Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel
Żadne tam poprawy masy, przejść itp. Masz chłopie nowoczesnego diesla common rail-a na piezowtryskach. Tutaj nic nie pomoże. Sieje wiązka sterowania wtryskiwaczami i to na 5m dookoła auta. Takie to są nowoczesne diesle. Przerabiałem to.
Renault Trafic 2.0 dCi 115 PASSENGER BUS 2011r Diesel
Żadne tam poprawy masy, przejść itp. Masz chłopie nowoczesnego diesla common rail-a na piezowtryskach. Tutaj nic nie pomoże. Sieje wiązka sterowania wtryskiwaczami i to na 5m dookoła auta. Takie to są nowoczesne diesle. Przerabiałem to.
widać coś przeoczyłeś a każdy element jest ważny w moim samochodzie i mojego znajomka tj Peugeot 3,0 HDI i Fiat Ducato maxi 3,0 to co opisałem wcześniej jest skuteczne...
dodam też że teraz wymieniłem antenę z bata 1,50 ( dobra ale chyba aż za dobra ) na "Pirata" i muszę przyznać ze ta mała magnesówka bardziej mi odpowiada..
moim zdaniem nie ma rzeczy nie do zrobienia .... ekranowanie jest trudne ale możliwe
pozdrawiam
p.s.
robiłem doświadczenia z umiejscowieniem anteny na busie maxi przy długim kablu antenowym zmienił się ( w trybie odbiorczym ) stosunek sygnał użyteczny / szum tła ( zakłócenia )
- więc chyba lepiej mieć dobrej jakości antenę na możliwie krótkim kablu
pozdrawiam wszystkich
Moderated By c2h5oh:
3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
Witam Mam Opla Astre II G 98 r 1,6.16V i mam w samochodzie tym CB radio Cobra i w czasie skręcenia słyszę zakłócenia od wspomagania i czy można się tego jakoś sposób ?? Miał ktoś taki problem ?? Albo pomysł na rozwiązanie tego problemu
Witam!
Kupiłem radio CB Legend II. Podłączyłem je poprzez zapalniczkę. Po uruchomieniu silnika i załączeniu dmuchawy zaczął zbierać zakłócenia. Pociągnałem kable napięciowe prosto z akumulatora na zewnątrz samochodu. Zakócenia zniknęły. Zrobiłem, to samo tylko wewnatrz samochodu, też prosto z akumulatora. Zakłocenia wróciły, ale tylko z silnika. Z dmuchawy zniknęły. Dodam, że na kablu napięciowym dałem filtr, jednak nic to nie dało.
Zakłócenia pojawiają się tylko podczas pracy silnika. Jak swiecą się same kontrolki to nic sie nie dziejeje, brak zakłóceń.
Jest to samochód MATIZ
Anteny na jakich sprawdzałem to LEMI i PREZYDENT.
Ten sam zestaw podłączyłem w Golfie IV 1,9 TDI, zakłocenia też wystąpiły, a w LACETTI zakłóceń żadnych nie było!!!
Proszę o pomoc
Ok.
Spróbuje tak jak mówisz
Rozmawiałem z gościem co naprawia radia cb kazał dać kabel z ekranem jak to nie pomorze to cza sprawdzić filtry w środku radia lub dodać dodatkowy filter.
Z góry przepraszam wszystkich za popełnione błędy. To jest moje pierwsze forum w którym coś działam. Mam problemy z pompa paliwową w toyocie carinie e. po podłączeniu cb radia słychać zakłócenia które powoduje wiem bo odłączyłem pompie i zero zakłóceń. Czytałem ze trzeba wpiąć kondensator ale nie wiem jak to zrobić szukam jakiegoś schematu ale nigdzie nie mogę zajść. Proszę o pomoc
Kolego podłączenie równolegle to nie problem , nie wiem tylko w które przewody wpiac się z kondonsatorem i jakie wartości mają być tych kondensatorów. Chciałem zobaczyć jak to inni robia poprostu
Witam.
Proszę o radę.
Opel Astra 1,6 benzyna z instalacją LPG. Rocznik 95.
Radio Alan 102 + Antena na magnes Emmerson - jakaś z marketu za 70 PLN
Prąd bezpośrednio z akumulatora.
Objawy:
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce tak że zapalają się diody pojawiają się zakłócenia i taki miarowy stukot tak jak sekundnik w zegarze (tyk, tyk, tyk ), natomiast po odpaleniu radyjko zbiera chyba wszystko co klekocze pod maską.
Testowane w aucie były inne radyjka i anteny z tym samym efektem.
Nawet radio podpięte do zewnętrznego źródła zasilania (mały akumulator) miało takie same objawy.
Po wykręceniu anteny radio milczy.
Wyjmowałem każdy bezpiecznik po kolei i nic zakłócenia cały czas.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Od czego zacząć?
problem z radiem Lafayette Venus. Zbiera niemiłosiernie wszelkie zakłócenia pochodzace z silnika. W tej chwili jest zamontowane pod kolumną kierownicy, bo tam było trochę miejsca. Zastanawiam się, czy schowanie radio pod siedzenie kierowcy zmniejszy uciążliwość. Samochód - Aśka 3 diesel z common railem. Czy ktoś przerabiał taki temat ?
