Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V40 - Brak iskry na cylindrze? Dluga hisotria.

05 Gru 2013 22:17 5631 7
  • Poziom 21  
    Witam, w lipcu tego roku kupilem swój pierwszy samochod, wybor padl na Volco v40 silnik 1.8 16v benzyna plus gaz instalacja Vialle. Niestety nie nacieszylem sie długo, po ok dwóch tygodniach, czy to na benzynie czy na gazie zapala sie od czasu do czasu kontrolka uszkodzenia sterowania praca silnika, oraz samochod chodził jak traktor, trzęsło nim, po dodaniu gazu na ok. 5tys obrotów problem ustawał. Nie bylo żadnej zależności dla tych objawów, czy mokro czy sucho, czy ciepły czy zimny silnik. Z czasem problem pojawiał sie częściej, odwiedziłem elektryka, wymienił dwie cewki oraz swiece, ubierałem sie jeszcze na kable WN ale są dobre podobno. Po tych wymianach bylo ok, lecz tylko parę dni. Znowu chodził jak traktor i ta sama bajka, bylo czuc benzynę, no i przestal pracować na gazie. Elektryk posprawdzam wszystko- wedlug niego ok, zasugerował przeskoczenie rozrządu. I tak miałem do wymiany, wiec wymieniłem. Po wymianie rozrządu parę dni ok, lecz potem znowu historia sie powtarzała. Zasugerowano mi ze instalacja Viale moze robić taka robotę. Została zdemontowana, i założyłem Staga 4 plus. Po tym zabiegu samochod nie do poznania. Obroty książkowe, lpg chodzi jak marzenie, wszystko cacy, niestety przez ok 2 miesiące. Jak jest aktualnie? Nie swieci juz kontrolka uszkodzenia sterowania praca silnika, i nigdy nie swiecila po wymianie instalacji gazowej, przy odpalaniu na zimnym silniku rano i wieczorem po pracy 8 na 10 razy samochod chodzi jakby nie palił na ktorys cylinder. Po nagrzaniu czasami obroty drastycznie spadna ale zdarza sie to rzadko, podczas jazdy czy to na pb czy lpg czasami silnik szarpie przerywa ale po paru sekundach wraca do normy. W czym mogę jeszcze szukać problemu?
  • Poziom 20  
    Akumulator, układ ładowania - wszystko jest ok? MOże nie jest zbyt wydolny i po dodaniu gazu gdy zachodzi potrzeba większego prądu to napięcie spada za bardzo powodując nieregularną pracę komputera?
    Kable WN, cewka WN, kopułka lub palec - zależy co jest w V40, bo nie pamiętam już.
    Zapchane filtry gazu lub benzyny?
    Luzy zaworowe - nie pamiętam czy masz tam hydraulikę czy płytki, ale chyba jest tam hydraulika. Warto też na to zwrócić uwagę, bo powoduje to właśnie prace silnika w dziwny sposób (widziałem to w Lagunie, nie dało się słuchać i nie palił jak należy). Ale skoro na ciepłym jest ok, to raczej nie to.

    Powodów sporo może być, ale skoro na zimnym jest max problem, to sprawdz poziom płynu chłodzącego i czy masz dobrze zamontowany reduktor (poniżej poziomu płynu zbiorniczka wyrównawczego)?
    No i na koniec, jaką masz ustawioną temperaturę przełączania na gaz? teraz jak jest zimno jest to o tyle ważne, że zbyt wczesne przełączanie na gaz (przy nie rozgrzanym jeszcze silniku - zimnym płynie) może powodować nawet zamarzanie przewodów od gazu - stąd nie pracuje poprawnie dopóki się nie rozgrzeje.
  • Poziom 21  
    Filtry wymieniłem, ale czesto jest jak piszesz, gdy dodam gazu bo chce przyśpieszyć, silnik sie przydlawia i po chwili dopiero przyspiesza, tak jest i na pb na lpg, a temperatura przełączania? Teraz w zimie przełączam ręcznie, jadę przez miasto na benzynie, i dopiero w trasie na gaz ,gdy wskazówka temp jest juz prawie na połowie.
  • Poziom 19  
    Skoro na benzynie i na gazie jest tak samo to przyczyna raczej nie leży po stronie lpg.
  • Poziom 21  
    Dokładnie, objawy występują na benzynie i na gazie, jutro skocze wymienic kable WN, i zajrzę do cewek i świec, które byly wymieniane jakieś 4tys km temu. I teraz smaczek, po odpaleniu jak juz obroty sie wyrównają w miarę przez parę minu chodzi tak "puf puf puf" zamiast " brrrrrrrr" - wiem jak to wygląda ale moze to tez jest trop:D postaram sie wrzucic filmik z całej operacji odpalania na zimnym.
  • Warunkowo odblokowany
    Sprawdź połączenia czujników temperatury płynu chłodniczego jak i powietrza bądź przepływki (w zależności co występuje). W Vectrze B miałem podobne objawy spowodowane właśnie złym kontaktem przy czujniku płynu chłodniczego przez co komputer źle dobierał dawki.
  • Poziom 21  
    Co może jeszcze się dziać przy uszkodzonej glowicy? Chce tam zajrzeć w ostateczności, dodam iż od wymiany plynu chlodniczego w sierpniu nie ubyło go ani kropli, oraz jest czysty jak łza, samochód czasami dymi na biało, ale to raczej wina gazu oraz malej temperatury powietrza, na benzynie spaliny są prawie niezauważalne.

    I obiecane poranne "puf puf puf" co dziwne, zapalil bez problemu, na wszystkie cylindry, mimo zawiei i mrozu.




    Byłem obejrzeć przewody WN, po szybkim dodaniu gazu na luzie przewody strzelaja, w poniedziałek wymienie i mam nadzieje na tym się skończy.

    Wymiana nic nie dała, cewki, przewody, świece są w 100 procentach sprawne, zapłon nadal wypada, nie wiem już czego się czepić, zna ktoś może elektryka który potrafiłby zdiagnozować ten problem w Zamościu\Tomaszowie Lubelskim ew okolicach?

    Czy czujnik położenia wału może tak się objawiać?

    Problem rozwiązany, wtyczki które są na cewkach miały pourywane zaczepy, na dolach i podczas redukcji stopniowo się rozłączały powodując wypadania zapłonu. Zamykam.