Dzięki Kolego, co do filtrów które się wpina w obwód zapalniczki to faktycznie nic nie warte bo jeden taki przetestowalem natomiast mi chodzi o kondensator przeciwzakłóceniowy, który sie wlutowuje w obwód alternatora i to akurat chyba działa, nieprawda? Tylko chodzi o to jakie 'parametry' ma mieć? Pozdrawiam
EDIT: Nikt nie wie jaki ten kondensator powinien być? Ja jestem zielony a w necie jest tego multum po prostu!
witam
i ja się podepnę pod tę listę skarg i zażaleń.W końcu,a raczej niestety i ja mogę się zaliczyć do "...po włączeniu silnika...". Auto to Nissan Almera n15 1.4 + LPG sekwencja, radio Mtech Legend II + Yosan "Missouri" magnetyczna. Problem w moim przypadku (i pewnie nie tylko moim) polega na tym że po zapaleniu silnika zakłócenia pompy paliwa przedostają się po przez antenę (po wyjęciu bezpiecznika pompy w skrzynce (w tym modelu to bezpiecznik nr 17) następuje prawie błoga cisza).
Dla potomnych jedna rada,sprawdzajcie swe zestawy w różnych miejscach, u mnie pod domem "coś" zakłóca, po odjechaniu 50m od domu szumy diametralnie maleją, po za tym do lamp świetlówek też podchodziłbym z pewną dozą nieufności.
I w tym miejscu miałbym identyczne pytanie jak poprzednik, jakie kondensatory i gdzie, podobno mają być jak najbliżej źródła zakłóceń i może to być, a raczej czy może to być coś w stylu kondensatora który był montowany przy prądnicy we Fiacie 126p.Ale czy to coś pomoże jeżeli zakłócenia nie idą po zasilaniu a po antenie?
A może jakieś cewki na rdzeniach ferrytowych + kondensator ( np. 4700µF 35V)?
W załączniku filmik obrazujący zakłócenia przy zapalonym silniku i zgaszonym(błoga cisza to te momenty kiedy silnik nie pracuje)