Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 12 Feb 2011 00:02 162666 1529
Optex
  • #1231
    destrruction
    Level 1  
    Witam podłączam się pod temat mój problem to bardzo duże zakłócenia,szumy itp.Dokładniej po włączeniu radia (zaznaczam wyłączony zapłon radio itp tylko cb włączone) słychać szumy i odbiór nie jest zbyt czysty mimo wszyscy słyszą mnie bardzo dobrze :) ale ja innych nie.Czasami jak ktoś jest blisko wtedy mam czysty odbiór i szumy cichną kończy ktoś nadawać i szumy wracają.Po włączeniu silnika to już wogóle armagedon słysze a radiu cb jak chodzi silnik tzw gdy zwiększaja sie obroty zwieksza sie pierdzenie w radiu.Radio to alan 102 antena na magnesie okolo 70 cm.Co może być przyczyną tych zakłoceń,gdzie i jak jej szukać Bardzo prosze o jakieś dobre rady.Auto to BMW E36 318i
  • Optex
  • #1232
    rocky_4
    Level 1  
    To i ja dodam swój problem.
    W Alanie 109 słyszę silnik, gdy przyspieszam, słyszę zwiększające się obroty w radiu CB. Radio podłączone pod zapalniczkę, co może być przyczyną zakłóceń ?
  • #1233
    JanuszPe
    Level 11  
    destrruction, na Twoim miejscu zakupiłbym porządne radio bo Twoje to typowy "szumofon", wnioskuję tylko z Twojego opisu. Radia CB mają to do siebie że szumią to nie komórki. Porządne radia mają jednak blokady szumów, ręczne lub-i dodatkowo automatyczne. Opisywany przypadek przez Ciebie wskazuje że takich funkcji nie posiada radio którego używasz i to nie jest wada samochodu.
  • Optex
  • #1235
    Foka0111
    Level 12  
    Mam Uniden 520 zamontowanego w Pandzie 1.2 na klapie bezpieczników (blisko kompa)
    Dzisiaj podpiąłem zasilanie do instalacji radiowej(oryg. fiatowskiej) i umilkł wietrak nawiewu (jest słyszalny tylko na 4 a pod zapalniczką już na 2 było go słychać) i wycieraczki.
    Popiardywanie zapłonu albo kompa (nie wiem na 100% od czego to jest ) też lekko spadło choć na włączonym ANL prawie nie słychać.
    Tak ,że "lekki sukces"
    Kolejnym etapem będzie dodatkowa dziurka na antenę w dachu.
    Mam nadzieję,że przyda się użytkownikom Pand
  • #1236
    sniegulik
    Level 15  
    ... a próbowałeś masę podłączyć przy samym radiu (z karoserii) grubym przewodem ? Sam plus prosto z akumulatora (oczywiście przez dołożony bezpiecznik).
    Antena w dziurze (dobrze umasowiona) powinna zmniejszyć zakłócenia.
  • #1237
    Foka0111
    Level 12  
    Antena w dziurze to zdaję się koszt nowej anteny plus robota (ok. 300zł) więc na razie musi poczekać.W pierwszej kolejności chcę zamontować tubę :)
    Podpinałem klemę (miedzianą) od przewodu rozruchowego do masy anteny przy radiu i do minus'a na aku - nic nie daje.
    Plus od inst. radiowej ponoć jest za fiatowskimi filtrami które w jakimś tam stopniu "odkłócają" szpilki.No i długość przewodu jest mniejsza od radia niż bezpośrednio od aku.(ok. 60 cm zamiast 1,5m z aku)
    Mnie tak bardzo nie przeszkadza to popiardywanie , interesuje mnie dobry odsłuch z ok 2-3 km.W W-wie i okolicy jest taki jobnik ,że RF Gain i tak musi być skręcony,żeby szału nie dostać.
    Natomiast mnie słychać bardzo dobrze na kilka km (sprawdzone) , informuję na bieżąco innych o sytuacji na drodze , więc jestem jak to mówią wzór konspekt.
  • #1238
    sniegulik
    Level 15  
    montaż anteny wyjdzie Ci najwyżej 150zł. (samodzielnie)

