Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transit 2,5 - dławi się,nie wchodzi na obroty..gaśnie

05 Gru 2013 22:12 2187 4
  • Poziom 2  
    Witam.
    Posiadam od 3 miesięcy "skwarka" Transitka 2,5 d
    Od ok.miesiąca miał problem z rozruchem,więc wymieniłem aku i filterek paliwa.
    Nie dało to znacznych rezultatów więc wymieniłem rorzusznik.
    Autko nabrało rozbiegu przy starcie ale nadal dość długo kaszlał zanim zaskoczył,do tego strasznie nim trzęsło w pierwszych sekundach.
    Teraz nie wchodzi na obroty i gaśnie.
    Tankuję dobre paliwko z orlenu,co może być przyczyną.
    Chciałbym mieć trochę rozeznania przed jakąś poważniejszą operacją..
    Dzięki za wszystkie wskazówki :)
  • Poziom 27  
    Zakładam, że jest to silnik wolnossący na Boschu, a nie Lucas Epic (lub - nie daj Boże CAV Lucas).
    Skoro już ci kręci szybciutko, pozostają generalnie dwie opcje:
    - układ wtryskowy
    - ciśnienie sprężania

    Zanim zaczniesz szarpać się z układem paliwowym, sprawdź ciśnienie sprężania. Trzeba wyjąć wtryskiwacze (nie ma świec żarowych), więc jest okazja do sprawdzenia czy mocno leją i jakie mają ciśnienie otwarcia. Wkładaj zawsze czyste na pastę ceramiczną (białą) - najlepiej z nowymi uszczelkami teflonowymi.
    Ciśnienie sprężania nominalne w nowym silniku 2,5D (wolnossącym) wynosi 34 bary. Jeżeli jeszcze będzie ok 28-29 barów i różnice pomiędzy cylindrami nie przekroczą 3 barów - to jest super.
    Wtedy można pomyśleć o sprawdzeniu pompy. Po pierwsze - czy masz zewnętrzny woskowy siłownik przyspieszenia wtrysku i zwiększania wolnych obrotów (do 1995 r), czy nie.
    Tym nie mniej, jeżeli spręż jest niezły a kiepsko pali po zimnej nocy, to pompa nie podaje dawki rozruchowej lub zwalony jest nastawnik kąta wtrysku. Trzeba by ją wziąć na stół u kumatego pompiarza.

    Niezależnie od wszystkiego - czy się nie zapowietrza? W pompie podającej paliwo (pod kolektorem wydechowym) są zaworki, które pełnią także rolę zaworków zwrotnych. Jeżeli są wypracowane, paliwo się cofa do zbiornika na postoju i układ się zapowietrza, jeżeli pompa wtryskowa lub filtr mają jakąś nieszczelność.
    Wymiana pompki jest prosta, ale te zamienniki po 50-80 zł to straszne badziewie. Dobry zamiennik to ok. 200 zł.
    Także jest pytanie - czy statyczny kąt wtrysku (ustawiany na kole pasowym pompy) jest prawidłowy.

    Jeżeli masz świecę płomieniową - to ona się włącza dopiero przy ok. - 5 st.C., można ją uruchomić samemu poprzez zwarcie wtyku kontrolnego.
    Ale Transit 2,5D z dobrym sprężem i układem wtryskowym pali nawet przy -15 st bez świecy płomieniowej - byle nim szybko zakręcić.
  • Poziom 2  
    Wielkie dzięki za podpowiedź.
    Obawiam się jednak że ten układ paliwowy to Lucas.
    Przynajmniej wiem od czego zacząć,bo podwórkowe porady pseudomechaników kierowały mnie raczej na kontrolę zbiornika i układu paliwowego,dając kierunek na wymianę pompki pomocniczej.
    Jutro sprawdzam ciśnienie na garach,i wtryski...

    Dodano po 3 [minuty]:

    A tak na marginesie czy jest ktoś kto zajął by się za przyzwoitą cenę tym problemikiem?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Jeżeli masz turbo, to jest to układ wtryskowy Lucas Epic (chyba że ktoś zamienił pompę na mechanicznego Boscha).
    Jeżeli jest to Epic, zacząłbym od sprawdzenia zaworu start-stop w pompie. Wymienia się sam twornik z gumką.
    Jesteś z Warszawy, jest tu bardzo dobry zakład, który robi tylko Transity, podaję namiary na pv.
  • Poziom 2  
    Przenoszę temat do archiwum.
    Okazało się, że padła pompa pomocnicza.
    Co prawda trochę szybko, bo 3 miesiące temu wymieniana, ale widocznie tanie podróbki tak mają.