Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora prostownik Lidl ULG 3.8 A1

user444 02 Gru 2013 14:26 14967 28
  • #1 02 Gru 2013 14:26
    user444
    Poziom 9  

    Witam.
    Temat o prostowniku z lidla jest zamknięty więc postanowiłem napisać nowy wątek. Podczas próby naładowania akumulatora motocyklowego zauważyłem pewien problem. Po podłączeniu prostownika i wybraniu trybu akumulator szybko uzyskuje napięcie z 12.1V na ok 14.5V (ok 30 sekund), słychać od razu buzowanie elektrolitu po czym ładowarka oznajmia, że został naładowany(zielona dioda full). Pytanie czy coś nie tak z tą ładowarką? Czy to wina akumulatora? Na innym prostowniku też szybko osiąga ok 14.4V i zaczyna buzować. Miałem nadzieje, że prostownik na mikroprocesorze(co prawda takiej sobie jakości) będzie sobie radził. Akumulator ma rok czasu dopiero, choć co prawda był rzadko używany. Proszę o rady czy reklamować prostownik i w jaki sposób mogę go jeszcze sprawdzić?

    0 28
  • #2 02 Gru 2013 14:33
    Trabi
    Poziom 36  

    Za szybko. Wymień go na inny; powiedz że ten nie działa prawidłowo. Jeśli jeszcze są, wymienią bez mrugnięcia okiem.

    0
  • #3 02 Gru 2013 14:43
    user444
    Poziom 9  

    Tyle tylko, że inny większy akumulator ładowany był dość długo i niby było ok. Testowałem na 2 motocyklowych, pierwszy raz tak samo szybko podskoczyło napięcie i pokazał full, później znów podłączyłem i już ładował ok 2h. Ten drugi natomiast od razu się gotuje. Może jednak to aku jest tak padnięte, że straciło pojemność i szybko osiąga wysokie napięcie?

    2
  • Pomocny post
    #4 02 Gru 2013 14:55
    DarekPhilips
    Poziom 18  

    Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4 V to typowe i prawidłowe napięcie ładowania akumulatora 12 V.

    0
  • #5 02 Gru 2013 15:00
    user444
    Poziom 9  

    Tak też od razu zrobiłem i pomiary są następujące:
    Prostownik z lidla po wybraniu trybu z wpiętym szeregowo miernikiem pokazuje prąd ładowania 0.8A. Po kilku sekundach napięcie na aku szybko wzrasta do ok 14.5V i ładowarka przechodzi w tryb podtrzymywania ładując prądem 0.05A.
    Prostownik inny transformatorowy ładuje na początku ok 0.9A następnie powoli spada do 0.45A i w tej granicy oscyluje. Buzowanie elektrolitu lekko słyszalne.
    Wychodzi na to, że ładowarka z Lidla zachowuje się prawidłowo dając te 0.8A ?

    0
  • #6 02 Gru 2013 15:28
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 02 Gru 2013 16:15
    user444
    Poziom 9  

    No więc inaczej, nie mam problemów z czytaniem ze zrozumieniem a chciałem się tylko upewnić co do zachowania prostownika. Sprawdziłem na innym aku i prostownik działa dobrze. Co do powyższej treści, to szkoda twojej fatygi, kilka konkretnych słów ubranych w niezbyt uprzejmą otoczkę. A chyba jednak nie o to chodzi na tym forum?

    0
  • #8 05 Gru 2014 08:55
    sampler
    Poziom 16  

    Mam prostownik z tego tematu i akumulator bezobsługowy który ma już swoje lata i nie trzyma parametrów przy mrozach, podejrzewam zasiarczenie. I teraz pytanie jak przy pomocy tego prostownika prawidłowo przeprowadzić procedurę regeneracji. Żeby prostownik wszedł w tryb regeneracji napięcie na aku musi być w zakresie 7-11V. Czyli trzeba rozładować akumulator powiedzmy prądem Q/10 ale do jakiego poziomu 10,5 V czy aż do 7? Nie chciałbym pogorszyć sprawności akumulatora. A może nie warto w ogóle próbować tego tryby w tym prostowniku?

