Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

quad 110 nie odpala skończyły mi się pomysły

03 Gru 2013 17:48 6627 12
  • Poziom 2  
    Witam jak w temacie. Mam quada 110 kupiłem popustego "zatartego" w każdym razie miał być zatarty, lecz nie był. Pochopnie kupiłem cylinder tłok i pierścionki po wymianie było to samo. Nie chciał odpalić, więc zaczęliśmy kombinować, sprawdzaliśmy rozrząd kilka razy iskre kompreche i wszyystko jest ok. Jedynym mankamentem jest to, że rozrusznik kręci niezależnie od tego jak duży ma prąd prawie tak samo, a mianowicie ciężko mu. Jak wykręce świecę to kręci tj. powinien, ale po wkręceniu nie ma siły, słąbo kręci i akmulator samochodowy potrafi szybko rozłądować, dodam, że jeszcze paliliśmy przez kable rozruchowe bezpośrednio do rozrusznika aby wykluczyć instalację elektryczną i to samo było. Skończyły mi się pomysły, nie wiem co robić pomocy! :cry:
  • Poziom 23  
    Gaźnik nie jest zapchany?dostaje paliwo?zapłon ustawiony? Zawory wyregulowane?
  • Poziom 34  
    Jeśli masz możliwość, to podmień rozrusznik, może się już "kończyć"(np. szczotki). Sprawdź, może masz zaśniedziałą instalację np. "słabą" masę w pojeździe. Po wykręceniu świecy sprawdź, czy wał silnika kręci się swobodnie (pomijając opory rozrządu). Sprawdź również działanie przekładni automatycznej (wariator i sprzęgło).
  • Poziom 2  
    Golf90 napisał:
    Gaźnik nie jest zapchany?dostaje paliwo?zapłon ustawiony? Zawory wyregulowane?
    Nie jest zapchany, próbowalismy palić na Plaka zapłon ustawiony, przerwa, rozrząd zawory mniej więcej wyregulowane.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Staszek49 napisał:
    Jeśli masz możliwość, to podmień rozrusznik, może się już "kończyć"(np. szczotki). Sprawdź, może masz zaśniedziałą instalację np. "słabą" masę w pojeździe. Po wykręceniu świecy sprawdź, czy wał silnika kręci się swobodnie (pomijając opory rozrządu). Sprawdź również działanie przekładni automatycznej (wariator i sprzęgło).
    Właśnie jutro zamienię na inny i zobacze, wszystko kręci się luźniutko nie ma żadnych oporów, to sprawdzę tą przekładnię jeszcze. A na wiertarkę mogę sprubować odpalić? tak na próbę czy to rozrusznik
  • Poziom 23  
    Możesz spróbować odpalić używając wiartarki, ale najpierw spróbuj podmienić świece, nieraz sprawdzasz świece i iskra jest, a po wkręceniu do silnika iskra ginie pod ciśnieniem.
  • Poziom 42  
    Golf90 napisał:
    Możesz sprubować

    A może SPRÓBOWAĆ???
    Golf90 napisał:
    nieraz sprawdzasz świece i iskra jest, a po wkręceniu do silnika iskra ginie pod ciśnieniem.

    Ciekawe. Iskra ginie pod ciśnieniem. Czyżby nie dało się sprawdzić układu zapłonowego (iskry) i być pewnym, że nie "zginie pod ciśnieniem" ???.
  • Poziom 2  
    Na wiertarke też miałem chęć ale magneto się może odkręcić, a poza tym kumpel palił wiertarką skutera i przytarł cylka nie wiem jak to możliwe ale tak było
  • Poziom 2  
    jack63 napisał:
    Sprawdź iskrę między samym kablem (bez fajki o ile się da) a masą (np. głowica). Ma skakać na min. 10 mm!!!
    zerkne
  • Poziom 23  
    Możliwe że przewód WN ma przebicie, ale i problem może tkwić w samej cewce.
  • Poziom 42  
    Golf90 napisał:
    ale i problem może tkwić w samej cewce
    Tylko której???
    Schemat konieczny. Bez niego trudno wskazać co i jak mierzyć, aby postawić diagnozę. Przecież nie wiemy z jakim układem zapłonowym mamy do czynienia.
  • Poziom 23  
    jack63 napisał:
    Tylko której???
    W cewce ZAPŁONOWEJ! Noooooo, chyba że jest tam ich więcej nie licząc prądnicy.
  • Poziom 42  
    Tak się składa że cewek zapłonu/zapłonowych może być ...2, 3,4 jeśli liczyć impulsator i cewkę/cewki zasilające CDI.
    Każdą trzeba sprawdzić.
    To nie jest samochód. Tutaj wszystko związane z zapłonem jest bardziej skomplikowane. Szczególnie dla tych, którzy "zabetonieli" w rutynie....