Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto II 1,9 JTD - Silnik gaśnie podczas jazdy

08 Gru 2013 16:56 9447 11
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam problemy z moim samochodem, od jakiegoś czasu samochód podczas dodawania gazu nie reaguje ma przerwę ok. 1 - 2 sekund zdarza się to bardzo rzadko, ostatnio też zauważyłem że podczas jazdy tak jakby przygasał na ok 0,5 sekundy lecz nie musiałem go zapalać ponownie, a wczoraj to już przeszedł samego siebie i gasł co chwilę, nie można było go od razu odpalić, musiałem chwilę poczekać, zapalił, przejechał kawałek i powtórka, miałem już kilka lat temu przypadek z tym że auto mi gasło i musiałem odczekać jakiś czas aż ostygnie ale to było gdy samochód przekraczał 90 st.C, uszkodzony był czujnik położenia wału, lecz teraz temperatura otoczenia jak i silnika nie ma nic do tego, samochód gaśnie kiedy chce. Czy to znowu czujnik położenia wału? Proszę o pomoc, może były takie same przypadki.

    Mój samochód
    Punto II 1,9 JTD 80KM, 2000r.

    Pozdrawiam
  • MetalWork
  • Poziom 29  
    Żeby nie wymieniać w ciemno zrób diagnostykę komputerową.
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    Diagnostykę chcę zrobić jutro, czy ten czujnik też potrafi dawać w kość na zimnym silniku? Wszystkie posty które czytam na forach to przeważnie na rozgrzanym silniku, tak samo jak ja miałem kilka lat temu.
    Czy samodzielne poprzez kabel i programy Polski Vag oraz FiatEcuScan też jestem w stanie zdiagnozować tą usterkę czy raczej serwis i jakieś lepsze programy typu ESI[tronic]?
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Zazwyczaj czujnik przy rozgrzanym aucie powoduje jego gaśnięcie. Bez pomiarów lub diagnostyki ciężko powiedzieć, że to czujnik.
    Podepnij się rozgrzej auto może coś wyskoczy. Jak tylko auto zgaśnie i nie będzie chciało zapalić sprawdź błędy oraz parametry na kompie.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Jestem już po sprawdzeniu auta na komputerze, błędy jakie się pojawiły to:
    P0404 - Sterowanie zaworu EGR
    P0101 - Przepływomierz
    P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
    P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza
    P1671 - Regulator ciśnienia paliwa

    Błąd P0110 pojawił się dlatego że sprawdzałem auto z odpiętym przepływomierzem ponieważ błąd P0101 pojawił się również z podpiętym przepływomierzem.
    Zawór EGR został rozkręcony i wyczyszczony z nagaru, był zablokowany ale nie elektrozawór tylko sprężyna w korpusie, przepływomierz raczej wykluczam ponieważ miałem już padnięty przepływomierz i auto nie miało w ogóle mocy lecz nigdy nie zgasło, błąd może występuje ponieważ nie jest to BOSCH tylko o ile dobrze pamiętam Magneti Marelli (przypuszczenia), w aucie został również wymieniony filtr paliwa, po wymianie filtra auto przejechało parę kilometrów (ok. 5) bez zgaszenia wcześniej potrafił zgasnąć przynajmniej 2 razy, lecz zauważyłem że na zimnym silniku przy dodaniu gazu i puszczeniu auto nie zatrzymuje się na 800 obrotach tylko spada poniżej, kilka delikatnych przegazowań (max 2000 obrotów) i auto gaśnie(nie sprawdzane na ciepłym silniku), przy czyszczeniu zaworu EGR nie sprawdzałem elektrozaworu czy działa prawidłowo, sprawdzę go w sobotę. Mam nadzieję że opisałem problem trochę bardziej.

    EDIT:

    Właśnie wróciłem z przejażdżki autem po mieście, szybsza i wolniejsza jazda i nic się nie działo autko chodziło bez zająknięcia, czy przyczyną gaśnięcia mógł być bardzo zawalony filtr paliwa? Nie nadążał filtrować potrzebnego paliwa do wtrysków, autko po przejechaniu kawałka również przestało gasnąć i obroty chodziły już bardzo dobrze.

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam, może przyłączę się do tematu, jeśli autor nie będzie miał nic przeciwko.

    Takie samo Punto JTD 1.9 2002 86KM.
    Co jakiś czas auto gaśnie i zapala się "check".
    Na komputerze pojawia się błąd P0191 - Fuel Rail Pressure - Brak sygnału.
    Po wyłączeniu zapłonu auto odpala i można jechać dalej, czasem już w danym dniu się to nie powtórzy.

    Podejrzewałbym sam czujnik , gdyby wartość pomiaru była nieprawidłowa, ale podczas diagnostyki - wartości mierzone ciśnienia są prawidłowe (od 300 do 1300 BAR).

    Wiązka przewodów nie wygląda na uszkodzoną.
    Nie ma w internecie przypadku z "brakiem sygnału"
  • Poziom 35  
    minolone wspólnym mianownikiem dla twoich błedów jest zasilanie z głównego przekaznika. Przekaznik działa jak kazdy inny. Problem polega skad ma mase i zasilanie. Proponuje zbadanie zwykła zarówka co ginie i kiedy? moze to zwykłe złe połaczenie, moze ster silnika?
  • Poziom 16  
    U mnie okazało się, że problem to zatkane sitko od regulatora ciśnienia paliwa.
    Ciśnienie w szynie paliwowej było za wysokie, i samochód gasł (błąd P0191)

    Sitko jest tak miniaturowe, że trzeba było je odciąć,
    teraz jest ok, dodatkowo wymieniony filtr paliwa.

    Fiat Punto II 1,9 JTD - Silnik gaśnie podczas jazdy
  • Poziom 13  
    Witam, odświeżę trochę temat. Gdzie w regulatorze jest sitko?
  • Poziom 19  
    Na końcu tej rurki widocznej na fotce powyżej.
  • Poziom 13  
    Dzięki,już widzę wyczyszczę go jutro na myjce ultradźwiękowej.