    0
  • #9 05 Gru 2014 09:04
    Kekacz
    Poziom 10  

    To jest tryb do ratowania zbyt głęboko rozładowanych akumulatorów a nie ich regenerowania!

    Po to ładowarka używa małego, impulsowo podawanego prądu aby z powodu niskiego oporu wewnętrznego nie nastąpiło zbyt szybkie osiągnięcie tych 14,5V, co prędzej doprowadzi akumulator do poważniejszego uszkodzenia niż prawidłowego naładowania.

    0
  • #10 20 Sty 2015 20:26
    raddar85
    Poziom 9  

    Mam problem a mianowicie podpiąłem do prostownika wyczerpany akumulator 6V i 11ah, zaświeciła się dioda zasilania oraz wszystkie górne (migają) Podpowiedzcie jaka może być przyczyna takiego zachowania.

    0
  • #11 20 Sty 2015 22:06
    zibi581
    Poziom 21  

    Jeśli akumulator niema nic napięcia to prostownik nie wystartuje,drugi powód, ako padło.

    0
  • #12 20 Sty 2015 22:23
    DjMapet
    Poziom 43  

    Raczej nie ruszysz całkowicie rozładowanego akumulatora tą ładowarką.
    Głęboko rozładowany akumulator trzeba ruszyć prostownikiem transformatorowym. Całkowicie rozładowany akku to już praktycznie złom.
    Jak sytuacja przyciśnie do muru, to można ew. też tak: https://www.youtube.com/watch?v=xh2dEkoO8AM

    Pozdrawiam.

    0
  • #13 21 Sty 2015 09:45
    raddar85
    Poziom 9  

    Dziękuje za odpowiedź i podpowiedź :) Spróbuje tradycyjnym 6 v prostownikiem trafo, (problem bo mam 12V prostownik) wtedy dam znać co z tego wyszło.

    P.S Martwi mnie fakt mrugających wszystkich górnych diod.

    0
  • #14 21 Sty 2015 10:47
    Trabi
    Poziom 36  

    raddar85 napisał:
    Martwi mnie fakt mrugających wszystkich górnych diod.

    Różne akumulatory już ładowałem, ale takiego zachowania przez parę lat nie zauważyłem. Sprawdź jak zachowa się ładowarka na innym, sprawnym akumulatorze. Jeśli tak samo - padła ładowarka, jeśli będzie ładować - wywal ten 6V akumulator. Poza tym, jeśli ten akumulator ma 0V to nie ma nawet czego ratować.

    0
  • #15 22 Sty 2015 08:04
    raddar85
    Poziom 9  

    A więc powracając do mojego tematu...
    Okazało się, że akumulator 6V o którym mowa miał jednak jakieś w sobie napięcie około 4,2 V, prostownik po podpięciu zaczął szaleć poprzez migotanie czerwonych górnych diod (nie widział akumulatora) postanowiłem podpiąć tradycyjny prostownik trafo i wzbudzić akumulator do pracy, (prąd ładowania ok. 1,2 - 1,2 A)30 minut wystarczyło, ażeby akumulator załapał i wtedy podłączyłem prostownik z Lidla 3.8 A1 a trafo wyłączyłem.
    W ten sposób wszystko powróciło do normy i prostownik zaczął ładować prądem w granicach 0,9 A. Od godziny 20 do 5 rano akumulator naładowany - na prostowniku pokazała się zielona dioda "FULL"
    Postanowiłem po odłączeniu podpiąć żarówkę 6V 5W, żeby troszkę akumulator popracował..... sprawdzę napięcie i znowu podepnę ULG 3.8 A1.

