![[FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy](https://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1386267714_thumb.jpg)
Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji.
W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy.
Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A.
Problemem było kolo pasowe , ale orginalne z poloneza podeszło + 3mm podkładka.
Drugim problemem było przeniesienie mocy paskiem 10mm.
Musiałem zastosować koło zwiększające kąt opasania, zastosowano rolkę z volvo 850 2,5 PB.
Bez rolki paliło pasek.
Śruba mocująca rolkę jest jednocześnie zamocowaniem napinacza.
Pasek 10x1000.
Dodam że w tym modelu jest nagrzewnica od Megane I i grzeje jak oszalały.
Oraz jest osłona termiczna altrnatora gdyż ciepło wpływało na napięcie ładowania.
W FSO 1,4 głównym poborem jest pompa wspomagania z Astry G, oraz podgrzewacz płynu z Mondea TDCI - 3 świece.
Fabryczny alternator nie wyrabiał, wybór padł na alternator z Mondea 1,8 PB 90A.
Mocowanie PnP na śruby i napinacz.
Jedynie śruba prądowa wyszłą w podłużnicy i musiałem kabeloczkiem bezpośrednio wyjść z mostka prostowniczego.
Alternatory na wolnych obrotach dużo więcej są wyprodukować prądu niż seryjne.
![[FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy](https://obrazki.elektroda.pl/1909680700_1386267907_thumb.jpg)
![[FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy](https://obrazki.elektroda.pl/3929026600_1386268247_thumb.jpg)
Cool? Ranking DIY