Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 19 Maj 2011 15:02 148905 1522
  • #1261
    Stilonowy
    Poziom 11  
    djblack napisał:
    Dodatkowe dane:

    Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel



    Żadne tam poprawy masy, przejść itp. Masz chłopie nowoczesnego diesla common rail-a na piezowtryskach. Tutaj nic nie pomoże. Sieje wiązka sterowania wtryskiwaczami i to na 5m dookoła auta. Takie to są nowoczesne diesle. Przerabiałem to.
  • OptexOptex
  • #1262
    darulek
    Poziom 11  
    Stilonowy napisał:
    djblack napisał:
    Dodatkowe dane:

    Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel



    Żadne tam poprawy masy, przejść itp. Masz chłopie nowoczesnego diesla common rail-a na piezowtryskach. Tutaj nic nie pomoże. Sieje wiązka sterowania wtryskiwaczami i to na 5m dookoła auta. Takie to są nowoczesne diesle. Przerabiałem to.


    widać coś przeoczyłeś a każdy element jest ważny w moim samochodzie i mojego znajomka tj Peugeot 3,0 HDI i Fiat Ducato maxi 3,0 to co opisałem wcześniej jest skuteczne...
    dodam też że teraz wymieniłem antenę z bata 1,50 ( dobra ale chyba aż za dobra ) na "Pirata" i muszę przyznać ze ta mała magnesówka bardziej mi odpowiada..
    moim zdaniem nie ma rzeczy nie do zrobienia .... ekranowanie jest trudne ale możliwe
    pozdrawiam

    p.s.
    robiłem doświadczenia z umiejscowieniem anteny na busie maxi przy długim kablu antenowym zmienił się ( w trybie odbiorczym ) stosunek sygnał użyteczny / szum tła ( zakłócenia )
    - więc chyba lepiej mieć dobrej jakości antenę na możliwie krótkim kablu
    pozdrawiam wszystkich



    Moderowany przez c2h5oh:

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #1263
    Baciar_Kris
    Poziom 8  
    Witam Mam Opla Astre II G 98 r 1,6.16V i mam w samochodzie tym CB radio Cobra i w czasie skręcenia słyszę zakłócenia od wspomagania i czy można się tego jakoś sposób ?? Miał ktoś taki problem ?? Albo pomysł na rozwiązanie tego problemu
  • OptexOptex
  • #1264
    sniegulik
    Poziom 15  
    Musisz sprawdzić najpierw czy zakłócenia wchodzą z zasilania czy przez antenę (sposób był omawiany już na tym forum)
  • #1265
    jaca79
    Poziom 2  
    Witam!
    Kupiłem radio CB Legend II. Podłączyłem je poprzez zapalniczkę. Po uruchomieniu silnika i załączeniu dmuchawy zaczął zbierać zakłócenia. Pociągnałem kable napięciowe prosto z akumulatora na zewnątrz samochodu. Zakócenia zniknęły. Zrobiłem, to samo tylko wewnatrz samochodu, też prosto z akumulatora. Zakłocenia wróciły, ale tylko z silnika. Z dmuchawy zniknęły. Dodam, że na kablu napięciowym dałem filtr, jednak nic to nie dało.
    Zakłócenia pojawiają się tylko podczas pracy silnika. Jak swiecą się same kontrolki to nic sie nie dziejeje, brak zakłóceń.
    Jest to samochód MATIZ
    Anteny na jakich sprawdzałem to LEMI i PREZYDENT.
    Ten sam zestaw podłączyłem w Golfie IV 1,9 TDI, zakłocenia też wystąpiły, a w LACETTI zakłóceń żadnych nie było!!!
    Proszę o pomoc
  • #1266
    sniegulik
    Poziom 15  
    Poeksperymentuj: spróbuj dać na zasilanie np. jakiś kabel ekranowany, podłącz dodatkowo masę do końcówki przewodu -

    Zobacz, czy będzie lepiej np. jak dasz + z akumulatora a - dopiero przy samym CB z masy ....

    Przewód plusowy oczywiście zabezpiecz bezpiecznikiem przy akumulatorze!!!