    Kup np. helikalną Gamma sirtel (cena około 120zł) - mam i chwalę sobie, do tego główkę DV
  • #1239
    darulek
    Level 12  
    radio STAR 800 z reduktorem trzasków AML

    po wymianie kabla zasilającego na ekranowany oraz wykonaniu z tego kabla pięciu zwojów na ferytowym pierścieniu i podłączeniu do radyjka efekt jest taki że układ AML całkowicie redukuje trzaski ( pierdzenie od wtryskiwaczy ) radyjko daje sie słuchać na max rozpuszczonej czułości i bez włączonego ogranicznika SQ trzaski są w dalekim tle i są bez wpływu na jakość rozmowy

    jaśli to komuś pomoże to świetnie, u mnie zadziałało

    pozdrawiam wszystkich

    w razie pytań pisać na priv

    dalszy mały kroczek.... zrobiłem ekran z foli aluminiowej na przewody sterujące elektro wtryskami ( od samych elektrowtrysków aż do modułu sterującego ) efekt - SQ o dwie działki niżej czyli praktycznie na minimum "pierdzenie" lekko słyszalne tylko przy wysokim poziomie tła - miasta - ale i tak jest dużo lepiej
    - walczę dalej
    pozdrawiam
  • #1240
    Foka0111
    Level 12  
    Ale u mnie też ANL redukuje do prawie zera.Jak jest cisza i ten lekki szumek.
    Tylko przy niektórych sygnałach, czasem jak źródło jest blisko,czasem daleko uaktywnia się.
    Popiardywanie mam nawet bez włączonego silnika,w pozycji pracy zapłonu.
    99% idzie przez antenę (u mnie), nie ma się co oszukiwać.
    Ale anteny (szumołapa) nie zmienię,bo na moim ML 145 mam niezły zasięg i ludzie korzystają z tego.Sam jeżdżę prawidłowo,na trzeźwo więc kontroli 997 się nie boję a czasem mogę pomóc zbłąkanym duszyczkom :)
    A to o czym piszesz to u mnie skórka za wyprawkę.
    W Pandzie szpilki nie przeciśniesz przez ścianę grodziową , tak jest wszystko upakowane.Mały samochodzik i tyle.
    Następnym radyjkiem,jakie mi wpadnie będzie pewnie President JFK tak chwalony za niezłe tłumiki a do tego czasu Uniden RULES
  • #1241
    SP8JZ
    Level 33  
    Foka0111 wrote:
    Mam Uniden 520 zamontowanego w Pandzie 1.2 na klapie bezpieczników (blisko kompa)
    Można spytać jaki model - chiński, czy nie-chiński ?
    I jaki kolor napisów na panelu czołowym - żółte, czy białe ?
  • #1242
    Foka0111
    Level 12  
    Made in China.
    Napisy białe.
    Funkiel-nówka ze sklepu
    Filipińczyków już nie ma
  • #1243
    szakulo
    Level 10  
    Witam, chce zbudować filtr przeciwzakłóceniowy, bo na głośnikach słychać mi prace alternatora, kierunkowskazów i wiatraka. Schemat zamieszczam poniżej, tylko nie wiem jakie dobrać wartości kondensatorów, bo cewki powinny mieć około 20mH. Proszę o szybką odpowiedz. Mam radio Blaupunkt'a i głośniki JBL'a.
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
  • #1244
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Witam.

    Proponuje walczyć z przyczyną tych zakłóceń a nie z ich skutkiem (filtr).

    Poczytaj na stronach w tym dziale a zobaczysz, że około 90% filtrów - nie nadaje się do niczego - . :cry:

    Szkoda Twojego czasu i robocizny na ten filtr. I nie jest to dobry sposób filtrowania przepięć w instalacji , na zasadzie (sposobem) filtru typu Π .


    Pozdrawiam.
  • #1245
    darulek
    Level 12  
    Foka0111 wrote:
    Ale u mnie też ANL redukuje do prawie zera.Jak jest cisza i ten lekki szumek.
    Tylko przy niektórych sygnałach, czasem jak źródło jest blisko,czasem daleko uaktywnia się.
    Popiardywanie mam nawet bez włączonego silnika,w pozycji pracy zapłonu.
    99% idzie przez antenę (u mnie), nie ma się co oszukiwać.
    Ale anteny (szumołapa) nie zmienię,bo na moim ML 145 mam niezły zasięg i ludzie korzystają z tego.Sam jeżdżę prawidłowo,na trzeźwo więc kontroli 997 się nie boję a czasem mogę pomóc zbłąkanym duszyczkom :)
    A to o czym piszesz to u mnie skórka za wyprawkę.
    W Pandzie szpilki nie przeciśniesz przez ścianę grodziową , tak jest wszystko upakowane.Mały samochodzik i tyle.
    Następnym radyjkiem,jakie mi wpadnie będzie pewnie President JFK tak chwalony za niezłe tłumiki a do tego czasu Uniden RULES


