Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 09 Cze 2005 09:58 151071 1522
  • #31
    saper3791
    Poziom 18  
    Ten caly "filter" byl montowany najblizej radio jak to bylo mozliwe . Bo pajeczynki z kabli to nie lubie ;-) - mialem kiedys tak , ze jak nacisnalem mike to mi wycieraczki sie zalanczaly w mojej Skodzie ;-) . Zmienilem ulozenie kabli i poskracalem - efekt zaniknal :-)

    Dodano po 26 [sekundy]:

    Ten caly "filter" byl montowany najblizej radio jak to bylo mozliwe . Bo pajeczynki z kabli to nie lubie ;-) - mialem kiedys tak , ze jak nacisnalem mike to mi wycieraczki sie zalanczaly w mojej Skodzie ;-) . Zmienilem ulozenie kabli i poskracalem - efekt zaniknal :-)

    Upssss... zapomnialem "echo" na klawiaturze wylaczyc ;-)
  • OptexOptex
  • #32
    radarek
    Poziom 16  
    sprawdzałem z tymi rdzeniami niepomogło
    Co do zakłuceń u mnie to są z układu zapłonowego sprawdzxiłem
    Ciekawostka jest taka jak odepne antene to znikają ale jak tylko podepne mase kabelka antenowego do masy autka to są te wstrętne zakłucenia
    Pisze ze kabelek bo mam alana 24 i podpięty jest przez taki urginalny adaptorek wienc wyjście na antene jest przez kabelek zakończony gniazdem
    Jakieś pomysły
    zasilanie jest bepośrednio z akumlatorka przez filterek ale zakłucenia wchodzą napewno przez antenka
  • #33
    sp5wcx
    Poziom 33  
    W takim wypadku to już pozostaje tylko ekranowany układ zapłonowy. Ekranowane układy zapłonowe były we wszystkich benzynowych samochodach wojskowych mających na wyposażeniu radiostacje. Spotkałem się też z tym w kilku radiowozach policyjnych - ale tych starszych. Ja od dłuższego czasu poszukuję oryginalnegu takiego układu do mojej Nivy - widziałem raz kiedyś coś takiego w oryginale. Niestety, w katalogu części zamiennych taka pozycja nie występuje, więc żaden z hurtowników nie podejmuje się tego sprowadzić. Chyba przyjdzie mi coś takiego samemu wykombinować z użyciem lakieru przewodzącego i miedzianej, pocynowanej plecionki taśmowej.
  • #34
    viruseq
    Poziom 12  
    witam jak w temacie po zalaczeniu silnika w CB wystepuja zaklucenia trzeba sie bardzo mocno skrecac zeby nie bylo szumow i skraca sie bardzo zasieg :( o co chodzi slyszalem ze to wina TOLKONEKTOW ? istnieja jakies filtry przeciw zakluceniowe ? moze macie jakis schemat albo znacie jakas firme ktora cos takiego sprzedaje ? chodzi o to by to naprawde dzialalo ?


    z gory wielkie dzieki za jakiekowiek info :)
  • #35
    machiness
    Poziom 14  
    Napewno nie kupuj tych z allegro za ok 30-40 zł. To nic nie warte sprzęty. Wypróbowałem 3 sztuki i nic nie przyniosło efektu.
  • #36
    viruseq
    Poziom 12  
    to jak sobie z tym poradzic >?<
  • OptexOptex
  • #37
    Preskaler
    Poziom 38  
    A masz auto czy "malucha"? Usterka leży po stronie samochodu i jest bardzo trudna do usunięcia. Polega to na odkłóceniu instalacji i ekranowaniu przewodów WN. Temat był już omawiany na "Forum". Może też być (dodatkowo) żle zestrojona antena lub (np.) brak dobrej masy w tej antenie.
  • #38
    bluedragon
    Poziom 11  
    może chodzić o zasilanie kiedy silnik pracuje to do akumulatora idzie większe napięcie niż 12 volt m(u)głbyś zastosować jakiś stabilizator albo to może być też coś innego

    Proszę zwracać większą uwagę na pisownię.
    Polecam FireFoxa ze słownikiem języka polskiego.
    (Rc)
  • #39
    Preskaler
    Poziom 38  
    Tu nie chodzi o stabilizację tylko o ZAKŁÓCENIA!
  • #40
    mkos1
    Poziom 29  
    bluedragon napisał:
    może chodzić o zasilanie kiedy silnik pracuje to do akumulatora idzie większe napięcie niż 12 volt mugłbyś zastosować jakiś stabilizator albo to może być też coś innego


    Kolegi radio przez chyba 3 miesišce w domu pracowało na zasilaniu 16V zanim nie zmierzył ile dostarcza zasilacz i ... żyje nadal !

    :arrow: viruseq - możesz powiedzieć jakie to autko ?
    Czy zakłucenia masz także przy odłaczonej antenie ?

