Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw 1.6 AEK - błąd 533,513, nierówna praca

07 Gru 2013 19:20 2271 9
  • Poziom 6  
    Witam
    problem pojawia się zaraz po uruchomieniu zimnego silnika zapali bez problemu, podczas próby ruszenia silnik zaczyna nierówno pracować przerywać, po ok.1 min silnik powraca do normalnej pracy i problem znika. Ostatnio udało mi się odczytać błędy ze sterownika 513 oraz 533, błędy usunąłem, czasami sterownik nie wyrzuca w ogóle błędów. Dodam, że nie dawno wymieniona została kopułka i palec (Beru). Co może być przyczyną ? Z góry dzięki za pomoc
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 32  
    513-padnięty czujnik położenia wału g 28-do wymiany na oryginał
    533-czujnik położenia przepustnicy -konieczna adaptacja
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 6  
    Witam
    temat dalej powraca, po odpaleniu zimnego silnika samochód łapie 1tyś obr/min silnik pracuje ok, po ok 20s nagle obroty spadają na ok 850obr/min i słychać ,że silnik przerywa delikatnie , po kolejnych 20s silnik powraca do 1tys obr/min i już jest wszystko ok problem się nie pojawia. Błąd 513 znika sam po zapaleniu silnika ( wcześniej sprawdzałem na nie pracującym silniku ) natomiast dalej powraca błąd:
    533 Idle speed regulation
    09-10 Adptation limit Surpassed Intermitten
    błąd oczywiście można usunąć bezproblemowo, pojawi się przy następnym uruchomieniu zimnego silnika. Gdzie szukać przyczyny?
    Znalazłem informacje na forum że w tym silniku nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy przy pomocy interfejsu.
  • Poziom 43  
    Jak golf 4 to może być przebicie z kabla zapłonowego na blachę wspornika przy cewce WN.
  • Poziom 32  
    gerryy napisał:
    Gdzie szukać przyczyny?
    Znalazłem informacje na forum że w tym silniku nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy przy pomocy interfejsu.

    Zrób adaptacje przepustnicy,a jeżeli problem będzie sie utrzymywał to wymiana.
  • Poziom 6  
    gerryy napisał:
    Gdzie szukać przyczyny?
    Znalazłem informacje na forum że w tym silniku nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy przy pomocy interfejsu.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic967493.html
    psilos1 napisał:

    Zrób adaptacje przepustnicy,a jeżeli problem będzie się utrzymywał to wymiana.

    Nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić, strasznie mało informacji na temat tego silnika, jest do tego jakaś procedura??
  • Poziom 32  
    gerryy napisał:
    jest do tego jakaś procedura??

    Do adaptacji AEK nie potrzebujesz interfejsu :Po czyszczeniu trzeba zaadoptować przepustnice w tym celu odłączasz zasilanie od akumulatora na 15-30 minut a później odpalasz i bez dotykania gazu czekasz aż silnik sie zagrzeje i załączy sie wentylator...jeżeli nie pomoże -wymiana
  • Poziom 10  
    Witam ja mam taki sam problem jak tu :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2006771.html
    moje auto to audi a3 8L 1,6akl

    i nie mogę znaleźć odpowiedzi kupiłem już drugi czujnik instalacja sprawdzana kilkukrotnie i dalej nie wiem co z tym zrobić
    POMOCY!!!

    Jak autko zapali na "TYK" jest ok jest moc i jedzie się bez problemu, lecz jeśli przy odpalaniu trzeba go chwilę kręcić, owszem zapali ale autko nie mam mocy
  • Poziom 6  
    Witam
    Nie zakładam nowego tematu ponieważ problem dotyczy tego samego samochodu.
    Pojawił się nowy problem z samochodem (poprzednie błędy z czasem same znikły -dlaczego nie wiem).
    Passat po nagrzaniu zaczyna przerywać zwłaszcza przy gwałtownym przy gazowaniu, na wolnych obrotach również przerywa, ciężko ruszyć, dotyczy to zarówno pracy na lpg (sekwencja) i pb, aczkolwiek na pb jest troszkę lepiej. Do tej pory : podmienione świece, palec, kopułka, cewka, wymienione kable zapłonowe na nowe, pomiar ciśnienia 11.5 -12 na wszystkich cylindrach, odpięta sonda ma próbę- wszystkie działania bez rezultat. Sterownik nie wyrzuca żadnych błędów. Sprawdziłem również znak na palcu i aparacie, pokrywa się on ze znakiem na kole zamachowym. Objawy na zimnym silniku nie występują. Proszę o jakieś sugestie . Z góry dzięki za pomoc.