Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara I - Nie działający poprawnie licznik

04 Gru 2013 23:17 9648 15
  • Poziom 9  
    Samochód Xsara 1.4 i, 98 r. silnik N0KFXK
    Od dłuższego czasu miałem problem z prędkościomierzem - zawyżał prędkość. Wymieniłem licznik, ale nic to nie dało. Po pewnym czasie doszedł problem ze wskazaniem poziomu paliwa - nawet gdy auto na pełnym baku to wskaźnik pokazuje, że jest 3/4.
    Ostatnio po wymianie sprzęgła i paru innych rzeczy auto wróciło z padniętym całkowicie prędkościomierzem - wskazówka cały czas wskazuje 0 km/h, kilometraż też stoi w miejscu. Dodatkowo obrotomierz wskakuje od razu na 1800 obr i zdecydowanie przekłamuje podczas jazdy, a wskaźnik paliwa dalej rozmija się z prawdą.
    Co może być nie tak? Od czego by zacząć sprawdzanie, bo nie chcę kupić kolejnego licznika, który nie rozwiąże powyższych problemów.
    pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 20  
    ja na twoim miejscu bym pojechał na reklamację niech zwrócą pieniądze lub doprowadzą licznik do takiego stanu jak był przed naprawą ...
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 9  
    Ok. Tylko, że naprawy dokonywał znajomy mechanik i ciężko żebym wymagał od niego naprawienia rzeczy, która w zasadzie nie działała poprawnie przed naprawą. Zastanawiam się zresztą na ile wymiana sprzęgła, pompy paliwowej i hamulcowej mogła spowodować kolejne uszkodzenia w liczniku, które już opisałem w pierwszym poście.
  • Poziom 35  
    Była robiona skrzynia, a samego końca skrzyni (wyjścia na półosie) powinien być przetwornik obrotów który idzie do licznika.
    Silnik KFX czyli 1.4i nie ma już linki do licznika.
    Przy wymianie sprzęgła zostało zruszone i przestało działać całkowicie.
    Nie jestem w stanie określić gdzie konkretnie w KFX się to znajduje, ale w RHY znajduje się na wejściu prawej półosi (długiej) do skrzyni.

    http://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/skr...g_w_peugeot_306_1_4_citroen_zx_1_4_298923.jpg
    Na tym zdjęciu biała wtyczka.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,
    Wymieniłem właśnie czujnik prędkości na zupełnie nowiutki (valeo). Niestety nic to nie dało. Zauważyłem, że podczas przekręconego zapłonu słychać jakieś "tyrkanie" w liczniku. Odgłos jest jednostajny, dość słyszalny. Cóż to może być?
    Chciałbym się wziąć za sprawdzanie kabli. Czy pasowałoby zacząć od sterownika silnika? Ze schematu wynika, że idą tam dwa przewody od czujnika - pod pin 28 i 35. W jaki sposób sprawdzić, że dochodzi tam sygnał z czujnika.
    PS.
    Dołączam dwa zdjęcia, które pomogą innym zlokalizować czujnik prędkości w tym modelu. Dodam, że wystarczy zdjąć obudowę filtra powietrza, aby dobrać się do czujnika.
  • Poziom 34  
    Mich43l napisał:
    ja na twoim miejscu bym pojechał na reklamację niech zwrócą pieniądze lub doprowadzą licznik do takiego stanu jak był przed naprawą ...


    Widac jakim jestes klientem,bez grama racji pojechałbys i klociłbys sie.A pozniej piszecie w sieci jakie warsztaty sa,oto przyklad ze klienci sami ucza wlascicieli warsztatow jacy powinni byc.

    A autor niech przetrzepie instalacje,zdobedzie pinout licznika,zrobi pomiary i wszystko wroci do normy.
  • Poziom 9  
    Czy ktoś orientuje się, jak przełożę licznik z Xsary 1.8 16V to trzeba by było coś programować, żeby działało poprawnie? Przypomnę mam silnik 1.4 i.
  • Poziom 20  
    kwojt napisał:

    Ostatnio po wymianie sprzęgła i paru innych rzeczy auto wróciło z padniętym całkowicie prędkościomierzem - wskazówka cały czas wskazuje 0 km/h, kilometraż też stoi w miejscu. Dodatkowo obrotomierz wskakuje od razu na 1800 obr i zdecydowanie przekłamuje podczas jazdy, a wskaźnik paliwa dalej rozmija się z prawdą.


    no przepraszam bardzo jeżeli podczas wymiany zostało uszkodzone inne urządzenie to nie mam prawa tego reklamować ? co mnie obchodzi co oni tam robili , mieli wymienić to co było umawiane a skoro nie działa licznik to samo się zepsuło ?? kto za to zapłaci jeżeli zabierasz się za jakąś naprawę i psujesz przez przypadek to wmawiasz klientowi że samo się popsuło ? jak dla mnie to nie jest brak profesjonalizmu wiadomo człowiek się myli i to jest oczywiste, wiec dlaczego nie brać za to odpowiedzialności, powiedz dlaczego są akcje serwisowe różnych marek ?

    wracając do tematu sprawdź numery licznika u siebie i numery licznika od 1.8
  • Poziom 28  
    Kolego a kto powiedział że zostało uszkodzone?? Wcześniej były problemy z tym i przy wymianie sprzęgła zostało coś poruszone i usterka się powiększyła to co, mechanik ma odpowiadać za całe uszkodzenie?

