Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy

Strumien swiadomosci swia 05 Gru 2013 19:22 9219 10
  • [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy
    Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji.
    W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy.
    Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A.
    Problemem było kolo pasowe , ale orginalne z poloneza podeszło + 3mm podkładka.
    Drugim problemem było przeniesienie mocy paskiem 10mm.
    Musiałem zastosować koło zwiększające kąt opasania, zastosowano rolkę z volvo 850 2,5 PB.
    Bez rolki paliło pasek.
    Śruba mocująca rolkę jest jednocześnie zamocowaniem napinacza.
    Pasek 10x1000.
    Dodam że w tym modelu jest nagrzewnica od Megane I i grzeje jak oszalały.
    Oraz jest osłona termiczna altrnatora gdyż ciepło wpływało na napięcie ładowania.

    W FSO 1,4 głównym poborem jest pompa wspomagania z Astry G, oraz podgrzewacz płynu z Mondea TDCI - 3 świece.
    Fabryczny alternator nie wyrabiał, wybór padł na alternator z Mondea 1,8 PB 90A.
    Mocowanie PnP na śruby i napinacz.
    Jedynie śruba prądowa wyszłą w podłużnicy i musiałem kabeloczkiem bezpośrednio wyjść z mostka prostowniczego.

    Alternatory na wolnych obrotach dużo więcej są wyprodukować prądu niż seryjne.
    [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy
    [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Offline 
    Specjalizuje się w: elektryk
    Strumien swiadomosci swia napisał 22569 postów o ocenie 3201, pomógł 1204 razy. Mieszka w mieście Bochnia. Jest z nami od 2010 roku.
  • #2
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #4
    szymon122
    Poziom 38  
    Ile mniej więcej może wzrosnąć zużycie paliwa przy zmianie alternatora na mocniejszy albo dołożenie drugiego?

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II

    Nie znam się na samochodach ale wcześniej w tym samochodzie nie było alternatora? Jak tak to był ładowany akumulator?
  • #6
    nitros66
    Poziom 26  
    szymon122 napisał:

    Nie znam się na samochodach ale wcześniej w tym samochodzie nie było alternatora? Jak tak to był ładowany akumulator?


    Pewnie, że był ale zapewne po zamontowaniu dodatkowych odbiorników trzeba było zastosować wydajniejsze źródło prądu.
  • #7
    LjGrizli
    Poziom 12  
    Ja w polonezie Plus 1,6GSI z klimatyzacją montowałem alternator 100A z alfy romeo bo fabryczne 80A latem przy włączonej klimie nie dawało niestety rady.
  • #8
    toku74
    Poziom 31  
    Czy ta dodatkowa rolka na zewnętrznej krawędzi paska nie niszczy go? Chodzi mi o to, czy nie powoduje bardzo szybkiego niszczenia się części pracującej właściwie - klinów i wykruszania ząbków?
    Próbowałem napinać tak paski w ciągniku, ale mniejszymi rolkami /małymi w rozrządu VW 1,9 tdi/, a to powodowało że po tygodniu z paska wióry leciały. Dopiero podłożenie rolki na krawędź "od spodu" zniwelowało usterkę. To moje napinanie nie było jakieś potężne i bardzo załamujące pasek. Może to kwestia TYLKO średnicy samej rolki?
  • #10
    robokop
    Moderator Samochody
    Romuś, w tym Roverku pasek 4PK na pewno uciągnie alternator przez dłuższy czas? Z praktyki, w Octavii TDI z dokładaną klimatyzacją 5PK nie dawał sobie rady, nawet z nowymi kółkami.