    aa dzięki za podpowiedz jeśli "pierdzenie występuje bez uruchomionego silnika to znaczy że jest jeszcze dodatkowe źródło zakłóceń sprawdzę jak to ma się w moim samochodzie może to układ paliwowy?
    walczę dalej
    pozdrawiam
  • #1246
    beiro
    Level 2  
    witam

    ja mam problem gdyż nie mam problemów z radiem tylko kiedy włącze światła mijania to wtedy takie szumy pulsacyjne sie pojawiają co to może być
  • #1247
    sniegulik
    Level 15  
    Jeżeli masz ksenony (i to jeszcze chińskie) to z usunięciem zakłóceń będziesz miał problem.
  • #1249
    sniegulik
    Level 15  
    źródeł zakłócania może być wiele:
    począwszy od zbyt mocnych żarówek halogenowych, siejącego komputera, alternatora (szczotki), stabilizatora napięcia (nie trzyma), skończywszy na słabym akumulatorze. złej masie, zakłóceniach elektrostatycznych (brak paska uziemiającego), itp

    Jedź do dobrego elektryka samochodowego na przegląd.
  • #1250
    darulek
    Level 12  
    sniegulik wrote:
    źródeł zakłócania może być wiele:
    począwszy od zbyt mocnych żarówek halogenowych, siejącego komputera, alternatora (szczotki), stabilizatora napięcia (nie trzyma), skończywszy na słabym akumulatorze. złej masie, zakłóceniach elektrostatycznych (brak paska uziemiającego), itp

    Jedź do dobrego elektryka samochodowego na przegląd.


    taki efekt miałem jak sie kończyły szczotki w alternatorze, po wymianie wszystko OK
    pozdrawiam
    Darulek

    Dodano po 8 [minuty]:

    Foka0111 wrote:
    Ale u mnie też ANL redukuje do prawie zera.Jak jest cisza i ten lekki szumek.
    Tylko przy niektórych sygnałach, czasem jak źródło jest blisko,czasem daleko uaktywnia się.
    Popiardywanie mam nawet bez włączonego silnika,w pozycji pracy zapłonu.
    99% idzie przez antenę (u mnie), nie ma się co oszukiwać.
    Ale anteny (szumołapa) nie zmienię,bo na moim ML 145 mam niezły zasięg i ludzie korzystają z tego.Sam jeżdżę prawidłowo,na trzeźwo więc kontroli 997 się nie boję a czasem mogę pomóc zbłąkanym duszyczkom :)
    A to o czym piszesz to u mnie skórka za wyprawkę.
    W Pandzie szpilki nie przeciśniesz przez ścianę grodziową , tak jest wszystko upakowane.Mały samochodzik i tyle.
    Następnym radyjkiem,jakie mi wpadnie będzie pewnie President JFK tak chwalony za niezłe tłumiki a do tego czasu Uniden RULES


