Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 29 Wrz 2006 12:00 150327 1522
  • #211
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Instalacja nie odporna na promieniowanie w.cz.
    Należy udac się to instalatora, żeby zrobił tak, żeby była odporna.
    Czy klapa połączona jest z resztą karoserii przewodem masowym?
    Czy po podłączeniu do radia innego źródła zasilania niż akumulator samochodu też fiksuje?.
    Roumiem, że podpowiedzi z p.r.r.cb na nic sie przydały.
    Michał
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • #212
    Mistrz ciętej riposty
    Poziom 10  
    dokładnie tak jak mówisz, nie przyniosły rezultatu
    klapa jest przypięta do masy dodatkowym przewodem

    pozdrawiam
    M.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • #213
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Można spróbować z załozeniem pierścionków ferrytowych przy antenie na kabel antenowy, żeby zatrzymać ewentualne promieniowanie w.cz. idące po przewodzie antenowym. To samo na zasilaniu radia i zasilaniu LPG. Do tego kondensatory blokujące na zasilaniu tych urządzeń.
    Jednoznaczną receptę trudno podać, trzeba pokombinować w ten sposób.
    Michał
  • #214
    Mistrz ciętej riposty
    Poziom 10  
    a mógłbyś mi powiedzieć kolego dokładniej jak te pierścienie założyć i jak się to podłącza, jak to dobrać i jakie orientacyjne koszta takiego elementu.

    dziekuję za informacje
    pozdrawiam
    M.
  • #215
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Żeby nie ładować się w koszta ładne pierścionki ferrytowe można powyciągac z uszkodzonych zasilaczy komputerowych.
    Kondensatory 100nF to groszowa sprawa. Są również takie "dławiki" ferrytowe na przewodach zasilających różnych urządzeń. Coś w tym stylu: http://www.feryster.pl/polski/rdzenie_ferrytowe.htm
    Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

    Zakłada się kilka pierścionków pod anteną na przewód, puszcza przez nie zasilanie nawijając kilka zwojów przewodu zasilającego na pierścionek. Jeżeli tamtędy w.cz. cieknie, to zostanie zablokowane.
    Michał
  • #216
    Mistrz ciętej riposty
    Poziom 10  
    przewód z zasilaniem (+) owinąć wokół pierścienia, i gdzie dalej go przypiąć??
    zasilanie brać z aku?

    M.
  • #217
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Owijaj blisko radia. Zwojów ile zmieścisz. I podłączasz jak był.
    Michał
  • #218
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam serdecznie wszystkich,

    Piszę na forum ponieważ mam problem z którym nie umiem sobie poradzić, mam nadzieję że może wam uda się mi doradzić i pomóc.

    Sprawa wygląda następująco posiadam samochód MB C220CDI rok 2004 postanowiłem zakupić do tego samochodu CB Radio, wybrałem tani model radia ponieważ wcześniej nie miałem styczności z tym sprzętem, mój wybór padł na Radio COBRA 19 DX IV + Antena HUSTLER 100 cm na magnesie.

    Po zainstalowaniu radia w samochodzie pojawiły się słyszalne zakłócenia ( pisk po włączeniu zapłonu, po włączeniu silnika pisk + słyszalny silnik ).
    Problem ze słyszalnym silnikiem znikał po tym jak silnik się rozgrzał, natomiast pisk pozostawał.
    Aby wyeliminować ten problem zastosowałem filtr przeciw zakłóceniowy na kable zasilające, mimo tego nie zmieniło to sytuacji problem pozostał nadal.

    Doradzono mi żeby zakupić lepszej jakości radio z wbudowanymi filtrami, i problem powinien zniknąć tak więc zrobiłem, zakupiłem Radio PRESIDENT JOHNNY II ASC. Po zainstalowaniu radia w samochodzie i włączeniu filtrów, problem nie znikł a nawet bardziej się nasilił. Podkręcenie filtrów w znaczącym stopniu ogranicza zasięg ale mimo tego podczas odbioru słychać pisk + słyszalny silnik w radiu.
    Co najlepsze zakłócenia były mniejsze na radiu COBRA niż na radiu PRESIDENT.