Witam wszystkich.
Mam problem. Moja Vectra C 1.9cdti zakłóca radio CB (Intek). Zakłóca nawet radyjka w samochodach zaparkowanych obok. Zakłócenia nasilają się ze wzrostem prędkości samochodu, a dokładniej podczas przyspieszania, jednak są niezależne od obrotów silnika na postoju (czyli na pewno to nie alternator). Kolega zasugerował że zakłócenia wprowadza sterownik automatycznej skrzyni biegów.
Da się coś z tym zrobić?
Ma ktoś jakieś pomysły?
szyna COMMON RAIL
mam to samo w Aśce III, ten sam silnik - 1.9 cdti / 150 km
niesamowita sieczka
wtryski wytwarzają falę elektromagnetyczną i przenosi się na wszystko dookoła.
antena zwarta z podwójną cewką może nieco przytłumić zakłócenia, ale w moim przypadku żadnej różnicy nie widzę, używam zamiennie anten Missouri i New Alaska. Na Alasce mam lepszy odbiór.
Miałem wcześniej taką dziadowską antenkę Sonar 875S (taka krótka z widoczną cewką) i zakłóceń nie było, ale odbiór był mizerny, a nadawanie może kilkaset metrów. Teraz założyłem dobrą antenę 5/8 Sirio ML145 to zasięg odbioru i nadawania jest znakomity, ale co z tego jak ciągle muszę podkręcać czułość RF GAIN i SQUELCH żeby tych zakłóceń nie było. Nawet ANL mało co daje.
Myślę że jednak u mnie w znacznej mierze zakłóca sterownik skrzyni, a nie wtryski (ale głowy nie daję) bo częstotliwość zakłóceń nie zmienia się ze wzrostem obrotów silnika tylko zakłócenia zmieniają się jak przełączam lewarek P-R-N-D, oraz jak przyspieszam, czyli pod obciążeniem.
A co do wtrysków to też muszę sprawdzić bo mam jeszcze żółte kostki, a podobno one się upalały w tych silnikach. Może już zaczęły iskrzyć, bo silnik też czasami nierówno pracuje.
Jak ktoś ma w swoim Oplu silnik 1.9cdti (Z19DTH) i radyjko CB niech podzieli się opinią odnośnie zakłóceń. Będę wdzięczny.
A mam pytanie. Czy kabel WN idący od cewki do aparatu bez org końcówek może siać? Bo kiedyś jak ściągałem to mi się połamały i teraz mam to na krotko bez końcówek tak jakby prosto w żyłę. W końcówkach są jakieś oporniki? Jestem pewny ze sieje mi układ WN bo jak przegazuję do 3k i odłączę kabel od cewki to w momencie jak schodzi z obrotów zakłócenia milkną. Aha dodam jeszcze ze radio to mtech legend II, antena santiagoo 1200 na klapie w dziurce i auto toledo 1.6 AFT 97r.
po dalszych próbach z ekranowaniem i umiejscowieniem anteny doszedłem do wniosku ze większość anten to "szumołapki" dobra strojąca się ostro antena to podstawa sukcesu w tym temacie ( strojenie do SWR to nie wszystko ) i wcale nie musi być duża
- sukces jest do osiągnięcia pozdrawiam
Moderated By c2h5oh:
3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
Czyli co masz na myśli? Jak z zakłóceniami od układu WN? Antena i radio jak w poście wcześniej.
I dodam ze jak odłączę kabel przy radiu to nie ma zakłóceń. a jak odłączę przy antenie to już lekkie pierdzenie jest. Mam kabel RG 58c/u zastanawiam się czy wymiana na RG213 może pomóc?
Aha i jeszcze jedno. Mam nowe przewody sentech. Tylko małe ale. Właśnie wróciłem z dworu i w nocy widać przebicia w każdym miejscu gdzie kable się stykają z innymi bądź z jakaś metalową częścią auta do tego jeszcze widać jak świecą te metalowe fajki. Możliwe ze te nowe przewody sieja tak samo jak stare?
Sory za post pod postem nie zauważyłem ze ostatni tez był mój.
coś jest źle.. nie mają prawa świecić są to zakłócenia radioelektryczne to na 100% będziesz je słyszał sprawdź masę silnika czy jest ok
Moderated By c2h5oh:
3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
Proszę o tym pamiętać.
Kolego "atarl".
Powiedz nam coś więcej o tym Jacksonie II bo mnie to radio bądź JFK II interesuje??
Mam Astrę I 1,4 benzyna, radio Harry II ASC i ML 145 ale ten zestaw to straszny "pierdziuch" i to za sprawą radia. Dlatego chcę coś z mocnymi filtrami NB/ANL no a President to President.
