Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

stukanie przy skręcie VW passat

23 Mar 2005 22:51 19115 19
  • Poziom 10  
    Mam taki problem w VW Passacie (90r), już od jakiegoś czasu, najpierw dziwnie mi metalicznie stukało przy przyśpieszeniu, jak na złosć jak jechałem do mechanika to przestawało i wychodziłem na głupka, ale to nawiasem, teraz mam mocne stukanie przy skręcie w prawo, np jak ruszam szybko z ronda, jak mam mocniej skręcone koła i przyśpieszam, ale z kolei na prostym już nie stuka. Amorki mam jeszcze ok, zawieszenie jest dobre. pomóżcie bo mnie to do szału doprowadza. Może to być przegub?? ale który najprawdopodobniej?? napiszcie co wiecie!!!
    dzieki wielkie
    pozdrawiam
    patrol1

    patrol1(malpa)poczta.fm
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Dobrze podejrzewasz, raczej to jest przegub.
  • Poziom 10  
    własnie to jest dziwne, czy jest jakaś zależność dlaczego tylko przy skręcie w prawo sie tak dzieje?? czy np jak w prawo stuka to np lewy przegub?? albo odwrotnie. bo byłem u mechanika i kurcze wymienił mi jeden przegub wew, nie wiem który, co prawda nie zapłaciłem bo dalej stukało, ale ja nie chce metodą prób i błędów. A jak już kupić nowy to wywalić kase na coś pewnego.
    Dzieki jeszcze raz za pomoc
    pozdro
  • Poziom 21  
    Raczej stukają przeguby przy kołach (zużyte). Sprawdz dokładnie osłony gumowe na przegubach. Uszkodzona osłona to prawie na 100% uszkodzony przegub. Przez dziury w osłonie dostaje się do przegubu piach i niszczy go momentalnie.
  • Poziom 10  
    dzieki wielkie, jutro sie tym zajmę, a nie wiecie czy to wyjdzie na zwykłym przeglądzie?? może tam podjade, kurcze chciałbym mieć pewność aby mnie w jajo nie zrobili:)
    Dzieki wielkie (piszcie dalej jak coś sie przypomni)
    POzdrawiam
    patrol1
  • Poziom 30  
    100 % masz padniete zewnetrzne przegluby lub jeden, jedno jest pewne nie jest to tania inwestycja i lepiej wymienic przynajmniej obydwa. Zewnetrzne przegluby poddawane sa wiekszym obciazeniom i zuzywaja sie szybciej a patrzc na rok twojego samochodu to ma pewnie przejechane juz troche. Jeszcze jedno wymiana ich nie jest to taka prosta sprawa jak np. w maluchu.
  • Spec od samochodów
    No niekoniecznie mogą być uszkodzone tuleje stalowo gumowe wahacza,zwróc uwagę na to.
  • Poziom 33  
    nie zamierzam tu polemizować z opiniami kolegów i w pełni się z nimi zgadzam - więc proszę się nie obużać... ale - przy skręcaniu coś mi w poldku stukało, gdzieś z tyłu (jakimi ja metodami próbowałem wykryć!!?), u mechaników to samo - 'panie nic nie stuka, zawracasz pan D.."; woziłem się z tym nie wiadomo ile, rozebrałem nawet bębny hamulcowe... i co się okazało? wykryte przez przypadek - obudowy linek od hamulca ręcznego, już przy samych kołach były luźne (nie za bardzo, ale to wystarczyło) i tłukły przy skrętach o resory.. taka pier**ła, akrwi napsuła;
    pomogło podczepienie do resorów przy pomocy opasek elastycznych
  • Poziom 12  
    Na 99% prawy przegub(jezeli stuki milkna przy jezdzie na wprost bez wiekszego obciazenia) jezeli zaden nie byl wymieniany od nowa (ale kto to wie)z reguly pada prawa strona jako pierwsza .Proponuje wymiane z autozlomu calej poloski wraz z wachaczem i lozyskami. wyjdzie duzo taniej. jak chcesz to sam zrobic to potrzebny bedzie specjalny klucz gwiazdkowy do srub mocujacych przeguby.
  • Poziom 10  
    Witam, ten mój pasek był już tyle razy na podnośnikach, podobno rozkręcany też, że jestem skłonny sie przychylić do tego, że to pierdoła. Ale jak każdy maniak jazdy samochodem chciałby aby nic nie stukało (bo przeżywam już jak w kombi wszystko z bagażniku stuka). Mysle że mechanicy by już odkryli że to przeguby zewnętrzne (choć moge sie mylić oczywiście), nawet jeden wymieniał mi wew, wiec sam nie wiem. Sam sie nawet nie bede zabierał do tego, nie jestem jakims tam specem, podjade do mojego magika i podsune mu delikatnie sugestie które zasłyszałem od was:) A myślicie że na przeglądzie w Staci Kontroli mi to wyjdzie??
