Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT IDEA 1.9 JTD 101 KM - Błąd silnika po wymianie przepływomierza

michube 05 Gru 2013 01:08 2301 1
  • #1 05 Gru 2013 01:08
    michube
    Poziom 17  

    Auto zaczęło więcej palić, kopcić na czarno i momentami tracić moc, która powracała po przekroczeniu 1500 rpm, ale mimo wciśniętego w podłogę gazu potrafiło to zająć z 30 sekund. Objawy typowe dla zużytego przepływomierza, więc wymieniłem go wieczorem na nowy. Autko przestało dymić na czarno przy ruszaniu i "zatykać się", jak miało to miejsce wcześniej. Niestety następnego poranka zastała mnie zapalona kontrolka silnika i komunikat "Engine failure". Mechanik odczytał na komputerze błąd czujnika temperatury powietrza dolotowego i go skasował, ten niestety pojawił się znowu po przejechaniu kilkunastu kilometrów.

    Czując, że historia dopiero się zaczęła zakupiłem własny kabelek ELM 327, żeby nie jeździć po mechanikach. Odczytałem parametry pracy przepływomierza i wyszło na to, że mierzy przepływ powietrza, ale z odczytem jego temperatury już ma problem - cały czas pokazuje maksymalną wartość (149 °C o ile dobrze pamiętam). Wymieniłem przepływomierz z powrotem na stary i oba parametry były poprawnie odczytywane, a raz skasowany błąd już się nie pojawił, jednak wróciły stare objawy (zatykanie, dymienie na czarno, większe zużycie paliwa).

    Uznawszy, że nowy przepływomierz jest uszkodzony zareklamowałem go i został mi wymieniony na nowy. Niestety po wymianie historia się powtórzyła - te same objawy. Wierzyć mi się nie chce, że drugi z kolei przepływomierz jest uszkodzony w taki sam sposób.

    Stary, fabryczny przepływomierz to Bosch 0281 002 618, nowy to SKV 0281 002 683. Oba są teoretycznie kompatybilne z Fiatem Ideą 1.9 JTD 101 KM rocznik 2004.

    Jakieś pomysły?

    0 1
  • #2 05 Gru 2013 07:04
    spinacz
    Poziom 38  

    Skoro stary przepływomierz mierzy temperaturę prawidłowo, źle ilość powietrza a nowy ma problem z temperaturą to ja obstawiam na wadliwe nowe przepływomierze. Sam kiedyś walczyłem i wymieniałem trzy pod rząd przepustnice SKV i zawsze było coś nie tak aż skończyło się wymiana na używaną ale oryginalną. Poszukaj gdzieś w swojej okolicy jakiegoś szrotu lub sklepu z używanymi częściami i kup oryginał.

    0
  Szukaj w 5mln produktów