Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114L 380 2000r. - Brak prądu po przekręceniu zapłonu

02 Gru 2013 22:13 3180 12
  • Poziom 7  
    Po przekręceniu zapłonu nie świecą się żadne kontrolki, ale gdy próbuję zapalać, to rozrusznik kręci, tylko silnik nie odpali. Po odczekaniu okolo 1 minuty słychać pstryknięcie kilku przekaźników w skrzynce bezpiecznikowej, i kontrolki zapalają sie. Samochód odpali i wszystko jest ok. Problem występuje rzadko, zdarza się to 1 raz na 50. Problem tkwi tylko w tym, że kiedy potrzeba na szybko przejechać gdzieś w kolejce do przodu, no to w tedy nie odpali. Siedziałem przy tym trochę,i zdarzyło się, że przez 2 razy brakło prądu, ale w czasie około 40s do 1 minuty pojawił się i nic nie udało mi się sprawdzić. Wiązki przewodów sprawdzałem, styki oraz miejsca załamań przewodów i wydaję się, że nie ma żadnego nad łamanego przewodu. Proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Podmień przekaźniki te z szerokimi nóżkami. Są ich 2 albo 3 sztuki
  • Poziom 7  
    Próbowałem z przekaźnikami, tych z szerokimi nóżkami mam 4 sztuki. Zamieniałem je, ale później doszedłem do tego, że jak je wyciągnę, zgasną kontrolki, to inne przekaźniki działają i auto odpali. Nie pokoi mnie tylko to, że w momencie kiedy kontrolki nie świecą, nie ma w ogóle prądu na całym panelu z przekaźnikami. Dochodzi do panelu jeden gruby przewód czerwony "+" czy on idzie bezpośrednio z akumulatorów, czy przechodzi dodatkowo przez jakieś przekaźniki.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    ywalld napisał:
    Dochodzi do panelu jeden gruby przewód czerwony "+" czy on idzie bezpośrednio z akumulatorów


    I tak i nie.To, że nie ma na nim napięcia jest zapewne przyczyną twoich problemów. Ten przewód idzie bezpośrednio z akumulatórw bez żadnych przekaźników itp ale po drodze jest jeszcze rozrusznik. Na tym przewodzie ma być stałe 24V jeśli tylko są podłączone akumulatory.

    Rozumiem, że to nie jest pojazd z ADR itp??
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Skoro zanika Ci prąd na czerwonym przewodzie w centrali P2 sprawdź jak pisze saron22 kable przy rozruszniku, druga opcja instalacja w trąbie słonia lub przegnił ten przewód w miejscu "bocznika" .... rzadko złącze pod nogami pasażera (C55).

    Lokalizacja bocznika
  • Poziom 7  
    Ja nie twierdzę, że nie ma na nim napięcia bo nawet nie zdążyłem sprawdzić w momencie kiedy nie świeciły się kontrolki. Normalnie, kiedy nic się nie dzieje jest cały czas 24V. Zastanawia mnie tylko dla czego nie działa żaden z przekaźników w momencie kiedy nie świecą się kontrolki? czyż by problem tkwił w samym panelu? Co do scani to ciąga teraz normalną naczepę, ale ma wyłączniki ADR. Jeden w kabinie a drugi na zewnątrz za kołem od strony pasażera, i one wyłączają główny wyłącznik, który znajduje się za kołem kierowcy. Tylko to wyłączanie odbywa się na zasadzie pneumatycznej, bo przy tym głównym wyłączniku jest siłownik.

    Jak możesz to napisz, co to jest ta trąba słonia, bo pierwszy raz słyszę o tym.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ywalld napisał:
    Jak możesz to napisz, co to jest ta trąba słonia, bo pierwszy raz słyszę o tym.
    Pod kabiną po prawej stronie, na załamaniu łączącym ramę z kabiną ... gumowa osłona karbowana a w niej wiązki elektryczne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może po prostu sklejają się przekaźniki, zobacz na nie RP1, RP2 i dlatego sporadycznie puszczają po chwili i się załącza. Druga sprawa sprawdź bezpieczniki szczególnie nr.1 czasem zdarza się że maja mikropęknięcia i powodują takie sesje... Podepnij żarówkę pod czerwony przewód w centrali P2 ... poruszaj wtyczkami, wiązkami, również pod kabiną zobaczysz czy zniknie zasilanie... eliminuj proste rzeczy ... przyczyn może być wiele (również przez stacyjkę). W 13 letnim aucie można się wszystkiego spodziewać...
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    A miałem taki przypadek z walnieta cela w baterii. I ze stacyjka, i z kablami w stacyjce, no i z przewodem zasilajacym w "trabie słonia", rozladowane akumulatory tez mogą dać podobne objawy.
    A więc miernik, kontrolka i do roboty.
  • Poziom 7  
    Baterie wymieniałem 4 miesiące temu i są ok.

    Dzięki za podpowiedzi koledzy. Do końca tygodnia nie będę miał już czasu się tym zająć, ale w sobotę będę coś działał w tym temacie więc wieczorem się odezwę.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ja bym jeszcze sprawdził przewody i kostkę stacyjki lubią pękać luty przez wyłamywanie kierownicy do przodu.
    Sama kostka stacyjki też może być przyczyną ale najpierw trzeba wychwycić moment i spróbować pomierzyć gdzie to napięcie faktycznie jest a gdzie go nie ma.
  • Poziom 38  
    Wtedy gdy jest problem, właśnie rozblokuj kierownicę i heja w górę, w dół na siebie, od siebie.
    Złamany przewód to częsta przypadłość.
    Uszkodzony gruby zasilajacy (czerwony), nie pozwolił by raczej na włączenie rozrusznika ten obwód potrzebuje relatywnie sporo prądu i bierze go właśnie z tego czerwonego.
  • Poziom 7  
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi i porady, problem rozwiązany.
    Przyczyną była stacyjka, a dokładnie pin C1 który podaje prąd do centrali P2.
    Przelutowałem kabel na inny wolny pin w stacyjce na którym pojawia się napięcie po
    przekręceniu kluczyka i na razie wszystko działa.

    Temat zakończony.