    Idź się poślizgnij w sklepie i zaskarż go a nie zawracaj głowy na elektrodzie z takimi poradami.

    Gdzieś czytałem że przyjechał gość na naprawę do serwisu wyjeżdżając z niego zauważył że nie działa klakson, zgłosił reklamacje i twardo twierdził że nawet trąbił przed wjazdem do serwisu. Wszystko by się udało, gdyby nie jeden mały szczegół - nie było w ogóle klaksonu.
    Teraz się zastanawiam czy Ty przypadkiem nie myślisz jak ten gość...

    Szkoda że nie jestem modem, bo chętnie bym pomógł w porządkowaniu takich wymysłów.
  • Poziom 20  
    ok , rozumiem masz rację że kliencie czasami przesadzają, ale ogólnie chodzi mi o to że klienci są naciągani i oszukiwani przez pseudo mechaników,elektromechaników na koszta, a co się okazuje że wystarczy podłączyć jeden kabelek i wszystko działa a poprzedni mechanik wymienił mi pół samochodu... no to powiedz jak taki mechanik może mieć dobrą opinie no i zadowolonego klienta...

    " nie czas na wywody i kłótnie bo schodzimy na temat rzeka... , trzeba koledze pomóc "
  • Poziom 35  
    Kolego, na zdjęciu 71 dokładnie pokazujesz czujnik prędkości, ale jak montowałeś to widziałeś że ma ząbki.
    Jak okablowanie będzie dobre, to udaj się ponownie do mechanika, bo przy zmianie sprzęgła wyciąga się półosie i skrzynie, jak coś połamał albo nie włożył ponownie to masz przyczynę problemu.
    A na tym zdjęciu bardzo ładnie widać półoś która wychodzi z obudowy przetwornika prędkości.
  • Poziom 9  
    Czujnik rzeczywiście miał ząbki - coś na rodzaj ślimaka - wyglądało na to że jest ok. Wyciągnąłem tego ślimaczka ze starego czujnika i przełożyłem do nowego. Całość weszła na swoje miejsce z powrotem z delikatnym oporem. Wyglądało to jakby ślimaczek trafił na swoje miejsce.
    Czy jak przedzwonię kable w miejscach, które zaznaczyłem na schemacie to wystarczy? Pasuje chyba jeszcze sprawdzić piny przy liczniku. Czy dobrze czytam schemat, że powinienem sprawdzić pin nr 17. Tylko względem czego sprawdzać? Citroen Xsara I - Nie działający poprawnie licznik
  • Poziom 35  
    sprawdzasz czy Pin 3 odpowiada dla pinu 17 na desce. Pin 17 na desce odpowiada pinowi 28 na komputerze (chyba, nie widzę czy to na pewno komputer).
    Warto sprawdzić czy pin 2 ma masę i czy na pinie 1 po zapłonie pojawia się zasilanie.
    Jeżeli elektryka się zgadza, szukać winy mechanicznej - zegar lub ten element na półosi przy skrzyni biegów.
  • Poziom 9  
    Czy ktoś mógłby podpowiedzieć w jaki sposób zrobić te pomiary. Nie chcę po prostu uszkodzić sterownika komputera, bo pomiar też go przecież dotyczy.
    Podczas wymiany czujnika wydawało mi się, że zębnik (ślimaczek) jest w porządku. Czy mechanik rzeczywiście mógł coś uszkodzić wsuwając półoś na swoje miejsce?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Wsuwając półoś na swoje miejsce raczej nic się nie uszkodziło, ale ten ślimaczek jest czymś napędzany i tam może tkwić problem..
    Co do pomiarów bierzesz multimetr, ustawiasz na rezystancję.
    Odłączasz akumulator i sprawdzasz czy jest ciągłość przewodu od punktu A do punktu B.
  • Poziom 9  
    Udało się rozwiązać problem. Prędkościomierz i obrotomierz działa poprawnie.
    Reasumując wymieniłem czujnik prędkości, sprawdziłem przewody i okazało się, że pomiędzy pinami 28 i 36 sterownika silnika pomiar rezystancji wykazywał wartość 0. Właściwa miała być rzędu 1,7 MΩ. Sprawdziłem wtyczkę przy czujniku (lekko podgiąłem wtyki ku sobie) i ponowny pomiar rezystancji nie wykazał wartości 1,7 MΩ, ale oscylował bodajże w granicach 1 MΩ. Założyłem licznik i prędkościomierz zaczął wskazywać prędkość. Co prawda według GPS prędkościomierz zawyża prędkość o jakieś 4-5 km/h, ale ma to miejsce w każdym zakresie prędkości. I chyba tak to zostanie. Dziękuję wszystkim za pomoc.