Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podłaczenie prądu do budynku - siła na 230V

08 Gru 2013 11:34 5370 1
  • Poziom 12  
    Witam!
    Nie mam dużego doświadczenia z elektryką i potrzebuję pomocy z podpięciem nowego budynku do "prądu".

Otóż spóźniłem się ze złożeniem dokumentów do energetyki i przed świętami nie podłączą mi prądu do domu a planuję przed świętami się wprowadzić, :-)

Sytuacja nie jest aż tak tragiczna bo na działce obok oddalonej o jakieś 20m jest mieszkanie rodziców, na razie podłączyłem stamtąd prąd (230V) stosując zwykły przewód dwu żyłowy i rozdzielając go przed różnicówką na 3 fazy + N, wiem że lipą trąci ale do celów budowy (czytajcie oświetlenie + mała piłka) wystarczające.

Ale teraz żona chce już piekarnik podłączyć (ponad 3 kW) tego to już na pewno nie wytrzyma.

Więc wpadłem na pomysł tymczasowo góra na miesiąc czasu podłączenia siły z domu rodziców i chciałem się z Wami skonsultować czy dobrze to wymyśliłem bezpieczniki w domu rodziców są stare topikowe bez różnicówek (dom ma ponad 30 lat), siła jest 4-ro przewodowa L1 L2 L3 + PE lub PEN (jak to sprawdzić?).

Myślałem o połączeniu najprościej:
    podłaczenie prądu do budynku - siła na 230V

I właśnie mam pytanie czy tak w ogóle jest to wykonalne jeśli tak to które było by lepsze i jak dokładnie sprawdzić czy podłączony przewód to PE czy PEN,

Dodam tylko że ostatnio jak podłączałem silnik trójfazowy to w kostkę wpinałem trzy przewody fazowe a czwarty podłączałem do uziemienia i wszystko działało OK.

Z góry dziękuję za pomoc!
  • Poziom 42  
    Nie kombinuj jak koń pod górę aby tylko światełko było.
    Kabel (czterożyłowy) pomiędzy budynkami musi mieć przekrój minimum 10mm2 jeśli Cu a 16mm2 jeśli Al.
    Nie jest ważne, że żona będzie mogła użytkować piekarnik, ale jest ważne byś nie miał w święta pogrzebu.