    Dzieki wielkie
    pozdrawiam
    patrol1
  • Poziom 12  
    Na stacji kontroli jest to nie do wykrycia bo rolki napedzaja kola a nie odwrotnie, pozatem nie ma mozliwosci kontroli przy skreconych kolach.
    Jestem przekonany ze to zewnetrzy przegub.kazdy mechanik jak ma podnosnik "kanalowy" to moze to sprawdzic w ten sposob (jak masz w okolicy tepakow albo chcacych pieniadzorki wyludzic):
    Podniesione auto skret do oporu z wieksza sila I lub II bieg z jednoczesnym naciskaniem hamulca i gazu zeby silnik nie zdechl i obracanie kierownica w lewo i w prawo do max .
    proponuje i zalecam jak poszedl przegub to zarazem wymienic lozyska na tej piascie. jak nie poszly teraz to poleca za chwile .po co 2X placic za ta sama robote.cena zalezy tylko czy znajdziesz na Autozlomie caly komplet.
    poszczegulne elementy wymienic na nowe to kosztuje duzo szmalu + wymiana duzo roboty = nie oplaca sie
    Dodam jeszcze ze sprawa z lozyskami wyglada nastepujaco jezeli z tymi stukami nie zrobiles wiecej jak okolo 1000-1500 w miescie to nie zawsze musza miec "wybicia" ... Lozysko najprosciej jest sprawdzic :
    podnosisz caly przod wozu ,jedna reka trzymasz sprezyne resorujaca a druga reka krecisz kolo (opone), jezeli jest cisza jest OK , jezeli jest choc mininalne wyczuwalne drganie sprezyny ->lozyska do wymiany
    powodzenia w poszukaniu uzywanej poloski wraz z przegubem
  • Poziom 10  
    Dzieki, wiesz mój mechanik jest zaufany, naprawde pełen szacunek, bede musiał sie rozejrzeć na autozłomach za kompletem, najpierw pojade do niego i dowiem sie który dokładnie szukać. Czy szukać od razu dwóch, czy wystarczy jeden wymienić??
    Dzieki
    patrol1
  • Poziom 12  
    Wymien najpierw jeden ktory slychac wg. podanej wczesniej przezemnie wskazowki (zakladam sie ze to prawy)
  • Poziom 10  
    rozumiem że półośka jest nieodzownym elementem przegubu i pewnie nie idzie jej łatwo znaleźć?? brzmi to tragicznie, ale cóż, trzeba zakasać rekawy. Powiem Ci że przejechałem na tym już z dobrych pare tysiączków, więc znając moje szczęście do samochodów bede miał i łożyska do wymiany. Aż niecierpliwie jutro pojade pogadać z mechanikiem, wiec od razu sprawdze łożyska! A znasz moze przewidywalny koszt tej półośki z przegubem??
    Dzieki za pomoc, cierpliwość, dobrze że są chociaż tacy ludzie że pomoga lajikowi bezinteresownie!
  • Poziom 21  
    Witam
    Nie doczytałem się czy to benzyna cz dizel, ale jeśli chodzi o półoś to cena wacha się od 50 do 150 zł zależy od tego co napisałem wcześniej. Oczywiście mówię tu o częściach używanych.
    Niestety nie znam ceny przegubu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    wzagra-w polonezie nie ma tego typu przegubów!
  • Poziom 34  
    Koszt nowego przegubu w granicach ok. 150-200zł. Można spokojnie wymieniać sam przegub, nie trzeba półośki!
    Wymienia się przegub wraz z gumą osłaniającą.
    "Mój" mechanik wziąłby za taką robotę 40-50zł. Przy okazji sprawdź sobie czy nie masz luzów na końcówce drążka to "przy okazji" mogłbyś też wymienić (bo drążek i tak trzeba odpinać) tylko kłania się potem geometria :( .
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Prawdę mówiąc nie do końca rozumiem twoje działnia. Nie znasz się na zagadnieniu nie zamierzasz dokonywać naprawy i dociekasz teorii. Moim zdaniem i tak musisz zdać się na mechanika i pozwól człowiekowi wykazać się. Z pozycji dyskutanta nikt korespondencyjnie nie orzeknie wiarygodnie o stanie twego samochodu. Każdy doradca opisuje jakąś pradwę, której nie potrafisz zwyryfikować. Po wizycie w warsztacie, gdzie w dodatku masz zaufanego mechanika moze się okazać, ze większość rad nie jest funta kłaków warta. Powodzenia. Trochę za długo.
  • Poziom 10  
    "mczapski" wiem że to tylko teoria, ale dociekam teorii jak to powiadasz bo chce znać przyczyne, czy to źle?? ale tak to forum musiałoby zostac zamknięte bo tu każdy docieka tylko toerii, nieprawdaż?? Dziekuje za info o kosztach! naprawde mi pomogliście.
    Pozdrawiam
    patrol1