Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra G 1.6 8V X16SZR - brak mocy, nierówna praca, gaśnie

januszkutno 03 Gru 2013 09:20 8019 23
  • #1 03 Gru 2013 09:20
    januszkutno
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z odpaleniem astry G z silnikiem X16szr; Silnik kręci, ale auto nie odpala. Przepustnica zalewana jest paliwem. Myślałem, że to może regulator ciśnienia paliwa. Wyjąłem go i okazało się, że poprzedni właściciel coś kombinował bo dodał do niego uszczelkę własnej roboty i całość mocno wysmarował silikonem. Kupiłem nowy regulator, zamontowałem i przy próbie uruchomienia mam fontannę benzyny z regulatora. Regulator na 100% dobrze poskładałem i zamontowałem. Wydaje mi się, że ciśnienie paliwa jest za wysokie i stąd ta fontanna...
    Jak założę ten uszczelniony silikonem regulator to fontanny nie ma. Auto kręci, nie odpala i przy po chwili strzela w rurę filtra powietrza.
    Wyczytałem na forum, że za ciśnienie paliwa odpowiada czujnik temp. cieczy chłodzącej. Podpiąłem op coma i w zakładce "silnik" pokazało temp +6 st, ale na zewnątrz było około 0 i samochód stoi nieuruchamiany już dwa tygodnie więc 6 st to trochę za dużo, ale idźmy dalej... Wchodzę w zakładkę “moduł chłodzenia silnika” i tam mam podaną temp cieczy chłodzącej +70 st? Odpinam czujnik z tyłu silnika, pod przepustnicą, bo wydaje mi się, że to ten odpowiada za temp cieczy dla ecu. Podpinam się jeszcze raz, wchodzę w zakładkę "silnik" i mam temp cieczy -40 st i błąd czujnika, wchodzę w “moduł chłodzenia silnika” a tam ciągle pokazuje temp cieczy 70st.
    O co kaman? Jak mogę sprawdzić ten czujnik?

    ---------------------------------------------------------
    właśnie wróciłem z garażu, przeczyściłem styki czujnika temperatury cieczy i wskazał poprawną temperaturę w zakładce "silnik". W zakładce “moduł chłodzenia silnika” nadal pokazywana jest temp 70 stopni

    0 23
  • #2 15 Gru 2013 21:36
    blurow
    Poziom 12  

    ciśnienie jest stałe niezależne,czujnik ma ma wpływ na wzbogacanie/zubożenie mieszanki

    0
  • #3 22 Gru 2013 19:42
    januszkutno
    Poziom 9  

    silnik jakoś odpalił, ale pracuje nierówno i nie ma mocy, gaśnie; obroty na biegu jałowym falują między 825 a 875
    Czy dane poniżej są prawidłowe?

    Dane z bloków pomiarowych:

    Napięcie akumulatora,14.5 V
    żądanie migania,Nieaktywne 12V
    Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
    TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %
    TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.49 V
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.73 bar
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),3.33 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,91 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej,1.97 V
    Kodowanie skrzyni biegów,Automatyczna skrzynia biegów
    Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
    Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C),Wykryto sys klim
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
    Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Ciśnienie A/C,1.80 bar
    Lampka kontrolna,Wył 12V
    Impuls wtrysku,2.7 ms
    Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny
    Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
    Numer komórki stukania,5
    Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
    Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
    Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
    Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
    żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
    Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.58 V
    Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
    O2 Sensor,813 mV
    Stosunek powietrze/paliwo,14.6
    O2 Pętla sensora,Zamknięte
    Status Powietrze/Paliwo,Bogata
    O2 Integrator,126 kroki
    O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny
    O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),20
    O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
    Prędkość silnika,825 obr/min
    Kontrola powietrza jałowego,85 kroki
    IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny
    Pożądane jałowe,800 obr/min
    Regulacja jałowa,Nie zmodyf.
    Pożądane jałowe P-N,800 obr/min
    Regulacja jałowa P-N,Nie zmodyf.
    Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1),800 obr/min
    Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1),Nie zmodyf.
    Obciążenie silnika,9 %
    Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
    Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
    Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
    Wzbogacenie siły,Nieaktywny
    Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
    Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
    Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
    Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V

    0
  • #4 22 Gru 2013 20:19
    ociz
    Moderator Samochody

    januszkutno napisał:
    Wyczytałem na forum, że za ciśnienie paliwa odpowiada czujnik temp. cieczy chłodzącej.

