Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiotelefonach po włączeniu silnika itp...

bedziek 10 Sty 2007 19:41 127920 1491
  • #331 10 Sty 2007 19:41
    ciomateusz
    Poziom 14  

    Witam Tadeuszu
    z tym ze jest ten maly kondensator jest mniej odporny mechanicznie to sie zgodze ale bez problemu mozna go umiescic w tym filtrze bez uszkodzenia go. A co do przecierania sie przekladki izolacyjnej to nie moge sie zgodzić - skoro w radju (w którym czesto sie reguluje fale) sie nie przetarla to czego ma sie przetrzec w tym filtrze w którym jak juz ras go ustawimy to raczej sie go nie rusza - tylko raz na jais czas do korekty tak ze Twoje stwierdzenie na ten temat jest wedluk mnie bledne. Mam pytanie do pifiltra czy trzeba będzie odszielić ekranem cewke od kondensatorów czy to raczej zbędne przedsięwzięcie???
    Czekam na twoje dalszlsze posty kiedy przejdziesz do opracowywania pifiltra
    Pozdro

  • Fibaro
  • #332 11 Sty 2007 06:12
    Swadzyniak Tadeusz
    Poziom 11  

    Szanowni koledzy, więcej informacji na temat Chlorku żelaza - znajdziecie na stronie:
    http://www.google.pl/search?q=chlorek+%C5%BCe...&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
    natomiast informacje o kalafonii :
    http://www.google.pl/search?q=kalafonia&ie=ut...&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:



    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    Serdecznie witam wszystkich zainteresowanych -
    Witam także Ciebie Mateuszu.

    Przed chwilą skończyłem następny numer dokumentacji filtru przeciwzakłóceniowego. Teraz możesz zapoznać się w całości z procesem wykonania druku powierzchniowego. Zaopatrz się w kalafonię oraz preperat do wytrawiania płytek drukowanych - ''Chlorek żelaza". Do obu tych akcesoriów masz linki na tej stronie.
    Świetny wywód z tym kondensatorem, ja Ci powiedziałem to co konieczne, a sam zrobisz jak będziesz uważał. Wysuwając takie wnioski nie wziąłeś pod uwagę, że zwykłe radio jest tylko odbiornikiem, natomiast radio CB posiada jeszcze nadajnik który wypromieniowuje dużo większą energię w.cz. (wysokiej częstotliwości), niż odbiornik radiowy odbiera.
    To są dwa jakże odmienne tematy!. A skąd jesteś taki pewien, że kiedyś nie przyjdzie Ci do głowy, podłączyć do CB - radia wzmacniacz mocy (dopalacz) 50.W, a może więcej. Jak myślisz, co się wtedy stanie z tym Twoim pięknym miniaturowym kondensatorkiem?.
    Zostanie tylko wspomnienie, a jeśli będziesz miał szczęście, nie ucierpi stopień końcowy.
    nadajnika.
    Płytka z laminatu będzie tylko po to, aby zamontować na niej oba kondensatory a z drugiej strony przylutować cewkę. Zastosowana płytka będzie pełniła rolę elementu usztywniającego, aby oba kondensatory oraz cewka były mechanicznie bardzo stabilne.
    Zaekranowany będzie tylko obudową, w której będą dwa gniazda koncentryczne.
    PI-filtr będzie wykonywany zaraz po ukończeniu ''Filtru przeciwzakłóceniowego.
    Niedługo zacznie rozwidniać się, jestem bardzo zmęczony.
    Serdecznie pozdrawiam i dziekuję za post z zapytaniem.
    Tadeusz.

  • #333 11 Sty 2007 19:52
    nuti
    Poziom 10  

    Witam

    Założyłem CB uniden 520xl oraz Antenę do uchwytu na klapę (ford escort combi) podłączyłem do wiązki z Radia.
    I tu problem w radiu nie ma szumów a na CB są szumy, sprawdzano kable antene i wszystko jest ok. A szumy silnika są dalej.

    Czy pomoże w tej sytuacji filtr szumów ?

