Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pobiera olej omega A 2.4

23 Mar 2005 12:35 1620 11
  • Poziom 17  
    Witam - moja omesia jest w gazie (taką kupiłem) 90r. w gazie jest ponad 5 latek i stan licznika ma 240tys. .Miała duze ubytki oleju spowodowane uszkodzeniem uszczeli pod moską olejowa , ale zlikwidowałem usterke i myslałem ze bedzie ok. a tu lipa olej dalej pije i to nawet za duzo bo przejechałem gdzies około 300 km. a mi ubyło 250-300 mil. wiec ja nawet nie zrobie 5000km. i oleju nie bedzie , a co jest dziwne ze dopiero przy 4.5 obr/min. zaczyna dymic . Chodzi mi o to co jest spowodowane ze tak duzo pije oleju i jakie powinno być ciśnienie w cilindrach(lipa,dobry lub normalny, nowy silnik) czy pierscienie czy głowiczka do remontu .
    Więc byłbym wdzięczny za wypowiedzi na ten temacik bo nie wiem czy mam kupowac drugi silnik (ale to jest kot w worku i napewno kosztuje ponad 800) czy remoncik silniczka .
  • Poziom 13  
    mogą być uszczelniacze na zaworach lub pierscionki
    sprawdz cisnienie
    powinno byc około 11 jesli to benzyna
    jak zwalisz głowice to zobaczysz jak cylindry wyglądają, czy jest rant,
    moze byc tez przerwa na uszcxzelce pod głowica i wtedy z kanału olejowego olej przedostaje sie do komory spalania-ja tak miałem,
    nie kupuj silnika, zrób sobie remont-fakt faktem drozej ale jak robisz to dla siebie to warto uwierz, chyba ze w handel to wtedy motodoktor w olej i do komisu........
    pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Mam Audi 80 1.9 w benzynie, 220tys km, latem robiłem mini remont (ymiana pierścieni i uszczelniaczy) sprawdź co jest uszkodzone bez rozbierania,zrób tak:
    Wykręć świece i zobacz które są czarne, lekko okopcone, lub gwint przesmarowany olejem jeśli tak to uszczelniacze na zaworach, ja kupowałem po ok. 2zł za sztukę, takie gumeczki w metalowej obudowie.
    Jeżeli chcesz sprawdzić pierścienie to sprawdź sprężanie, na każdym garze.
    Najprwdopodobniej sa to tylko uszczelniacze, dobre warsztaty to robią bez rozbierania silnika.
    Jeżeli przy rozbieraniu zobaczysz że panewki są czerwono-złote, ale że to nie jest osad z oleju będziesz musiał je wymienić.
  • Poziom 13  
    do energy:

    przez uwalone uszczelniacze pomiar ciśnienia tez nic nie da....
    na początek wymien uszczelniacze tak jak kolega wyżej radzi--sa taniutkie--do mercedesa 190 kosztuja 4zika za sztuke....
    jak to nie pomoze to pierscionki.....szlag trafił
  • Poziom 13  
    jak juz wejdzie remont silnika, to przy gazie proponuje sprawdzić układ zawór-gniazdo.Lubią sie nadpalic przy LPG.
  • Poziom 14  
    Witam
    Z tego co piszesz to musisz sprawdzić pierścienie bo masz ciśnienie w skrzyni korbowej dlatego wywala olej na zewnątrz z pod uszczelki i raczej tego nie uszczelnisz, zawsze znajdzie sobie słabsze miejsce.
    I tak jak ci koledzy radzą uszczelniacze na zaworach tutaj zwruć uwagę
    na stan prowadnic bo jak będą miały luzy to uszczelniacze na nie wiele się zdadzą
    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    witam
    należy sprawdzić uszczelniacze na zaworach, lubią pekać a i prowadnice czesto sie wycierają
    ciśnienie na garach powinno być powyżej 1.2 MPa
    fakt faktem mozna zrobic remont ale to są spore koszty
    trzeba wymienić wszystkie uszczelki, może pierścienie, panewki no i wazna rzecz koniecznie dotrzeć zawory bo cała robota bedzie do bani
    przed rozbiorką sprawdzić też należy ciśnienie na panewkach
    pozdro
    T
  • Poziom 23  
    Sprawdź najpierw kolor elektrod świec. Jeżeli są czarne lub wpadające w ciemny kolor to dostaje olej. Najprawdopodobniej z zaworów. A gniazda zaworów to deugie gdyż gaz przyspiesza ich wypalanie. Ale twoja Omega nie jeździła chyba 240tys. km non stop na gazie to nie powinny być wypalone.
  • Poziom 17  
    Witam -mam jeszcze jedno pytanie , prawdo podobnie mogą być pierscionki zapieczone i czy nawta powinna je odblokowac(wlać do cylindrów) czy WD. albo jest inny jakiś lebszy płyn lub sposób .
    bardzo bym prosił o wypowiedzi i dziekuje za wcześniejsze posty:)
  • Poziom 23  
    Najlepiej WD lub CX to to samo. Ale nic ci raczej nie da psikanie przez otwór świecy. Pierścionki zapieczone są w rowkach w tłoku, i raczej nie dojdzie do nich WD, a poza tym jakbyś chciał zapobiedz późniejszym takim wpadkom to lepiej wyczyścić rowki w tłokach. Mogły również uledz uszkodzeniu naciągacze-spręzynki w pierścieniach iolejowych(zgarniających) lub rowki w tych pierścieniach sie zatkały.
  • Poziom 10  
    1. NIC nie da się zrobić z pierścieniami bez rozbiórki silnika
    2. Stan uszczelniaczy sprawdz w b.prosty sposób: po nocnym postoju (min 6 godz) zaobserwuj kolor spalin w momencie uruchomienia silnika. Jeżeli silnik puścił "niebieskiego dyma" tzn. że brak uszczelniaczy (nie oznacza to bynajmniej, że pierścienie są OK). Jeżeli nie puścił to nie ma z nimi jeszcze dużej tragedii.
    3. Stan uszczelniaczy moim zdaniem nie ma znaczenia przy pomiarze kompresji- zmierz ją na sucho i na olej. Uzyskasz szybką odpowiedź o stanie Twojego silnika.
  • Poziom 17  
    Witam - bo słyszałem ze nawta pomaga z pierścieniami(wlewając do cilindrów). ?