Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa 1.0 benz. 12V - Nie chce zapalić

05 Dec 2013 21:22 6528 20
  • Level 11  
    Od kilku dni walczę z tym samochodem (Corsa B 1.0 z 1997r. 180tyś. km. na liczniku) żeby odpalił.
    Problemy się zaczęły jak jechałem drogą szybkiego ruchu i po prostu jak by mu odłączył zasilanie (światła, licznik, silnik) wszystko zgasło ale siłą rozpędu czy rozrusznika, nie pamiętam udało się go uruchomić. Działo się tak jeszcze ze dwa razy nawet po włączeniu kierunkowskazów aż wreszcie zgasł i staną na poboczu.
    Rozrusznik kręcił a kontrolki dziwnie przygasały. Pomogło zdjęcie klemy z aku. i pojechałem dalej bez używania żadnej zbędnej elektryki. Chyba immobiliser zadziałał i reset mu pomógł.

    Oczywiście od razu po powrocie wyczyściłem masy i sprawdziłem instalację , zaniepokoiło mnie tylko ładowanie akumulatora gdyż czasem nagle spadało. Auto jeszcze od pewnego czasu było słabsze i przy zmianie biegów i pod dużym obciążeniem (jazda pod górę) było słychać chrobotanie jakby coś tarło o pod maską.
    Pojechałem jeszcze do znajomego elektryka i tam już nie odpaliło próbowałem jeszcze z górki ale nic i tak stoi do dziś :(

    Rozrusznik kręci, aku. był już ładowany a autko nawet nie kichnie.
    Kontrolka immo. nie miga z dobrym kluczem dopiero jak włożę zapasowy bez pluskwy to miga.
    Pompa paliwa dostaje prąd podczas rozruchu, sprawdzane na wtyczce. Nie słychać specjalnie jej pracy ale podaje paliwo na listwie gdzie się mierzy ciśnienie to sika i świece są wilgotne. Po za tym czuć Pb 95 jak się pokręci.
    Świece wymieniłem na nowe GM wcześniej były NGK nie czarne ani nie popielate. Czyli spalanie miał dobre.
    Moduł zapłonowy (cewka) daje iskrę na wszystkie 3 cylindry. Był podmieniany na inny. Oryginał BOSCH.
    Powietrze też dostaje bo filtry były regularnie wymieniane i przepustnica też wyczyszczona.
    Samochodzik był podpinany pod laptopa z programem Tech2 i wyświetlił dwa błędy 0130 od sondy lambda i 1502 immobiliser-a które skasowałem ale poprzednie pewnie też przez odłączanie aku. się pokasowały
    Sprawdziłem też napięcie na wtyczce sondy lambda jest 13V i na czujniku wałka rozrządu 5V
    Sprawdziłem kompresję w cylindrach (niestety na zimnym silniku) jest po 11 Bar
    i wszystkie bezpieczniki ok.
    Co podejrzewacie może być przyczyną że nie pali bo już sam nie wiem??
  • Level 20  
    Pasek rozrządu sprawdzałeś?
  • Level 11  
    w tym silniku jest łańcuszek który napędza dwa wałki rozrządu po kołach zębatych. Chyba że chodzi o pomocniczy pasek do pompy wody i alternatora był wymieniany 3 lata temu na GATES-a.
  • Level 11  
    Nikt nie miał takiego przypadku? Nie wierzę.
    Podejrzewam że winny jest:
    - czujnik wału lub wałków rozrządu który nie działa
    - napinacz rozrządu który miał być wymieniony i przez niego przeskoczył łańcuszek rozrządu co spowodowało przestawienie zapłonu
    W związku z tym moje pytanie jak sprawdzić te czujniki?
    Ten wałka jest na wierzchu a wału przy rozruszniku:(
    Jeśli to napinacz i łańcuch przestawiony to co trzeba wymienić w rozrządzie?? Dodam że kompletny rozrząd znanej firmy kosztuje ok. 700zł + robocizna ok 300 to wyjdzie tyle co używany silnik pewnie...
  • Level 10  
    Kolego czujniki sprawdź miernikiem tylko dobrym żebyś nie miał za dużych przekłamań, a wartości jakie powinny być na tych czujnikach znajdziesz na pewno w książce typu sam naprawiam lub w google.
  • Level 11  
    Dzięki kolego za odpowiedz. Problem w tym że nie mam dobrego miernika i dostęp do czujnika wału jest kiepski (od spodu samochodu) Wtyczka czujnika wałka rozrządu dostaje napięcie 5V i jest ok. Nie wiem tylko gdzie jest czujnik temperatury bo podobno on też może uniemożliwić rozruch??
  • Helpful post
    Level 10  
    Kolego jeśli chodzi o czujnik wody to też napewno może być przyczyną unieruchomienia silnika i jest on koloru niebieskiego jakby co jakbyś go szukał.
  • Level 33  
    Jeśli jest paliwo i iskra, to przeskoczył łańcuch. Miałem taki przypadek w tym silniku.
  • Level 11  
    polo54 wrote:
    Kolego jeśli chodzi o czujnik wody to też napewno może być przyczyną unieruchomienia silnika i jest on koloru niebieskiego jakby co.
    gdzie go mogę szukać, bo tych czujników tam tyle?