    sprawdziłem - w moim samochodzie tego nie ma ( zapłon włączony bez uruchomienia silnika - cisza)
    dalej ekranuję przewody i co chwila znajduje elementy nie posiadające kontaktu z masą dziś wykładzina antytermiczna na ściance grodziowej jet alumniniowana więc połączyłem ją do masy i skrzynka bezpieczników w komorze silnika, chyba jednak ekranowanie to jest to co zostało zaniedbane w tych samochodach - każdy wykonany ekran to niższy poziom "pierdzenia"
    walczę dalej
    pozdrawiam
    Darulek
  • #1251
    sniegulik
    Level 15  
    Pamiętaj, żeby połączenie z masą robić taką specjalną plecionką miedzianą, albo grubszym elastycznym przewodem.
  • #1252
    darulek
    Level 12  
    poprawiłem kabel zasilający radio - wymiana na grubszy w oplocie ( od zasilaczy impulsowych - gruba żyła w oplocie ) i staranne ekranowanie wejścia kabla do radia tj, owinięte folią aluminiową wejście antenowe razem z wtyczką zasilającą radio - efekt jest taki czułość na max. SQ na odcięciu szumów tła "pierdzenie" praktycznie nie słyszalne ( może troszkę daleko w tle ) chyba "pierdzenie" w większości przenosi sie po zasilaniu przy odłączonej antenie go nie słychać owszem ale to może wynikać z blokowania toru odbiorczego przez ARW radia... walczę dalej pozdrawiam
    Darulek
  • #1253
    piotrfire
    Level 13  
    Mam mercedesa ML w wątku przeczytalem że mercedes nie bardzo zadbał o dostosowanie auta do CB , niedawno kupiłem alana 109 + antena magnetyczna midland ML 145 160cm. Dzisiaj stroiłem antenkę mam niemal ideał na 20 1,1 , na 1 1,2 , i na 40 1,2 sprawdzalem łączność i słyszał mnie mobil odległy o jakieś 10 km , mniemam że jak na ten sprzęcik wynik zadawalający. Problem zaczyna się z chwilą uruchomienia auta wraz z obrotami rosną zakłócenia i tak na biegu jałowym nic nie słychać zakłócenia rosną wraz z obrotami przy 4000 świeci się już 4 dioda na skali , z chwilą dotknięcia bata palcem wszystko cichnie i jest ok. Co to może być?
  • #1254
    darulek
    Level 12  
    Witam ponownie
    wykonałem dalszy krok w tłumieniu zakłóceń "pierdzenia" mianowicie dołączyłem masę samochodu do chłodnic.... ( nie było to proste zadanie ) ale efekt jest ... dalszy spadek poziomu zakłóceń - teraz naprawdę da się słuchać radyjka ( bez wnerwiamia sie ) bardzo ładne DX - pierdzenia praktycznie nie ma :)

    jak widać skuteczne jest ekranowanie komory silnika ;-)

    pozdrawiam wszystkich
  • #1255
    lenczewski
    Level 12  
    Potwierdzam ksenony powodują zakłócenia.
  • #1256
    darulek
    Level 12  
    piotrfire wrote:
    Mam mercedesa ML w wątku przeczytalem że mercedes nie bardzo zadbał o dostosowanie auta do CB , niedawno kupiłem alana 109 + antena magnetyczna midland ML 145 160cm. Dzisiaj stroiłem antenkę mam niemal ideał na 20 1,1 , na 1 1,2 , i na 40 1,2 sprawdzalem łączność i słyszał mnie mobil odległy o jakieś 10 km , mniemam że jak na ten sprzęcik wynik zadawalający. Problem zaczyna się z chwilą uruchomienia auta wraz z obrotami rosną zakłócenia i tak na biegu jałowym nic nie słychać zakłócenia rosną wraz z obrotami przy 4000 świeci się już 4 dioda na skali , z chwilą dotknięcia bata palcem wszystko cichnie i jest ok. Co to może być?



    ok to nie jest bo nadawać nie możesz... ratuje cie albo skuteczne ekranowanie albo radyjko z bardzo dobrymi filtrami... np. Yosan Turbo ( to sprawdził mój kolega ) lub podobne, usuniecie zakłóceń wymaga trochę cierpliwości i zacięcia
    - czytaj co napisałem wcześniej może Ci sie przyda
    pozdrawiam
  • #1257
    balooon
    Level 11  
    Witam!
    Kilka dni temu dokupiłem antenkę do dawno nie uzywanego alana 100 plus.
    Mam nastepujacy problem. Właczam radyjko odapalam samochod wszystko ok. Problem zaczyna sie dopiero po wlaczeniu swiatel. Rozpoczyna sie szum nie do opanowania, ktory jednak po jakims (roznym) czasie ustaje. Czesto jednak samoczynnie, lub tez pod postacia naciesniecia pedalu hamulca powraca. Zdaza sie rowniez na odwrot, iz szum jest caly czas a gdy nacisne stop przestaje, po odpuszczeniu pedalu powraca.
    wszystko to dzieje sie na wlaczanym silniku. Przy wylaczonym wszystko jest ok.
    Jak poradzic sobie z tym problemem?
    Z gory dziekuje za pomoc
    VW Polo 6n jakby bylo ważne

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    Problem rozwiazany, odpowiedz znaleziona tutaj: http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-94932.html

    Wystarczylo sciszysc podwietlenie zegarow.