    Filtr przeciwzakłóceniowy podłącz przy samym radiu CB.
  • #1267
    jaca79
    Poziom 2  
    Ok.
    Spróbuje tak jak mówisz
    Rozmawiałem z gościem co naprawia radia cb kazał dać kabel z ekranem jak to nie pomorze to cza sprawdzić filtry w środku radia lub dodać dodatkowy filter.
  • #1268
    luk.t1986
    Poziom 2  
    Z góry przepraszam wszystkich za popełnione błędy. To jest moje pierwsze forum w którym coś działam. Mam problemy z pompa paliwową w toyocie carinie e. po podłączeniu cb radia słychać zakłócenia które powoduje wiem bo odłączyłem pompie i zero zakłóceń. Czytałem ze trzeba wpiąć kondensator ale nie wiem jak to zrobić szukam jakiegoś schematu ale nigdzie nie mogę zajść. Proszę o pomoc
  • #1269
    gregorio27
    Poziom 31  
    Cytat:
    Czytałem ze trzeba wpiąć kondensator ale nie wiem jak to zrobić szukam jakiegoś schematu ale nigdzie nie mogę zajść. Proszę o pomoc
    Jeśli podłączenie równoległe to wyzwanie to podjedź lepiej do jakiegoś elektromechanika zanim "spalisz'' instalację auta.
  • #1270
    luk.t1986
    Poziom 2  
    Kolego podłączenie równolegle to nie problem , nie wiem tylko w które przewody wpiac się z kondonsatorem i jakie wartości mają być tych kondensatorów. Chciałem zobaczyć jak to inni robia poprostu
  • #1271
    kwapa21
    Poziom 2  
    Witam.
    Proszę o radę.
    Opel Astra 1,6 benzyna z instalacją LPG. Rocznik 95.
    Radio Alan 102 + Antena na magnes Emmerson - jakaś z marketu za 70 PLN
    Prąd bezpośrednio z akumulatora.

    Objawy:
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce tak że zapalają się diody pojawiają się zakłócenia i taki miarowy stukot tak jak sekundnik w zegarze (tyk, tyk, tyk :)), natomiast po odpaleniu radyjko zbiera chyba wszystko co klekocze pod maską.
    Testowane w aucie były inne radyjka i anteny z tym samym efektem.
    Nawet radio podpięte do zewnętrznego źródła zasilania (mały akumulator) miało takie same objawy.
    Po wykręceniu anteny radio milczy.
    Wyjmowałem każdy bezpiecznik po kolei i nic zakłócenia cały czas.

    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Od czego zacząć?
  • #1272
    SP8JZ
    Poziom 33  
    Pod maską pewnie znajdziesz bezpieczniki przelotowe na przewodach do podtrzymania pamięci centralki lpg ecu
  • #1273
    Pawel_q
    Poziom 10  
    Witam :)

    problem z radiem Lafayette Venus. Zbiera niemiłosiernie wszelkie zakłócenia pochodzace z silnika. W tej chwili jest zamontowane pod kolumną kierownicy, bo tam było trochę miejsca. Zastanawiam się, czy schowanie radio pod siedzenie kierowcy zmniejszy uciążliwość. Samochód - Aśka 3 diesel z common railem. Czy ktoś przerabiał taki temat ?
  • #1274
    awdyl
    Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Mam problem. Moja Vectra C 1.9cdti zakłóca radio CB (Intek). Zakłóca nawet radyjka w samochodach zaparkowanych obok. Zakłócenia nasilają się ze wzrostem prędkości samochodu, a dokładniej podczas przyspieszania, jednak są niezależne od obrotów silnika na postoju (czyli na pewno to nie alternator). Kolega zasugerował że zakłócenia wprowadza sterownik automatycznej skrzyni biegów.
    Da się coś z tym zrobić?
    Ma ktoś jakieś pomysły?
  • #1275
    Pawel_q
    Poziom 10  
    szyna COMMON RAIL
    mam to samo w Aśce III, ten sam silnik - 1.9 cdti / 150 km
    niesamowita sieczka
    wtryski wytwarzają falę elektromagnetyczną i przenosi się na wszystko dookoła.
    antena zwarta z podwójną cewką może nieco przytłumić zakłócenia, ale w moim przypadku żadnej różnicy nie widzę, używam zamiennie anten Missouri i New Alaska. Na Alasce mam lepszy odbiór.
  • #1276
    awdyl
    Poziom 2  
    Miałem wcześniej taką dziadowską antenkę Sonar 875S (taka krótka z widoczną cewką) i zakłóceń nie było, ale odbiór był mizerny, a nadawanie może kilkaset metrów. Teraz założyłem dobrą antenę 5/8 Sirio ML145 to zasięg odbioru i nadawania jest znakomity, ale co z tego jak ciągle muszę podkręcać czułość RF GAIN i SQUELCH żeby tych zakłóceń nie było. Nawet ANL mało co daje.
    Myślę że jednak u mnie w znacznej mierze zakłóca sterownik skrzyni, a nie wtryski (ale głowy nie daję) bo częstotliwość zakłóceń nie zmienia się ze wzrostem obrotów silnika tylko zakłócenia zmieniają się jak przełączam lewarek P-R-N-D, oraz jak przyspieszam, czyli pod obciążeniem.
    A co do wtrysków to też muszę sprawdzić bo mam jeszcze żółte kostki, a podobno one się upalały w tych silnikach. Może już zaczęły iskrzyć, bo silnik też czasami nierówno pracuje.
    Jak ktoś ma w swoim Oplu silnik 1.9cdti (Z19DTH) i radyjko CB niech podzieli się opinią odnośnie zakłóceń. Będę wdzięczny.
  • #1277
    atarl
    Poziom 17  
    A mam pytanie. Czy kabel WN idący od cewki do aparatu bez org końcówek może siać? Bo kiedyś jak ściągałem to mi się połamały i teraz mam to na krotko bez końcówek tak jakby prosto w żyłę. W końcówkach są jakieś oporniki? Jestem pewny ze sieje mi układ WN bo jak przegazuję do 3k i odłączę kabel od cewki to w momencie jak schodzi z obrotów zakłócenia milkną. Aha dodam jeszcze ze radio to mtech legend II, antena santiagoo 1200 na klapie w dziurce i auto toledo 1.6 AFT 97r.
  • #1278
    darulek
    Poziom 11  
    po dalszych próbach z ekranowaniem i umiejscowieniem anteny doszedłem do wniosku ze większość anten to "szumołapki" dobra strojąca się ostro antena to podstawa sukcesu w tym temacie ( strojenie do SWR to nie wszystko ) i wcale nie musi być duża
    - sukces jest do osiągnięcia :)
    pozdrawiam

