Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 19 Nov 2011 18:39 163572 1529
Optex
  • #1321
    NBA79
    Level 10  
    mkos1 wrote:
    Posłuchaj bo może silniczek regulacji wysokości reflektora Ci pracuje non-stop i stąd te zakłócenia? ;)


    Wygląda na to, że bez mechanika się nie obejdzie... :( Dzisiaj zdjąłem nawet kable z żarówek.. a i tak wciąż zakłóca. Nie znam się, ale to pewnie coś w rodzaju stabilizatora który odpowiada za przednie światła...
  • Optex
  • #1322
    PartyzantGP
    Level 2  
    Może pomoże. U mnie zakłócenia były jak dodawałem gazu słyszałem alternator w radiu ( założyłem cewkę między radiem a wtykiem problem znikł ), po pewnym czasie okazało się jest jakieś inne źródło zakłóceń ( pojawiło się nowe ) i wyszło że kabel wysokiego napięcia miał przebicie i siało po autku, kupiłem kable beru i radyjko w ogóle nie reaguje na dodawanie gazu jest tak jak ma być.
  • #1323
    Retov
    Level 9  
    Nie znam się za bardzo więc wolę zapytać czy jest możliwość żeby radio CB działało poprawnie zastosować oddzielny mały akumulator.
    Pytanie do Was czy zastosowanie tego AKUMULATOR ZELOWY 7Ah 12V HPG 7 Ah akumulatora jako oddzielnego zasilania rozwiąże problem zakłóceń a jeśli tak to jakie mają być jego parametry ?

    3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    Zgodnie z regulaminem naszego forum należy dbać o szacunek dla języka polskiego w swoich wypowiedziach. Przypominam również o punkcie 3.3 regulaminu.

    /Olek II/
  • #1325
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bida xenony niestety szumią ale czego oczekiwać po komplecie palniki plus przetwornice tańszym niż jedna dobra przetwornica.
    Michał
  • Optex
  • #1326
    scrooch
    Level 13  
    Konfiguracja: President Jimmy (zasilanie bezpośrednio od akumulatora) + antena Lemm AT-1200 zamontowana w dziurce, zestrojona na 1,1 w środku pasma. Po uruchomieniu silnika występują silne zakłócenia praktycznie uniemożliwiające korzystanie z radiotelefonu. Po przekręceniu kluczyka słychać w głośniku pracującą pompkę paliwową, a po odpaleniu zaczyna się "gwizd" wzrastający wraz z dodaniem gazu.

    Poszukiwanie rozwiązania zacząłem od podmiany radiotelefonu - na dwóch innych takie same objawy. Przyszła kolej na podmianę anteny - Sirio ML-145 na magnesie i objaw identyczny (oczywiście zestrojona). Kolejnym krokiem było podpięcie zasilania pod zewnętrzne źródło (domowy zasilacz CB), odpalenie silnika i brak zakłóceń - tak więc wchodzą przez instalację elektryczną.

    Świece i przewody zapłonowe są nowe (wg opisu producenta przewody ekranowane). Gdzie szukać rozwiązania tego problemu? Autko to Ford Escort, silnik 1,3.
  • #1328
    jannaszek
    Level 39  
    Sciągnij pasek alternatora i sprawdż, czy on jest sprawcą tego gwizdu.
    Jeśli on, to wymień regulator wraz z szczotkami, (kondensator zdaje się jest montowany fabrycznie) sprawdż również, czy jest ładowanie 14,4V przy różnych poborach prądu-światła, szyba, dmuchawa.
    Antenę, jeśli miałeś w dziurce, to trzeba było dobrze sprawdzić kontakt masy z nadwoziem przy podstawie anteny.
    Ten temat jest bardzo rozwinięty, mam nadzieję, ze nie powtarzam się po kimś..
    Pozdrawiam.
  • #1329
    marcin6660
    Level 15  
    Witam.
    Zamontowałem przed radiem CB filtr przeciwzakłóceniowy ABASCO FILTR F-7A i zakłócenia znikły w 90%. (Było słychać silnik , wycieraczki). Po włączeniu wycieraczek jeszcze troszkę je słychać. Czy montaż drugiego podobnego filtra w szereg poprawi coś jeszcze ???
    Prościej - czy można połączyć dwa filtry szeregowo i czy to coś poprawi ?
  • #1330
    Developers
    Level 18  
    Witam!!

    Mam takie radyjko CB

    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

    Mam problemy z odbiorem głosu czyli mam straszne zakłócenia przy pracy silnika. Słyszę wszystkie szumy itp. Czyli:
    Klakson
    Wycieraczki
    Spryskiwacz Wycieraczek
    Oraz jak dodam gazu to słychać też świst

    Samochód jest to Renault Megane Coupe 1996 2.0 16v
    Kupiłem 2 filtry założyłem je poprawnie i jest poprawa może z 2% Ale jednak straszne są zakłócenia. Antena oraz wszystkie styki są dobrze do ciśnięte nie ma luzów itp. Co można zrobić by wyeliminować zakłócenia. Czy nie da rady ?