    Pozdrawiam!
  • #1258
    djblack
    Level 13  
    Witajcie odkopie troszkę temat,właśnie dostałem nowy samochód służbowy oczywiście TRAFIC, jest to ostatnia produkcja 2011r.Objawy to rytmicznie wraz z obrotami buczenie w radiu,dodam że NB sobie z tym radzi ale nie całkiem,co mam na myśli ? jeśli respondent ma sygnał mniejszy niż 7-s to słyszę to na jego modulacji,jeśli kanał jest czysty buczenia nie ma (pierdzenie)to na AM/FM.Na SSB stałe delikatne buczenie (pierdzenie).Napięcie odfiltrowane już na wszystkie sposoby więc po testach sprawdziłem że dostają się do radia po antenie.Antena to ML-145 Midlanda na magnesie więc czym prędzej zabrałem się do montażu na stałe, i tutaj niespodzianka żadnej poprawy to samo nic lepiej,zmiana anteny na inną nic nie pomogła (LEMM AT-1500) identyczne rytmiczne buczenie jak było tak jest.Dodam że występuje to tylko podczas przyspieszania samochodu jeśli rozpędzę samochód i puszczę gaz objawu nie ma. Rozkładam już ręce nie wiem co począć.Chyba mi nic nie zostaje jak tylko z tym żyć i modlić się o zmianę auta.Jeśli macie jakieś pomysły bardzo proszę nawet te prozaiczne może na powadzą mnie na rozwiązanie tematu.

    Dodatkowe dane:

    Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel

    President Lincoln, Midland ML-145 ,FD-1818 , zasilanie z akumulatora , SWR 1.1 do 1.3
  • #1259
    darulek
    Level 12  
    djblack wrote:
    Witajcie odkopie troszkę temat,właśnie dostałem nowy samochód służbowy oczywiście TRAFIC, jest to ostatnia produkcja 2011r.Objawy to rytmicznie wraz z obrotami buczenie w radiu,dodam że NB sobie z tym radzi ale nie całkiem,co mam na myśli ? jeśli respondent ma sygnał mniejszy niż 7-s to słyszę to na jego modulacji,jeśli kanał jest czysty buczenia nie ma (pierdzenie)to na AM/FM.Na SSB stałe delikatne buczenie (pierdzenie).Napięcie odfiltrowane już na wszystkie sposoby więc po testach sprawdziłem że dostają się do radia po antenie.Antena to ML-145 Midlanda na magnesie więc czym prędzej zabrałem się do montażu na stałe, i tutaj niespodzianka żadnej poprawy to samo nic lepiej,zmiana anteny na inną nic nie pomogła (LEMM AT-1500) identyczne rytmiczne buczenie jak było tak jest.Dodam że występuje to tylko podczas przyspieszania samochodu jeśli rozpędzę samochód i puszczę gaz objawu nie ma. Rozkładam już ręce nie wiem co począć.Chyba mi nic nie zostaje jak tylko z tym żyć i modlić się o zmianę auta.Jeśli macie jakieś pomysły bardzo proszę nawet te prozaiczne może na powadzą mnie na rozwiązanie tematu.

    Dodatkowe dane:

    Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel

    President Lincoln, Midland ML-145 ,FD-1818 , zasilanie z akumulatora , SWR 1.1 do 1.3



    miernik w ręke kolego :) sprawdź czy wszystkie elementy nadwozia mają kontakt elektryczny z masą tj. maska silnika, ścianka działowa komora silnika-kabina tam jest aluminiowa wykładzina antytermiczna, a zwłaszcza chłodnice (wszystkie)
    pozdrawiam
  • #1260
    FHU-Explorer
    Level 2  
    Witam.
    Mam radio Alan 48 plus multi B zamontowane w Bmw E-36 325 w miejscu radia samochodowego podłączone pod zapalniczke (na stałe) i antene Lemm Turbo 2001 zamontowana w uchwycie na klapie bagażnika (oczywiście całość jest zestrojona) i problem polega na tym,że przy wysokich obrotach pojawiają sie zakłócenia uniemożliwiające odbiór a na niskich obrotach słychać cicho prace silnika jednak to nie jest bardzo wyraźne.Prosiłbym o odpowiedź co może być tego przyczyną i jakąś rade jak sie tego problemu pozbyć.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz.
    Marcin.