Witam!
Mam problem z ustawienie rozrządu w busie peugeot boxer 2,5l, rok 1997. Znalazłem punkt zero na kole zamachowym i tyle, wałek rozrządu w różnych miejscach jest oznaczony farbą <ale nic nie pasuje>, gdy ustawiam klin do góry, silnik nie robi 360 stopni, bo go blokuje. Ustawiam tłoka w górny martwy punkt i punkt zero na kole, a silnik nie robi pełnego obrotu.
Nie wiem jak punt zero na kole ma być ustawiony w stosunku do wałka rozrządu, gdyż oprócz klina nie ma innych znaków i wygląda na to, że ustawiając na pierwszy, to błąd, gdyż nie wiem jak w tym silniku Francuzi traktują pierwszy w stosunku do punktu na kole zamachowym.
Silnik ten jest dwunasto-zaworowy.
Dziękuję z góry za pomoc
Mam problem z ustawienie rozrządu w busie peugeot boxer 2,5l, rok 1997. Znalazłem punkt zero na kole zamachowym i tyle, wałek rozrządu w różnych miejscach jest oznaczony farbą <ale nic nie pasuje>, gdy ustawiam klin do góry, silnik nie robi 360 stopni, bo go blokuje. Ustawiam tłoka w górny martwy punkt i punkt zero na kole, a silnik nie robi pełnego obrotu.
Nie wiem jak punt zero na kole ma być ustawiony w stosunku do wałka rozrządu, gdyż oprócz klina nie ma innych znaków i wygląda na to, że ustawiając na pierwszy, to błąd, gdyż nie wiem jak w tym silniku Francuzi traktują pierwszy w stosunku do punktu na kole zamachowym.
Silnik ten jest dwunasto-zaworowy.
Dziękuję z góry za pomoc