Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 3 - Demontaż stacyjki z drążka i kostka stacyjki a rozruch silnika

07 Gru 2013 22:57 20910 6
  • Poziom 13  
    Witam

    Mam konkretny problem jak w temacie, a mianowicie zdjąłem już wszystkie element kierownicy, pierwszą tuleję ściągaczem. Spokojnie wyszła sprężyna znajdująca się pomiędzy ww. tuleją a korpusem stacyjki. Ale za ni hu** nie da się ściągnąć stacyjki z drążka. Próbowałem lekko ściągaczem, trochę wyszło. Ale w pewnym momencie jest opór i boję się, że coś uszkodzę. Czy jest coś o czym zapomniałem? W środku korpusu jest łożysko. Nie jest czymś zabezpieczone? W kego wnętrzu znajduje się jakaś tuleja, która wyszła częściowo podczas ściągania - tak ma być? Nie wiem co robić, z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Przekręć kluczyk, zapadka się schowa i stacyjka jest twoja:)
  • Poziom 13  
    Fakt! Oczywistych rzeczy najtrudniej się domyśleć. Dzięki Twojej odpowiedzi udało się mi rozwiązać problem, ale nie na długo. W sumie całe to zamieszanie spowodowane było z niedziałeniem rozrusznika z winy kostki stacyjki, którą wymieniłem - chyba niestety na toprana. Po zmontowaniu wszystkiego problem z uruchamianiem silnika jak ręką odjął. Ale, na krótko - udało się włącz/wyłącz. silnik ok 10 razy. Później nawet nie drgnął jak przekręcałem stacyjką. I teraz pytanie, czy duży prąd elektromagnesu może uszkodzić ww. kostkę? Czy ten typ kostki tak ma? Piszę duży prąd, bo w sytuacji awaryjnej musiałem korzystać przy rozruchu silnika ze zwykłych spinaczy biurowych, a za którymś razem spinacz tak się rozgrzał, że omało się nie poparzyłem. Jasny sz.... trafia jak se pomyślę, że się z tym cały dzień bawiłem i przepłaciałem za kostkę w intercars o 20 zł, a tym bardziej, że znów mnie to czeka!
  • Poziom 19  
    Jeśpli kostka będzie nowa i będzie miała dobry styk to wszystko będzie dobrze. Dobry styk tzn przyleganie całą powierzchnią złącza.
  • Moderator Samochody
    Taka jakość. Ale nie koniecznie to wina samej kostki tylko stacyjki, bo ten "języczek" co wchodzi w kostkę potrafi się czasem wygiąć.
  • Poziom 39  
    Ja trafiłem kiedyś na języczek grubości no może trochę więcej niż 3 żyletki (wytarty na końcach - nie wiem jak w tekście się wyrazić) ale kostka była dobra tylko języczek już po prostu nie przekręcał. Ważne - kostka była ori ze znaczkami VW i tylko jedną taką w życiu widziałem.
  • Poziom 43  
    Ja zawsze trochę przekręcam mieszadło kostki kombinerkami,ale ostrożnie bo kruche. Cały bębenek ma już luz "skrętny" i brakuje na sygnał 50. Zawiłe ale starałem się możliwie czytelnie.