Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw polo - gaśnie przy nagrzanym silniku

mussanka 04 Gru 2013 08:16 4638 21
  • #1 04 Gru 2013 08:16
    mussanka
    Poziom 2  

    vw polo 1,4 benzyna. R. 1996 Samochód gaśnie po przejechaniu ok. 120 km. Nie da się go odpalić.Problem znika po całkowitym ostudzeniu silnika. Czy to czujnik temperatury cieczy chłodzącej , czy coś innego?

    0 21
  • Fibaro
  • #2 04 Gru 2013 10:03
    Golf90
    Poziom 23  

    Podmień cewke zapłonową.

    0
  • #3 04 Gru 2013 15:06
    mussanka
    Poziom 2  

    Cewkę podmieniałam i to samo się dzieje. Na kompie błędy nie wychodzą, termostat w porządku, kostka stacyjki wymieniona, pompka paliwa sprawna

    0
  • #4 04 Gru 2013 15:42
    michal200848
    Poziom 22  

    Czujnik położenia wału.

    0
  • Fibaro
  • #5 04 Gru 2013 17:34
    mussanka
    Poziom 2  

    dzięki za zainteresowanie, zapomniałam dodać, że czujnik Halla też wymieniałam. Nie wiem co się dzieje, mechanicy i elektrycy zresztą też. Komputer błędów nie wykazuje wszyscy proponują abym przyjechała jak wystąpi usterka - tylko jak mam wtedy przyjechać gdy samochód stoi. Już nie wiem co mam jeszcze sprawdzać albo wymieniać. Nawet kupiłam nowy akumulator i cały czas to samo. Dlatego stawiam na czujnik temperatury, może na silniczek krokowy albo jakiś przekaźnik - tylko nie wiem który - bo też bym sprawdziła. Samochód na zimnym silniku pali od razu, temperatura na zegarze 90 stopni, ale nie wiem jaka informacja idzie do silnika. Nagle w czasie jazdy obroty spadają do 0, zapalają się kontrolki aku i oleju. (olej i wszystkie filtry wymienione - stan oleju prawidłowy) i samochód stoi. Otwieram maskę "studzę" przez pół godziny, odpalam i jedzie bez problemu. Nie ma spadku mocy, falowania itp

    1
  • #6 31 Sty 2014 22:58
    czajkak
    Poziom 2  

    Mam pytanie czy udało Ci się rozwiązać ten problem. Co było?

    1
  • #7 31 Sty 2014 23:33
    marcincar77
    Poziom 13  

    Czyżby kolega czajkak miał podobny problem ; pewnie czujnik położenia wału .

    0
  • Fibaro
  • #8 01 Lut 2014 20:07
    Megik20
    Poziom 2  

    dołączam się do tematu.. Również 1.4 benzyna tylko ze u mnie gaśnie po około 2-3km jazdy czy około po 10 minutach chodenia na jałowym biegu ludzie RATUNKU! :)
    czujnik położeni wału wymieniony.


    Oczywiście jak samochód zimny odpala na "kopa"

    0
  • #9 01 Lut 2014 21:14
    marcincar77
    Poziom 13  

    Może być jeszcze cewka zapłonowa skombinuj na podmiankę żeby sprawdzić i koniecznie sprawdź jak silnik się zagrzeje i zgaśnie czy jest iskra na świecy jak nie będzie iskry to po kolei sprawdź cewkę i moduł .Jak nie pomoże daj znać .

    0
  • #10 02 Lut 2014 09:17
    manta
    Moderator Samochody

    Czytając to, to jedyna droga naprawy to wymiana auta na sprawne :D Jeszcze parę elementów wam zostało. Po pierwsze jak silnik zgaśnie, to może wypadałoby sprawdzić czego mu brakuje, Iskra? Paliwo? Taktowanie wtrysku? Sygnał z czujnika wału? Do ostatniego pomiaru tester, sprawdzić czy sterownik widzi obroty w czasie pracy rozrusznika. Co do czujnika temp. podlega on pomiarom i w ten sposób sprawdzamy czy jest dobry. A jak nic nie ma, to zasilania sterownika, 30, 31, 15, przekaźnik systemowy, tam więcej nic nie ma. Najwięcej czasu, zajmie doprowadzenie do stanu wystąpienia usterki.

    0
  • #11 02 Lut 2014 17:18
    czajkak
    Poziom 2  

    Ja mam polo z 1992r 1,05i (wtrysk monotronic) i robi taki numer z gaśnięciem po przejechaniu około 60 km. Ostatnio tak mu się pościemniało że jak zgasł to nie chciał wogóle odpalić a jak po wystygnięciu odpalił to zdołał przejechać przez skrzyrzowanie i koniec. Objaw taki że jak dodajesz gazu to tak jaby się dusił. Mechanik sprawdził cewekę -dobra, iskrę daje. Gdzie znajduje się przekaźnik od pompy wtrysku. Znalazłem dwa obok komputera - czy to jeden z nich.

    0
  • #12 03 Lut 2014 07:35
    marcincar77
    Poziom 13  

    A pomyślałeś że może masz wodę w baku woda rozdziela się z benzyną w czasie postoju jadąc się miesza zaciąga wodę i po jeżdżeniu .Dolej do baku butelkę denaturatu , zmień filtr paliwa .

    Moderowany przez manta:

    [mod:64584c36a6="manta"]Kolega chce odpocząć od pisania i forum?
    To co napisałeś jest bzdurą, paliwa nie mieszają się z wodą, fizyka szkoły podstawowej.
    Ostrzeżenie.

