Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 2 1,2 8v 2000r - falowanie obrotów powyżej 2000

aikib 07 Dec 2013 20:39 3810 18
  • #1
    aikib
    Level 10  
    Witam jak w temacie.Autko zapala bez problemów po zapaleniu miga lampka "mil"jak dodam gazu to powyżej 2000 obrotów autko zaczyna falować obrotami,dodaje i spada a pedał gazu wciśnięty do dechy, lampka "mil"zaczyna wtedy świecić cały czas.Gdy puszczę pedał gazu to autko równo chodzi na wolnych obrotach i lampka zaczyna zaś migać.Podłączenie kompa nie pokazało żadnych błędów.może ktoś wie o co chodzi.pompa paliwa sprawna ,silnik krokowy też
  • #2
    przem27
    Level 30  
    aikib wrote:
    lampka "mil"zaczyna wtedy świecić cały czas
    aikib wrote:
    Podłączenie kompa nie pokazało żadnych błędów.

    Tak trochę nie możliwe, Chyba że gubi zasilanie. Pod co podłączane?
    pozdr
  • #5
    przem27
    Level 30  
    To się nazywa "przyuczenie koła fonicznego" i od razu wywala jako błąd.
    Czekamy co tam autor...
    pozdr
  • #7
    aikib
    Level 10  
    witam sprawdzane fiat ecuscan i pcmscan żadnych błędów,powietrza lewego nie łapie a, adaptacji koła fonicznego nie zrobisz bo jak wiem to musi dolecieć do około 5000obrotów i temp powyżej 80 stopni a tu wydoli niecałe 2000 i spada i zaś 2000 i na dół tak jagby odcięcie było na 2000obrotów

    Dodano po 4 [minuty]:

    nawet zrobiłem coś takiego żę na otwartej przepustnicy na 100% silnik jak falował wlałem trochę benzyny do dolotu i nic obroty nawet nie wzrosły a chyba powinny
  • #8
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    aikib wrote:


    nawet zrobiłem coś takiego żę na otwartej przepustnicy na 100% silnik jak falował wlałem trochę benzyny do dolotu i nic obroty nawet nie wzrosły a chyba powinny


    takich eksperymentów to może nie rób, to czasami może mieć różne skutki.
    a może pompa paliwa nie daje Ciśnienia? miałem podobny przypadek ale tylko PODOBNY.
  • #9
    aikib
    Level 10  
    pompa sprawdzona jest ok,czasem taki delikatny eksperyment może pomóc ale tu nic nie dał
  • #11
    aikib
    Level 10  
    Auto tydzień temu przyjechało z Niemiec. Był problem z abs, a w Polsce dolali mu płynu chłodniczego i hamulcowego i od tego momentu taki cyrk się zaczął dziać.
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    PCM Scan się tu do niczego nie przyda, Fiat ECU Scan - tak ale raczej z kabelkiem VAG-COM a nie ELM ale lepiej byłoby podłączyć coś dedykowanego. Jak MIL świeci to błąd musi być. Podejrzewam jednak uszkodzenie ECU.
  • #14
    aikib
    Level 10  
    fiat ECU Scan miałem na vag-com ale też nic nie pokazał ,auto się tak zachowuje jakby powyżej 2000 obrotów miał odcięcie ,takiego przypadku jeszcze nie miałem i w tym problem
  • #15
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    aikib wrote:
    fiat ECU Scan miałem na vag-com ale też nic nie pokazał ,auto się tak zachowuje jakby powyżej 2000 obrotów miał odcięcie ,takiego przypadku jeszcze nie miałem i w tym problem


    nie sztuką jest rozwiązać kolejny identyczny przypadek:)
    Tutaj trzeba się pogłówkować.

    Dla świętego spokoju zrobił bym diagnozę czymś wyższej klasy bo może te tanie interfejsy mają z czymś problem?.
  • #16
    aikib
    Level 10  
    był tam jakiś koleś z lepszym testerem i nie ma żadnego błędu jutro wymieni kable wn i świece bo na jednym kablu iskrz a te centralki z tego co wiem nie lubią takich rzeczy tylko wątpię żeby to było przyczyną
  • #18
    zibi733
    Level 1  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z fiatem punto 1.2 z gazem.Na zimnym silniku pali na dotyk jak się zagrzeje .trzeba długo kręcić.Im bardziej ciepły silnik tym gorzej pali.Wymienione zostały:czujnik temperatury, przepustnica, cewki, świece, przewody wysokiego napięcia, sterownik (komputer).Jeśli znacie jakieś inne przyczyny to napiszcie z góry dziękuję.
  • #19
    aikib
    Level 10  
    zibi733 Witam. Podłącz kompa i sprawdź wskazania Map-sensor ,jest to czujnik który odczytuje temperaturę zasysanego powietrza i ciśnienia powietrza ,ten czujnik odpowiada za załączenie "ssania".Imoże być że jak autko jest ciepłe to ECU silnika widzi zimny silnik i da mu "ssanie".Podłącz kompa i zobacz jaka temperatura jest na zimnym a jaka na ciepłym silniku na Map sensor.Po prawej stronie 4 pinowa wtyczka pod filtrem powietrza. Ja miałem na opak zimny nie chciał odpalać a jak był ciepły to palił za każdym razem

    Dodano po 5 [minuty]:

    ok koledzy co do mojego puntka po wymianie kabli i świec autko wchodziło bezbłędnie na pełny zakresie obrotów.Do czasu jak pojechał na jazdę próbną, po przejechaniu jakiś 2 km to samo ,obroty do 2000 i nic więcej auto w trybie awaryjnym i na kompie żadnych błędów.dam znać jak coś znajdę,Dzieki za odpowiedzi

    Dodano po 3 [minuty]:

    zibii733 daj znać czy pomogło