Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 02 Jan 2018 09:55 163056 1529
Optex
  • #1501
    mkos1
    Level 29  
    Kup sobie:
    Zasilacz 5V:
    http://allegro.pl/modul-zasilacza-stabilizowanego-lm7805-5v-2axxxxxxxxxxxxx.html
    Zasilacz 9V
    http://allegro.pl/modul-zasilacza-stabilizowanego-lm7809-9v-1-5axxxxxxxxxxxx.html

    Wrzuć to tylko w jakąś obudowę i daj bezpieczniki na zasilaniu.

    To oczywiście są przykładowe linki - nie mam nic wspólnego ze sprzedającym.

    Moderated By c2h5oh:

    Regulamin punkt 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    Linki zostały zmienione na nieaktywne.

  • Optex
  • #1503
    mkos1
    Level 29  
    leigimas wrote:
    Możesz polecić jakis zasilacz?

    Trochę się niepotrzebnie zagalopowałem sugerując się postem kol. Olek II - kup z powyższych linków tylko ten moduł na 5V i wystarczy.

    zworys - stosowanie tutaj dwóch stabilizatorów w szereg aby tylko uzyskać 5V to raczej mija się z celem. Wystarczy tylko jeden ;)
  • #1504
    Olek II
    Moderator
    mkos1 wrote:
    stosowanie tutaj dwóch stabilizatorów w szereg aby tylko uzyskać 5V to raczej mija się z celem. Wystarczy tylko jeden


    To podłącz nawigację i rejestrator trasy, zobaczysz jak się będzie gotował. Dla mnie miało to być małe i wydajne. Robiłem różne testy, jedynie z dwoma stabilizatorami jest do przyjęcia, mało się grzeją.
  • #1505
    mkos1
    Level 29  
    Masz rację ale .... kolega pisał, że chce podłączyć tylko rejestrator (bez nawigacji) więc pojedynczy stabilizator wystarczy.
    A że kilka watów na nim się będzie wydzielało to cóż - trzeba zadbać o poprawne chłodzenie.
    Przy zastosowaniu dwóch stabilizatorów wydzielane ciepło się rozdzieli na dwa elementy ale wcale mniej go przecież nie będzie.
    Niestety - na prawa fizyki nie mamy wpływu.
  • #1506
    zworys
    Level 39  
    Kolego mkos1 - nie masz racji, w konfiguracji dwu szeregowych stabilizatorów praktycznie nie będzie potrzebny radiator -róznice napięć we-wy są na granicy wymaganej dla poprawnej pracy stabilizatora. Jeden 5V stabilizator wymagałby dość dużego radiatora - a to ma pracować w aucie i gdzie taką kolubrynę upchać..
  • #1507
    mkos1
    Level 29  
    Nie bardzo się z tym zgodzę - spadek napięcia z powietrza się nie bierze przecież.
    Przykład:
    Dwa stabilizatory:
    P1 = (12V-9V)*1A + (9V-5V)*1A = 3V*1A + 4V*1A = 3W + 4W = 7W (pomijam sprawność drugiego stabilizatora w szeregu)

    Pojedynczy stabilizator:
    P2 = (12V-5V)*1A = 7V*1A = 7W
  • Optex
  • #1509
    Novile
    Level 34  
    zworys wrote:
    Kolego mkos1 - nie masz racji, w konfiguracji dwu szeregowych stabilizatorów praktycznie nie będzie potrzebny radiator -róznice napięć we-wy są na granicy wymaganej dla poprawnej pracy stabilizatora. Jeden 5V stabilizator wymagałby dość dużego radiatora - a to ma pracować w aucie i gdzie taką kolubrynę upchać..
    Niestety, ale ma rację. Przyjąć należy, iż element w tym typie obudowy (TO-220) nie potrzebuje radiatora do 1,5W mocy wydzielającej się na nim w postaci ciepła. Każda moc wyższa od rzeczonej 1,5W na takim elemencie może już uszkodzić taki element. I nie ważne, czy to jest tranzystor mocy, czy stabilizator czy układ scalony, itp. Liczy się konstrukcja termiczna tego typu obudowy.
  • #1511
    mkos1
    Level 29  
    0.5A czasem może być trochę mało do pracy urządzenia i jednoczesnego ładowania baterii.