    Spróbuj może na poczštek zasilanie radia wzišœć bezpoœrednio z accu.
  • #41
    viruseq
    Poziom 12  
    problem w tym ze nie moge okreslic jakie to jest auto bo pracuje w serwisie CB i montujemy radyjka w przeruznych autach ale teraz mam np. problem z nowa renowka ale nie wydaje mi sie by przyczyna bylo auto chodzi tu o mase prawdopodobnie jest albo pociagnieta ze zlego miejsca lub tez +12 i trzeba by byo to napiecia jakos oczyscic nie wiem zdaza sie tez tak ze zamontojemy radyjko i po nacisnieciu mikrofonu slychac w glosnikach o radja zwyklego to co mowi sie do mikrofonu jakies przebicie czy cos ? ma ktos cos na to bo mi nic kompletnie do glowy nie przychodzi chcialem kupic ten filtr co sprzedaja na allegro ale kolega tu na forum wypowiedzial sie ze to nie dziala ? wiedz co dziala ?
  • #42
    fgh98
    Poziom 18  
    Ustal czy zakłucenia trafiają przez antenę czy od strony zasilania.
    A póżniej dopiero podpowiem Ci jak.
    W tym celu podłącz radio do osobnego akumulatora,i powiedz co się dzieje. Pozdrawiam.
  • #43
    viruseq
    Poziom 12  
    oki doki to dam znac jak sie dowiem co i jak
  • #44
    mple
    Poziom 14  
    Panowie,t o samo jest u mnie, autko to BMW 325i E30. Zaklocenia na 100 % od zasilania i tylko na wlaczonym silniku. Co zrobic ?
  • #45
    1mirko
    Poziom 11  
    mple napisał:
    Panowie,t o samo jest u mnie, autko to BMW 325i E30. Zaklocenia na 100 % od zasilania i tylko na wlaczonym silniku. Co zrobic ?

    czy jesteś pewien ,że od strony zasilania???
    Ja mam 325 E36 i przefiltrowane zasilanie.Bardzo mała różnica
    z filtrem cze bez ale możliwe ,że masz radio bez dobrego
    wewn. filtra.
    Mi mocno sialo od strony antenki (magnesowej),słychać było "silnik"
    a po zmianie na motylka wkręconego w bezpośrednio w blachę
    zakłóceń jest o wiele mniej. Jedynie jak się masa traci to coś tam
    skrzeczy no i gdy się przemieszczam koło nadajników lub kabli wys.nap.

    Sprawdź se na dodatkowym aku czy też się przenoszą . Jeśli tak to
    bardziej wygląda to na antene lub złe jej zmasowanie itp.

    pozdro....
  • #46
    bocian_s
    Poziom 12  
    viruseq napisał:
    ... problem z nowa renowka ...

    jaki to problem??
  • #49
    fgh98
    Poziom 18  
    viruseq napisał:
    oki doki to dam znac jak sie dowiem co i jak