    Filtry mam takie zamontowane
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp... Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

    Podłączałem raz jeden raz drugi tak samo i 2 oraz zmieniałem kolejność działania i zero popraw. Wiecie może gdzie leży problem ??



    Bardzo proszę poprawić sposób wklejenia zdjęć na serwer elektroda.pl :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    [SP5ANJ]
  • #1331
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odkręć antenę, jak zakłócenia znikną, to te filtry ci nie pomogą.
    Temat wałkowany nie raz na tym forum. Poszukaj.
    Michał
  • #1332
    Developers
    Level 18  
    Jak od kręciłem antene no ukradli mi antenę na wcześniejszej jeszcze gorzej szumiło teraz mam nową z kablem zarobionym. Jak od kręciłem gruszkę to cisza była szumów 0 ale nie miałem jak się spytać czy coś lub żeby ktoś coś powiedział. Wina może leżeć w gruszce ?
  • #1333
    kriss51
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Developers wrote:
    Jak od kręciłem antene no ukradli mi antenę na wcześniejszej jeszcze gorzej szumiło teraz mam nową z kablem zarobionym. Jak od kręciłem gruszkę to cisza była szumów 0 ale nie miałem jak się spytać czy coś lub żeby ktoś coś powiedział. Wina może leżeć w gruszce ?


    Tak jak kolega SP5IT napisał. Masz odkręcić wtyczkę antenową z radia, a nie mikrofon (gruszkę). Zobacz czy po odkręceniu wtyczki zakłócenia umilkną. Oczywiście sprawdź to podczas pracy silnika.
  • #1334
    Novile
    Level 34  
    Najpierw należy sprawdzić zestrojenie zestawu, czyli SWR. To już nam wiele powie czy antena będzie zbierać "śmieci" z eteru czy nie. Ja bym od tego zaczynał. Oczywiście odnalezienie samej drogi którą zakłócenia "wchodzą do radia" też jest kluczowe aby je wyeliminować ale to w drugiej kolejności.
  • #1335
    kriss51
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Novile wrote:
    Najpierw należy sprawdzić zestrojenie zestawu, czyli SWR. To już nam wiele powie czy antena będzie zbierać "śmieci" z eteru czy nie. Ja bym od tego zaczynał. Oczywiście odnalezienie samej drogi którą zakłócenia "wchodzą do radia" też jest kluczowe aby je wyeliminować ale to w drugiej kolejności.


    Dopasowanie anteny tu nie ma nic do rzeczy kolego. Tu chodzi o zakłócenia powodowane przez auto czyli alternator, komputer pokładowy kable wysokiego napięcia itp. Tu chodzi o sprawdzenie którędy zakłócenia wchodzą do radia i dlatego autor ma wykręcić antenę.
  • #1336
    Developers
    Level 18  
    Więc tak kazaliście mi od łączyć antenę brak szumów na radiu na włączonym silniku. Co z tego przez przypadek dotknąłem anteny pod czas pracy silnika na włączonym radiu i o dziwo brak szumów było a tego nie wiem z nadawaniem i odbieraniem sygnału jest bo mieszkam na wsi i nie miałem jak sie z komunikować z kimś i sprawdzić sygnał. Wiecie może o co chodzi z tym ??
  • #1337
    Novile
    Level 34  
    kriss51 wrote:
    Novile wrote:
    Najpierw należy sprawdzić zestrojenie zestawu, czyli SWR. To już nam wiele powie czy antena będzie zbierać "śmieci" z eteru czy nie. Ja bym od tego zaczynał. Oczywiście odnalezienie samej drogi którą zakłócenia "wchodzą do radia" też jest kluczowe aby je wyeliminować ale to w drugiej kolejności.


    Dopasowanie anteny tu nie ma nic do rzeczy kolego. Tu chodzi o zakłócenia powodowane przez auto czyli alternator, komputer pokładowy kable wysokiego napięcia itp. Tu chodzi o sprawdzenie którędy zakłócenia wchodzą do radia i dlatego autor ma wykręcić antenę.
    Nie jest tak kolego jak piszesz , ma to znaczenie. Źle zestrojona antena zbiera z eteru wszystkie zakłócenia dużo "lepiej", ja nie twierdzę, że to problem rozwiąże ale pomoże go rozwiązać bo dobrze zestrojony zestaw to podstawa do dalszej walki z takimi anomaliami- każdy radiowiec ci to powie. Wy każecie koledze antenę wykręcać aby zweryfikować dualizm częstości zdarzeń, jasne ale równie dobrze może zasilić radio z osobnego źródła np. innego akumulatora i efekt uzyska ten sam.
  • #1338
    Developers
    Level 18  
    To nikt nie wie jak rozwiązać mój problem ??
  • #1339
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Developers wrote:
    Więc tak kazaliście mi od łączyć antenę brak szumów na radiu na włączonym silniku. Co z tego przez przypadek dotknąłem anteny pod czas pracy silnika na włączonym radiu i o dziwo brak szumów było a tego nie wiem z nadawaniem i odbieraniem sygnału jest bo mieszkam na wsi i nie miałem jak sie z komunikować z kimś i sprawdzić sygnał. Wiecie może o co chodzi z tym ??