    Co zrobiłem żeby temu zaradzić:
    - zamontowałem filtr na zasilaniu do radia – nie pomogło
    - podłączyłem radio bezpośrednio do aku – nie pomogło
    - podłączyłem radio bezpośrednio do aku innego samochodu – nie pomogło
    - zmieniłem położenie kabla antenowego – nie pomogło
    - zmieniłem położenie anteny z klapy na dach – minimalne pomogło
    - podłączyłem do anteny ( antena magnesowa ) masę – pisk mniej słyszalny ale słyszalny silnik
    - podłączyłem radio+antena do innego samochodu – problem znikł

    Proszę was o pomoc ponieważ nie wiem co zrobić, na tą chwilę posiadanie w tym samochodzie Radia CB mija się z celem ponieważ żeby nie było zakłóceń to muszę podkręcić filtry a wtedy zasięg spada do około 500 m.

    Pozdrawiam i czekam na jakąś sensowną radę.

    P.S. Forum przeszukałem oraz grupy dyskusyjne i poza tym że mam wymienić pompę paliwową lub alternator nic innego się niestety nie dowiedziałem.
  • #219
    marcinkiewiczpr
    Poziom 10  
    Witam,
    moim zdaniem ktoś kto poradził zminę radia na lepsze nie nadmienił, że nowsze nie znaczy lepsze. Presidenty pomimo przewagi zalet nad wadami z zasady są słabo wyfiltrowane a szczególnie te tańsze.Jeżeli kolega szuka rozwiązania problemu zmieniając radaia to jedynym rozwiązaniem może być któraś ze starych bazówek...np. alan 87 albo President herbert.
    Moim zdaniem warto by było zacząć wymiany kabla w hustlerze na h 155, niby bzdura ale możę pomóc.
  • #220
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kupować radia i zmieniać można długo...
    Trzeba zlokalizować źródło zakłóceń. Przestudiuj to forum, takie posty jak twój pojawiają się kilka razy w tygodniu. Samochody inne, probelmy te same.
    Innym wyjściem było by pojechanie do dealera (jeśli autko nowe) i zademonstrowanie mu jaki chłam produkują. Poprosić o naprawienie instalacji, żeby nie zakłócała ;) Wszak mają tam elektryka.
    Michał
  • #221
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam,

    Dziękuję za szybkie odpowiedzi, na Poniedziałek jestem umówiony na serwis MB, co prawda samochód nie jest już na gwarancji ale gwarantują ze jeśli samochód jest serwisowany to naprawy części mechanicznych itp. są darmowe z wykluczeniem części które się zużywają oraz uszczelniaczy.
    Nie ukrywam że pomocne było by dla mnie posiadanie danych "technicznych tych" zakłóceń, ponieważ na radio CB jest wystawiana deklaracja zgodności oraz jest znak CE, radio emituje sygnały, więc jeśli samochód emituje sygnały to również powinien mieć takie dokumenty na tego typu zakłócenia że nie przekraczają dopuszczalnych norm, ponieważ tak mi się wydaję ze to może wpływać na osoby znajdujące się w pobliżu tego samochodu.

    Oczekuję na dalsze porady.

    Pozdrawiam,
  • #222
    Renegat_pol
    Poziom 20  
    To co zakłóca to prawdopodobnie pompa paliwa (niech w serwisie założą odpowiednie filtry na zasilanie pompy). W tym samochodzie w którym nie było zakłóceń jest prawdopodobnie odpowiedni filtr lub zasilanie w paliwo ma klasyczne ( na pompie mechanicznej, napędzanej z wałka ). Jeśli nie chcesz mieć zakłóceń to jest na to sposób, drastyczny ale w większości wypadków pewny, dziura w dachu i pewne połączenie masy anteny w stopce.
  • #223
    marcinkiewiczpr
    Poziom 10  
    Witam,
    moim zdaniem pompa paliwa daje jednostajne zakłócenia i nie są one zależne od wysokości obrotowj silnika.Najprawdopodobniej zakłucenie które Kolege nękają są produkowane przez układy sterujące wtryskiwaczami oraz same wtryskiwacze.Chciałbym zauwayć że klasa C to nie polonez i napewno w serwise nik nie założy żadnych filtrów.Mogą zaproponować wymianę elemnów wykonawczych za grube pieniądze co nie daje gwarancji że zakłucenia ustaną.

