Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Najlepszy jakościowo format do zapisu filmu w FULLHD

06 Dec 2013 01:01 29526 10
  • Level 10  
    Cześć wszystkim!
    Potrzebuje Waszej pomocy. Mam nagrany film z wesela w surowym formacie kamery - MTS w 1080p. Film jest poskładany w programie Adobe Premiere Pro, a teraz chciałbym go zapisac/zrenderować w jak najlepszym jakościowo formacie i rozdzielczości FULL HD.
    Film trwa ok 3h i nagrywany był w 25 klatkach z bitratem ponad 21Mbps, 1080i.
    Zależałoby mi na zapisać go w jak najlepszym formacie biorąc pod uwagę stosunek jakość - waga, z naciskiem na jakość nagrania.
    Adobe Premiere daje miedzy innymi do wyboru takie formaty:
    H.264
    H.264 Blu-ray
    Mpeg 2 Blu-ray
    Mpeg 4
    oraz inne ale chyba mniej istotne.

    Chciałem nadmienić, że nie zależy mi na wrzucaniu filmu na youtube tylko ma on trafić docelowo na "archiwalny dysk", wiec ustawienia kompresji Youtubowych nie interesują mnie.
    Nie posiadam narazie odtwarzacza Blu-ray i wolałbym raczej moc odtwarzać ten film na każdym urządzeniu w tym TV.

    Który format będzie najmniej stratny, a zarazem w miarę oszczędny objętościowo?

    Kolejne moje pytanie o jakikolwiek format zapisu, to czy warto dawać wyzsze ustawienia niz posiada surowa wersja w moim wypadku - MTS, np poprzez podbicie programem, prędkości odtwarzania z 25 fps do 30 lub podwyższenie biterate'ow?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 1  
  • Level 10  
    W dalszym ciągu proszę o pomoc, bo wysłanie do tamtego tematu nie wiele rozjasniło.
    Chciałbym dodać, że kamera nagrywała w 1080i, a nie jak wczesniej pisalem 1080p i nie wiem czy przez to nie bedzie problemu przy odtwarzaniu filmu zapisanego w 1080p w jakimkolwiek kodeku?
    Robilem probny rendering w h.264 i przy krotkim filmiku 1080p nic nie cieło, ale przy dłuzszym były juz przeskoki przy szybkich scenach.
  • Level 1  
  • Level 10  
    anmedia wrote:

    W zadnym wypadku, nie podbijaj bitrate. Ustawiaj wylacznie takie z jakim masz nagrany material. W przypadku podniesienia bitrate wiecej niz 10% beda widoczne "robaczki" na ekranie.

    Czy możesz podać ustawienia bitrate minimum, target i maximum(opcje do ustawienia w przypadku zapisu do mpeg2) aby nie było efektu o którym mowisz? We wlasciwosciach windowsowych pliku (szczegóły) mam 21400 kbps.
    anmedia wrote:

    Tak jak napisalem poprzednio, jezeli sa to kamery cyfrowe, nagrywajace na karty z regoly bez przeplotu, to ten format jest jak najbardziej dobrym wyborem. Co innego jak masz material z przeplotem, wtedy lepiej sprawdza sie mpeg2-HD. Posiadajac material z przeplotem, tez zdaza mi sie zastosowac kodek h.264 - tylko dlatego ze mam np 2 godziny materialu i musze to "upchnac" na jednej plycie.

    Pod jakim względem w materiale z przeplotem lepiej sprawdza się mpeg2 HD?
    Przeplot jest mniej dokuczliwy dla oka niz w h.264?
  • Level 1  
  • Level 10  
    Sprawdzałem w Mediainfo parametry surówki z kamery Panasonic AG AC90:
    Ogólne
    ID : 1 (0x1)
    Pełna ścieżka .MTS
    Format : BDAV
    Format/Informacja : Blu-ray Video
    Rozmiar pliku : 120 MB
    Czas trwania : 46s 538ms
    Rodzaj całkowitej przepływności bitów : Zmienna
    Całkowita przepływność bitów : 21,6 Mb/s
    Maksymalna całkowita przepływność bitów : 24,0 Mb/s

    Wideo
    ID : 4113 (0x1011)
    ID menu : 1 (0x1)
    Format : AVC
    Format/Informacja : Advanced Video Codec
    Profil formatu : High(malpa)L4.0
    Ustawienia formatu, CABAC : Tak
    Ustawienia formatu, poklatkowy : 2 klatki
    Format_Settings_GOP : M=3, N=12
    ID kodeka : 27
    Czas trwania : 46s 480ms
    Rodzaj przepływności : Zmienna
    Przepływność bitów : 20,3 Mb/s
    Przwpływność maksymalna : 21,6 Mb/s
    Szerokość : 1.920 pikseli
    Wysokość : 1.080 pikseli
    Proporcje obrazu : 16:9
    Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
    ColorSpace : YUV
    ChromaSubsampling : 4:2:0
    BitDepth/String : 8 bitów
    Rodzaj skanu : Z przeplotem
    Kolejność skanu : Górne pole wpierw
    bity/(piksele*ramki) : 0.392
    Rozmiar strumienia : 113 MB (94%)