    Szumy nas nie interesują. Czy zakłócenia znikły po odłączeniu anteny? Trzaski, pierdzenie itp.
    Michał
  • #1340
    Developers
    Level 18  
    Tak znikły szumy trzaski itp tak samo jak odłączę gruszkę tak samo brak szumów.
  • #1341
    Novile
    Level 34  
    Developers wrote:
    To nikt nie wie jak rozwiązać mój problem ??
    Jak nie wie, każdy wie! Najpierw albo sam podepnij SWR miarkę albo znajdź kogoś kto to zrobi za ciebie i zmierz SWR tej instalacji. Jeżeli jest dobry tzn.poniżej 1.5 to OK. Możesz go jak chcesz skorygować do mniejszej wartości od 1.5 strojąc antenę stroikiem . Jak już uzyskasz dobry SWR to musisz znaleźć drogę którą zakłócenia wchodzą do radia, czyli :
    a) albo po przez samą antenę , znajdziesz to odkręcając wtyczkę antenową od radia, jak ja odkręciasz to zakłócenia znikną wraz z sygnałem z anteny ( to radzili ci koledzy.
    b) albo od strony zasilania , wtedy te filtry które stosowałeś powinny chociaż trochę pomóc. To znajdziesz albo przez analogię, czyli rozumowanie "jak nie po przez antenę to ...." bo są dwie możliwości najczęściej. Można też zasilić radio z innego akumulatora i włączyś silnik, jak zakłócenia szły z zasilania to będzie od razu poprawa.

    W przypadku a) należy antenę przestawić w kilka miejsc po dachu auta, może gdzieś zakłóceń nie będzie, najlepiej jak najdalej od silnika i elektroniki, czyli po przekątnej dachu- to często pomaga. Znając źródło zakłóceń, czyli jak wiesz co ci zakłóca, czy to wycieraczki, czy kable WN można spróbować ekranować te obwody np.owijając folią aluminiową. Ale powtarzam trzeba znać źródło!
    W przypadku b) pomogą te filterki co masz, zasilanie radia CB dać nie z gniazda zapalniczki tylko bezpośrednio z akumulatora. Jak wiesz, że alternator "sieje" to go odkłócać montując kondensator na nim dodatkowy do masy. No są setki porad na ten temat.
  • #1342
    Developers
    Level 18  
    Dzieki Novile o takie coś mi chodziło jutro bede próbował i okaże się co i jak. W sklepie elektronicznym co kupowałem to gość co wypowiedział się na temat zakłóceń to prawie wszystkie renówki sieją takie zakłócenia ostatnio miał taki przypadek że dopiero po 4 filtrze wy eliminował zakłócenia bo nic innego nie pomagało zobaczymy co u mnie pomoże.
  • #1343
    Developers
    Level 18  
    Próbowałem z tych wymienionych rzeczy itp i nic Radio cb podłączone bezpośrednio pod akumulator uruchomionym silnikiem i są straszne zakłócenia jak z fitami i bez. Myślałem może ze radio jest lewe ale w innym samochodzie A6 brak szumów itp zasięg itp doskonały jest odbiur jak i nadawanie. Problem może leżeć w alternatorze ?? Czy gdzieś indziej bo nie wiem gdzie się teraz zabierać i za co.
  • #1344
    Novile
    Level 34  
    Developers wrote:
    Próbowałem z tych wymienionych rzeczy itp i nic Radio cb podłączone bezpośrednio pod akumulator uruchomionym silnikiem i są straszne zakłócenia jak z fitami i bez.
    Co to znaczy nic? Przecież opisałem ci co powinno się zrobić! Podaj jaki masz SWR na instalacji? Co słychać bez anteny? Co słychać na radiu zasilonym z oddzielnego źródła czyli z akumulatora ( nie tego w twoim aucie tylko OSOBNEGO) albo można użyć zasilacza 13.8 V! Co sprawdziłeś w takim razie? Wszytko ci opisałem teraz ty opisuj co wychodzi, bo nikt tu nie widzi tego co ty.
  • #1345
    kurak2om
    Level 2  
    Witam koledzy :)
    Jestem amatorem w dziedzinie elektroniki i chciałbym zwrócić się do Was o poradę.
    Znalazłem przy starym radiu filtr przeciwzakłóceniowy, który chciałbym teraz wykorzystać do cb - radia. . Do filtra dochodzą 3 kable... i nie jestem pewien który kabel wyrzucić ( bo chciałbym przylutować 2 kable od cb) Poniżej zamieszczam foto.