    Co do elementów instalacji i samych instalacji..wymagania prawa są takie że wszystkie te elementy muszą być opatrzone znakiem zgodności CE i być zgodne z normą o kompatybilności elektormagnetycznej.
    Czy żeczywiście tak jest??
    Świadectwa homologacji są wystawiane a więkoszść aut sieje.
  • #224
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam ponownie,

    Pojezdilem troszke i ma takie wiadomosci:
    - serwis MB umywa rece tzn moga robic ale elektryk powiedzial to moze byc wszystko teraz pytanie czy rozbierac auto i podmieniac czesci czy nie rozbierac, osobiscie uwazam ze to nie ma sensu
    - bylem na serwisie CB no i wasze przypuszczenia odnosnie czulosci radia sa jak najbardziej prawdziwe
    Cobra - lekkie zaklucenia
    President Johnny - zaklucenia nie do zniesienia
    Onwa mk3 - najmniejsze zaklucenia

    Czyli technika/czulosc nie jest najlepsza w moim przypadku i tu moje pytanie co wybrac Onwa mk3 czy moze cos lepszego wiadomo o co chodzi o zaklucenia i czulosc radia bo zadne filtry nie pomagaja, sprawdzone i przetstowane.

    Czekam na podpowiedzi.
  • #225
    artelektron
    Poziom 23  
    jacekmirka napisał:
    Witam.
    1 - solidna masa na pokrywie silnika .
    2- solidna masa na klapie tylnej jeśli jest tam antena .
    3- świece zapłonowe zalecane przez producenta [z opornikiem lub bez ],i dobrej marki przewody zapłonowe do danego samochodu,palec rozdzielacza zapłonu i kopułka.
    4- alternator najczęściej szczotki i wytarty komutator.
    5- dobra masa na obudowie pompy paliwa i zbiorniku [metal ]
    Jak to wszystko jest O.K. to jest cisza.


    Zrobiłem coś podobnego co napisałeś :) podłączyłem radio do nowego samochodu Focusa (dwa mięsące starego) i to samo dalej pierdzi radyjko ?? w innym samochodzie u znajomego co ma w corsie onwe też pierdzi.
    Podłączyłem jego onwe do mojego i jest cisza bez zakłóceń ??

    W 100% radyjko
    pozdrawiam
  • #226
    mariann
    Poziom 35  
    Witam
    A może jakieś filtry przeciwzakłóceniowe pomogą. Lub założyć elementy przeciwzakłóceniowe obok źródła zakłóceń czyli alternatora itp. A jaki masz samochód?
    Pozdrawiam.
  • #227
    tatronic
    Poziom 24  
    Onwa Mk-3 ??? Niepolecam.A jezeli chodzi o zaklucenia to napisz cos wiecej czy probowales zamontowac jakis filtr przeciwzakluceniowy na zasilaniu radia.Jaka masz antene - czy przypadkiem nie magnetyczna itd.Pozdrawiam Arek
  • #228
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam,

    Dziękuję za szybkie odpowiedzi auto to Mercedes 220 CDI 2004 r. , zaklucen nie da sie wyelminowac niestety auto jest naszpikowane elektronika i nic w nim nie jest proste do zlokalizowania jako zrodlo zaklocen.

    Wiec dlatego poszukuje radia ktore by tak nie zbieralo zaklucen.

    P.S. Zaklucenia zbiera antena, odpada wiercenie dziur itp.