    Moderowany przez c2h5oh:

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #1279
    atarl
    Poziom 17  
    Czyli co masz na myśli? Jak z zakłóceniami od układu WN? Antena i radio jak w poście wcześniej.


    I dodam ze jak odłączę kabel przy radiu to nie ma zakłóceń. a jak odłączę przy antenie to już lekkie pierdzenie jest. Mam kabel RG 58c/u zastanawiam się czy wymiana na RG213 może pomóc?
  • #1280
    atarl
    Poziom 17  
    Aha i jeszcze jedno. Mam nowe przewody sentech. Tylko małe ale. Właśnie wróciłem z dworu i w nocy widać przebicia w każdym miejscu gdzie kable się stykają z innymi bądź z jakaś metalową częścią auta do tego jeszcze widać jak świecą te metalowe fajki. Możliwe ze te nowe przewody sieja tak samo jak stare?


    Sory za post pod postem nie zauważyłem ze ostatni tez był mój.
  • #1281
    darulek
    Poziom 11  
    coś jest źle.. nie mają prawa świecić są to zakłócenia radioelektryczne to na 100% będziesz je słyszał sprawdź masę silnika czy jest ok


    Moderowany przez c2h5oh:

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Proszę o tym pamiętać.

  • #1282
    atarl
    Poziom 17  
    Już jest ok. Zmieniłem radio na Uniden 68 (a już idzie do mnie jackson II) i prawie nie ma zakłóceń. Przynajmniej już podczas rozmów ich nie słychać.
  • #1283
    szofer33
    Poziom 11  
    Kolego "atarl".
    Powiedz nam coś więcej o tym Jacksonie II bo mnie to radio bądź JFK II interesuje??
    Mam Astrę I 1,4 benzyna, radio Harry II ASC i ML 145 ale ten zestaw to straszny "pierdziuch" i to za sprawą radia. Dlatego chcę coś z mocnymi filtrami NB/ANL no a President to President.
    Hej
  • #1284
    atarl
    Poziom 17  
    Radio bardzo fajne w sam raz do mobila (o ile masz miejsca dużo) na unidenie po skręceniu RF gain troszkę pierdziało. Na jacksonie już totalna cisza. Do tego wstęgi FM i mutliband. ASC mi jakoś źle działa bo rwie czytelne rozmowy a puszcza czasem szum w unidenie DSC jakoś lepiej mi działało. Ale Tutaj znów lepiej działa RF gain skręcam go na 14 godzinę i mam cisze i całkiem dobry zasięg. Antenę mam santiago 1200.
    JFK bym nie brał bo dopłacasz 200 zł do jacksona i masz jeszcze wstęgi. Znalazłem jeszcze K-po 5000 DX ale po zamówieniu Jacksona nie chciało mi się już zmieniać i został jackson.
  • #1285
    majkikorek
    Poziom 11  
    Witam Panowie również mam problem z zakłóceniami, mianowicie pochodzą one w 100% wyłącznie od pompy paliwa. Gdy pompa nie chodzi wszystko jest ok, gdy przekręcę zapłon i pompa poda paliwo słychać buczenie gdy stanie cisza. Jak już odpalę auto słychać to buczenie cały czas. Auto jest na gazie, gdy chodzi na gazie i wypnę kostkę zasilającą pompę buczenie ustaje. Zakłócenia ściąga antena przewód puszczałem którędy się da i nić nie pomogło, kupiłem w elektronicznym duży filtr, efektu brak, dołączyłem dodatkową masę do przewodów masowych od pompy też bez skutku. Auto to peugeot 306 1,6 8v 99 rok cb alan 102 oraz intek m120 na oby dwóch modelach bez zmian antena pressident na magnes. Czy jakiś rezystor lub kondensator na przewodach zasilających pompę pomoże ?? proszę o pomoc