    Dziękuję za zainteresowanie....pozdrawiam

    2
  • #16 22 Sty 2015 21:21
    Trabi
    Poziom 36  

    A... czy czasem to "migotanie" LED'ami to nie jest informacja o ładowaniu impulsowym? Za instrukcją:

    Po podłączeniu ładowarki do akumulatora i uruchamiany jest proces ładowania, a urządzenie wykrywa automatycznie napięcie akumulatora. Urządzenie przełącza się na tryb ładowania impulsowego, jeśli napięcie waha się w granicach 7,5 V± 0,5 do 10,5 V± 0,5 V. Ładowanie impulsowe trwa do osiągnięcia w akumulatorze napięcia wynoszącego 10,5 V± 0,5 V. Po osiągnięciu tego stanu, ładowarka akumulatorów przechodzi na normalny tryb ładowania, który został przedtem wybrany. Teraz można szybko i bezpiecznie naładować akumulator. Za pomocą tej metody można ładować i ponownie używać większość zużytych akumulatorów.
    WSKAZÓWKA: W trakcie procesu ładowania impulsowego migocze wskaźnik LED.(...)


    To samo pewnie tyczy się słabych akumulatorów 6V.

    2
  • #17 23 Sty 2015 08:06
    raddar85
    Poziom 9  

    W moim przypadku to się nie sprawdziło, bynajmniej zostawiłem tak włączony prostownik z migającymi diodami na około 8 godz. i nie było żadnej poprawy. Dopiero pobudzenie go prostownikiem trafo dało rezultat i po paru minutach podpiąłem ponownie ULG i wszystko zaczęło działać poprawnie.

    0
  • #18 23 Sty 2015 12:04
    Trabi
    Poziom 36  

    Ja właśnie wczoraj musiałem naładować aku z samochodu (padł całkowicie; nawet kontrolki się nie zapalały). Po podłączeniu nie można było wybrać żadnego trybu bo od razu po włączeniu zaczął migać LED. Minęło ze 20...30 minut i pstryk - zaskoczyła ładowarka. Ustawiłem odpowiedni tryb i rozpoczęło się normalne ładowanie. Po kilku godzinach nadal trwało ładowanie, a ładowarka była ciepła. Potem wyłączyłem bo nie chciałem żeby w nocy pracowała. Dziś doładuję do końca.

    0
  • #19 23 Sty 2015 17:58
    DjMapet
    Poziom 43  

    Nieco różnią się te ładowarki.
    Ja mam (od ok. czterech lat) taką samą, jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=9ZO5_7XKrYE i nie każdy mocno rozładowany akumulator chce ruszyć, nim się go nie podładuje transformatorowym.
    Widać nie wszystkie serie tej ładowarki są dostosowane do ładowania mocno rozładowanych akumulatorów.
    Te najnowsze są z wyświetlaczem.

    Syn ma Boscha za 300 zł - ta rusza każdy akumulator.

    pozdrawiam.

    0
  • #20 03 Sty 2016 13:51
    Wojciech_Gąsieniec
    Poziom 11  

    A ja mam to od 3 lat, niestety gwarancja minęła.
    Myślałem, że wszystko jest OK bo niby działa przełącza się i t.d.
    Okazało się jednak, że tylko prądem do 0,8 A i tylko do momentu uzyskania 14.3V.
    Potem "cyk" w środku, zapala się zielone FULL, prąd ładowania spada do 20 mA. I To Wszystko na co stać tą ładowarkę.
    Zwykle całe "względnie sensowne ładowanie" trwa godzinę lub dwie, a potem to i tydzień może stać bez większych zmian.
    Akumulator jest słaby. Nie podłączony ma ledwo 12,4 V a gęstość elektrolitu niską.
    Żadnego jeszcze tym dobrze nie naładowałem, a próbowałem już kilku. Zawsze jest tak samo.
    Totalna klapa.
    Kupiłem bo myślałem ze niemieckie lepsze niż chińskie, ale chyba już się od nich "nauczyli" biznesu.

    0
  • #21 04 Sty 2016 09:45
    Trabi
    Poziom 36  

    A akumulator masz w 100% sprawny? Sprawdzałeś go przyrządem który obciąża akumulator w czasie sprawdzania (np. PAS-XX) czy tylko miernikiem napięcie na luzie? Areometrem sprawdzałeś elektrolit?
    Poza tym, skoro na aku uzyskasz 14,3V i ładowarka się wyłącza, to czego od niej jeszcze wymagasz? Przecież naładowała dobrze. Ładowarka działa tak jak ma działać.