    A co do „standardów” to mam stary napęd CD, który potrafi szarpnąć nawet około 1A z zasilania na porcie USB wiec nie wszędzie dawało się go używać.
  • #1512
    Novile
    Level 34  
    zworys wrote:
    Tylko że standardowo z USB pobiera się do 0,5A i nie sądzę żeby ten rejestrator brał więcej.
    Nawet tylko 0,5A przy mocy 5V daje nam chyba więcej niż 1,5W? No chyba, że ja nie umiem totalnie liczyć. Bardzo łatwo to sprawdzić, można układ zmontować "na pająka" na stole i sprawdzić jak będzie się taki stabilizatorek grzał przy tym nawet 0,5A. Jestem pewien, iż będzie gorący już po kilku sekundach.
  • #1513
    Lukas32
    Level 20  
    Mam problem z zakłóceniami w manie tgx. Silnik comon rail. Wydaję się że zakłócenia są od wtrysków, ponieważ są tylko w momencie kiedy wtryski się otwierają, tzn jak silnik pracuje na obrotach jałowych i jak dodaję gazu, bądź jadę na stałych obrotach. Kiedy puszczę gaz zakłócenia giną i pojawiają się ponownie kiedy dodam ponownie gazu, bądź obroty spadną na tyle, że znowu zaczną pracować wtryski. Wydaje mi się że zakłócenia zbiera antena, bo po odpięciu jej zakłóceń nie ma. Czy zda egzamin w tym przypadku założenie ferrytów przy każdym wtrysku.
  • #1515
    Lukas32
    Level 20  
    Antena jest zmasowana do karoserii, ogólnie nowa instalacja, kabel H155.
  • #1516
    mirek210
    Level 16  
    W ducato na common-railu pomogło zafoliowanie i zmasowanie wtrysków folia aluminiowa,radio odbiera zakłócenia po antenie ,nie po linii zasilającej.
    Nagraj krótki film z zakłóceń i opublikuj.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zworys wrote:
    Bardziej niż ferryty zadziała dobra masa podstawy anteny i sprawdzenie przewodu antenowego czy nie jest gdzieś przy wtyku lub podstawie anteny uszkodzony.
    Poza tym jesli byłyby to wtryski to przy większych obrotach słychać byłoby coś w rodzaju wycia.