    Audio
    ID : 4352 (0x1100)
    ID menu : 1 (0x1)
    Format : AC-3
    Format/Informacja : Audio Coding 3
    Format_Settings_ModeExtension : CM (complete main)
    Ustawienia formatu, bez endiana : Big
    ID kodeka : 129
    Czas trwania : 46s 560ms
    Rodzaj przepływności : Stała
    Przepływność bitów : 384 Kb/s
    Kanały : 6 kanałów
    Rozmieszczenie kanałów : Front: L C R, Side: L R, LFE
    Częstotliwość próbkowania : 48,0 KHz
    BitDepth/String : 16 bitów
    Opóźnienie wideo : -80ms
    Rozmiar strumienia : 2,13 MB (2%)

    Tekst
    ID : 4608 (0x1200)
    ID menu : 1 (0x1)
    Format : PGS
    ID kodeka : 144
    Czas trwania : 46s 16ms
    Opóźnienie wideo : -80ms

    Mam nadzieje, że te informacje pomogą w doradzeniu parametrów do eksportu w jak najlepszej jakości. Ewentualnie jeśli mozna uzyskac niewielką stratą jakości niemal połowe wagi pliku to tez jestem zainteresowany.

    anmedia wrote:

    wladysz wrote:
    Przeplot jest mniej dokuczliwy dla oka niz w h.264?

    Mieszasz pojecia przeplot, to forma nakladania obrazow, a h.264 to kodek w jakim zostaje zakodowany film.

    Wiem o co chodzi z przeplotem, chodziło mi czy jest mniej dokuczliwy w kodeku h.264 niz w mpeg2hd?
    Nie wiem czy cos zle robie, ale zapisujac ten moj plik źrodłowy w tych samych parametrach (bitrate, framerate, 1080i50 itd.) w obu kodekach, obraz na h.264 jest gorszy od obrazu z mpeg2. Odróznia się nieco barwami, przeplot w h.264 jest bardziej widoczny (wyrazniejsze linie), a nawet mam wrazenie ze framerate odbiega. Ogólnie bliższy materiałowi źródlowemu był mpeg2. Nie wiem czy to kwestia złych ustawien przy eksporcie do h.264, ale probowalem na różne sposoby ustawiać i zawsze przeplot był większy niz w mpeg2.
    Test wielkości 23 sek. klipu, przy ustawieniu bardzo zbliżonych parametrów wynosi odpowiednio:
    h.264 - 64,2mb (bitrate target - 22, max -25)
    mpeg2 hd - 68,5mb (bitrate min -20 target -22 max -25)
    Przy eksporcie do 1080p50 przeplotu nie widac, ale bez względu na kodek obraz tracił lekko na ostrości, wiec chyba z tego ustawienia zrezygnuje. Jednak dalej nie wiem co ewentualnie zrobic aby nie bylo widac tak przeplotu na h.264 i jakie ustawić bitraty.
  • Level 1  
  • Level 10  
    Niestety kamera oraz materiał nie należy do mnie, a jedynie efekt końcowy otrzymam, więc chcę mieć jak najlepszą jakość bo będzie to pamiatka na całe życie. Nagranie jest już niestety zrobione z przeplotem i trzeba ratować jeszcze co można. Więc końcowo jakie parametry eksportu proponujesz? Do dyspozycji tylko program Adobe premiere.
    Czy tak ustawic?
    1080 50i
    mpeg2 hd
    "Bitrate ma utrzymywać sie na poziomie 22", z tym że ja mam do ustawienia 3 parametry bitratu. Wiec jakie?
    PS. Cale szczeście ze tego nieszczęsnego przeplotu nie widac na TV FHD (niezaleznie od kodeka), ale na kompie niestety jest niedosyt. No i cały czas zastanawia mnie na czym polega mój błąd w ustawieniach eksportu, że w h.264 ten przeplot występuje tak mocno widoczny na monitorze, a w mpeg2 jest o wiele mniej nie zauważalny.
  • Level 1  
  • Level 10  
    Jakiego efektu mogę spodziewać się gdy wezme przy ustawieniach eksportu ustawienie 24 kl, zamiast 25 (surowy 25)?
    Czy ewentualna konwersja daje mniejszą stratę przy konwertowaniu z h.264 do mpeg2 hd czy z mpeg2 hd do h.264?