Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 406 2.0 HDI - Brak zasilania, nie odpala, rozrusznik działa

09 Gru 2013 18:49 5052 8
  • Poziom 13  
    Witam Szanownych Forumowiczów
    Peugeot 406 HDi 2.0 - po włączeniu zapłonu:
    - na desce rozdzielczej świeci tylko kontrolka ciśnienia,
    - nie ma podświetlenia wskaźników,
    - nie działa oświetlenie nasdwozia ani zentralny zamek
    - można włączyć CB radiao tylko na odbiorze (RX),
    Po włączeniu kluczyka w II położenie silnik "kręci" lecz nie odpala. Wszystko wskazuje na słaby styk masy.

    Nadmienię, iż akumulator jest naładowany i sprawny, klemy oczyszczone i łączą. Przekaźniki 12V 35A (3szt) sprawdzone a śniedź usunięta.

    Proszę o podpowiedź jak usunąć usterkę.
    Pozdrawiam ......
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    Rok Produkcji 2000
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    A co przez internet można stwierdzić?
    Generalnie Bsi padały w tych autach i skoro posprawdzane w aucie wszystko to zostaje tylko Bsi.Stąd idą zasilana do auta.
  • Poziom 13  
    Sądzę ( choć fachowcem w tej dziedzinie nie jestem) iż nie koniecznie to musi być BSI.
    Dlaczego? Ponieważ chociażby:
    - przy wciśnięciu przycisku w kluczyku /centralny zamek/ słychać reakcję,
    - radioodtwarzacz / nie oryginalny / po wciśnięciu przycisku włączenia próbuje załączyć przekaźnik lecz zbyt mały prąd nie pozwala nas to.
    - no i CB pracuje na odbiór do momentu włączenia zapłonu
    Wszystko ( oprócz rozrusznika ) zachowuje się tak jak gdyby zasilane było z baterii 12V a nie z akumulatora 12V 72Ah 720A dwuletni który zasila to auto.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Chciałbym wykluczyć to co mógłbym sprawdzić sam przed możliwą wizytą u mechanika.
    Chodzi mi o punkty masy. Wiem że jest ich kilka o ile nie kilkanaście. Chcę wziąć mego Metexa, zmierzyć opór, wyczyścić i dokręcić, tak aby styk masy był poprawny jeśli to nie pomoże to odholuję auto do fachowca.
    Nie jest to nowe autko a zima zrobiła swoje. Czyściłem jak wspomniałem styki przekaźników. Dwa były w porządku a jeden z przekaźników 12V 35A miał taki nalot na stykach że teoretycznie nie miał prawa łączyć

    Dodano po 4 [godziny] 39 [minuty]:

    Naprawione ......
    Tak jak przypuszczałem przyczyną okazał się brak styku masy w przedziale silnika w okolicy akumulatora. Rdza w tym miejscu zrobiła swoje i przewód zwyczajnie odpadł od karoserii. Ot i cała przyczyna.
    Pół metra przewodu miedzianego w izolacji o przekroju 6 mm zarobionego końcówkami oczkowymi ratuje w zupełności sytuację. Podpiąłem bezpośrednio z akumulatora do oczyszczonej wcześniej z farby śruby w karoserii.

    UWAGA: kluczyk od Lwa miejmy przy sobie w przypadku podłączania zasilania lub otwarte drzwi ponieważ centralny zamek zamyka i podniesiona klapa maski to za mało. Może nas wtedy nieźle zaskoczyć autko które zamknęło się z kluczykiem w stacyjce.

    PS. Jak widzicie wcale nie musi być to BSI choć usterka mogła to sugerować.
    Koszt naprawy - 8zł. Zdobyta wiedza - bezcenna.
    Dziękuję za zainteresowanie się tematem i podpowiedzi.