Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane I lift 1.9dti - naprawa skrzyni biegów JC5

domisie3 03 Gru 2013 18:21 15045 30
  • Poziom 7  
    Chcę podjąć się naprawy skrzyni biegów w moim Renault Megan I po liftingu ze skrzynią manualną JC5 prawdopodobnie łożysko na mechaniźmie różnicowym od strony kierowcy kto to przerabiał proszę o pomoc schematy spostrzeżenia uwagi ogólnie budowę skrzyni świetne autko a chciałbym pozosać przy skrzyni oryginalnej dziękuje pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co umiesz, jakimi narzędziami dysponujesz, oraz jakie zaplecze garażowe?
  • Poziom 20  
    Na początek to trzeba mieć głowę, miejsce i czas do zwalenia tej skrzyni co dla przeciętnego zenka nie jest takie proste. Najlepiej zrobić to mając podnośnik, ale na szerokim kanale i dwóch lewarkach lub pniach na których postawisz przód też dasz radę. No i trzeba opuścić wózek gdzie przy wieku samochodu możesz ukręcić śruby od niego. A i rozebranie skrzyni kolejna zagwostka. Gdybyś chciał to mam skrzynię do diesla.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To jest po lifcie, więc górą można wyrwać, ale i tak to nie takie hop.
  • Poziom 20  
    Można górą, ale gołymi rękoma to się "kurczakami" narzucasz a jeszcze nie posiadając umiejętności. Coś w stylu do wymiany rozrządu w zwykłej megance a w sceniku, gdzie masz zaspawane górne nadkole. Nigdy już nie kupię renówki. Żelazka to kolejna porażka, tam nawet żarówkę ciężko wymienić.
  • Poziom 7  
    więc tak Panowie powiem że zaplecze garażowe mam podwójny garaż z kanałem ogrzewany z podnośnikiem i kompletem kluczy do francuza. myślałem o wyjęciu skrzyni dołem sanki półosie zawieszenie i skrzynia ładnie zejdzie problem z tym że po jej rozłożeniu jeżeli coś się rozsypie a nie zdążę sfotografować to mogę jej nie złożyć odpowiednio i coś uszkodzę. a nie mogę znaleźć materiałów żeby mięć schematy jej budowy. było by prościej rozebrać złożyć i zamówić części.
  • Poziom 21  
    Napisz w jaki sposób zdiagnozowałeś że to skrzynia nawaliła, opisz co się dzieje, bo może wcale niepotrzebnie będziesz ją wyjmował.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak masz takie zaplecze to wyjmuj zawieszenie, później robota już sama pójdzie. Skrzynię ciężko jest opisać.
  • Poziom 7  
    A więc zaczęło się buczenie spod komory silnika na pierwszy rzut poszły łożyska wymienione na nowe ale nic nie ustąpiło docisk sprzęgła ok nic nie daje wciskanie i jazda na luzie czy biegu efekt buczącego łożyska taki sam na każdym biegu. podniosłem auto i na przemian blokowałem w płaszczyźnie poziomej przednie koła najpierw zablokowane od kierowcy autko rozpędzone ok 120 km/h i ku zdziwieniu cisza w odwrotnej kolejności przeraźliwy szum buczenie w skrzyni dlatego wywnioskowałem łożysko na mechaniźmie różnicowym
  • Poziom 21  
    Wymień łożysko w kole od kierowcy.
  • Poziom 7  
    A czy któryś z kolegów dysponuje schematami skrzyni JC5 >>> byłbym wdzięczny za literaturę bądź jakieś namiary.Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Które te łożyska wymieniałeś ?
  • Poziom 7  
    obydwa łożyska w piastach specjalni prasę kupowałem.
  • Poziom 21  
    I od razu po wymianie tych łożysk było słychać buczenie ?
    Wypytuję Cię bo sam miałem taki przypadek w Megane i zupełnie niepotrzebnie wymieniłem łożysko na mechanizmie różnicowym.
  • Poziom 7  
    Kolego Przemo 9826 wyjęcie skrzyni to najmniejszy kłopot problem się zaczyna przy rozkładaniu skrzyni bez schematu montażowego itp. można trochę nabałaganić zawsze coś na złość pójdzie nie tak. wszystko można zrobić tylko dużo cierpliwości pomocy od bardziej doświadczonych w danej dziedzinie kolegów W ten sposób wiele można zdziałać