  • #1286
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    majkikorek napisał:
    Witam Panowie również mam problem z zakłóceniami, mianowicie pochodzą one w 100% wyłącznie od pompy paliwa. Gdy pompa nie chodzi wszystko jest ok, gdy przekręcę zapłon i pompa poda paliwo słychać buczenie gdy stanie cisza. Jak już odpalę auto słychać to buczenie cały czas. Auto jest na gazie, gdy chodzi na gazie i wypnę kostkę zasilającą pompę buczenie ustaje. Zakłócenia ściąga antena przewód puszczałem którędy się da i nić nie pomogło, kupiłem w elektronicznym duży filtr, efektu brak, dołączyłem dodatkową masę do przewodów masowych od pompy też bez skutku. Auto to peugeot 306 1,6 8v 99 rok cb alan 102 oraz intek m120 na oby dwóch modelach bez zmian antena pressident na magnes. Czy jakiś rezystor lub kondensator na przewodach zasilających pompę pomoże ?? proszę o pomoc
    Skoro jeździsz na gazie to zrób układ odłączający pompę paliwa i masz z głowy. Pompie też to na zdrowie wyjdzie.
    Michał
  • #1287
    majkikorek
    Poziom 11  
    Tak myslalem nad tym a nie bedzie tak ze po dłuższej trasie spadnie mi cisnienie w przewodach paliwowych i bede mial problemy z odpaleniem ?
  • #1289
    urbiurbi
    Poziom 2  
    Witam
    Jeźdzę samochodem marki Iveco Daily 35C15:
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
    Do samochodu zostało zakupione radio m Tech Legend II oraz antena Sirio ML-145. Antena została zestrojona-SWR na poziomie 1,6.
    Zakłócenia występują po odpaleniu silnika i są zależne od obrotów silnika, słychać również dźwięk spryskiwaczy (wycieraczek nie) jak i sygnał dźwiękowy. Podczas hamowania silnikiem zakłócenia bardzo słabną i odbiór jest zrozumiały, podobnie jeśli ustawię SQL (godz. 11-12)-zakłócenia nikną, ale gdy następuje odbiór-zakłócenia nie pozwalają na zrozumienie niczego.
    Zastosowana została inna antena-President ML-zakłócenia nadal występowały; podobnie z innym radiem jak i oddzielnym zasilaniem (antena nadal była na Iveco). Przewertowałem forum i wiem, że zakłócenia pochodzą od anteny. W jaki sposób mogę obniżyć lub zniwelować działania zakłóceń w samochodzie-dodam, że samochód jest firmowy i pole do popisu pozostaje pod znakiem zapytania. Oczywiście mogę podjechać do mechanika pod pozorem jakiej awarii, ale czy mi pomoże to już inna kwestia. Dlatego pytam Was czy takie działanie coś pomoże czy najlepszym rozwiązaniem jest zmiana samochodu (nie wiem jaka będzie decyzja szefa :D )
  • #1290
    atarl
    Poziom 17  
    Znowu to napisze. To radio to szumofon i tak będziesz miał. Możesz sprawdzić czy zakłócenia idą po antenie czy po zasilaniu. Jak po antenie to nic nie zrobisz.

    Ostatnio mi się pojawił problem. Mam jacksona II i po zainstalowaniu było ok ale od paru dni zauważyłem ze zakłóca mi jakby linka licznika:P tzn. tak do 30km/h widać jak skacze mi wskazówka i z taka częstotliwością pojawiają się zakłócenia im szybciej jadę ty większe. Zrobiłem mały test czyli w czasie jazdy zgasiłem silnik zakłócenia znikły ale po włączeniu zapłonu( bez odpalania) znów się pojawiły. O co tu może chodzić?