    Jakoś się nie odzywasz,jak będziesz miał czas to odpowiedz.
  • #50
    szymon210
    Poziom 21  
    Witam mam ten sam problem auto renault laguna, ogólnir to montuje radia we wszystkich autacha, ostatnio w aucie terenowym nie mieliśmy gdzie przykręcić anteny gdyż cała buda plastikowa zrobiliśmy tak że antene przykręciliśmy do plastikowej burty a mase podaliśmy grubym przewodem bezpośrednio do anteny, antene skręcilismy z płatem blachy od spodu. Efekt był taki że przy wyłączonym silniku wszystko było ok ale po włączeniu klimatyzacji, wycieraczek, kierunkowskazów lub innych użadzeń były straszne zakłócenia! podstawialiśmy antene, radia, kabel antenowy, i bez skutku, musieliśmy nawet zmienić syrenke od alarmu gdyż w momencie nadawania w cb zaczynała uaktywniać się syrenka! sprawdziliśmy że zakócenia dostają się od strony anteny nie zasilania. Co proponujecie zrobić czy jest jakiś filtr, antenowy ? anteny na których bylo zakłócenie były strojone prawidłowo. Proszę o pomoc. I mam pytanie odnośnie tzw beczek śmiechu chodzi o to że nie można przedłużać kabla od anteny lutując go trzeba zakładać te beczki czy to prawda?
  • #51
    Preskaler
    Poziom 38  
    Zacznę od łączenia kabla. Najmniejsze straty są w kablu, jeśli jest on w całości (te kilka metrów można w całości wymienić), trochę strat wprowadza też "beczka", ale jest wygodna w użyciu. Kabel można łączyć, ale jest to trochę uciążliwe i takie połączenie wykonane niefachowo może wprowadzić dość duże straty. Najlepiej jest to zrobić na wprost, zastępując izolację żyły gorącej klejem termicznym (takim w laskach topionym w pistolecie lub w ostateczności lutownicą). Oplot (ekran) najlepiej lutować wielopunktowo (w koło). Wadami takiego połączenia jest:
    1. Duża pracochłonność;
    2. Duże straty w.cz.;
    3. Mała wytrzymałość mechaniczna (wrażliwość na uszkodzenie);
    4. Pogrubienie kabla w miejscu łączenia.
    Co do zakłóceń, to trzeba koniecznie sprawdzić, czy na innej baterii (niż akumulator) też są te zakłócenia, i jeśli są, to trzeba ekranować i odkłócać wszelkie urządzenia zakłócające łącznie z przewodami zasilającymi (te urządzenia). Zakładam przy tym, że antena ma dobrą masę, jest dobrze zestrojona i podłączona. Filtr antenowy może troszeczkę zmniejszyć te zakłócenia, ale nigdy ich nie zlikwiduje.
  • #52
    szymon210
    Poziom 21  
    Pytanie jak je odkłócić i jak ekranować np panel klimatyzacji, jak odkłócić silnik wycieraczek? a jeżeli zakłócenia wchodza od strony anteny? bo jak napisałem po odłączeniu anteny zakłóceń nie ma. Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
  • #53
    Preskaler
    Poziom 38  
    Cały panel nie trzeba odkłócać tylko silnik. Zwykle jest to jeden lub dwa kondensatory (10nF - 47 nF) i dławik (kilkanaście zwojów drutu - Fi 0,5 nawinietego na ferrycie o średnicy kilku milimetrów) użytych jako filtr "Pi". Przy silnikach większej mocy drut musi być grubszy. Filtr ten montuje się możliwie jak najbliżej szczotek, na przewodzie zasilającym silnik. W fabrycznym wykonaniu jest on montowany tuż przy szczotkach. Jeśli samochód nie jest przystosowany fabrycznie do uniwszczenia w nim radiostacji to jest to amatorsko bardzo trudno zrobić. Często samochody zagraniczne sprowadzane do nas mają wmontowane przypadkowe silniczki bo mechanicy remontujący takie auto nie zwracają na takie szczegóły uwagi. Ja, kupując nowe auto w salonie zapytałem o możliwość zamontowania radiostacji w odpowiedzi usłyszałem, że to może zrobić TYLKO serwis firmowy za cenę która zjerzyła mi włosy na głowie, jeśli natomiast sam to zrobię to utracę natychmiast gwarancję.
  • #54
    Dulan
    Poziom 26  
    Tak, ale jak komuś wyje przy włączonych wycieraczkach czy pompce w zbiorniku, a do tego dochodzą śmieci z układu wysokiego napięcia to już kiszka. Nikt normalny nie będzie zakładał filtrów na każdy z elementów.
    Może plusowy kabel do radia zaekranować...?
  • #55
    olo
    Poziom 18  
    Koledzy jedno mnie zastanawia,czemu wszyscy stawiają na to że zakłocenia rozprzestrzeniają sie przez instalacje elektryczną samochodu? a może wchodzą przez antenę? aby to sprawdzic przy włączonym silniku odepnijcie antenę od radia i zobaczcie jaki jest tego efekt. Jesli zakłocen nie bedzie to oznacza że filtry na zasilaniu CB nic nie poskutkuja. I trzeba walczyc ze zrodłem zakłoceń
  • #56
    Dulan
    Poziom 26  
    Najszybsza i najlepsza metoda.
    Wywalamy filtr ze zbędnego monitora, TV lub przetwornicy(ten ostatni polecam). Podpinamy go na kable, które idą do radia( zarówno + jak i minus ). Dokładamy kondensator elektrolityczny (w moim przypadku 2200mF) między + i - w miejscu gdzie przylutowany jest filtr do naszego kabla od radia. Efekt jest SUPER!.
    Wszyskie śmieci znikają. Jeżeli u kogoś nie poskutkuje, to dołożyć drugi filtr w szereg i zwiększyć pojemność kondensatora i nie ma bata!.
  • #57
    psuja
    Poziom 17  
    Witam!
    Kolego Dulan gdzie znajde i jak rozpoznam taki filterek w TV lub w innym urządzeniu ? Mam full sprzetu - dawców. Mozesz mi jakoś pomóc?
    Pozdr
    Jacek
  • #58
    Dulan
    Poziom 26  
    Ten fltr ma 4 nóżki. Jest on na wejściu zasilania 230V zaraz za gniazdem w okolicy bezpiecznika sieciowego. Wygląda jak mały transformatorek.

    Daj znać czy znalazłeś i czy pomogło :)
    Pozdrawiam
  • #59
    vorobiej
    Poziom 14  
    jezeli zaklucenia sa od anteny a nie od instalacji elektrycznej to taki filtr raczej nic nie pomoze
  • #60
    psuja
    Poziom 17  
    Witam!
    zanim wziąłem sie za jakiekolwiek fitry, pokusiłem się o odłączenie anteny na właczonym silniku. Okazało się ze bez anteny w radiu CISZA! Wskazuje to chyba na zakłucenia od anteny. Jest na to jakaś rada ?
    Jacek