    Że co? Za ciśnienie paliwa odpowiada wyłącznie element który tak nieudolnie wymieniałeś.

    Nie równo pracuje bo ciągnie lewe powietrze.

    -1
  • #5 22 Gru 2013 20:24
    januszkutno
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    januszkutno napisał:
    Wyczytałem na forum, że za ciśnienie paliwa odpowiada czujnik temp. cieczy chłodzącej.

    Że co? Za ciśnienie paliwa odpowiada wyłącznie element który tak nieudolnie wymieniałeś.

    Nie równo pracuje bo ciągnie lewe powietrze.


    regulator ciśnienia już poprawiony;
    sprawdziłem gumowe przewody powietrza i ich połączenia i są szczelne; którędy może jeszcze ciągnąć lewe powietrze? czy parametry, które wstawiłem są w normie?

    0
  • #6 22 Gru 2013 20:33
    jurekk55
    Poziom 35  

    januszkutno napisał:
    czy parametry, które wstawiłem są w normie?


    Nie

    \
    januszkutno napisał:
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.73 bar


    Szukaj pod maską , forumowicze ci nie znajdą

    0
  • #7 22 Gru 2013 20:40
    januszkutno
    Poziom 9  

    jurekk55 napisał:
    januszkutno napisał:
    czy parametry, które wstawiłem są w normie?


    Nie

    \
    januszkutno napisał:
    MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.73 bar


    Szukaj pod maską , forumowicze ci nie znajdą


    szukam już od jakiegoś czasu i nie mogę dojść co jest przyczyną;
    mam drugi MAP, zaraz podmienię i zobaczę jaki parametr będzie na drugim;

    0
  • #8 22 Gru 2013 20:53
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Nie podmieniaj tylko znajdź nie szczelność, a swoją drogą to z ciśnieniem paliwa też coś nie halo bo przy 0.7 mbara 2,7 ms wtrysk za mały, przy prawidłowym ciśnieniu powinno być co najmniej 3 razy tyle.

    0
  • #9 22 Gru 2013 20:59
    jurekk55
    Poziom 35  

    1.6 na ciepłym ma coś około 3 -3.5ms

    0
  • #10 22 Gru 2013 21:00
    januszkutno
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    Nie podmieniaj tylko znajdź nie szczelność, a swoją drogą to z ciśnieniem paliwa też coś nie halo bo przy 0.7 mbara 2,7 ms wtrysk za mały, przy prawidłowym ciśnieniu powinno być co najmniej 3 razy tyle.


    czy nieszczelność dotyczy tylko przewodu idącego z MAP do przepustnicy, czy mam szukać w innym miejscu?
    co do ciśnienia paliwa to masz rację, pompa daje małe ciśnienie, dane które zamieściłem sczytane były przy zasilaniu LPG

    0
  • #11 22 Gru 2013 21:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    januszkutno napisał:
    domex32 napisał:
    Nie podmieniaj tylko znajdź nie szczelność, a swoją drogą to z ciśnieniem paliwa też coś nie halo bo przy 0.7 mbara 2,7 ms wtrysk za mały, przy prawidłowym ciśnieniu powinno być co najmniej 3 razy tyle.


    czy nieszczelność dotyczy tylko przewodu idącego z MAP do przepustnicy, czy mam szukać w innym miejscu?
    co do ciśnienia paliwa to masz rację, pompa daje małe ciśnienie, dane które zamieściłem sczytane były przy zasilaniu LPG


    A na pb zalewa go i gaśnie pewnie?

    cały dolot do sprawdzenia aż te ciśnienie na wolnych bez gazu wróci do 0.300-0.400mbarów

    Dodano po 1 [minuty]:

    jurekk55 napisał:
    1.6 na ciepłym ma coś około 3 -3.5ms


    Jurekk55 jasne jak wszystko sprawne, ale 3.33V na MAP'ie to więcej jak częściowe obciązenie.

    0
  • #12 22 Gru 2013 21:05
    januszkutno
    Poziom 9  

    domex32 napisał:


    A na pb zalewa go i gaśnie pewnie?


    dokładnie, świece są mokre od paliwa

    0
  • #13 22 Gru 2013 21:07
    domex32
    Moderator na urlopie...

    W takim razie ciśnienie paliwa zostawmy, szukaj nieszczelności, dojdź do takie podciśnienia jak napisałem wyżej, jak zobaczysz taki odczyt na kompie powinno w miarę to chodzić.