    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
    Z góry dziękuję za pomoc

    Proszę prawidłowo zamieścić zdjęcia, oraz poprawić pisownię. /Olek II/
  • #1346
    lukon1
    Level 11  
    Witam
    Wiem że już było wałkowane o zakłóceniach ale ja mam dosyć nietypowy problem a więc zakłócenia mam na kanale 19 na innych też są ale bardzo małe i tu nie ma różnicy czy mam samochód zapalony czy nie a wygląda to tak jak by ktoś trzymał nośną założyłem filtr na zasilanie pomogło ale w sensie że nie mam zakłóceń od iskry świec czyli nie ma tego pykania tykania nie wiem jak to nazwać po odłączeniu od anteny kompletna cisza pomóżcie bo chyba już sam nic nie wymyślę
    Radio po przełożeniu do innego samochodu sprawuje się idealnie

    Radio Albrecht AE4200
    antena lemm podstawa magnes
    samochód KIA Sportage 99r
  • #1347
    lukon1
    Level 11  
    Może sobie sam już odpowiem od czego mam zakłócenia dokładnie to od ecu czyli sterownik centralnego zamka tylko co z tym zrobić jak tam jest ze 20 kabli i trzy zasilania ?
  • #1348
    sniegulik
    Level 15  
    1) Próbowałeś dać gróbszym przewodem plus zasilania CB bezpośrednio z akumulatora a minus z dobrej masy jak najbliżej radyjka ?


    2) Którędy poprowadziłeś przewód antenowy? Może trzeba go poprowadzić inną drogą, dalej od zakłócającego źródła.
  • #1349
    MBK
    Level 15  
    Może ja opowiem o przygodach z zakłóceniami
    BMW e32 , radio Yaesu FT-411MKII pracujące w amatorskim paśmie 2m.
    Podłączone do zapalniczki.
    Przy zgaszonym silniku wszystko było ok.
    Po odpaleniu silnika pojawiał ię szum na S1, S2
    Oczywiście można było prowadzić korespondencję z silniejszymi stacjami/przemiennikami ale miałem problem, by słyszeć zrozumiale stacje mobilowe oddalone o ok 10km i słabe , odległe przemienniki.
    Rozwiązaniem była.. wtyczka do zapalniczki z aktywnym filtrem.
    Konkretnie jest to model ALINCO EDC-36 , którą dostałem gratis do innego radiotelefonu.
    Po zamianie wtyczek szumy znikły.
    Co ciekawe wtyczka radzi sobie doskonale z zakłóceniami z sieci.
    Wykorzystuję ją też w domu.
    Przy podłączeniu taniego chińskiego zasilacza pod wspomniane yaesu przy odbiorze był cichy pisk a przy nośnej delikatne buczenie (odsłuchiwałem na drugim radiu zarówno na direktcie jak i przez przemiennik)
    Po "puszczeniu" zasilania przez nią problem minął
    Z CB-Radiem nie testowalem tego rozwiązania, ale myślę, że też może działać.

    Pozdrawiam i oby Wasze słowa daleko fale niosły,
    Marcin so5aar
  • #1350
    lukon1
    Level 11  
    Jeżeli chodzi o mnie to już sobie poradziłem ale nic nie dawało u mnie podpinanie prosto pod akumulator a nawet zakładanie drogich filtrów w moim Kia jest sterownik ECU do centralnego i kto wie do czego jeszcze na postoju bez włączonego silnika zakłócenia były na siedem esów a czasem na pełną skalę ale po odpięciu jednego przewodu z ECU błoga cisza więc założyłem przekaźnik na ten przewód żeby po przekręceniu stacyjki odcinało zasilanie ECU i było super ale po zapaleniu wracało wszystko więc poszukałem to dodatkowe zasilanie które wracało do ECU po odpaleniu i założyłem drugi przekaźnik i sprawa rozwiązana teraz czy na odpalonym czy nie mam spokój .

    pozdrawiam wszystkich i twierdzę że nie ma możliwości zredukowania tych zakłóceń ponieważ w samochodzie KIA SPORTAGE w sterowniku centralnego zamka ECU jest jakieś ustrojstwo co wysyła drogą radiową zakłócenia a nie drogą zasilania

    a i jeszcze pozdrawiam kolegę z 5 okręgu
    Łukasz SQ9OZC