    Posiadany sprzet:
    RESIDENT JOHNNY II ASC + Antena Hustler 100 ( magnetyczna )
    Cobra 19 DX IV + Hustler 100 ( magnetyczna )
  • #229
    mariann
    Poziom 35  
    Witam
    Może trzeba spróbować zasilanie podciągnąc z innego miejsca w samochodzie i dać przed radyjkiem filtr przeciwzakłóceniowy. Jeszcze jedno. Pasowałoby sprawdzić czy te zakłócenia wchodzą przez zasilanie czy przez antenę.
    Pozdrawiam
  • #230
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam ponownie,

    robilem praktycznie wszystkie rzeczy ktore opisujecie na forum, i nic nie pomaga zaklocenia ida przez antene, wiem ze tego nie wyeliminuje w 100% jedynym rozwiazaniem wydaje mi sie zastosowanie innego radia mniej odpornego na zaklucenia testowalem radio ONWA MK3 i Presidenta Johnny II ASC oraz Cobra 19 DX IV i Onwa zbierala najmniej zaklucen, slyszalem taka opinie ze czym nowsze radio CB to jest bardziej czule na zaklocenia, wiec chce isc innym torem czyli zakup mniej zawansowanego radia ale mam obawy czy np starsze radio bedzie mialo mniejszy zasieg nadawania i odbierania ale z tego co czytalem do dane techniczne sa bardzo podobne.

    A wiec jakie radio zakupic zeby nie zbieralo tyle zaklucen, wstegowe?
  • #231
    mariann
    Poziom 35  
    Witam
    A czy próbowałeś dać antenę w inne miejsce na samochodzie i czy antena jest dobrze dostrojona?
    Pozdrawiam
  • #232
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam,

    Tak zrobilem tak i nic nie pomoglo dodam ze zrobilem test wstawilem radio cb do innego samochodu i nie bylo problemow zadnych zaklocen, ale jak podjechalem moim samochodem pod ten samochod w ktorym bylo zainstalowane moje radio to moj samochod dawal zaklocenia na ten inny samochod tzn na antene odleglosc okolo 5 metrow.

    Antena byla strojona 2 razy.

    Wiec ten model samochodu ( spawdzone na 2 innych autach mercedesa z tym samym silnikiem ) i jest to samo to jest urzadzenie zaklocajace wszystko co jest w okolicy 5 metrow.

    Wiec jakie radio wybrac, zeby bylo mniej podatne na zaklocenia? ( powtarzam sie z tym pytaniem ale nie uzyskuje na nie niestety odpowiedzi )

    Pozdrawiam,
  • #233
    green33

    Poziom 31  
    Zadne radio, jesli Twoje zakłócenie ( lub jego harmoniczna ) występuje na pasmie 27 Mhz to żadne radio nie spełni Twoich oczekiwań, pytania co do dostrojonej antenki są błędne, bo to nie ma znaczenia... jest to antena na podstawie magnesowej i tyle.

    Po pierwsze zrób test, czy jesli odłączysz antenę od radia to zakłócenia znikają, jesli tak to żadne rozwiązanie nie wchodzi w grę za wyjątkiem odkłócenia tego co generuje problem.. czyli czegoś w samochodzie.

    Możesz też spróbować zdecydować się na antenę zamontowaną na stałe i wtedy zakłózenia powinny być mniejsze lub znikną.

    Jesli po odpięciu anteny zakłcenie występuje nadal to trzeba wyfiltrować zasilanie - co jest już o wiele prostsze.

    Oczekujesz odpowiedzi na postawione pytanie... poczytaj inne posty o zakłóceniach i dowiesz się dlaczego nikt Ci wprost nie powie które radio... bo to nie jest kwestia radia do końca, wiadomo, że odbiornik musi mieć solidnie działający ANL aby wyczyścić takie zakłócenia, ale celem ich wyeliminowania nalezy zadbać o poprawną instalację antenową, choć czasem zakłócenie jest tak silne, że i to nie pomoże.

