Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen T4 - Kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie...

09 Gru 2013 17:35 5130 26
  • Poziom 8  
    Witam.
    Kupiłem Volkswagena T4. Po wymianie w nim oleju i filtra zaczeła mrygać kontrolka
    ciśnienia oleju, więc wymieniłem dwa czujniki ciśnienia oleju i dalej kontrola miga...
    Macie jakieś pomysły co może być tego powodem?
  • Poziom 38  
    Witam
    Należy sprawdzić manometrem jakie jest ciśnienie.Być może ktoś wlał specyfik typu doktor i po wymianie tak właśnie może być .Czy dobre masz czujniki i na właściwym miejscu?,gdyż nie są jednakowe.
  • Poziom 8  
    Ciśnienie sprawdziłem 1 bar na niskich obrotach na rozgrzanym silniku, czyjnki niebieski głowica szary filtr oleju.
  • Poziom 39  
    Jaki silnik masz w tym T4?
  • Poziom 14  
    Witam spr filtr oleju ja miałem taki przypadek iż nowy filtr nie był drożny i nie puszczał ciśnienia to na początek najtańszy i najprostszy sposób

    Dodano po 17 [sekundy]:

    znaczy wymień na nowy
  • Poziom 8  
    Po wymianie oleju założyłem nowy filtrona kontrolka dalej migała to zmieniłem na nowy Mana.
  • Poziom 38  
    Czy sprawdzałeś ciśnienie w miejscu obu czujników?.
  • Poziom 8  
    tylko na głowicy
  • Poziom 38  
    To powinieneś jeszcze na tym drugim ,lub działanie czujników,jeden jest zwierny ,drugi rozwierny.
  • Poziom 8  
    podejżewam że coś nie tak z elektryką
  • Poziom 38  
    Działanie czujników możesz sprawdzić miernikiem ,lub kontrolką z żarówki ,jak również sprawdzenie przewodów od czujnika czy nie jest urwany ,przetarty.
  • Poziom 8  
    tak tylko trzeba mieć schemat instalacji
  • Poziom 38  
    To byłby pech gdyby usterka była po stronie instalacji,i nastąpiła po wymianie oleju.Sprawdź działanie czujników miernikiem ,to dużo wyjaśni.Jeżeli nie masz miernika ,to zrób kontolkę z żarówki.Przecież sprawdzenie działania czujników to banalna sprawa.
  • Poziom 8  
    stare sprawdziłem i były dobre ale na wszelki wypadek wymieniłem na nowe.
  • Poziom 38  
    Sprawdź te nowe ,działanie ,na zgaszonym i uruchomionym silniku,czy ich działanie się zmienia.
  • Poziom 19  
    Do sprawdzenia alternator a dokladnie czerwony kabelek no i sama wtyczka
  • Moderator Samochody
    cybkryst napisał:
    Do sprawdzenia alternator a dokladnie czerwony kabelek no i sama wtyczka

    Jeśli i obrotomierz i kontrolka ładowania działają poprawnie, to ta wtyczka nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli ciśnienie na pracującym silniku przekracza bodaj 1,6atm, to przyczyny należy szukać albo w przewodach czujników, albo w samym liczniku.
  • Poziom 19  
    robokop napisał:
    cybkryst napisał:
    Do sprawdzenia alternator a dokladnie czerwony kabelek no i sama wtyczka

    Jeśli i obrotomierz i kontrolka ładowania działają poprawnie, to ta wtyczka nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli ciśnienie na pracującym silniku przekracza bodaj 1,6atm, to przyczyny należy szukać albo w przewodach czujników, albo w samym liczniku.

    Tylko nie wiemy jakie zegary, zielone bez obrotomierza czy niebieskie.
  • Moderator Samochody
    cybkryst napisał:

    Tylko nie wiemy jakie zegary, zielone bez obrotomierza czy niebieskie.

    Raczej mało istotne w tym przypadku:
    wiwi7 napisał:
    Ciśnienie sprawdziłem 1 bar na niskich obrotach na rozgrzanym silniku, czyjnki niebieski głowica szary filtr oleju.

    Tyle to za mało. Musi być znacznie ponad 1 bar, dla prawidłowego sygnalizowania ciśnienia. Link Zobaczcie zakres kontroli czujników.
  • Poziom 9  
    Już kiedyś o tym pisałem. W moim T4 jak padł alternator to też miałem mrugającą lampkę ciśnienia. Może przy odkręcaniu filtra uszkodzony został przewód alternatora.
  • Poziom 38  
    T-4 mają takie coś lecz ,kolega nic nie wspomina że ma problem z alternatorem ,lub ładowaniem.Gdy jest taki problem (czyli coś z alternatorem ),to obrotomierz również nie działa.
  • Poziom 8  
    Wszystko już działa, tylko kontrolka od oleju cały czas mruga i chcę sprawdzić przewody od czujników do zegarów wie ktoś może jak to sprawdzić?
  • Poziom 39  
    Po uruchomieniu silnika, kabelek z czujnika na głowicy zdejmij, a z podstawy filtra zewrzyj do masy i przekrocz 2000 rpm.
  • Poziom 28  
    Kontrolka ma nie migać, jak będzie to albo coś robisz źle albo instalacja do przeglądnięcia.
    Natomiast jak zgaśnie to świadczy o tym że czujniki nie widza prawidłowego ciśnienia, bo może go nie być.
  • Poziom 8  
    właśnie kolego zrobiłem jak powiedziałes i nic kontrolka dalej miga przy zegarach większość kabli białych może ktoś wie jak ich sprawdzić

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    dzięki kolegom temat rozwiązany przerwany przewód od alternatora