Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra gdzie prowadzi ten kabel ze zdjecia i obroty za duze

09 Gru 2013 17:33 2925 10
  • Poziom 7  
    Witam mam problem poszukuje pomocy na zdj nizej jest wszystko opisane moje pytanie jest takie czy ten urwany lub obcięty kabelek powiniem byc gdzies podlączony czy to jakas masa czy co? i czy to moze skutkowac problemem z odpaleniem na zimnym silniku? kreci rozrusznik i pompka pracuje ale dziwnie sie krztusi sie odpala za 5-tym lub dalej razem? i trzyma dosc wysokie obroty okolo 2 tys po jakims czasie jak sie rozgrzeje to spadaja do normalnych czylii okolo 1 tyś na cieplym silniku chodzi ok pali z pierwszego co mozesz byc przyczyną prosze o drobną pomoc bede bardzo wdzięczny :)
    Opel Calibra gdzie prowadzi ten kabel ze zdjecia i obroty za duze
  • Poziom 22  
    Ten przewód jest od masy powinna być dana z silnika na alternator :) a to że nie odpala to zrób diagnostyke komputerową
  • Poziom 7  
    Byłem pod komputerem i wyskoczyly błędy następujące:
    1.Obwod sondy lambda 13/przerwa
    2.Obwód czujnika położenia przepustnicy 21/zły sygnał
    3.Sygnał prędkości obrotowej 31/brak sygnału
    4.Układ regulacji biegu jałowego 57
    Mógłby ktos poradzic co moze byc wadliwe i powodowac ze wyskakuja te bledy? :)
    Dodam jeszcze ze sonda lambda ma caly czas takie samo napiecie wogole sie nie zmienia i pali duzo okolo 15l gazu na 100km
  • Poziom 22  
    jedź na dokładną diagnostykę ( sprawdzenie parametrów ) gdy silnik pracuje szczególnie uwagę zwrócić na temperature silnika jaką widzi sterownik, te błędy oprócz sondy mogły być tylko zapisane w pamięci komputera a wystąpiły przy odłączeniu lub chwilowym braku zasilania. Sonda jeżeli pokazuje cały czas takie samo napięcie kwalifikuje się do wymiany
  • Poziom 7  
    majsster napisał:
    Ten przewód jest od masy powinna być dana z silnika na alternator :) a to że nie odpala to zrób diagnostyke komputerową


    To moglbys wskazac najlepiej na zdj gdzie powinien byc ten kabelek podlączony? :)
  • Poziom 22  
    masa na alternator np. z głowicy do tego miejsa gdzie jest urwany
  • Poziom 32  
    Jak byś kolego spojrzał głębiej to byś dojrzał masę już istniejącą. A co do obrotów to układ regulacji biegu jałowego do sprawdzenia.
  • Poziom 22  
    w oplach praktycznie zawsze tam była nie wnikam czy już ma i nie wiadomo czy ta istniejaca masa idzie na alternator
  • Poziom 7  
    dabu napisał:
    Jak byś kolego spojrzał głębiej to byś dojrzał masę już istniejącą. A co do obrotów to układ regulacji biegu jałowego do sprawdzenia.

    ja wiem ze masa juz jest ale nie bylem pewny czy to jest masa i tu napisalem :)
    dziekowa za odpowiedzi
    sproboje zmienic parownik i sonde i czujnik polozenia przepustnicy moze cos to da
  • Poziom 22  
    no to najlepiej całe auto wymienić na pewno problem zniknie od razu xD
  • Poziom 7  
    pewnie tak zrobie bo jak jest zimny to wogole nie chce palic a jak juz to za 10 razem nie wiem co jest kurde z tym dzieje :(