Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf II 1.6 '91 - brak świateł cofania

d4r3k16 01 Dec 2013 23:41 9225 21
  • #1
    d4r3k16
    Level 9  
    Z góry proszę nie potępiać jeżeli podobny temat już był.
    Do konkretów. Mam golfika z 91r silnik 1.6 oraz problem z brakiem świateł cofania. Sprawdziłem bezpiecznik wedle opisu skrzynki bezpieczników który znalazłem na tej stronie
    http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/bezpieczniki-opis-golf-mk2/
    nie jest spalony. Postanowiłem sprawdzić czujnik na skrzyni biegów. Z żaróweczki zrobiłem ala tester przepływu prądu, zwarłem kable idące do czujnika, żarówka się świeci czyli prąd jest, ale światła mimo zwarcia kabli nie działają.
    Co może być jeszcze nie tak i gdzie teraz szukać?
  • #2
    piwko
    Level 25  
    Zewrzyj ten przewód do masy i zobacz czy wtedy światło cofania świeci.
    Jeśli świeci to wyłącznik do wymiany.
    Z opisu nie bardzo wynika jaki tam jest układ,jeśli wtyczka ma dwa przewody to je zewrzyj i patrz czy świeci.
    Moderated By Błażej:

    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie.

  • #3
    d4r3k16
    Level 9  
    Ma dwa przewody, i je zwarłem właśnie, ale dalej nic.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    piwko wrote:
    Zewrzyj ten przewód do masy i zobacz czy wtedy światło cofania świeci.

    KTÓRY przewód ma zewrzeć do masy???
    Zmierz zasilanie na bezpieczniku. Zmierz zasilanie na wtyczce pod obciążeniem. Zewrzyj piny we wtyczce. Sprawdź, czy światła świecą. Jak nie, to spróbuj doprowadzić do wtyczki zasilanie prosto z akumulatora (przez bezp. 5 - 10A). Jak dalej nie, to problem jest między wtyczką, a tylnymi lampami.
    Na forum są już wątki na ten sam temat. Poczytaj.
  • #5
    d4r3k16
    Level 9  
    Którędy poprowadzony jest mniej więcej kabel z wtyczki do tylnych lamp?
  • #6
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Sprawdzałeś czy napięcie dochodzi do lamp,może być problem w samych lampach,lub żarówkach.Jeżeli lampy nie świecą to nie jest jeszcze pewne że napięcie do nich nie dochodzi.
  • #7
    piwko
    Level 25  
    Błażej wrote:
    Zmierz zasilanie na bezpieczniku.

    Przecież napisał,że sprawdzał żarówką i napięcie jest.
    Błażej wrote:
    Zewrzyj piny we wtyczce

    A co ja napisałem? I co teraz, dasz sam sobie ostrzeżenie, Panie Moderatorze?
    Moderated By serwisantscani1:

    "Zewrzyj ten przewód do masy", to nie to samo co: "Zewrzyj piny we wtyczce"
    A jeśli nie wiesz czemu, to Ci wytłumaczę, że w podanej wtyczce do czujnika występuje zasilanie + więc już chyba rozumiesz co spowoduje Twoja porada aby zwierać do masy. Więc zanim znów coś napiszesz, dobrze się zastanów, bo pracujesz wydajnie na następne ostrzeżenie.

  • #8
    d4r3k16
    Level 9  
    nikusert wrote:
    Witam
    Sprawdzałeś czy napięcie dochodzi do lamp,może być problem w samych lampach,lub żarówkach.Jeżeli lampy nie świecą to nie jest jeszcze pewne że napięcie do nich nie dochodzi.