Hej
Radio bardzo fajne w sam raz do mobila (o ile masz miejsca dużo) na unidenie po skręceniu RF gain troszkę pierdziało. Na jacksonie już totalna cisza. Do tego wstęgi FM i mutliband. ASC mi jakoś źle działa bo rwie czytelne rozmowy a puszcza czasem szum w unidenie DSC jakoś lepiej mi działało. Ale Tutaj znów lepiej działa RF gain skręcam go na 14 godzinę i mam cisze i całkiem dobry zasięg. Antenę mam santiago 1200.
JFK bym nie brał bo dopłacasz 200 zł do jacksona i masz jeszcze wstęgi. Znalazłem jeszcze K-po 5000 DX ale po zamówieniu Jacksona nie chciało mi się już zmieniać i został jackson.
Witam Panowie również mam problem z zakłóceniami, mianowicie pochodzą one w 100% wyłącznie od pompy paliwa. Gdy pompa nie chodzi wszystko jest ok, gdy przekręcę zapłon i pompa poda paliwo słychać buczenie gdy stanie cisza. Jak już odpalę auto słychać to buczenie cały czas. Auto jest na gazie, gdy chodzi na gazie i wypnę kostkę zasilającą pompę buczenie ustaje. Zakłócenia ściąga antena przewód puszczałem którędy się da i nić nie pomogło, kupiłem w elektronicznym duży filtr, efektu brak, dołączyłem dodatkową masę do przewodów masowych od pompy też bez skutku. Auto to peugeot 306 1,6 8v 99 rok cb alan 102 oraz intek m120 na oby dwóch modelach bez zmian antena pressident na magnes. Czy jakiś rezystor lub kondensator na przewodach zasilających pompę pomoże ?? proszę o pomoc
Witam Panowie również mam problem z zakłóceniami, mianowicie pochodzą one w 100% wyłącznie od pompy paliwa. Gdy pompa nie chodzi wszystko jest ok, gdy przekręcę zapłon i pompa poda paliwo słychać buczenie gdy stanie cisza. Jak już odpalę auto słychać to buczenie cały czas. Auto jest na gazie, gdy chodzi na gazie i wypnę kostkę zasilającą pompę buczenie ustaje. Zakłócenia ściąga antena przewód puszczałem którędy się da i nić nie pomogło, kupiłem w elektronicznym duży filtr, efektu brak, dołączyłem dodatkową masę do przewodów masowych od pompy też bez skutku. Auto to peugeot 306 1,6 8v 99 rok cb alan 102 oraz intek m120 na oby dwóch modelach bez zmian antena pressident na magnes. Czy jakiś rezystor lub kondensator na przewodach zasilających pompę pomoże ?? proszę o pomoc
Skoro jeździsz na gazie to zrób układ odłączający pompę paliwa i masz z głowy. Pompie też to na zdrowie wyjdzie.
Michał
Witam
Jeźdzę samochodem marki Iveco Daily 35C15:
Do samochodu zostało zakupione radio m Tech Legend II oraz antena Sirio ML-145. Antena została zestrojona-SWR na poziomie 1,6.
Zakłócenia występują po odpaleniu silnika i są zależne od obrotów silnika, słychać również dźwięk spryskiwaczy (wycieraczek nie) jak i sygnał dźwiękowy. Podczas hamowania silnikiem zakłócenia bardzo słabną i odbiór jest zrozumiały, podobnie jeśli ustawię SQL (godz. 11-12)-zakłócenia nikną, ale gdy następuje odbiór-zakłócenia nie pozwalają na zrozumienie niczego.
Zastosowana została inna antena-President ML-zakłócenia nadal występowały; podobnie z innym radiem jak i oddzielnym zasilaniem (antena nadal była na Iveco). Przewertowałem forum i wiem, że zakłócenia pochodzą od anteny. W jaki sposób mogę obniżyć lub zniwelować działania zakłóceń w samochodzie-dodam, że samochód jest firmowy i pole do popisu pozostaje pod znakiem zapytania. Oczywiście mogę podjechać do mechanika pod pozorem jakiej awarii, ale czy mi pomoże to już inna kwestia. Dlatego pytam Was czy takie działanie coś pomoże czy najlepszym rozwiązaniem jest zmiana samochodu (nie wiem jaka będzie decyzja szefa )
Znowu to napisze. To radio to szumofon i tak będziesz miał. Możesz sprawdzić czy zakłócenia idą po antenie czy po zasilaniu. Jak po antenie to nic nie zrobisz.
Ostatnio mi się pojawił problem. Mam jacksona II i po zainstalowaniu było ok ale od paru dni zauważyłem ze zakłóca mi jakby linka licznika:P tzn. tak do 30km/h widać jak skacze mi wskazówka i z taka częstotliwością pojawiają się zakłócenia im szybciej jadę ty większe. Zrobiłem mały test czyli w czasie jazdy zgasiłem silnik zakłócenia znikły ale po włączeniu zapłonu( bez odpalania) znów się pojawiły. O co tu może chodzić?