Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Sonata IV - gdzie kupić?

kamiljonczyk 09 Gru 2013 17:13 2424 6
  • #1 09 Gru 2013 17:13
    kamiljonczyk
    Poziom 2  

    Witam,

    Zamierzam kupić swoje pierwsze auto i padło na Hyundaia Sonatę IV gen. 2.4 benzyna 2006 rok. W perspektywie założenie instalacji LPG.
    Wybór w dużej mierze jest spowodowany opiniami z tego forum.

    Pytanie brzmi: jak się najlepiej do tego zabrać? W internecie jest masa ogłoszeń z uszkodzonymi Sonatami, albo do sprowadzenia z USA. Generalnie auto nie jest wielce popularne i pewnie wybór nie jest taki duży jak wśród Passatów itd..

    Bardzo bym prosił o wszelkie przydatne informacje dla zielonego kolegi. Jak również o wskazówki - na co należy zwrócić uwagę przy kupnie tego konkretnego auta.
    W tym momencie jest kilka aukcji na allegro z ceną do 20tys. Poprosiłbym o komentarz:
    - czy to nie za tanie
    - czy brać z gazem, czy lepiej samemu robić przeróbkę
    - cokolwiek kolegom przychodzi do głowy

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    0 6
  • #2 09 Gru 2013 21:10
    my41s
    Poziom 32  

    kamiljonczyk napisał:
    czy brać z gazem, czy lepiej samemu robić przeróbkę

    Na to pytanie mogę odpowiedzieć.
    Ja uważam, że lepiej samemu założyć instalację LPG.

    0
  • #3 09 Gru 2013 22:42
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Silnik 2,4 jest bardzo oszczędny i dobrze znosi zwyką instalację sekwencyjną . W rodzinie jest takie auto to wiem i trochę przy nim poprawiałem po "schematycznym" gazowniku. Zwykły stag 4 i pojedyncze wtryskiwacze, ale z głową zamontowane, a nie czerwony valtek z długimi wężami. Silnik ma znacznie krótsze czasy wtrysku biegu jałowego niż europejskie silniki 1,8-2,0. Spalanie 10-13LPG w automacie. Auto 1500kg.
    Szukaj wersji europejskiej, łatwiej o części. Choć te "amerykańskie" często sa tańsze licząc z przesyłką. Jest dużo firm , co sprowadzają części i maja je od reki, ale większośc jest normalnie dostepna.
    Gaz zamontuj "sam", bo kilkuletnie z gazem liczą jak za nowy, a parownik i wtryski do wymiany.

    0
  • #4 10 Gru 2013 08:38
    kamiljonczyk
    Poziom 2  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Silnik ma znacznie krótsze czasy wtrysku biegu jałowego niż europejskie silniki 1,8-2,0. Spalanie 10-13LPG w automacie. Auto 1500kg.
    Szukaj wersji europejskiej, łatwiej o części

    Szukam w takim razie bez gazu. A propos tych wtrysków i części: z pierwszego zrozumiałem, że europejskie silniki "gorsze"? (popraw jeśli się mylę). Z drugiej, żeby jednak szukać europejskich aut.
    Jak odróżnić te z USA od EU?

    0
  • #5 10 Gru 2013 23:34
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Miałem na myśli to , że w moim ( jak najbardziej udanym ) evasione z silnikiem 2,0 16V czasy wtrysku na biegu jałowym sa wytraźnie dłuższe niż w sonacie 2,4 16V. Co oznacza, że potrzebujesz szybkich wtryskiwaczy, by równo chodził na wolnych i nie zapalał check'a.
    Przy nowoczesnych silnikach obowiązkowo pojedyncze wtryski z jak najkrótszymi wężykami.

    0
  • #6 11 Gru 2013 20:56
    kamiljonczyk
    Poziom 2  

    Dopytalem już o co chodzi z tym czasem wtryskow. Wszystko jasne. Jeszcze pytanie o silniki w tym aucie. Ja wymyśliłem 2.4. A co z pozostałymi? Diesle tez warte uwagi?2.0 benzyna uciągnie tak ciężkie auto? Czy któryś konkretny silnik można polecić bardziej niż pozostałe?

    0
  • #7 11 Gru 2013 22:09
    my41s
    Poziom 32  

    kamiljonczyk napisał:
    Ja wymyśliłem 2.4.

    No i bardzo dobrze wymyśliłeś :) To ciężkie auto... ale mocniejsze wersje 2.0 też wystarczą. Zależy, co lubisz :)
    Diesel... No cóż, ja bym brał benzynowy (najchętniej 3.3 :) ), choć te CRDI to całkiem niezłe silniki

    0