    0
  • #22 04 Sty 2016 11:01
    DjMapet
    Poziom 43  

    Wojciech_Gąsieniec napisał:
    Nie podłączony ma ledwo 12,4 V a gęstość elektrolitu niską.

    I oczywiście, jest to wina niemieckiej ładowarki. :-)

    Pozdrawiam.

    0
  • #23 04 Sty 2016 16:45
    ciuqu
    Poziom 33  

    Witam. Dodam trochę od siebie, wczoraj z racji dużych mrozów postanowiłem "przepalić" samochód żony. Rozrusznik ledwo kręcił ale się udało. Auto pochodziło jakieś pół godziny, wyjąłem akumulator w celu naładowania, napięcie 12,4V podpiąłem prostownik, zwykły transformatorowy, po chwili słychać buzowanie elektrolitu, napięcie na aku po 5 min 16V, ale początkowo pomyślałem że go alternator doładował. Zostawiłem na noc nie podłączony. Podpinam znów dziś rano i znów buzowanie elektrolitu, napięcie wzrosło z 12,4 do 14,2V i tak się utrzymywało więc zostawiłem na prostowniku. Po jakiś 10minutach napięcie spadło do 13,6V buzowanie ucichło i akumulator ładuje się już kilka godzin. Nie wiem jakie procesy zachodzą w akulatorze i dlaczego tak jest ale w takim przypadku prostownik. Lidla go nie naładuje, dlatego mam dwa. Lidlowski używam tylko do podładowywania, podłaczam na noc bez odpinania samochodu co by nie ustawiać zegarków itp. i by napięcie nie wzrosło powyżej 14,6V bo w nocy przecież nie będe z miernikiem stał przy aucie. Do rozładowanych akumulatorów używam tradycyjnego prostownika bez bajerów.

    0
  • #24 05 Sty 2016 07:24
    Trabi
    Poziom 36  

    Pkt.5:

    Cytat:
    ...Ładowanie.

    Na początek kilka wskazówek, których należy przestrzegać przy ładowaniu akumulatora:
    (...)
    temperatura elektrolitu powinna wynosić od 5 do 40 °C ...


    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/akumulatory.html

    Może ja mam szczęście i nie mam z tą ładowarką problemów, a może dlatego że ładuję zawsze w ciepłym, po rozgrzaniu akumulatora do temp. pokojowej itp. Jedyny akumulator którego nie udało mi się nią podnieść, to taki który po prostu był do wywalenia a stan naładowania wykazywał po kilku minutach od włączenia, po czym nie nadawał się nawet do tego, żeby zakręcić rozrusznikiem (a niby naładowany był).

    0
  • #25 05 Sty 2016 12:03
    Wojciech_Gąsieniec
    Poziom 11  

    Trabi napisał:
    A akumulator masz w 100% sprawny? Sprawdzałeś go przyrządem który obciąża akumulator w czasie sprawdzania (np. PAS-XX) czy tylko miernikiem napięcie na luzie? Areometrem sprawdzałeś elektrolit?
    Poza tym, skoro na aku uzyskasz 14,3V i ładowarka się wyłącza, to czego od niej jeszcze wymagasz? Przecież naładowała dobrze. Ładowarka działa tak jak ma działać.


    Dzięki za odpowiedź ale niestety chyba nie naładowała dobrze.
    Nie posiadam w prwdzie PAS-XX ani żadnego podobnego, więc nie mogę mieć pewności że moje aku. są sprawne w 100% (tu się zgadzam).

    Ale chodzi mi właśnie o gestość tego elektrolitu, która jest niska 1.1 (czerwone pole) także po ładowaniu.
    Z resztą jak może być inaczej jeśli prąd jest 0.8A i wszystko trwa zaledwie kilka godzin.
    Piszę to, bo dawniej używałem radzieckiego transformatorowego prostownika, który ładował prądem >2A i trwało to zwykle kilkanaście godzin, a gęstości kwasu uzyskiwałem na poziomie 1.3 (zielone).
    Było tak dopóki omyłkowo nie podłączyłem go odwrotnie i chyba transformator się zwarł w środku bo teraz napięcie ładaowania ma poniżej 11V (to już nie ważne).