    [/mod:64584c36a6]

    0
  • #13 03 Lut 2014 10:45
    Golf90
    Poziom 23  

    marcincar77 napisał:
    A pomyślałeś że może masz wodę w baku woda rozdziela się z benzyną w czasie postoju jadąc się miesza zaciąga wodę i po jeżdżeniu .Dolej do baku butelkę denaturatu , zmień filtr paliwa .
    Bzdura! Jak jest woda w zbiorniku, oddzielając się od paliwa osiada na dnie, w takim przypadku auto mogło by wogóle nie odpalić, gdyż smok zasysa właśnie z dna baku.

    0
  • #14 03 Lut 2014 20:06
    czajkak
    Poziom 2  

    A kojarzycie gdzie jest przekaźnik od pompy paliwa?

    0
  • #15 04 Lut 2014 12:02
    Golf90
    Poziom 23  

    Przekaźnik jest tam gdzie bezpieczniki,z tego co pamiętam to ten w dolnym,prawym rogu,pod przerywaczem od kierunków, często był koloru jasno niebieskiego,numeru nie pamiętam.

    0
  • #16 04 Lut 2014 20:26
    czajkak
    Poziom 2  

    Tylko że u mnie bezpieczniki są w komorze silnika, pod podszybiem. Są tam tylko dwa szare przy komputerze. Muszę poszukać chyba pod kierownicą gdzieś na dole.

    0
  • #17 04 Lut 2014 20:42
    carrot
    Moderator Samochody

    Wymień te przekaźniki przy komputerze, oba, koszt ok 10zł/szt a na 90% to ich wina

    0
  • #18 05 Lut 2014 08:22
    marcincar77
    Poziom 13  

    Kolega chce odpocząć od pisania i forum?
    To co napisałeś jest bzdurą, paliwa nie mieszają się z wodą, fizyka szkoły podstawowej.
    Ostrzeżenie.

    Manta nie przypominam sobie żebyś był moim kolegą
    Źle to sformułowałem wiem że benzyna nie miesza się z wodą , miałem na myśli że jak jest woda w baku to w trakcie jazdy się przemieszcza i zasysa raz wodę raz paliwo miałem osobiście 2 takie przypadki jak autor tematu w jednym aucie za ciasno były zawory ustawione a w drugim gdzie po wymianach wszystkiego nic nie pomogło spuściłem wszystko co było w baku i wlałem nowe paliwo i jak ręką odjął.

    0
  • #19 21 Maj 2014 08:27
    bp30
    Poziom 2  

    Witam.
    przeglądam neta ale nic nie mogę znaleźć podobnego o mojej usterce w samochodzie.
    A mianowicie posiadam seata ibizę 1.2 12v od 6 lat auto sprawuje się super przebieg oryginalny 100 tyś km, lecz ostatnio pojawił się problem tego typu że auto gaśnie gdy jest rozgrzane np. podczas jazdy zatrzymuje się na skrzyżowaniu wskakuje zielone ja chce ruszyć i w momencie nawet lekkiego dotknięcia pedału gazu auto w momencie gaśnie.(nic nawet nie zadławi się tylko obroty spadają do zera)na 10 takich zatrzymań i ruszań w 4 przypadkach zgaśnie. od razu nadmienię,zero jakichkolwiek błędów na kompie. zawór erg działa, przepustnica czysta, oleje filtry tuż po wymianie, silnik pracuje równo dobrze się wkręca, obroty nie falują, rozrząd wydaje się ok, łańcuszka nie słychać. po prostu ja dotykam lekko gaz przy ruszaniu a on zgas tak jakby coś odcinało mu reakcje w jednej sekundzie.hmm...miał ktoś taką przygodę?
    dziękuję za wszelkie pomocne rady i pozdrawiam

    0
  • #20 21 Maj 2014 18:25
    michal200848
    Poziom 22  

    bp30 napisał:
    zero jakichkolwiek błędów na kompie.


    Jedź do dobrego mechanika, który popatrzy w parametrach co się dzieje jak występuje usterka.

    0
  • #21 21 Maj 2014 22:16
    bp30
    Poziom 2  

    hmm...dobrego mechanika, mam kilku...ale każdy chciałby zacząć wszystko wymieniać po kolei, a najlepiej by było wymienić całe auto. tak prawdę mówiąc sam jestem mechanikiem, ale od wielu lat nie praktykujący na większą skale, a szkolony na prostych silnikach typu gaźnik i prosty diesel a po 2000 roku silniki trochę ubrano w różne badziewia. dlatego co mogłem i co mi do głowy przychodziło sprawdziłem. też to co na sieci znalazłem co może być sprawdziłem i wszystko ok. podpięcie na kompa mam(vag-com i polski vag) patrzę na parametry i wydaje się wszystko w porządku. widać tego problemu nie rejstruje bo tak jak napisałem w pierwszym poście, w ułamku sekundy dotknę pedał gazu a obroty do zera, bez żadnej reakcji typu dławienie falujące obroty itp.

    0
  • #22 05 Cze 2016 17:22
    plw
    Poziom 8  

    bp30 - miałem identyczny objaw - auto zostało naprawione.
    Przyczyną był uszkodzony czujnik położenia wału. Niestety w tym modelu (1.2 12V AZQ) sterownik jest tak oprogramowany, że nie pokazuje błędu w takiej sytuacji !
    Taki był właśnie efekt po wciśnięciu pedału gazu.
    Sterownik odcinał zapłon i auto po prostu gasło.

    Dodam że poradził z tym sobie dopiero trzeci mechanik a raczej elektronik samochodowy. Chociaż i on myślał w pewnym momencie że się podda.
    Twierdził że każdy inny sterownik w takiej sytuacji od razu wywala błąd.
    A w tym modelu brak jakiejkolwiek informacji.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo