Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic v 1,3 gaśnie na zimnym silniku

09 Dec 2013 15:34 6492 42
  • Level 9  
    witam
    Od niedawna posiadam Honde civic 1994r 1,3 16V w gazie . Na początku chodziła idealnie lecz po paru tygodniach najpierw obroty na gazie zaczeły falować, nastomiast na benzynie wgl nie jeździłą. Słyszałem że wina może być reduktora od gazu którego wymieniłem. Było zdecydowanie lepiej gdyż Honda teraz utrzymuje obroty na gazie lecz tylko na ciepłym silniku, a na benzynie jeździ lecz nie trzyma wgl wolnych obrotów. Sprawdzałem wężyki od podciśnienia i wydają się być wszystkie dobre. Czego to może być jeszcze wina ?
    Z góry dziękuję za odpowiedz :-)
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 20  
    Sprawdź błędy w sterowniku, odsłoń wykładzinę od strony pasażera przy drzwiach, tam znajduje się sterownik.
    W sterowniku znajduje się okienko w którym miga dioda jeśli pojawia się błąd.
    Lista kodów znajduje się w sieci.
  • Level 9  
    tak wiem, tez sprawdzałem i nic nie mrugało, czyli raczej nie jest to wina elektryki .
  • Level 20  
    Z doświadczenia wiem, że trzeba dłuższą chwilę wpatrywać się w okienko zanim zacznie mrugać, oczywiście włączamy zapłon.
    Na początek sprawdź stan uszczelki pod górną częścią gaźnika, filtr paliwa, stan paliwa w gaźniku (z prawej strony gaźnika po zdemontowaniu obudowy filtra powietrza znajduje się okienko w którym widać stan paliwa w komorze)
    Aby wykluczyć winę LPG odłącz instalacje.
  • Level 9  
    żadnych błędów nie pokazuje. Narazie wymieniam gaźnik i wtedy sprawdze co i jak gdyż myśle ze to jego wina .
  • Level 9  
    po wymianie gaźnika identycznie to samo . Czy może być to wina silnika krokowego ?
  • Level 20  
    A sprawdziłeś to o czym Ci pisałem?
  • Level 9  
    tak . i dalej nic .
  • Level 43  
    Civic 1,3 i te tysiące wężyków to zajęcie dla wytrwnego hondziarza.

    Sprawdz poziom paliwa w komorze i bimetal ssania.
  • Level 20  
    Rozbierałem gaźnik w swojej hondzie na części pierwsze, jeśli posiadasz dokumentacje, to nic trudnego, wężyki należy DOKŁADNIE sprawdzić.
    Jeśli możesz podmień zawór który jest w czarnej puszce, przymocowany do ściany grodziowej (częsta usterka).
    Bezpiecznik pod maską BACK UP jest sprawny? (7.5A)

    Strumien swiadomosci swia tam nie ma bimetalu, ssanie jest automatyczne, oparte o siłownik pneumatyczny (jak to się fachowo nazywa?)
  • Level 9  
    poziom paliwa dobry, bezpiecznik dobry, a zaworu jeszcze nie sprawdzałem..
    lecz zamówiłem wcześniej silnik krokowy gdyż kolega mówił ze wina może tkwić właśnie z nim, kupiłem używany gdyż nie znalazłem nowego i teraz chodzi jeszcze inaczej . Na benzynie niby trzyma przez chwile obroty lecz po chwili gasnie, natomiast na gazie jak zimna to gaśnie od razu a jak ciepła to ma ponad 2 tys. obrotów .
  • Level 20  
    Prawdopodobnie masz rozregulowany gaźnik, załóż poprzedni, mam nadzieje, że nie kręciłeś śrubkami regulacyjnymi?
    Niestety jest to skomplikowany gaźnik i jego regulacja może sprawiać problemy, więc radze zaopatrzyć się w manuala.
  • Level 43  
    mateuszqp wrote:
    natomiast na gazie jak zimna to gaśnie od razu a jak ciepła to ma ponad 2 tys. obrotów .

    To normalne gaznik nic nie ma do tego.
    Jedz na regulacje LPG.
  • Level 9  
    tzn kolega mi koło tego wszystkiego robi i ustawiał go, kręcił tą śrubą tam z tyłu gaźnika, chyba od obrotów .
    Zaopatrzyć się manualnie?

    Dodano po 16 [sekundy]:

    wcześniej byłem na regulacji gazu i dalej było to samo . A że na paliwie nie chodziła to tłumaczyli się winą filtra paliwa lub czymś innym . A wydaje mi się że jak na paliwie będzie normalnie chodziła to na gazie wtedy się ustawi i będzie .
  • Level 20  
    Odłącz instalacje lpg i ustaw tak aby samochód poprawnie działał na benzynie, dopiero potem zapomnij się lpg.
  • Level 9  
    ustawiłem że na benzynie chodził dobrze, ale jak pojechałem na regulacje gazu to gość zaczał też kręcić tą śrubą na gaźniku i mówił ze na gazie ustawi lecz znów rozreguluje sie na benzynie i może nie chodzić i tak się stało . Ale usterka dalej nie ustąpiła i gdy silnik zimny (na gazie) to dalej gaśnie ;/
  • Level 20  
    Sprawdź czy automatyka ssania poprawnie działa.
  • Level 9  
    jak to sprawdzic ?
    bo dodam że po tych całych moich "remontach" ssanie teraz bardzo rzadko się włącza .
  • Level 20  
    Po pierwsze zaopatrz się w manuał do regulacji gaźnika, jest w sieci i bardzo łatwo odnaleźć.
    Jeśli zastosujesz się do wszystkich jego punktów, wszystko dobrze wyregulujesz.
    Proponuje sprawdzić tak, że czujniki temperatury, jeden jest dla wskaźnika na desce rozdzielczej a drugi dla ECU.
    Po za tym do kontroli wężyki podciśnień, oraz zawór w puszce podciśnień.
    Sprawdź tak, że czy ecu dostaje napięcie.
  • Heating systems specialist
    Sprawdż czujniki temperatury na silniku i sprawdż elementy sterujące pracą układu paliwowego.
    U mnie w VW passat ,,fachowcy" rok czasu walczyli, wymienili w efekcie parownik, sterownik, przepływomierz, filtry ,pompę paliwa, czytanie błedów i diabli wiedżą co jeszcze . Wiele wizyt mojej Żony w warsztatach pseudo mechanikerów.
    Sprawdziłem elementy mające wpływ na sterowanie układu zapłonowego i okazało się , że jest padnięty czujnik temperatury wody(czyt.tem. silnika) i układ widział bardzo zimny silnik dając mu bardzo bogatą mieszankę, co nie pozwalało silnika dobrze wyregulować.
    pozdrawiam
  • Level 20  
    irus.m to jest jedna z pierwszych czynności, którą mechanik powinien sprawdzić- czujniki, to źle świadczy o polskich mechanikach, i nie tylko.
  • Level 9  
    witam
    problem rozwiązany . Oddałem do mechanika i okazało się że wystarczyła regulacja zaworów . Jednak niestety kosztowało mnie to pare stów ;/
  • Level 20  
    Regulacja zaworów parę stów? Co to za mechanik?
  • Level 9  
    tzn. gdyż myślałem że to wina gazu to zostawiłem auto na wyregulowanie gazu. I u nich tam chyba ci mechanicy stwierdzili że to wina zaworów no i teraz o wiele lepiej chodzi . A co do pieniędzy to dokładnie 280 zł :) ja tam nie wiem ile takie coś u kogoś innego by kosztowało .
  • User removed account  
  • Level 20  
    Kolego po pierwsze popraw błędy, bo ciężko się czyta.
    Po drugie sprawdź błędy w ECU. pisałem jak to zrobić kilka postów wyżej.
  • User removed account  
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 20  
    Zdejmij wężyk i zatkaj palcem, jeśli jest zatkany a silnik w tym czasie działa prawidłowo, masz nieszczelność na tym przewodnie, prawdopodobnie uszkodzony siłownik :)