Witam wszystkich. Silnik lotniczy już niemłody źle "odpala"(odbija po 2-3 prawidłowych zapłonach). Bo taka jego uroda. Zamiast koła zamachowego śmigło o dużej inercji. Poprawić sytuację może opóźnienie zapłonu przy rozruchu. Problem w tym, że elektromagnesy (czujniki) są na stałe umocowane do konstrukcji (magnesy koła zamachowego również). Pozostaje droga elektryczna. Silnik przy rozruchu ma ok. 300 do 500 obr/min. Na sekundę to jakieś 8 obrotów. Zatem 1 obrót to 1/8 sekundy. Potrzeba opóźnić dodatkowo o jakieś 3 - 4 stopnie. Czyli o 1/100 obrotu. Zatem czas opóźnienia to rząd 1/800 sekundy. Przyjmijmy 1 tysięczna. Zapłon jest CDI bez zasilania z akumulatora (cewka ładująca).
Proszę zatem o pomoc. Jak opóźnić przebieg elektryczny o mniej więcej 1/1000 sekundy (dobrze jeszcze zachować fazę i poziom przebiegu) ?
Tomasz
Proszę zatem o pomoc. Jak opóźnić przebieg elektryczny o mniej więcej 1/1000 sekundy (dobrze jeszcze zachować fazę i poziom przebiegu) ?
Tomasz