Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG

08 Gru 2013 13:08 10407 4
  • Poziom 11  
    Witam,

    Posiadam samochód Opel Astra F 1.4 benzyna/gaz, auto ma problem z przełączeniem z benzyny na gaz. Czasami jest tak, że po odpaleniu po 2-3minutach załączy gaz, a czasem po przejechaniu 40km drogi. Temperatura nie przekracza 95 stopni C. Czasami bo na chwilę obecną wygląda to tak jakbym woził w razie czego butle z gazem na wszelki wypadek, a tankował tylko Pb.

    Jak było lato/ciepło to nie było problemu z przełączaniem... być może dlatego, że jest zima ale czy aż tak?? 95 stopni ciepła i po 40 km drogi gaz się nie załącza?? Auto nie przygasa na wolnych obrotach, jak już przełączy to chodzi dobrze...

    Pod maską jest silnik c14NZ z V-max Mono Lambda System Control LECHO, a w bagażniku butla TOROIDALNA. Na butli znajduje się jeden elektrozawór (dwa przewody) brak innych przewodów... Poprawiłem styki, oczyściłem i zarobiłem na nowo kable...

    Co zrobiłem:
    - poprawiłem, zarobiłem na nowo przewody i sprawdziłem przejścia
    - sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą oraz za V-max
    - płynu chłodniczego jest odpowiednia ilość
    - wymieniłem kondensatory 100uF/25V w V-Max bo były napuchnięte

    Chciałbym poprosić o schemat montażu instalacji LPG V-MAX MONO LECHO oraz o schemat kabla do komunikacji z tego co zauważyłem jest pod maską port komunikacji wtyczka 8 pin (2 rzędy po 4 piny z czego tylko 4 są używane)
    Czy ten kabel będzie odpowiedni: Link złącze bazowe nr 1, oprogramowanie do PC też byłoby mile widziane.

    Dziś jest za oknem -1 C odpaliłem silnik po 10-ciu minutach zmierzyłem temperaturę pirometrem:
    - silnik 90 C
    - reduktor 50 C (i temperatura wzrasta)


    Zamieszczę kilka fotek z pod maski.

    Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG Opel Astra F 1.4 - Nie przełącza z benzyny na LPG

    Zanim udam się do mechanika i wywieje mi parę PLN z kieszeni chciałbym uzyskać pomoc od was.
  • Poziom 11  
    Dzięki za info, zastanawiam się czy ta instrukcja pasuje bo u mnie jest V-Max Mono a instrukcja dotyczy wersji z wtryskiwaczami... Zastanawiam się czy reszta się zgadza... ten czujnik w reduktorze odłączałem i dałem na nim krosa tak mi doradzono, że powinno się przełączyć ale niestety nic to nie dało... Wymontuje stary i zamówię nowy.
  • Poziom 11  
    Temat do zamknięcia:

    Po podłączeniu komputera okazało się że czujnik temperatura wynosi: -60 C
    Po odpięciu czujnika i po połączeniu kabli wskazania temperatura wynosi: -240 C
    Po odłączeniu czujnika i pozostawienie przewodów luźno temperatura wynosi: +520 C

    Wniosek: zakup nowego czujnika lub...
    ...złączyć kable nagrzać silnik i reduktor zgasić auto rozłączyć przewody i zapalić...

    Zaopatrzyłem się w oprogramowanie i kabel :) wyłączyłem czujnik reduktora i ustawiłem obroty na 2000tys takie ustawienia utrzymam do momentu aż otrzymam nowy czujnik i go zamontuje;)
  • Poziom 11  
    Temat do zamknięcia, poprzedni właściciel jak i ja popełniliśmy dokładnie ten sam błąd... Kupiliśmy zły czujnik temperatury...

    Po zamówieniu i założeniu odpowiedniego czujnika firmy Lecho, wskaźnik temperatury pracuje poprawnie. Pokusiłem się o kilka dodatkowych zabiegów:

    1. Zakupiłem nowy oryginalny czujnik temperatury firmy Lecho do reduktora, (przylutowałem do (-) elektrozaworu reduktora oraz do (czarno-szarego przewodu). Teraz pokazuje poprawne wskazania temperatury.

    2. Zakupiłem nowy wskaźnik poziomu rezerwy. Wskaźnik posiada dwa przewody z jednej strony zarobiłem oczko i przykręciłem pod obudowę plastikową na butli do masy miedzianej śrubką, zaś do drugiego końca przylutowałem 5 metrów kabla i puściłem go przez kabinę do wiązki kabli, połączyłem z przewodem żółtym do sterownika V-MAX Mono.

    3. Wskaźnik w kabinie działał nie prawidłowo bo nie było wskaźnika na butli... Teraz jak jest wszystko to wystarczyło ustawić w programie na 20K i wszytko działa. Zastanawiam się jeszcze tylko jak zmniejszyć wskazanie diody czerwonej, rezerwa zapala się przy około 10L chciałbym, żeby to następowało na max 5L, butle mam 32L

    4. Wymiana reduktora jest prosta jak wymiana każdej części w aucie. Wystarczy pamiętać, że butla ma elektrozawory ale dla bezpieczeństwa należy zakręcić śrubką butle. Jeśli jest to reduktor wraz z filtrem, a jego przykrywka jest mocowana na minimum 3 śruby to odkręcamy lekko jedną potem drugą i zacznie uciekać gaz... jak zejdzie z reduktora i z przewodu to można zacząć demontować. W moim przypadku rurka miedziana od gazu z butli i 3 wężyki. Po wyminie reduktora wystarczy go wyregulować śrubką, która się na nim znajduje.