Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento 900 - Problem z przejściem obrotów po nagrzaniu

Top Serwis 06 Dec 2013 19:47 5505 18
  • #1
    Top Serwis
    Level 24  
    Dziwny przypadek nie opisany nigdzie na forum. Ale po kolei.
    Od pewnego czasu gnębi mnie problem przejścia przez zakres obrotów na ciepłym silniku. Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność szarpie przy łagodnym ruszaniu lub wręcz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu, na wysokich chodzi ok.
    Diagnoza komputerowa nic nie wykazała nieprawidłowego. Podstawiany czujnik ciśnienia, temperatury, położenia przepustnicy z nim wiązałem największe nadzieje na sukces ponieważ po odpięciu nie ma żadnej różnicy chodzi tak samo źle. Wymieniłem ten potencjometr na inny używany i tu uwaga!! silnik zaczął równomiernie przyspieszać do kolejnego uruchomienia silnika, problem powrócił.
    Silnik ma 140tkm przebiegu do tej pory działał bez problemu nie bierze oleju, nie ubywa płynu, świece, przewody wn, filtry, olej, wymienione.
    Na próbę odpinałem czujnik temp. ten w termostacie, wtedy swieci "marchewa"
    silnik na ssaniu ale jedzie i nie szarpie, tylko to spalanie.
  • #2
    andrend
    Level 26  
    Kolego sprawdzenie kodów błędu to nie wszystko, bloki pomiarowe mówią prawdę, ale na początek ciśnienie sprężania i pomiar ciśnienia paliwa.
  • #3
    sandamiano
    Level 29  
    Top Serwis wrote:
    Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność szarpie przy łagodnym ruszaniu lub wręcz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu, na wysokich chodzi ok.

    Temperatura silnika około 60 stopni to ta przy której sonda lambda wchodzi w pętlę zamkniętą . Jakie parametry sondy pokazuje program diagnostyczny?
  • #4
    Top Serwis
    Level 24  
    Mechanik który to diagnozował widziałem, że ma problem z interpretacją wyników pomiarowych. Zmienię mechaniak i podam dokładne parametry.
  • #5
    KarizmoGSM

    Level 27  
    sandamiano wrote:
    sonda lambda


    Jak kolega napisał to ze błędów żadnych nie ma to nie znaczy ze wszystko działa prawidłowo.
    Odepnij sondę zobacz jak się zachowuje.
  • #6
    Top Serwis
    Level 24  
    Tak właśnie przymierzałem się dzisiaj do tego i nie mogłem jej zlokalizować, kolektor jest z tyłu silnika . Odpinałem natomiast czujnik położenia przepustnicy i nie ma kompletnie żadnej różnicy z nią czy bez.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że dzisiaj dodatkowo występowało silne falowanie na wolnych obrotach aż do zgaśnięcia. Słychać jak silnik krokowy "walczy" z obrotami .
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Czym była robiona diagnostyka i czy ktoś patrzył w ogóle na bloki pomiarowe?

  • #8
    Top Serwis
    Level 24  
    Sprawdzany był przy pomocy CDifa , jak pisałem wcześniej mechanik miał problem z interpretacja odczytu parametrów, jedynie temp. i nap. akumulatora, były dla niego jasne.
    Czy do odczytu wystarczy ELM?
  • #9
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Top Serwis wrote:
    ELM


    NIE, potrzeba vag kkl
  • #10
    Top Serwis
    Level 24  
    Na stanie mam Vag com z wtykiem obd2, pewnie trzeba improwizować, żeby się podpiąć, i elm 327
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    ELM to w tym aucie możesz sobie na lusterku powiesić co najwyżej, do niczego się nie przyda. Improwizować z VAG-COMem, wystarczy przejściówka OBD2 na FIAT 3pin i mój program z podpisu.
  • #12
    Jędrek59
    Level 19  
    Sprawdź szczelność układu dolotowego: serwo hamulców, wężyki podciśnienia, odma. Podobne objawy miałem w swojej Avensis. Na zimno OK, po rozgrzaniu sporadyczne wypadanie zapłonów na jałowym, brak przejścia, powyżej 2,5 tys. obr/min ok. U mnie był pęknięty przewód odmy.
  • #13
    Top Serwis
    Level 24  
    Przewód odmy wymieniłem niedawno, poza dotkliwym zapachem benzyny w kabinie i wysokim spalaniem wkręcał się normalnie. Serwo hamulców tego nie sprawdzałem, wystarczy zatkać ten przewód i będzie wiadomo.
  • #14
    Top Serwis
    Level 24  
    Po zdjęciu przewodu (rozszczelnieniu) podciśnienia silnik natychmiast gaśnie na wolnych obrotach.
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli czuć paliwo w kabinie - zajrzyj na wyjścia ze zbiornika paliwa, pod tylną kanapą...
  • #16
    Top Serwis
    Level 24  
    Pisałem w czasie przeszłym na pytanie o stan odmy. Teraz nic nie czuć paliwem.
    Problem z przejściem obrotów.
  • #17
    Top Serwis
    Level 24  
    Problem ustąpił po zdjęciu przewodu powrotu paliwa z wtrysku i założeniu ponownie . Silnik zaczął normalnie reagować na gaz . Przyczyna nieznana.
  • #18
    boskun
    Level 8  
    Dokładnie takie same objawy miała moja 900.

    Pomogło:

    1. Przedmuchanie powietrzem z kompresowa, przewodu zwrotnego paliwowego.
    - poprawiło się trochę choć silink na wolnych obrotach falował nadal
    2. Wyczyszczenie silniczka krokowego
    - wszystko wróciło do normy.

    moj samochód to Fiat seicento 900 98r. 80tys. benzyna bez gazu.
  • #19
    Top Serwis
    Level 24  
    Identycznie w moim przypadku.