    żałosna udręka wrote:
    Jeśli jest paliwo i iskra, to przeskoczył łańcuch.
    o ile musiał by przeskoczyć żeby nie zapalił i czy nie powinno to spowodować uszkodzenia zaworów i tłoków? Przypomnę że ciśnienie w cylindrach jest po 11 bar.

    Podmieniłem też dziś z mechanikiem czujnik wałka rozrządu bo po podłączeniu do komputera z programem AUTO.COM wyświetliło że ma błąd "zwarcie". Oryginalna używka też nie pomogła.
    Wykręcił też na podnośniku czujnik wału ale nie miałem na podmianę to zmierzyliśmy i miał 880 Om to dobrze?
  • Level 32  
    Co to za mechanik że musisz mu pomagać w naprawie i zakładać tematy na elektrodzie ?
  • Level 11  
    Alfred_92 wrote:
    Co to za mechanik że musisz mu pomagać w naprawie i zakładać tematy na elektrodzie ?

    To jest"magik" - dużo umie czarować :) Wolę mu podpowiedzieć co może być nie tak i co było sprawdzane niż żeby rozbierał całe auto bo to kosztuje...
  • Moderator of Cars
    W tych silnikach jak kolega wyżej pisał bardzo często uciągały się łańcuszki i napinacz nie spełniał swojej funkcji, to mogło być powodem tego nie przyjemnego dźwięku o którym mówiłeś.
    Wydaje mi się że na pewno jest problem właśnie z rozrządem.
  • Level 11  
    szymitsu21 wrote:
    Wydaje mi się że na pewno jest problem właśnie z rozrządem.

    Więc kompletny rozrząd do wymiany tzn. łańcuszek, napinacz, 3x ślizgi i koła zębate?
    Czy tak jak wspomniał mój mechanik "że jak trzeba zmienić rozrząd to wystarczy wymienić ślizgi i napinacz"
    A co jeszcze z uszczelkami??
  • Moderator of Cars
    DD81 wrote:
    szymitsu21 wrote:
    Wydaje mi się że na pewno jest problem właśnie z rozrządem.

    Więc kompletny rozrząd do wymiany tzn. łańcuszek, napinacz, 3x ślizgi i koła zębate?
    Czy tak jak wspomniał mój mechanik "że jak trzeba zmienić rozrząd to wystarczy wymienić ślizgi i napinacz"
    A co jeszcze z uszczelkami??