    Pozdrawiam

  • #334 11 Sty 2007 21:03
    ciomateusz
    Poziom 14  

    witam
    W takim wypadku sie musze z tobą zgodzić te kondensatory słabo sie nadaja chociasz przy 4w mozna zarezykowac no ale lepiej nie!!. Czytalem jeszcze raz twój opis strojenia anteny za pomoca pifiltra i chciałem sie zapytać czy najpierw stroi sie bez podłączonej anteny (sam pifiltr) a dopiero po uzyskaniu swr 1.1 dolancza się antenę i wtedy już długością bata sie stroi?? czy zle cie zrozumiałem jesli zle to prosze wytłumacz mi to jasniej.
    Dzięki za kolejny post i pozdrawiam

  • #335 12 Sty 2007 10:43
    Swadzyniak Tadeusz
    Poziom 11  

    Serdecznie witam i pozdrawiam wszystkich zainteresowanych -

    Odpowiadam koledze ''nutiemu''.

    Podejrzewam , że problem tkwi u Ciebie, jak i u wielu innych użytkowników radia CB w dwóch przyczynach. Cały czas śledzę ten problem u wszystkich zainteresowanych i w oparciu o moje doświadczenie, postaram Ci to jak najdokładniej wyjaśnić.
    1. Przyczyna!. Może być w nieodsprzęgniętych kondensatorami urządzeniach elektrycznych takich jak: układ zapłonowy i alternator. Silniczki: wycieraczek, spryskiwacza szyb, czy wentylatora klimatyzacji przy wyłączeniu ich jeśli ''trzaski'' nadal bywają, to te urządzenia można wykluczyć. Zakłócenia od tych urządzeń przenikają przez przewody zasilające do CB radia.
    Nasuwa się pytanie dlaczego więc w zwykłym radiu ich nie słychać!, odpowiedź jest prosta, ponieważ wszystkie radioodbiorniki do montarzu w pojazdach mają taki miniaturowy "Filtr przeciwzakłóceniowy" bardzo prosty, ale skuteczny. Jest on miniaturowy, ponieważ radio przy odbiorze pobiera mały prąd. Radio znanych firm, które dbają o jakość i niezawodność swego produktu, filtr ten jest bardziej rozbudowany.
    2. Przyczyna!. Na pewno jest budowie urządzeń radiowych CB.
    Cofnąłem się pamięcią kilka lat wstecz, kiedy to także miałem CB radio i przyjeżdżali do mnie koledzy z podobnymi problemami. Z doświadczenia wiem, że radia CB, powiedzmy " z niższej półki", na co także wskazuje ich cena, posiadają w układach minimalny zasób elementów, który jest potrzebny do prawidłowej, w miarę na poziomie pracy. I wszystko jest dobrze, jeśli takie radio trafi do samochodu z zabezpieczeniami przeciwzakłóceniowymi. Gorzej jest jeśli trafi na pojazd pozbawiony tych zabezpieczeń, a jest ich przeważająca większość, wtedy zaczynają się problemy!.
    CB radia z ''wyższej półki'' jak Jekson i jemu podobne, to urządzenia bardzo rozbudowane i są odporne na zakłócenia.
    W Twoim przypadku może rozwiązać ten problem zewnętrzny "Filtr przeciwzakłóceniowy'', którego budowę zamieszczam każdego dnia na tej stronie w związku z rosnącym zainteresowaniem posiadaczy radia CB w samochodach. W nich nie można zastosować tak małego układu przeciwzakłóceniowego, jak w odbiornikach radiowych, ponieważ w trakcie nadawania, pobór prądu jest o wiele większy, i cały układ musi być solidniejszy. Ale wpięty bardzo blisko CB radia w przewody zasilające, spełni swoje zadanie.
    Aby przekazać materiały, sam buduję taki filtr i bardzo szczegółowo, krok po kroku objaśniam , aby nawet początkujący elektronicy, mogli go wykonać. Jest bardzo prosty, tylko należy włożyć w niego trochę pracy.
    Jeśli masz nadal zapytania do tego tematu - pytaj!. Służę pomocą.
    Bardzo serdecznie pozdrawiam
    Trzymaj się ciepło
    Tadeusz.

    Dodano po 3 [godziny] 37 [minuty]:

    Serdecznie witam ponownie -
    Witam Mateuszu -
    Już montuję filtr przeciwzakłóceniowy (SIMENS- a). Polutowane mam już obie ścianki szczytowe, wraz z gniazdami zasilania i masy. Dziś już nie zdążyłem skończyć redagowania materiałów, gdyż na zegarze widnieje 6:30, ale w nocy ukażę się następna strona w poście.




