Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Saxo 1.1 Benzyna - Mało prądu oraz gaśnięcie.

czarek218 02 Dec 2013 20:32 2775 2
  • #1
    czarek218
    Level 8  
    Witam Forumowiczów. Jestem szczęśliwym posiadaczem skarbonki bez dna zwanej Citreon Saxo 1.1 benzyna 97r. Mam z nim 2 problemy. Prosze mnie nie odsyłać do poprzednich wątków ponieważ uwierzcie mi przeglądnąłem je ale chciałbym usłyszeć wasze opinie.

    1.Mam coś takiego ze autko mi odpali normalnie . lecz gdy przejade 2 albo 3 km. i sie zatrzymam. to autko pracuje ale światła sa takie przygasające,zegary przygasają,wycieraczka wolno chodzi,nawiew na max slabo chodzi.lecz gdy dodam gazu to auto nagle "ożywa". co to moze byc ??

    2.Auto często gdy hamuje gwałtownie. albo nieraz jak gdzieś dojeżdżam na luzie gaśnie ( bardzo delikatnie bez szarpnięcia ani nic.) Rownież jak jade i chce sb pocisnąc tak bardziej na biegu np. 4500 obr + .. to autko lubi szarpnać albo tak jakby niechcialo sie rozpedzać,, muli go ze tak powiem. Czy może to byc czujnik połozenia wału ???

    Na poczatku sam probowalem naprawiać patrząc na forum i wymieniłem:
    -filtr paliwa
    -kable WN
    -Świece
    -pompka paliwa przeczyszczona
    -przepustnica albo gażnik (sam powiem szczeze niewiem co to jest) przeczyszczone
    -akumulator



    i Efektu widać niebyło

    a więc oddałem auto do elektromechanika (w z problemem nr 1.)
    mechanik stwierdzil ze problem jest lecz nie wie czego to wina .sprawdzil mi alternator stwierdzil ze jest dobry.. sprawdzil rowniez wszystkie obwody kable kostki.i zawołał za to. 90 zl

    drugi mechanik moj sąsiad twierdzi zebym mimo wszystko odwiozl alternator do regeneracji bo wdg niego on sie grzeje i ze bendiks napewno mi z problemem pomoze ( zobaczymy co z tego wyniknie ^^)

    Ogolnie prosze o porade z problemem nr2. jednak jak ktos mi powie cos ciekawego na temat nr1 tez posłucham.
    Prosbe o zainteresowanie popieram tym ze jestem biedynm czuniem technikum ktorego niestac na ładowanie kasy non stop w to auto i nie widac efektow. Prosze was o porade inaczej to auto doprowadzi mnie do bankructwa albo do trumny^^.

    3.Skoro juz dodalem posta to jeszcze jedno pytanie.(problem) mam wymienione z tyłu bębny ,szczeki,cylinderki z przodu tarcze i klocki ,,,,cale przewody hamulcowe wszystko odpowietrzone,, a hamulce mimo to bardzo slabe jaka przyczyna??(moja mama w starym cistroenie ax w ktorym hamulce niebyly ruszane bardzo dlugo hamuje lepiej)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Golf90
    Level 23  
    Co do pierwszego problemu, jeśli mechanik sprawdził alternator,jakie wartości miało lądowanie?powinno wynosić około 14 volt. Jeśli miało mniej, zaczą bym od regulatora napięcia. Po drugie,w jakim stanie jest akumulator?po trzecie,czy pasek alternatora był wystarczająco naciągnięty? Problem trzeci. Możliwe że serwo masz uszkodzone, albo poprostu nowe klocki i szczęki muszą się dotrzeć.

    Dodano po 3 [godziny] 6 [minuty]:

    Jeśli chodzi o (zamulanie i gaśniecie) to też może to mieć powiązanie z serwem, podcisnienie serwa jest podłączone do kolektora ssącego,padnięte serwo przepuszcza powietrze, za czym idzie, są słabe hamulce , a silnik dostaje lewe powietrze. Ale to tylko teoria. Trzeba to sprawdzić.
  • #3
    czarek218
    Level 8  
    Ok.witam ponownie.a wiec regulator i lozysko w altku bylo do wymiany..wymienilem w bendiksie wszystko zlozylem do kupy i przeczyscilem caly gazik i sprawdzilem mozliwe jakies dziury gdzie moglo lapac lewe powietrzw.autko juz dziala fajnie niegasnie ani nic.tylko pozostal mi jeden problem mianowicie jak odpale auto i przejade ze 2km i zatrzymam sie.i dodam lekko gazu to jak sie obroty podnosza i gdy opadaja to go dlawi przez sekunde przygasaja swiatla....czy moze miec na to wplyw toze pasrk od altka jak idzie na kole od silbika od altka i od klimy i jest to napiete napinaczem..to te wszystkie kolka chodza lekko..ale to od klimy chodzi bardzo ciezko..poniwaz klime po wypatku uszkodzilwe i zostalo tylko to kolo bez smarowania... i dtugie pytanie czy mozna zalozyc na altka z kolem od silnika i napinaczem pasrk wielirowkowy???