Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson - zaplon bateryjny, krzywka..

pumpbass 03 Gru 2013 21:47 3264 8
  • #1 03 Gru 2013 21:47
    pumpbass
    Poziom 6  

    Witam, mam zamiar zamontować zapłon bateryjny, krzywkę w Simsonie.. Wiadomo, że do tego potrzeba akumulatora, cewkę butelkową i kondensator. Usuwa się cewki z zapłonu, co za tym idzie nie ma prądu, który daje nam wtedy gdy mamy cewki i magneto.. Moje pytanie, czy da się zrobić w jakiś sposób ładowanie? Albo czy da się zrobić w razie problemu tak, że mozna jakby "przełączyć" i jechać dalej z rozładowanym akumulatorem?

    0 8
  • #3 05 Gru 2013 15:45
    pumpbass
    Poziom 6  

    Dużo mnie wyjdzie, a taki bateryjny nie jest drogi do zrobienia. Ps dzięki za odpowiedź.

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Gru 2013 20:34
    Spanish_Inquisition
    Poziom 13  

    Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane do sterowania. W tedy przez przerywacz przepływa tylko mały prąd. Usuwa to problem iskrzenia na platynkach i ich wypalania.

    Więc decyduj. Jeśli nie przeszkadza ci brak ładowania i świateł (światła są z osobnej cewki świetlnej, podłączanie świateł mijania do akumulatora bez ładowania jest bez sensu ponieważ w krótkim czasie się rozładuje) to zrób zapłon na samej krzywce.

    Zawsze możesz zrobić to przełączenie z bateryjnego na cewkę, wozić ze sobą w plecaku magneto i w razie rozładowania akumulatora zakładać je :lol:

    0
  • #5 08 Gru 2013 00:08
    pumpbass
    Poziom 6  

    Wlasnie, o takim czymś słyszałem ale nie bardzo wiem o co z tym biega. Można jakoś bardziej ten temat przedstawić? Jakieś schematy, zdjecia? Z góry dzięki ;)

    0
  • #7 08 Gru 2013 14:07
    pumpbass
    Poziom 6  

    Ahaaaa, to jest na CDI.. A dałoby radę zrobić bez modułu, tzn krzywka akum itp a w razie problemu przełączyć na cewki, założyć magneto i jechać dalej?

    0
  • Pomocny post
    #8 09 Gru 2013 18:29
    Spanish_Inquisition
    Poziom 13  

    Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze tylko założenie magneta. Cewka ładowania i świetlna pozostają bez zmian. A no i gaszenie będzie trzeba zmieniać zależnie od zapłonu ponieważ działa ono w sposób, że kabel ze stacyjki w pozycji zero podaje mase na kabel cewka zapłonowa-cewka butelkowa (WN) więc przy bateryjnym zrobi to zwarcie.

    0
  • #9 12 Gru 2013 16:41
    pumpbass
    Poziom 6  

    Dzięki wielkie, dobre rozwiązanie wtedy gdy akum wysiądzie, nie trzeba będzie pchać, tylko.wozić że sobą magneto sciagacz i klucz. Jeszcze raz wielkie dzięki :) pozdro.!

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo