Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka&

02 Gru 2013 22:19 10500 9
  • Poziom 19  
    Witam!

    2 miesiące temu wymieniłem Disa w mojej Astrze H 1.6 105KM 2005r i nagle teraz zaświecił mi check i błąd jak w tytule.

    Podmieniłem Disa i dalej to samo, szarpie na wolnych obrotach i swieci check.

    Od czego mam zacząć zabawę?

    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Od sprawdzenia zasilań Disa. Jeśli będą się zgadzały leży cewka w co wątpię. Jeśli któregoś będzie brakowało to z doświadczenia wiem że sterownik silnika a jeśli mam rację mogę pomóc.
  • Poziom 19  
    Dis mam nowy ori delphi i zasilanie na cewkę czyli piny E i F jest 12V czyli ok. Podmiana disa i ten sam efekt.
  • Poziom 19  
    Uszkodzony sterownik silnika ( hybryda ) mocowany na silniku podłączany na dwie kości plus kabel masowy na śróbkę. Tylko regeneracja da radę 300 zł plus koszt wysyłki do łodzi
  • Poziom 13  
    ja mam taki sam problem ale oprócz tego, spaliła się fizycznie cewka (stopiła się na 2 cylindrze) silnik to 1.8 x18xe1 w astrze g. Mam niedaleko do łodzi z chęcią bym podrzucił sterownik do sprawdzenia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tu nie ma co sprawdzać, sterownik masz do regeneracji. Norma.
  • Poziom 27  
    Sterownik do roboty. Nie szukaj nic tylko wysylaj do naprawy
  • Poziom 10  
    Witam, mam ten sam problem - Astra H silnik Z16XEP - bez instalacji gazowej przy przebiegu 136 tys km padł moduł zapłonu DIS - objaw praca silnika jakby na 3 cylindrach, spadek mocy, silnik na wolnych obrotach się trzęsie, podczas powrotu do domu mogłem jechać tylko do 60 km/h powyżej miganie kontrolki "check engine" (po odpuszczeniu gazu kontrolka przestawała migać) błąd ECN 030200. Wymiana świec (miały około 45 tys km) nie pomogła, wymiana cewki DIS oryginalna Delphi c20009-12b1. Auto odpaliło normalnie jednak po nagrzaniu nierówna praca silnika i błąd ECN 035300. Poprzedni błąd dało się wykasować tego już nie (ponieważ w trakcie kasowania błędów u mechanika auto pracowało jakby na 3 cylindrach). Sugestie mechanika uszkodzona nowa cewka lub uszkodzony sterownik silnika lub uszkodzony wtryskiwacz paliwa lub nagar na zaworach lub nieprawidłowe luzy zaworów. Miał czas tylko na kasowanie błędów do naprawy może się wziąć za 2 tygodnie.
    Włożyłem ponownie starą cewkę znowu błąd ECN 030200 czy silnik zimny czy ciepły bez zmian czyli stara cewka na 100 % uszkodzona jednak na niej nie pojawia się błąd ECN 035300 (co sugeruje uszkodzenie sterownika silnika ECU)

    Na nowej cewce autem można jeździć, trzęsie na wolnych obrotach jest słabszy ale można jechać nawet 100 km /h (na autostradzie ;-)). Zimny odpala normalnie jak się zagrzeje (do różnych temperatur czasem 70 czasem 93 stopnie) to przerywa czasem przestaje i kilkadziesiąt kilometrów jedzie normalnie. Ostatnio nawet zgasła kontrolka "check engine" i auto normalnie pracuje. Następnego dnia znowu zimny odpala normalnie potem szarpie jakiś czas i w trakcie jazdy przestaje i jedzie normalnie. Usterka widmo ?

    Bardzo proszę o sugestie co może być przyczyną logicznie myśląc błąd ECN 035300 (czyli zgodnie z wcześniejszymi sugestiami uszkodzenie sterownika silnika) powinien występować i na starej i na nowej cewce a pojawia się tylko na nowej ???
  • Poziom 10  
    Nikt nie odpowiedział więc opisuję rozwiązanie problemu opisanego w moim poprzednim wpisie związanego z błędem (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) po wymianie cewki zapłonowej DIS, które zadziałało w moim przypadku może komuś się przyda:

    Ponieważ błąd ten dotyczy cylindra 3 po tym jak podczas kolejnej jazdy testowej auto znowu zaczęło nierówno pracować zapalił się "check engine" i pojawił się ten błąd wykręciłem z 3 cylindra świecę, która była cała mokra od niespalonego paliwa. Pomimo tego że to nowa świeca wymieniłem ją na starą używaną wcześniej (około 45 tys km przebiegu - ten sam typ) i auto już około tygodnia pracuje normalnie.
    Przejechałem kilkaset kilometrów i szarpanie nie pojawiło się ani razu. Wszystko wskazuje na to, że nowa świeca taka sama jak poprzednie (oryginalna dedykowana do tego silnika BOSCH FQR8LEU2) była uszkodzona.

    Cieszę się, że nie zamówiłem kolejnej cewki zapłonowej DIS i nie posłuchałem sugestii z innych wątków i nie wysłałem sterownika silnika do naprawy co jak się dowiadywałem kosztuje 600 zł.

    Warto jednak zawsze sprawdzić wszystkie możliwości
  • Poziom 10  
    Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd.

    Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki. Kupiłem kolejną identyczną Delphi c20009-12b1 i od lutego żadne błędy nie wystąpiły. Niestety w dzisiejszych czasach nie można mieć zaufania nawet do nowych części.