Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega - Wybór MCU oraz podzespołów pod dalmierz

jaras91 06 Gru 2013 14:07 1578 14
  • #1 06 Gru 2013 14:07
    jaras91
    Poziom 9  

Witam,
    jestem początkujący w tej dziedzinie tak więć proszę o wyrozumiałość.
    Otóż chciałbym zrobić projekt WŁASNY, którym będzie dalmierz, a dokładniej będzie skałdać się z atmegi oraz dwóch czujników ultradzwiękowych i 4 diód led.
    Zasada działania jest prosta gdy czujnik lewy wykryje obiekt w zasięgu 2-4m to zapali się dioda lewa pomarańczowa, w przypadku 10cm-199cm dioda lewa czerwona i tak analogicznie do prawej.

Problem mam następujący chciałbym zacząć już pracować właśnie od tego projektu gdyż muszę go oddać do końca stycznia.

Tutaj zwracam sie do was z prośbą jak to wykonać w najprostszy sposób. Tzn. jaki MCU z atmegi jakie czujniki, tak abym mógł to w prosty sposób zaprogramować.

Może takie http://botland.com.pl/ultradzwiekowe-czujniki...iekowy-czujnik-odleglosci-hs-020-2-700cm.html

Dodam, że na chwile obecną nie znam dobrze C oraz budowy mikrokontrolerów, dopiero zaczynam

0 14
  • #2 06 Gru 2013 14:17
    94075
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Gru 2013 14:21
    jaras91
    Poziom 9  

Fakt, miałem na myśli nie korzystanie z gotowych rozwiązań, jako całych pakietów.
    To może innaczej, chciałbym wykonać projekt WSPÓLNIE z Wami.

0
  • #4 06 Gru 2013 14:28
    94075
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 06 Gru 2013 14:36
    jaras91
    Poziom 9  

A własnie jaki dokładnie model atmegi 8,16 może wyżej.
    Jak takie czujniki podłączyć aby później napisać pod nie w najprostszy sposób program??
    Czytałem o wyjściach ICP.

0
  • #6 06 Gru 2013 14:44
    94075
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 06 Gru 2013 14:50
    jaras91
    Poziom 9  

Wolę zapytać się osób doświadczonych.
    W dalszym ciągu nie wiem czy aby najlepsze rozwiązanie.