Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL TIGRA - A.E.B Timing Relay Registrabile a emulator?

wjjasiu 05 Dec 2013 20:49 3543 29
  • #1
    wjjasiu
    Level 11  
    Witam!
    Czy to urządzenie jest do odcinania wtryskiwaczy benzyny po przełączeniu na gaz ? Znalazłem to dzis pod maska, nigdy tego nie widzialem :P
    Mam też emulator wtryskiwaczy. Zastanawia mnie czy to jest potrzebne jak mam emulator? Czy moze emulator niepotrzebny? Jak to jest ? Próbuje dojść co jest błędem P0200 po przełączeniu na gaz :/
    Instalacja I gen.
    Foto urządzenia w załączniku.
  • #3
    wjjasiu
    Level 11  
    Dobrze, ale czy tego błędu nie powinien usuwać właśnie emulator?
  • #4
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Często przy tych pierwszych instalacjach się tak dzieje, że albo lambdę albo wtrysk czy inną elektroniczną usterkę wyrzuci.

    Nie chcę się jakoś dogłębnie wypowiadać na ten temat bo w LPG nie siedzę w ogóle znam tylko takie częste przypadki.
    przy tym coś jeszcze się dzieje?
  • #5
    wjjasiu
    Level 11  
    Tak dłużej trzeba krecic na benzynie aby odpaliła i czasem nie ma mocy jechac, dopiero ciagnie jak dam gaz do dechy i ma nierówne obroty. Na gazie ok.
  • #6
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Więc możliwe że problem jest adekwatny do błędu.

    trudno mi powiedzieć co dokładnie tam jest uszkodzone ale może faktycznie jeden z wtryskiwaczy ma uszkodzony obwód bądź sam ma usterkę i z tego tytułu jest błąd, brak mocy, szarpanie, nierówna praca,etc
  • #7
    wjjasiu
    Level 11  
    Sprawdzałem je i każdy daje piękna 'mgiełkę', nie leje, nie przecieka.
  • #9
    wjjasiu
    Level 11  
    Silnik X14XE 1.4 16v 90km
    Objawy takie ze trzeba dłużej kręcić (jakieś 5sek) na benzynie żeby odpalić. Nie raz zalapie od razu ale tylko zalapie i gaśnie, trzeba kręcić drugi raz. Z wciśnięty lekko gazem lepiej pali.
    Jak juz odpali to ma niskie obroty jakieś 500 i albo zaraz wskoczy na normalne albo jak dodam gazu się normuja jakby mało powietrza :/ nie wiem
    Podczas jazdy z rana poszarpuje przy przyspieszaniu, ogółem drży lekko na biegu jałowym.
  • #10
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    rozumiem że na gazie wszystko zanika? jeżeli nie to można by przeglądnąć układ zapłonowy..

    Miałem raz taką tigre tylko 1,6 i długo z nią walczyłem, też poszarpywała i nie równo chodziła, a analizator spalin pokazywał 4krotność HC.

    Okazało się że tam był sterownik.

    napisałem BENZYNIE myślałem o LPG
  • #11
    wjjasiu
    Level 11  
    Mówię cały czas o benzynie ze ciężko pali itp
  • #12
    wjjasiu
    Level 11  
    Sterownik do gazu ?
  • #14
    omegolotC30NE
    Level 23  
    wjjasiu wrote:
    Czy to urządzenie jest do odcinania wtryskiwaczy benzyny po przełączeniu na gaz ?


    Nie. wydaje mi się, że jestto przekaźnik czasowy do regulacji czasu "nakładania paliw".
  • #15
    wjjasiu
    Level 11  
    Styki 87a i 30 tego przekaźnika były podpięte pod kabel instalacji silnika czerwono-niebieski - był on przeciety i do końców przylutowane kable od 87a i 30.
    Wywaliłem go, zostawiłem tylko emulator i teraz przy jezdzie na lpg od czasu do czasu pojawia sie check, ale po chwili znika. Nie wiem czy dobrze zrobiłem może założyc go spowrotem?
  • #17
    ociz
    Moderator of Cars
    Albo pompy paliwa.
  • #18
    wjjasiu
    Level 11  
    żałosna udręka wrote:
    Czerwono niebieski to zasilanie wtryskiwaczy.

    Tak jak mówisz wtryskiwacze. Wiec odcinało to wtryskiwacze. Jest to niepotrzebne gdy mam emulator bo on tez ma za zadanie odcinac wtryski po przełączeniu na LPG :) Tylko skad ten pojawiający sie co jakis czas check ? :/ :/
  • #20
    wjjasiu
    Level 11  
    Ok a powiedz mi czy jak ida oryginalne wtyczki do wtryskiwaczy 1,2,3,4 to czy jest roznica które w jakie złącza emulatora wepne i następnie które od emulatora we wtryskiwacze ?? Czy nie ma to znaczenia?
  • #22
    wjjasiu
    Level 11  
    Chyba pozamieniałem bo nie mam już oznaczeń która wtyczka pierwsza a która druga itp. Ale Po pierwszym uruchomieniu juz pali bez problemu. Czy jest sposób na sprawdzenie regulatora cisnienia ?
  • #23
    żałosna udręka
    Level 34  
    Chodzi o regulator na listwie paliwa? Potrzebny ciśnieniomierz z końcówką trochę większą jak wentyl w kole. On praktycznie się nie psuje. Co chcesz od niego?
  • #24
    wjjasiu
    Level 11  
    Tak o ten mi chodzi. Jest sterowany podciśnieniem z kolektora i wężyk, który to łączy jest cały czas wilgotny w środku od paliwa. Podejrzewam, że regulator przepuszcza paliwo do kolektora.
  • #25
    żałosna udręka
    Level 34  
    4 bary, a na wolnych obrotach przy dużym podciśnieniu 3 bary. Tak ma działać i oczywiście żadnych nieszczelności.
  • #26
    wjjasiu
    Level 11  
    Zmieniałem pompke w wakacje, na wyłączonym silniku po podaniu napięcia na pompę dawała 3bary. Pod dużym podciśnieniem? Czy to znaczy ze z uruchomionym silnikiem i wpietym podciśnieniem?
  • #27
    omegolotC30NE
    Level 23  
    wjjasiu wrote:
    Tak o ten mi chodzi. Jest sterowany podciśnieniem z kolektora i wężyk, który to łączy jest cały czas wilgotny w środku od paliwa. Podejrzewam, że regulator przepuszcza paliwo do kolektora.


    W innym wątku twierdzisz , że wężyk podciśnienia jest suchy ........ ; ???!
  • #28
    wjjasiu
    Level 11  
    Sorry za błąd ale oświadczam iż jest cały czas wiglotny. W nim zadne paliwo nie powinno być tylko powietrze tak ? Moge zrobic taki test że odepnę go od kolektora a kolektor zatkam czymś i włoże koniec wezyka do jakiegos naczynka, zrobie pare km i zobacze ile sie nazbiera?
  • #29
    omegolotC30NE
    Level 23  
    Tam ma być sucho. Regulator puszcza ; do wymiany. Twój test może być błędny, bo nie będzie podciśnienia w regulatorze i wtedy membrana być może będzie szczelna.
  • #30
    wjjasiu
    Level 11  
    Ok jak znajde coś na pewno wymienie :)