    Dam CI przykład, że np. wiele razy Fiat Ducato na magnesówce jest autem w którym nie da się słuchać CB... po zamontowaniu anteny w dachu lub na tylnej rnience ( co preferuję, bo jest najdalej od silnika ) radio odbiera czysto i bez warkotu.

    aby zlokalizować zakłócenie to trzeba wziąć radio z S-metrem - ręczne i z opcją RF GAIN lub skokowym LOC/DX ( wiem że to trudne do zrealizowania, ale dobry fachowiec od CB zmontuje taki zestaw, ja osobiście używam Icoma IC E90, który odbiera na 27 Mhz i ma tłumik 10 dB oraz dość poprawny S-metr ) i powyższym urządzeniem znajdzie się wyraźne miejsce generowania zakłoceń.

    Powiem Ci tylko jeszcze że Subaru Impreza WRX STI sieje z alternatora - i znalazłem to IC E90, na zapiętym tłumiku w pobliżu alternatora ( jakieś 10 cm od anteny ) był wyraźny wzrost siły zakłóceń od 2 do 7 S.

    Pozdrawiam Marcin

    P.S. A Cobra 19 IV DX ma wręcz żenujące filtry zasilania i plastikową obudowę... więc odpada całkowicie...



    [/img]
  • #234
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam,

    Dzięki green33 za wyczerpujaca odpowiedz, ale nie rozumiem jednej sprawy dlaczego na radiu Cobra byl lepszy odlsuch niz na Radiu President z ASC ana radiu Onwa MK3 odbior byl najlepszy zaklocenia wystepowaly ale nie tak bardzo i byly one do zniesienia.

    P.S. Czy da sie na magnesowce podlaczyc w jakis sposob mase tzn zeby byl dodatkowy przewod bezposrednio z aku?

    Pozdrawiam,
  • #235
    green33

    Poziom 31  
    Realna czułość odbiornika MK 3 to około 0,5 uV, a Presidenta da się słuchać już przy sygnale 0.25 - 0.3 uV ( wartości mierzone ), automatycznie przy niższej czułości radio zbiera mniej zakłóceń, to tak jakbyć Presidenta skręcił RF Gainem, co prawda sygnał do zakłóceń ma taki sam odstęp ale jak jest ich mniej to mimo wszystko ANL sobie jakoś może poradzić. Spróbuj pożyczyć jakiegoś Unidena 510/520 i podłacz, może będzie lepiej.

    Pozdrawiam Marcin
  • #236
    sportcoupe
    Poziom 10  
    Witam,

    Dzisiaj bede na serwisie CB mam jeszczejedno pytanie czy antene magnesowa mozna jakos dodatkowo uziemic?

    Pozdrawiam,
  • #237
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    sportcoupe napisał:
    Dzisiaj bede na serwisie CB mam jeszczejedno pytanie czy antene magnesowa mozna jakos dodatkowo uziemic?

    Nie. Ale jestem ciekaw, co ci ów serwis odpowie :D
    Michał
  • #238
    sp6
    Poziom 23  
    Obudowa radia CB nie posiada żadnego potencjału w stosunku do napięcia zasilającego i powinieneś zdecydowanie podłączyć obudowę do masy samochodu a zarazem oplot kabla zasilającego tzw ekran będzie tłumił zakłócenia. Proponuję zasilanie komputera w samochodzie zasilic przez dławik oraz zablokować kondensatorem do masy samochodu - to samo z alternatorem . Kolejnym problemem to zapłon w benzyniaku szczegolnie jeżeli ma zapłon elektroniczny , też trzeba to odkłócić.
  • #239
    maxnet
    Poziom 13  
    Zeby tylko po tych zabiegach auto nie przestalo jezdzic ;-) Moze te zaklocenia pochodza od instalacji alarmowej (gps).
  • #240
    Morys666
    Poziom 10  
    witam witam kolego nie serwis CB ale elektryk samochodowy ci pomoze nalezy zamontowac kondensator na alternatorze i sprawdzic stan elektryki. Nawet najlepsze cb radio bedzie ci strasznie charczec pozdro.