    Może nie rozumiem działania tej "lidlowskiej nabijaczki", albo faktycznie coś z nią jest jednak nie jest tak.
    Wszędzie piszą że ładuje prądem 3.8A i już po kilku(nastu) godzinach akumulator jest naprawdę mocny.
    Spodziewałem się, że skoro ma µC w środku to jest na tyle "mądra", że na podstawie charakterystyki wstępnego ładowania (właśnie wówczas gdy prądem 0.8A powolutku podjeżdża do 14.4V) oceni stan akumulatora, i przystąpi do właściwej cyklicznej fazy z impulsami prądowymi 3.8A.

    Jednak ta druga faza nie występuje, więc postanowiłem temat wyjaśnić.
    Dla porównania, w serwisie samochodowym (przy naprawie rozrusznika) podładowali mi akumulator pięknie w ciągu kilku godzin jakimś dużym urządzeniem i "kręcił aż miło". A toto i tydzień może stać podłączone a efekty są takie sobie.
    Zatem:
    Jeśli ktos jest na tyle obznajomiony z urządzeniem, że potrafi coś konkretnego powiedzieć chętnie przyjmę do wiadomości.
    Nie o akumulator mi chodzi (właśnie kupiłem nowy) tylko o wiarygodne sprawdzenie ładowarki.
    Czy ma ktoś jakiś pomysł?

    1
  • #26 05 Sty 2016 20:55
    Wojciech_Gąsieniec
    Poziom 11  

    Mogę jeszcze dodać że po całodobowym doładowaniu tego samego akumulatora zwykłym małym transformatorowym 1A zasilaczem wytwarzającym max 14.5V (dawał przy tym ok. 300mA prądu) napięcie wzrosło powyżej 14V a po odłączeniu ładowania powoli spadło i dość trwale utrzymywało w okolicach 13V.

    Postanowiłem sprawdzić co "lidlówka" zrobi jak ją podłączę do takiego świeżo odłączonego 13 woltowca. Spodziewałem się że od razu pokaże FULL.

    Jednak nie .
    Najpierw zaczęła migać dioda akumulatorka, co jak się zdaje "w jej języku" oznacza ładowanie impulsowe przy za niskim napięciu, a potem wybrała tryb 6V i wolałem ją wyłączyć w obawie żeby czegoś nie spalić.
    Po resecie wtyczką zasilania wróciła do swojej starej metody "nie robienia niczego" i zapalenia zielonego FULL.

    0
  • #27 08 Sty 2016 07:59
    ciuqu
    Poziom 33  

    To może rzeczywiście coś masz nie tak, moja nawet przy "naładowanym" akumulatorze zaczyna ładować od 3,8A przez może 2s potem 0,8A, po nocy oczywiście "full", napięcie na aku około 13,5V.

    0
  • #28 09 Lut 2017 23:29
    Rafgre
    Poziom 8  

    Również posiadam zakupioną 2 lata temu ładowarkę z Lidla. Do tej zimy wszystko było ok. Dopiero teraz zauważyłem taką sytuacje. Jak podłącze akumulator i wybiorę odpowiedni tryb ładowania, ładowarka normalnie ładuję. Po kilku godzinach przeważnie zapala się zielona kontrolka FULL. I zazwyczaj pali się przez minutę może dwie i zapala się dioda czerwona - ładowanie i też ten proces trwa ok. 2 minut i zapala się dioda zielona i tak w kółko. Napięcie na zaciskach w momencie ładowania dochodzi do 14,5V w stanie FULL spada do 12,8V.Czy takie działanie jest prawidłowe. Sprawdziłem to na kilku akumulatorach.

    0
  • #29 13 Lut 2017 17:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Jest prawidłowe. Zamykam.

    0