Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e 34 - zasilanie elektrozaworów

08 Gru 2013 23:09 1803 6
  • Poziom 9  
    Witam! Mój problem jest następujący: w kabinie cały czas działa mi ogrzewanie, myślałem ze jest to spowodowane uszkodzeniem elektrozaworów, lecz po sprawdzeniu napięcia na kostce zasilającej elektrozawory napięcie pojawia się na sekundę a następnie znika, sprawdzałem tak pomiędzy pinem 1 i 2 i pomiędzy 1 i 3. Sprawdzając napięcie pomiędzy pinem 1 a masa (masa samochody poza wtyczką) jest 12 V.Jeżeli dobrze rozumuje to napięcie powinno pojawiać sie pomiędzy pinem 1 i 2 dla pierwszego elektrozaworu i pomiędzy pinem 1 i 3 dla drugiego elektrozaworu. Więc napięcie do kostki dochodzi ale nie ma sterowania. Czym to może być spowodowane?? czy wadliwe są potencjometry panelu sterowania??Może ma ktoś jakiś schemat połączenia elektrozaworów z panelem sterowania??? Samochód jest bez klimy.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 43  
    Wymień gumy zaworów są na all... za 60zł.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 9  
    To nie chodzi o wadliwe działanie elektrozaworów tylko sterowania nimi
  • Poziom 43  
    Zawory są sterowane impulsowo.
  • Poziom 22  
    W aucie z klimą moduł klimatyzacji, a w aucie bez klimy raczej moduł komfortu.
    Tu masz schematy
    http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
    a w dziale samochody download wrzuciłem swego czasu schematy do e34 520 bez klimy i tam na 100% znajdziesz schemat.
  • Poziom 9  
    A mógłby mi ktoś wytłumaczyć zasadę działania elektrozaworów???
  • Poziom 42  
    Kolega Andrzej podał jak są sterowne - więcej impulsów w określonym czasie ( większa ich częstotliwość ) zawór otwiera się szerzej , mniejsza odwrotnie.
    Piszesz w dziale , gdzie powinno się znać podstawowe zasady elektryczności i co to jest elektrozawór ; że ma cewkę , trzpień , grzybek itp.