    Tak sprawdzałem tak samo jak wtyczkę do czujnika żarówką i nie ma w ogóle zasilania w lampach.
    Teraz podejrzewam uszkodzony przewód od wtyczki do tylnych lamp, tylko nie za bardzo wiem gdzie dokładnie go szukać, a nie chcę rozbierać połowy samochodu.
  • #9
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    d4r3k16 wrote:
    Teraz podejrzewam uszkodzony przewód od wtyczki do tylnych lamp
    To nie tylko podejrzewaj ale również sprawdź a jak już było pisane:
    Błażej wrote:
    spróbuj doprowadzić do wtyczki zasilanie prosto z akumulatora (przez bezp. 5 - 10A). Jak dalej nie, to problem jest między wtyczką, a tylnymi lampami.
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Do tylnych świateł idą przewody o różnych kolorach. Odszukaj sobie ten, który ma połączenie z żarówkami świateł wstecznych. I masz kolor (zresztą widać go też przy wyłączniku). I teraz sobie szukaj w wiązce idącej do tyłu auta. Osobiście bym szukał między wyłącznikiem na skrzyni, a ścianą grodziową komory silnika.
  • #11
    ABT
    Level 10  
    Sprawdź styki, może są zabrudzone.
    Sprawdź czy przewód jest cały, czy doprowadza napięcie do lampy.
  • #12
    nikusert
    Level 40  
    Sprawdziłbym jeszcze wiązkę wdłuż progu czy nie jest przygnita,lub przerwana.
  • #13
    beny1616
    Level 10  
    Głupie pytanko ale ze sprawami mechanicznymi raczej nie mam doczynienia :) gdzie jest ten czujnik?
  • #14
    nikusert
    Level 40  
    Na skrzyni biegów ,dochodzą do niego dwa przewody.
  • #15
    robkuc1
    Level 11  
    Na skrzyni biegów jest włącznik, dochodzi do niego plus i po załączeniu wstecznego ten plus pojawia się na drugim pinie, prąd ma być wtedy na lampie. Sprawdź najpierw czy dochodzi plus do wtyczki , jeśli dochodzi to przyczyną może być niezałączanie przez trzpień w środku automatu, zazwyczaj wyrabia się wierzchołek na wybieraku w automacie i nie zwiera pinów, a zatem nie może być plusa na lampie. Powodzenia, pozdrawiam.
  • #16
    yrzej
    Level 2  
    na czujniku masz dwa przewody czarno- niebieski - masa , czarno- czerwony + , sprawdz napiecie zarowka, stawiwn na przerwe w bagazniku , w dojsciu na lewa lampe , przewod czarny pin 4.

    Moderated By Błażej:

    Koniecznie wyjaśnij te teorie!

  • #17
    milejow
    Level 43  
    yrzej wrote:
    na czujniku masz dwa przewody czarno- niebieski - masa

    Popraw te bzdury bo aż w oczy kole.
  • #18
    yrzej
    Level 2  
    cos mnie omamilo z ta masa oczywiscie czujnik laczy czarno-czerwony + na czarno-niebieski .
  • #19
    beny1616
    Level 10  
    już znalazłem, dziękuję bardzo :) z tego co mi powiedziano w tych modelach sa 2 rodzaje czujników, różnią się długością gwintu. Pozdrawiam
  • #20
    ictb
    Level 2  
    mam ten sam problem - prawdopodobnie czujnik do wymiany. Tylko czy jest możliwość zamówienia nowego bez demontażu starego?
  • #21
    andrzej20001
    Level 43  
    5 min klucz 17 lub 19 i masz na wierzchu. Zrób zdjęcie wymierz i wkręć.
  • #22
    ZiBo 50986
    Level 11  
    Z tego co mi wiadomo ten okropny + idzie taką drogą...
    Stacyjka => bezpiecznik nr. 7 => automat wstecznego na skrzyni biegów (F4) => (T10/10) czyli złącze 10 stykowe, pomarańczowe, w osłonie ochronnej, pod przednią szybą po lewej stronie => (T5h/5) złącze 5 stykowe, obok słupka A, w dole po lewej, przy wiązce przewodów. T5h/5 a numer końcowy obstawiam że to pin nr. 5
    Jest jeszcze inny sposób. Skoro mamy napięcie na czujniku wstecznego (F4)-jeśli jest dobry :p puścić bezpośrednio przewód od niego do żarówki i olać jakieś tam kostki połączeń styków. NIGDY NIE ZAWODZI, a tamten wypiąć bo możliwe że jest przerwany albo ma zwarcie do masy.