    0
  • #14 22 Gru 2013 21:09
    ociz
    Moderator Samochody

    jurekk55 napisał:
    1.6 na ciepłym ma coś około 3 -3.5ms

    Chyba silniki mylicie. Ten to jednopunkt, więc czasy mogą i poniżej 1ms nawet schodzić.
    januszkutno napisał:
    sprawdziłem gumowe przewody

    Nie żadne gumowe, tylko wszystko to co pomiędzy przepustnicą a głowicą.

    0
  • #15 22 Gru 2013 21:17
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Nawiązywałem do tego iż przy takim ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze, dawka wtrysku przy 0.9 bara ciśnieniu paliwa powinna być większa od 5ms, natomiast np przy uszkodzonym regulatorze i ciśnieniu paliwa koło 3 bar będzie mniejsza, choć to i tak nie ma sensu jak auto pracuje na gazie :-)

    1
  • #16 22 Gru 2013 21:47
    januszkutno
    Poziom 9  

    ociz napisał:

    Nie żadne gumowe, tylko wszystko to co pomiędzy przepustnicą a głowicą.


    gumowe sprawdziłem dokładnie i są ok
    wymieniłem obie uszczelki przepustnicy (górną i dolną), przy wymianie lekko przesmarowałem je silikonem do wysokich temp.
    gdzie jeszcze szukać nieszczelności?

    0
  • #17 22 Gru 2013 21:50
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wspomaganie hamulca (serwo) albo silnik stracił grzybek zaworu ssącego na jakimś cylindrze, wtedy też będzie takie małe podciśnienie w układzie.

    0
  • #18 22 Gru 2013 21:54
    januszkutno
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    Wspomaganie hamulca (serwo) albo silnik stracił grzybek zaworu ssącego na jakimś cylindrze, wtedy też będzie takie małe podciśnienie w układzie.


    co do hamulca to zauważyłem, że na kilka dni przed awarią, co kilka (kilkanaście) hamowań pedał hamulca wciskał się z większym oporem (był twardszy) i mniej skuteczny;
    nie sądziłem, że to może mieć coś wspólnego?
    jak dokładniej sprawdzić serwo?

    1
  • #19 22 Gru 2013 22:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Musisz na próbę zaślepić przewód PODCIŚNIENIOWY który idzie do serwa.

    Kolektor ssący serwo.

    0
  • #20 22 Gru 2013 22:16
    jurekk55
    Poziom 35  

    domex32 napisał:

    Musisz na próbę zaślepić przewód PODCIŚNIENIOWY który idzie do serwa.


    W czasie tych prób auto nie ma prawa pojawić się na drodze publicznej

    0
  • #21 22 Gru 2013 22:30
    januszkutno
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    Musisz na próbę zaślepić przewód PODCIŚNIENIOWY który idzie do serwa.

    Kolektor ssący serwo.


    odpiąłem przewód od kolektora, po uruchomieniu silnika czuć, że powietrze jest mocno zasysane do kolektora;
    po zaślepieniu obroty trochę podskoczyły, jednak silnik nadal pracował nierówno, a ciśnienie MAP pozostało bez zmian 0,79 bara

    0
  • #22 22 Gru 2013 22:53
    domex32
    Moderator na urlopie...

    No to teraz pomiar ciśnienia na tłokach trzeba zrobić, sprawdzić ustawienie rozrządu.

    0
  • #23 22 Gru 2013 22:57
    januszkutno
    Poziom 9  

    domex32 napisał:
    No to teraz pomiar ciśnienia na tłokach trzeba zrobić, sprawdzić ustawienie rozrządu.


    rozrząd sprawdzony - jest dobrze ustawiony;
    ciśnienie niby mechanik mierzył i stwierdził, że trochę niskie, ale tragedii nie ma;
    muszę jutro podjechać do niego jeszcze raz bo już nie mam zdrowia do tego samochodu;
    dzięki za pomoc

    -1
  • #24 30 Gru 2013 19:33
    januszkutno
    Poziom 9  

    Usterka została usunięta. Okazało się, że winny był silniczek krokowy. Zakres jego pracy był bardzo mały. Trzpień wysuwał się i wsuwał tylko około 3mm. Po wymianie na nowy wszystko jest OK. Ciśnienie powietrza w układnie również wróciło do normy. Dziękuję za pomoc.

    0