Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 02 Sty 2018 09:55 144666 1522
  • #1501
    mkos1
    Poziom 29  
    Kup sobie:
    Zasilacz 5V:
    http://allegro.pl/modul-zasilacza-stabilizowanego-lm7805-5v-2axxxxxxxxxxxxx.html
    Zasilacz 9V
    http://allegro.pl/modul-zasilacza-stabilizowanego-lm7809-9v-1-5axxxxxxxxxxxx.html

    Wrzuć to tylko w jakąś obudowę i daj bezpieczniki na zasilaniu.

    To oczywiście są przykładowe linki - nie mam nic wspólnego ze sprzedającym.

    Moderowany przez c2h5oh:

    Regulamin punkt 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
    Linki zostały zmienione na nieaktywne.

  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • #1503
    mkos1
    Poziom 29  
    leigimas napisał:
    Możesz polecić jakis zasilacz?

    Trochę się niepotrzebnie zagalopowałem sugerując się postem kol. Olek II - kup z powyższych linków tylko ten moduł na 5V i wystarczy.

    zworys - stosowanie tutaj dwóch stabilizatorów w szereg aby tylko uzyskać 5V to raczej mija się z celem. Wystarczy tylko jeden ;)
  • #1504
    Olek II
    Moderator
    mkos1 napisał:
    stosowanie tutaj dwóch stabilizatorów w szereg aby tylko uzyskać 5V to raczej mija się z celem. Wystarczy tylko jeden


    To podłącz nawigację i rejestrator trasy, zobaczysz jak się będzie gotował. Dla mnie miało to być małe i wydajne. Robiłem różne testy, jedynie z dwoma stabilizatorami jest do przyjęcia, mało się grzeją.
  • #1505
    mkos1
    Poziom 29  
    Masz rację ale .... kolega pisał, że chce podłączyć tylko rejestrator (bez nawigacji) więc pojedynczy stabilizator wystarczy.
    A że kilka watów na nim się będzie wydzielało to cóż - trzeba zadbać o poprawne chłodzenie.
    Przy zastosowaniu dwóch stabilizatorów wydzielane ciepło się rozdzieli na dwa elementy ale wcale mniej go przecież nie będzie.
    Niestety - na prawa fizyki nie mamy wpływu.
  • #1506
    zworys
    Poziom 37  
    Kolego mkos1 - nie masz racji, w konfiguracji dwu szeregowych stabilizatorów praktycznie nie będzie potrzebny radiator -róznice napięć we-wy są na granicy wymaganej dla poprawnej pracy stabilizatora. Jeden 5V stabilizator wymagałby dość dużego radiatora - a to ma pracować w aucie i gdzie taką kolubrynę upchać..
  • #1507
    mkos1
    Poziom 29  
    Nie bardzo się z tym zgodzę - spadek napięcia z powietrza się nie bierze przecież.
    Przykład:
    Dwa stabilizatory:
    P1 = (12V-9V)*1A + (9V-5V)*1A = 3V*1A + 4V*1A = 3W + 4W = 7W (pomijam sprawność drugiego stabilizatora w szeregu)

    Pojedynczy stabilizator:
    P2 = (12V-5V)*1A = 7V*1A = 7W
  • #1509
    Novile
    Poziom 33  
    zworys napisał:
    Kolego mkos1 - nie masz racji, w konfiguracji dwu szeregowych stabilizatorów praktycznie nie będzie potrzebny radiator -róznice napięć we-wy są na granicy wymaganej dla poprawnej pracy stabilizatora. Jeden 5V stabilizator wymagałby dość dużego radiatora - a to ma pracować w aucie i gdzie taką kolubrynę upchać..
    Niestety, ale ma rację. Przyjąć należy, iż element w tym typie obudowy (TO-220) nie potrzebuje radiatora do 1,5W mocy wydzielającej się na nim w postaci ciepła. Każda moc wyższa od rzeczonej 1,5W na takim elemencie może już uszkodzić taki element. I nie ważne, czy to jest tranzystor mocy, czy stabilizator czy układ scalony, itp. Liczy się konstrukcja termiczna tego typu obudowy.
  • #1511
    mkos1
    Poziom 29  
    0.5A czasem może być trochę mało do pracy urządzenia i jednoczesnego ładowania baterii.

    A co do „standardów” to mam stary napęd CD, który potrafi szarpnąć nawet około 1A z zasilania na porcie USB wiec nie wszędzie dawało się go używać.
  • #1512
    Novile
    Poziom 33  
    zworys napisał:
    Tylko że standardowo z USB pobiera się do 0,5A i nie sądzę żeby ten rejestrator brał więcej.
    Nawet tylko 0,5A przy mocy 5V daje nam chyba więcej niż 1,5W? No chyba, że ja nie umiem totalnie liczyć. Bardzo łatwo to sprawdzić, można układ zmontować "na pająka" na stole i sprawdzić jak będzie się taki stabilizatorek grzał przy tym nawet 0,5A. Jestem pewien, iż będzie gorący już po kilku sekundach.
  • #1513
    Lukas32
    Poziom 20  
    Mam problem z zakłóceniami w manie tgx. Silnik comon rail. Wydaję się że zakłócenia są od wtrysków, ponieważ są tylko w momencie kiedy wtryski się otwierają, tzn jak silnik pracuje na obrotach jałowych i jak dodaję gazu, bądź jadę na stałych obrotach. Kiedy puszczę gaz zakłócenia giną i pojawiają się ponownie kiedy dodam ponownie gazu, bądź obroty spadną na tyle, że znowu zaczną pracować wtryski. Wydaje mi się że zakłócenia zbiera antena, bo po odpięciu jej zakłóceń nie ma. Czy zda egzamin w tym przypadku założenie ferrytów przy każdym wtrysku.
  • #1514
    zworys
    Poziom 37  
    Bardziej niż ferryty zadziała dobra masa podstawy anteny i sprawdzenie przewodu antenowego czy nie jest gdzieś przy wtyku lub podstawie anteny uszkodzony.
    Poza tym jesli byłyby to wtryski to przy większych obrotach słychać byłoby coś w rodzaju wycia.
  • #1515
    Lukas32
    Poziom 20  
    Antena jest zmasowana do karoserii, ogólnie nowa instalacja, kabel H155.
  • #1516
    mirek210
    Poziom 15  
    W ducato na common-railu pomogło zafoliowanie i zmasowanie wtrysków folia aluminiowa,radio odbiera zakłócenia po antenie ,nie po linii zasilającej.
    Nagraj krótki film z zakłóceń i opublikuj.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zworys napisał:
    Bardziej niż ferryty zadziała dobra masa podstawy anteny i sprawdzenie przewodu antenowego czy nie jest gdzieś przy wtyku lub podstawie anteny uszkodzony.
    Poza tym jesli byłyby to wtryski to przy większych obrotach słychać byłoby coś w rodzaju wycia.


    To nie wina przewodu ,sama antena odbiera sygnał emitowany przez wtryski.
  • #1518
    Lukas32
    Poziom 20  
    Przyczyną okazała się słaba masa, ale nie anteny tylko samego zasilania. Doszedłem do tego właściwie przez przypadek. Puściłem osobną linię zasilania od samej przetwornicy, oraz dałem nowy przewód zasilający samą przetwornicę i jest ok.
  • #1519
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1521
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1523
    rafal_rx
    Poziom 25  
    Przetwornica w obudowie metalowej. Sprawdzić, czy jest przejście z obudowy do któregokolwiek z wyprowadzeń. Można spróbować połączyć obudowę kondensatorem, np. 1 mikroF z (-).