Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poprawność instalacji elektrycznej oraz dobranych zabezpieczeń

01 Dec 2013 22:03 7668 5
  • Level 12  
    Witam!

Mam pytanie czy dla instalacji domowej jednofazowej poniższy schemat oraz dobrane zabezpieczenia są poprawne? Oraz o opinie o wyłącznikach nadprądowych oraz różnicowo-prądowych eaton? Czy może lepszy będzie LeGrand?

Nie jestem elektrykiem, nie mam też żadnych uprawnień, ale na moje oko to bezpiecznik topikowy powinien mieć 20A a nie 25A - ponieważ powinien być mniejszy niż wyłącznik różnicowo-prądowy. Lub też wyłącznik różnicowo-prądowy powinien mieć prąd znamionowy powyżej 25A. A także pokoiki różnież powinny być podłączone do wyłącznika różnicowo-prądowego, lub cała instalacja powinna być rozdzielona pomiędzy dwa wyłącznika różnicowo-prądowe.

Schemat narysował mi prowizorycznie elektryk, który ma mi robić tą instalację i podał mi wartości zabezpieczeń jakie mają być dobrane. Ja więc znalazłem w katalogu Eatona takie zabezpieczenia i skleciłem ten oto rysunek.

Proszę więc o jakieś uwagi odnośnie takiej instalacji, jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe dane to proszę zwrócić mi uwagę, ponieważ nie wiem co powinienem tutaj jeszcze wypisać.

Pozdrawiam
    Adrian
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Helpful post
    Level 33  
    Elektryk podpina PE do rury gazowej?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 12  
    Miało to służyć wyrównaniu potencjałów, tak mówił elektryk. Wiem nie wiem może ja coś pomieszałem, ale on mówił o jakiejś lince i wyrównaniu potencjałów. Tak go zrozumiałem jak narysowałem. Instalacja nie jest jeszcze wykonana, więc nie wiem czy na 100% o to chodziło, czy coś ja pomieszałem. Ale tak go zrozumiałem.