Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa 94r, 1,4 B - Trudne odpalanie na zimnym silnku

spoxx2006 04 Dec 2013 20:55 3657 9
Relpol
  • #1
    spoxx2006
    Level 15  
    Witam
    Mam problem ze swoją corsą z 94 r. Na zimnym silniku ma straszne problemy z odpaleniem, momentalnie gaśnie na wolnych obrotach gdy puści się nogę z gazu. Na ciepłym silniku jest dobrze. Corsę niedawno nabyłem od początku nie paliła na jeden cylinder, po wymianie uszkodzonej pompy paliwa i wtryskiwacza zaczęła ładnie odpalać ale już na następny dzień problem powrócił. Mam pytanie gdzie znaleźć w tym aucie czujnik temperatury płynu do ECU? Jakie oporności powinien wskazywać? Opel Corsa B; 94r.; 1,4 B;60 KM, pełny wtrysk; 8 zaworów. Niestety nie znam kodu silnika.
    Będę wdzięczny za wszelkie rady.
  • Relpol
  • #2
    spoxx2006
    Level 15  
    Witam ponownie
    Ciąg dalszy walki z autem skierował mnie znów na to forum może teraz uzyskam jakąś pomoc. Mianowicie jak sterowana jest pompa paliwa w oplu corsie z system Multec? Tzn. napięcie na pompę paliwa dociera w momencie kręcenia silnikiem, po przekręceniu samego kluczyka nic się nie dzieje. Czy tak powinno być, czy pompa nie powinna chwile pochodzić po przekręceniu kluczyka? Co może odpowiadać za włączanie pompy paliwa na sekundę po przekręceniu kluczyka.

    Po odpaleniu auta " na krótko" gdy masa na przekaźniku jest podłączona na "sztywno" auto ładnie odpala ale świeci się kontrolka "engine".
  • #3
    iommi23
    Level 17  
    Nie znam niestety odpowiedzi na Twoje pytanie mimo, że moja druga połówka ma corsę x14sz. Wydaje mi się, że słyszę pompę zanim odpalę, ale jako że jeżdżę tym autem raz na jakiś czas, to ciężko mi teraz potwierdzić. Poza tym tam jest zamontowany gaz i przez to pompa już była wymieniana i było tam grzebane.

    1.4 z tego roku to będzie pewnie c14nz?

    Ogólnie, z doświadczenia mogę powiedzieć, że najwięcej znajdziesz szukając opisów do astry z takim samym silnikiem - akurat budowa elementów, które Ciebie interesują powinna być taka sama.

    Sporo bardziej praktycznej wiedzy jest na tej całkiem fajnej stronie:
    http://czarnikm.republika.pl/c14nz.html

    Wedle tego opisu pompa powinna załączyć się na ok. 3s po przekręceniu kluczyka.

    Jakby co, to pytaj, będę starał się w miarę wiedzy podpowiedzieć ;) Mam dojście do schematów i pinologii, tyle że muszę sobie zrobić wycieczkę do zaznajomionego warsztatu w tym celu.
  • #4
    majsster
    Level 22  
    w twojej corsie pompka paliwa pracuje dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem
  • #5
    spocona_pacha
    Level 20  
    Kolego zwrócił bym uwagę na wałek rozrządu, co jest łątwe po odkręceniu 8 srubek.
    I zwrócił bym uwagę na silniczek krokowy , czyli wymienił go .
  • #6
    spoxx2006
    Level 15  
    Silnik to C14SE wersja sport, 85 KM.
    Dzięki za wskazówki, silnik krokowy już został wymieniony. Pompa odzywa się podczas kręcenia rozrusznikiem, ale tak jakby nie utrzymywała ciśnienia, ponieważ silnik musi długo kręcić by załapać. Pompka była także wymieniana i została założona pompka z silnika 1,2. Czy może istnieć znacząca różnica w ciśnieniu paliwa wytwarzanych przez te pompki? Na oko są identyczne.
    Wszystkie inne podzespoły zostały wymienione lub sprawdzone (iskra, czujniki).

    Może pomyśleć nad założeniem zaworka zwrotnego na przewodzie zasilającym?
  • #7
    spocona_pacha
    Level 20  
    Jak założyłeś pompke od jednopunktu do wielopunktu i się dziwisz że nie działą.
    Czemu tak zrobiłeś?
  • #8
    spoxx2006
    Level 15  
    Bo zapewniano mnie, że to jednakowe pompki paliwa o jednakowej mocy.
  • Helpful post
    #9
    spocona_pacha
    Level 20  
    Cisnienie wtrysku 3 bar. Czyli 3x wyższe niż u ciebie.
  • #10
    spoxx2006
    Level 15  
    Dzięki, czyli szukam odpowiedniej pompy paliwa.