Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dałem silikon pd głowicę w 2t, popełniłem błąd?

09 Gru 2013 19:11 14019 13
  • Poziom 8  
    Witam. Wymieniałem koledze pierścienie w MZ 301.
    Wyczyściłem wszystko i dałem między głowice a cylinder aluminiową podkładkę na silikon 360'C i docisnąłem głowicę tak jak w fabryce z momentem 34 Nm.
    No coś mnie podkusiło z tym silikonem, a miałem dac na smar grafitowy :D
    Wiem ze jeżeli by było bez podkładki na sam silikon to by go wydmuchało.
    Czy w takim wypadku możliwe jest że mi ten silikon wypali albo wydmucha i nie będzie kompresji? Bo na jednym forum mnie zakrzyczeli ludzie ze nigdy nie daje się silikonu pod głowicę.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Owszem, popełniłeś błąd, ale myślę że po takim dokręceniu wygniotło silikon i nic ci nie wydmucha. Smaru też się nie daje pod głowicę tylko samą uszczelkę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ciasnykamsz napisał:
    Bo na jednym forum mnie zakrzyczeli ludzie ze nigdy nie daje się silikonu pod głowicę.


    A tu na co liczysz? Na głaskanie po głowie za silikon pod głowicą?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    popełniłeś błąd silikonu się nie daje nawet na niektórych pisze żeby nie używać pod głowice,ale jeżeli było go cieńutko i dobrze dociągnołeś śruby powinno być OK choć pewnie z czasem może sie coś dziać z silikonem dlatego też stosuje się uszczelki aluminiowe lub miedziane
  • Poziom 8  
    No bo pomyślałem sobie jak mi kiedyś mechanik w Mazdzie składał blok silnika i pokrywę zaworów na czerwony silikon i to jeździło...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To Ty najpierw poczytaj podstawowa lekturę budowy silnika, a później bierz się za "naprawianie" komuś motocykli.... Żenada chłopie, pod ziemię ze wstydu powinieneś się zapaść za to co napisałeś.
  • Poziom 8  
    A poza tym to widziałem jak mój znajomi ma jawe 350ts cale poskładano na silikon i jeździ motocykl.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli widziałeś jedno, widziałeś drugie, jeździ, odpowiedzi ludzi którzy się na tym znają nie pasują Ci, to powiedz po co założyłeś ten temat?

    Może i jeździ, za miesiąc płakać będzie że nie jeździ, o kant ..... taką naprawę.
  • Poziom 8  
    Przemo9826 napisał:
    Jeśli widziałeś jedno, widziałeś drugie, jeździ, odpowiedzi ludzi którzy się na tym znają nie pasują Ci, to powiedz po co założyłeś ten temat?
    .

    Pasuje mi jak najbardziej wypowiedź każdego na ten temat,
    Chciałem wiedzieć jakie jest zdanie innych na ten temat i rozwiać wątpliwości czy składanie głowicy z użyciem silikonu jest błędem czy nie?, bo takie rzeczy widziałem jak powyżej to opisałem,
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Szkoda że z dobrych praktyk nie bierzesz przykładu, tylko z dziadostwa.

    Masz poważne niedobory w wiedzy z budowy i zasady działania silników, inaczej takich baboli byś nie robił.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Więc podsumowuję:
    - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego materiału uszczelniającego i NIC WIĘCEJ się nie stosuje!
    - każdorazowe odejście od tej reguły, czyli wszelkiego rodzaju silikony, uszczelniacze, smary (to już całkowity bezsens), to gwałt na zasadach poprawnej mechaniki i poważny błąd.

    Silikon kładą ci, co nie znają się na sprawie, nie potrafią rozpoznać ewentualnej usterki, np skrzywienia głowicy lub nie mają zamiaru tego naprawiać i w ten sposób maskują syfa pudrem.
    I zdziwię cię - przy idealnym spasowaniu cylindra z głowicą jet możliwe skręcenie bez uszczelki.
    Rada jest prosta - PRZED robotą zasięgnij wiedzy, ale nie u kogoś, komu się wydaje, że wie, a z rzetelnych opracowań, podręczników, które cię nie okłamią.
    I przed kolejnym takim wyczynem, dowiedz się, czym się różni uszczelnienie pod głowicą od uszczelnienia nad głowicą (pokrywa zaworów) i inne w silniku.