Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy

Strumien swiadomosci swia 05 Dec 2013 19:22 10419 10
  • [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy
    Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji.
    W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy.
    Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A.
    Problemem było kolo pasowe , ale orginalne z poloneza podeszło + 3mm podkładka.
    Drugim problemem było przeniesienie mocy paskiem 10mm.
    Musiałem zastosować koło zwiększające kąt opasania, zastosowano rolkę z volvo 850 2,5 PB.
    Bez rolki paliło pasek.
    Śruba mocująca rolkę jest jednocześnie zamocowaniem napinacza.
    Pasek 10x1000.
    Dodam że w tym modelu jest nagrzewnica od Megane I i grzeje jak oszalały.
    Oraz jest osłona termiczna altrnatora gdyż ciepło wpływało na napięcie ładowania.



    W FSO 1,4 głównym poborem jest pompa wspomagania z Astry G, oraz podgrzewacz płynu z Mondea TDCI - 3 świece.
    Fabryczny alternator nie wyrabiał, wybór padł na alternator z Mondea 1,8 PB 90A.
    Mocowanie PnP na śruby i napinacz.
    Jedynie śruba prądowa wyszłą w podłużnicy i musiałem kabeloczkiem bezpośrednio wyjść z mostka prostowniczego.

    Alternatory na wolnych obrotach dużo więcej są wyprodukować prądu niż seryjne.
    [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy
    [FSO] Wymiana alternatora na mocniejszy

    Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Offline 
    Has specialization in: elektryk
    Strumien swiadomosci swia wrote 25020 posts with rating 4762, helped 1301 times. Live in city Bochnia. Been with us since 2010 year.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    szymon122
    Level 38  
    Ile mniej więcej może wzrosnąć zużycie paliwa przy zmianie alternatora na mocniejszy albo dołożenie drugiego?

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II

    Nie znam się na samochodach ale wcześniej w tym samochodzie nie było alternatora? Jak tak to był ładowany akumulator?
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    szymon122 wrote:
    Ile mniej więcej może wzrosnąć zużycie paliwa przy zmianie alternatora na mocniejszy

    Nic nie wzrośnie. Dopóki nie podepniesz mocniejszych odbiorników.
  • #6
    nitros66
    Level 26  
    szymon122 wrote:

    Nie znam się na samochodach ale wcześniej w tym samochodzie nie było alternatora? Jak tak to był ładowany akumulator?


    Pewnie, że był ale zapewne po zamontowaniu dodatkowych odbiorników trzeba było zastosować wydajniejsze źródło prądu.
  • #7
    LjGrizli
    Level 12  
    Ja w polonezie Plus 1,6GSI z klimatyzacją montowałem alternator 100A z alfy romeo bo fabryczne 80A latem przy włączonej klimie nie dawało niestety rady.
  • #8
    toku74
    Level 31  
    Czy ta dodatkowa rolka na zewnętrznej krawędzi paska nie niszczy go? Chodzi mi o to, czy nie powoduje bardzo szybkiego niszczenia się części pracującej właściwie - klinów i wykruszania ząbków?
    Próbowałem napinać tak paski w ciągniku, ale mniejszymi rolkami /małymi w rozrządu VW 1,9 tdi/, a to powodowało że po tygodniu z paska wióry leciały. Dopiero podłożenie rolki na krawędź "od spodu" zniwelowało usterkę. To moje napinanie nie było jakieś potężne i bardzo załamujące pasek. Może to kwestia TYLKO średnicy samej rolki?
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    toku74 wrote:
    Czy ta dodatkowa rolka na zewnętrznej krawędzi paska nie niszczy go?

    Pare tysięcy km zrobione, pasek jak nowy i nie piszczy.
    Więc może jakby rolka była malutka i łamała pasek to by go niszczyła.
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Romuś, w tym Roverku pasek 4PK na pewno uciągnie alternator przez dłuższy czas? Z praktyki, w Octavii TDI z dokładaną klimatyzacją 5PK nie dawał sobie rady, nawet z nowymi kółkami.