    Dodano po 57 [sekundy]:

    tak od razu po wymianie zero efektów
  • Poziom 21  
    Megane I lift 1.9dti - naprawa skrzyni biegów JC5
    Jeżeli chcesz dostać się tylko do mechanizmu różnicowego, to nie ma żadnych problemów.
  • Poziom 20  
    W następnym tygodniu rozbiorę skrzynie to Ci wyślę zdjęcie, załatwiłem kilka mechanizmów różnicowych, zbyt słabe te skrzynie. Kupiłem na szrocie kolejną i zdążyłem sprzedać auto. Jak się wstrzymasz z robotą i będziesz chciał to wrzucę tutaj żeby inni mieli.
  • Poziom 7  
    dzięki serdeczne kolego będę bardzo wdzięczny ja mam zamiar zacząć naprawę po nowym roku a teraz zbieram materiały a skrzynie w megi to naprawdę udręka no ale cóż nic nie jest wieczne
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdejmujesz kapę 5 biegu, uważaj bardzo na czarny plastik smarujący (rys.4.1 element 4), jeśli go złamiesz, musisz bezwzględnie go wymienić bo smarowania piątki nie będzie, na szczęście tani jest. Wybijasz kołek z wodzika wybieraka piątki, wyjmujesz łapki. Wbijasz 5 bieg, śrubokręt owinięty w szmatę wkładasz między zęby i odkręcasz pneumatem śrubę na E14 oraz nakrętkę na klucz 24 albo 27. Zdejmujesz koła ściągaczem. Odkręcasz dookoła obudowy śruby na E12. Wykręcasz czujnik wstecznego, wykręcasz "bolec" obok dźwigni zmiany biegów, (rys.4.2 element numer 3) taka sprężynka jest na nim zaczepiona. Musisz wyjąć oś wybieraka, przy okazji wymień jego zestaw naprawczy, dźwignia będzie bardziej precyzyjna. Wstępnie połówki rozdzierasz śrubokrętem aż klej i tulejki puszczą. Ustawiasz skrzynię tak aby łapę wybieraka mieć w prawej dłoni, szarpiesz obudowę do góry jednocześnie ciągnąć oś do siebie. Podczas podnoszenia, wodzik piątki wyjdzie z obudową, obok są jeszcze dwa wodziki, one zostaną w dolnej części skrzyni, wtedy wyskoczą dwie kulki i sprężynki. Ja kładę tam porządny magnes, jak wystrzelą to magnes je wyłapie. Generalnie trochę trzeba się poszarpać z tą skrzynią, jednocześnie szarpiąc osią wybieraka. To tak na początek.

    Pod żadnym pozorem nie odłączaj dźwigni zmiany biegów za pomocą śruby numer 4 pokazanej na rys. 4.2 bo będziesz walczył z ustawieniem biegów, wystarczy odkręcić nakrętkę która jest w tej czarnej gumie.

    Uszczelniacz osi wybieraka też przy okazji możesz wymienić, na pewno z niego leci.
  • Poziom 7  
    szczere podziękowania dla kolegi "Przemo" bardzo praktyczne rady. Po nowym Roku będę wykonywał naprawę, reanimację skrzyni jakie będą wyniki opiszę jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi materiały mile widziane Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Na samym końcu będzie najlepsze kiedy trzeba będzie skleić połówki skrzyni i trafić wodzikiem 5 biegu w swoje miejsce . Za pierwszym razem nigdy mi się nie udaje.
  • Poziom 14  
    Witam, czy do wymiany samego uszczelniacza wybieraka też trzeba rozkręcać całą skrzynie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, trzeba rozkręcić. Jeśli masz czym, gdzie, jak, i zdolności manualne, możesz zeszlifować oś wybieraka, wymienić uszczelniacz i zaspawać wsio tak jak było.
  • Poziom 14  
    A nowy uszczelniacz nie rozpuści się od temperatury?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przemo9826 napisał:
    Jeśli masz czym, gdzie, jak, i zdolności manualne
  • Poziom 9  
    Witam,wymienialem lozyska w skrzyni jc5 z gornym wybierakiem i mam problem z jej złożeniem,a dokladnie z tym w jakiej pozycji powinny byc ustawione wodziki i wybierak żeby wszysko dzialalo jak należy.Bede wdzieczny za wszelka pomoc;)
  • Poziom 29  
    Każdą skrzynię możesz rozpołowić i złożyć w zasadzie tylko kiedy skrzynia jest wrzucona na luz , czasami trzeba któryś wodzik przesunąć aby dało się to złożyć jednak ostatecznie doprowadzasz do położenia na luz i wtedy wbijasz kołki . Ciężko dać receptę na złożenie popatrz popróbuj i sam wypracujesz metodę . A i najważniejsze nie może ci nic zostać po naprawie , chyba że stare części .
  • Poziom 9  
    Mam jeszcze pytanie odnośnie wodzika 5 biegu, podczas składania ma być włożony w obudowie z dyferencjalem czy w drugiej części tak jak był po rozpolowieniu skrzyni? Części zostały tylko stare, natomiast jest problem ze złożeniem w całośc