    Pozdrawiam Marcin.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    andrzej 7773
    Level 11  
    mam podobny problem z bmw 2,5tds jest to napewno coś z kątem wtrysku narazie próbuje to zlokalizować jak się uda to napisze , sugerowano mi też łancuch rozrządu
  • #5
    peugeot81
    Level 15  
    Dzieki za odpowiedz andrzej 7773 Bardzo bede wdzieczny za wszelkie informacje...... Pozdrawiam
  • #6
    jarko2f
    Level 12  
    na 100 to sterownik pompy miałem to samo a zaden komp tego nie zlokalizuje
  • #7
    Itek
    Level 20  
    Nie moge ci pomódz na odległość Poprostu żle trafiłeś do warszatów oni mie mieli pojęcia jak to naprawić . Trzeba sprawdzić Kąta wtrsku i również
    poprawić ustawienia pompy teraz jest dawka za duża i za wysokie napięcie na nastawniku dawki tam powinno być 2,666V jak zrobił na oko to nie trafił
    bez dobrego sprzętu nie da rady to trzeba dograć.
  • #8
    duzy4.1
    Level 1  
    na 100 jest to nastawnik pompy sam przerabialem i wiem cos o tym niektorzy pseudo-mechanicy biora ;po400-1000 zl za 4/cztery/srubki ,zimny lub cieply silnik,bo nastwawnik w kazdej temp chodzi inaczej
  • #9
    jupiter2580
    Level 11  
    do tych 4 śrubek dolicz sprzęt diagnostyczny, wiedza i dużo praktyki a ty kolego musisz podjechać do dobrego elektromechanika żeby ci ustawił dawkię odpowiednio i przy okazji początek wtrysku. jak dawka już na rozgrzanym silniku będzie zbyt dużo skakała to przydało by się wymienić nastawnik (tzw.sztelwerg). powodzenia
  • #10
    ataw
    Level 1  
    Witam wszystkich,mam problem.Po uszczelnieniu pompy wtryskow (opel omega 2000r 2,5tds)samochod spala mi ok 20litrow na100km.na biegu jalowym komputer pokazuje 2,3-2,9l/h,podczas "dodania gazu"liczba wzrasta natychmiast do 39,8-9.Co trzeba zrobic w takiej sytuacji?Bede wdzieczny za podpowiedz.