    Przede wszystkim łańcuszeK! on jest głównym winowajcą..
    Tam trzeba chyba misę olejową ściągać, całą pokrywę rozrządu etc.
    Ja nie wymieniam tylko na życzenie klienta ale z racji tego że są tam metalowe uszczelki np do pokrywy rozrządu radzę wymienić. Zwłaszcza że te uszczelki to nie jest największy koszt patrząc na resztę.

    Nie oszczędzaj na częściach.
  • Level 11  
    Na pewno boczną pokrywę trzeba zdjąć, górną żeby sprawdzić ustawienie wałków i stan kół. Też bym ich nie wymieniał tylko nie wiem jak się dopasuje nowy łańcuch do starych kół?
    Uszczelki były trzy lata temu wymieniane i znowu ciekną :(
  • Level 32  
    Żeby dobrać się do rozrządu trzeba ściągnąć pokrywę zaworów oraz miskę olejową lub wykręcić z niej kilka śrub żeby odkręcić od miski pokrywę rozrządu.
  • Level 28  
    Witam serdecznie. Sam napisałeś, że spada ładowanie. Tym się zajmij. Sprawdź napięcie ładowania i masę silnika. To na początek. Pozdrawiam.
  • Level 11  
    WITEK1952 wrote:
    Sam napisałeś, że spada ładowanie. Tym się zajmij. Sprawdź napięcie ładowania i masę silnika. To na początek. Pozdrawiam.

    Witam! Napisałem też że masy zrobione, a ładowania nie sprawdzę bo silnik nie pali.
    Diagnoza mechanika po odkręceniu pokrywy zaworów: "łańcuch przeskoczył na jednym wałku tym z przodu silnika"
    Więc rozrząd do wymiany, mam nadzieję że bez kół zębatych ale jak już przeskakuje na zębatce to może też trzeba wymienić?
  • Level 11  
    Ratujcie! Rozrząd wymieniony a auto dalej nie pali!!!
    Mechanik wymienił wszystko oprócz kół zębatych bo były dobre. Czyli nowy jest łańcuch i napinacz (RUVILLE) i 3x ślizgi (GM). Uszczelki pod pokrywę zaworów i rozrządu też są nowe. Stare części oprócz łańcucha były oryginalne z logo GM.

    Raczej jestem pewien że mechanik wszystko ustawił dobrze bo nie robił pierwszy raz przy rozrządzie. Silnik lepiej "łapie" ale dalej nie może zapalić. Niestety auto nie paliło przed naprawą to teraz nie mogę mieć pretensji. Teraz zauważył że cewka (moduł zapłonowy) nie daje iskry na trzeci cylinder podczas kręcenia rozrusznikiem. Podmieniliśmy na tą co kiedyś i tak samo. Ale podczas testu komputerem wszystkie trzy iskrzą?!
    Ale autko powinno chodzić przynajmniej na dwóch cylindrach, przecież??

    Podejrzewamy komputer (sterownik zapłonu) albo wtryskiwacze bo nie były sprawdzane.
    Nowy czujnik wału korbowego i dalej nie pali. Czyli teraz mam dwa czujniki na zamianę,wału i wałka + cewka zapłonowa :cry:
  • Level 11  
    Problem rozwiązany w sumie u trzeciego mechanika z pomocą czwartego :)
    Okazało się po zdjęciu pokrywy zaworów, że nowy rozrząd założony ale źle ustawiona jest ta "koronka" na wałku i czujnik dostaje zły sygnał! Przez co iskra jest w złym czasie a na trzecim cylindrze nie było wcale!

    Przy okazji może ktoś jest na kupnie czujnika wału do takiego autka. Pasuje też do innych aut z koncernu GM i Nissana. Więcej info na: http://www.motointegrator.pl/produkty/295523-czujnik-polozenia-walu-korbowego-fea-79093
    Włożony tylko raz w celu sprawdzenia starego a że okazał się dobry to mi nie potrzebny. Cena: 50zł + wysyłka.
    Dziękuje za podpowiedzi i zamykam.