    To nie wina przewodu ,sama antena odbiera sygnał emitowany przez wtryski.
  • #1518
    Lukas32
    Level 20  
    Przyczyną okazała się słaba masa, ale nie anteny tylko samego zasilania. Doszedłem do tego właściwie przez przypadek. Puściłem osobną linię zasilania od samej przetwornicy, oraz dałem nowy przewód zasilający samą przetwornicę i jest ok.
  • #1519
    User removed account
    User removed account  
  • #1521
    User removed account
    User removed account  
  • #1523
    rafal_rx
    Level 25  
    Przetwornica w obudowie metalowej. Sprawdzić, czy jest przejście z obudowy do któregokolwiek z wyprowadzeń. Można spróbować połączyć obudowę kondensatorem, np. 1 mikroF z (-).
  • #1524
    zombek301
    Level 9  
    Panowie mam podobny problem. W Hyundaiu Getzie z instalacją LPG nie potrafię dojść do ładu z Presidentem Johnny II. Co dziwne inne radio którego używam Albrecht AE 6110 chodziło w nim bez problemu. Mimo że to radio miniatura i z dolnej półki. Używka kosztowała niecałe 80 zł. Z ASQ ustawionym na 6 stopień z 9. Wg porady z kanału Artursss. I w zasadzie łapało tylko zakłócenia na przejazdach kolejowych. Niedawno kupiłem używanego Presidenta. Dramat zaczyna się zazwyczaj przy włączonych światłach i dość często po wciśnięciu pedału stop. Zajrzałem do środka. Jedyną podejrzaną rzeczą jaką mi się wydawało to ślady na wewnętrznym potencjometrze ASC I SQ na zdj. Wysłałem CB do słynnego Pana z Warszawy celem sprawdzenia i tzw. tuningu. Próbowałem też założyć filtr ferrytowy na kablu zasilającym bez większego efektu. Antena której używam to Lemm AT 75 na podstawie magnesowej. Wcześniej był krótszy Midland LC 59. Pokażę na filmie jak było dzisiaj CB wariuje w rytm dodawania gazu i uspokaja się po wyłączeniu świateł.
    https://youtube.com/shorts/Edk41clYsw8?feature=share
    Także jak wariuje z kierunkowskazem i przestaje po wyłączeniu świateł.
    https://youtube.com/shorts/7txCSPx47VU?feature=share
    Pamiętam, że kiedyś po włączeniu świateł z włącznika uniosła się na moment strużka dymu. Będę wdzięczny za pomoc.
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
  • #1526
    zombek301
    Level 9  
    Tak światła i stop mają zwykłe żarówki. Ledy rurkowe założyłem tylko do lampki bagażnika i podsufitki. Kabel od anteny poprowadziłem przez bagażnik, pod tylnym siedzeniem. I dalej wzdłuż tunelu. Kabel prawdopodobnie ze stalowym oplotem bo przyciąga go magnes.
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...
  • #1527
    irekr
    Moderator
    To że masz zwykłe żarówki o niczym nie świadczy. Coraz częściej instaluje się przeróżne "kontrolery" stanu żarówek a to nic innego jak procesor siejący wszędzie gdzie się da.
  • #1528
    zombek301
    Level 9  
    irekr wrote:
    To że masz zwykłe żarówki o niczym nie świadczy. Coraz częściej instaluje się przeróżne "kontrolery" stanu żarówek a to nic innego jak procesor siejący wszędzie gdzie się da.

    Zauważyłem, że od świateł dzieje się zazwyczaj przy wilgoci. Nad ranem po przejechaniu kilku km. zaczyna szumieć. A pod wieczór mniej. Po drodze i tak łapie inne zakłócenia przeważnie w tych samych punktach. Najdziwniejsze, że takie malutkie i zdawało by się byle jakie radyjko Albrecht radzi sobie z tym bez problemu 🤔.
  • #1529
    gumisie
    Level 43  
    zombek301 wrote:
    Po drodze i tak łapie inne zakłócenia przeważnie w tych samych punktach
    A cóż w tym dziwnego?
    Byle lampa uliczna, wykonana w "nowej" technologi to zródło wszelakich zakłóceń, nie tylko w paśmie CB. :cry:
    zombek301 wrote:
    Najdziwniejsze, że takie malutkie i zdawało by się byle jakie radyjko Albrecht radzi sobie z tym bez problemu 🤔.
    Stare wersje Albrechta, niema nic wspólnego z Presidentem Johnny II,
    Podobnie jak i oryginalny President Johnny z tymi, obecnymi "wynalazkami".

    Pozdrawiam.
  • #1530
    zombek301
    Level 9  
    Próbowaliśmy ze znajomym podłączyć jego Presidenta Jimmy II. Chyba najtańszy model tej marki. Made in Vietnam. Bez RF gain. I radio waży prawię połowę tego co mój Johnny II. Mimo większego rozmiaru. Ku zaskoczeniu radio na ASC nie złapało ani raz zakłócenia. Albrecht zaszumiał na przejeździe kolejowym i na dziurach. A Johnny II na tym samym odcinku chodził jak ostatni szumofon:(