    Zanim będziesz chciał podłączyć PI-filtr do anteny, sprawdź ją czy jest dobrze skręcona, czy nie ma luźnych elementów. Zabezpiecz wtyczki, jak Ci opisywałem. Jeśli to wszystko będzie w porządku. Załóż PI-filtr i kiedy zaczniesz stroić go, dobierając odpowiedni odczep, i kręcąc pokrętłami kondensatorów, będziesz w stanie sprowadzić SWR do 1,1, to antena, kabel, miernik SWR - będą tworzyły nierozerwalną całość.
    Teraz, kiedy z różnych względów nastąpi odstrojenie, np. skrzywisz czynny element anteny, czy poluzuje się, nie będzie to problemem dla Ciebie, ponieważ przed każdym nadawaniem, kiedy uruchomisz CB radio, przeskoczysz na boczny wolny kanał, naciśniesz przycisk mikrofonu i spojrzysz na miernik SWR. Jeśli wskazówka pokaże 1,2, oznaczać to będzie, że nic się nie dzieje i skorygujesz pokrętłami, sprowadzając odbitą do 1,1. Natomiast jeśli przy sprawdzaniu przed nadawaniem SWR będzie większy niż 1,3, oznaczać to będzie, że jest coś nie tak z anteną lub kablem. W latach, kiedy miałem radio CB, panował przykry zwyczaj, wbijania szpilki w kabel antenowy osobnikowi, który miał lepsze radio od reszty. Taka usterka była bardzo trudna do wykrycia. Pomiar omomierzem kabla wskazywał zwarcie, ale nie można było znaleźć przyczyny. Dopiero przeciąganie zamkniętą dłonią po kablu można było wyczuć maleńki zadziorek uszkodzonej izolacji i udawało się wyjąć szpilkę. Perfidia zawiści dotknęła zenitu!. Wbijali teraz szpileczkę tak że nieco wystawała, obcinali ją i resztę wciskali głęboko, że nie było można wyczuć niczego na powierzchni kabla. W takim przypadku, kabel był już do wymiany. Dobrze, że osoba ta nie nadawała przy zwartym kablu, tylko stwierdziła że odbiornik nie pracuje - zupełna cisza, tylko lekki szum w głośniczku.
    Jeśli będziesz miał PI-filtr i reflektometr w instalacji antenowej, zapewne wykryjesz każde odchylenie od normy, i na pewno uratujesz swe radio przed zniszczeniem.
    Jeśli teraz masz odbitą np. 1,3, odblokuj element czynny anteny wciśnij go do końca, zablokuj i utnij z czubka około 5.mm i ponownie sprawdź odbitą, jeśli nieco spadła, to będzie dla Ciebie sygnałem, że idziesz w dobrym kierunku, jeszcze raz utnij 5.mm i sprawdź odbitą. Jeśli teraz zwiększyła się nieco. Odkręć blokadę i wyciągnij element czynny anteny około 2.mm i zablokuj. Będziesz pewien, że antena jest już zestrojona do takiego poziomu, że dalsze próby nie dadzą żadnego efektu. Kiedy będziesz miał już PI-filtr, po jego zamontowaniu, spokojnie sprowadzisz jej odbitą do 1,1.
    Dziękuję za post z pytaniami i serdecznie pozdrawiam.
    Trzymaj się ciepło
    Tadeusz,

    Dodano po 3 [godziny] 46 [minuty]:

    Szanowni Koledzy -

    W związku z dużym zainteresowaniem materiałami o"Filtrze typu PI", pragnę udostępnić materiały graficzne związane z budową tegoż urządzenia. Temat postu "Filtr dopasowujący antenę" nie może być ukazywany na tej stronie, ponieważ jest niezgodny z regulaminem Portalu.
    Dlatego odszukałem temat pokrewny o nazwie "Dostrojenie matchera?, gdzie będę redagował temat Filtru typu PI.
    Aby ułatwić odszukanie wszystkim zainteresowanym tego tematu pozostawiam link:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3436402#3436402
    [/b]
    Tadeusz.

  • #336 12 Sty 2007 11:35
    nuti
    Poziom 10  

    Witam

    Założyłem filtr przeciwzakłóceniowy, problem jest nadal, jednak w mniejszym stopniu. Juz w 2 serwisach powiedzieli mi ze tego nie idzie juz wyeliminowac na poziomie CB lecz trzeba "próbować" u mechanika z instalacją. POwiem tak, jak sie rozmawia zakłoceń nie ma, są one tylko na szumach ale od czego jest SQ :)

    Pozdro

  • Fibaro
  • #337 12 Sty 2007 23:46
    Swadzyniak Tadeusz
    Poziom 11  

    Bardzo serdecznie witam wszystkich zainteresowanych -

    Serdecznie witam nuti -

    Dziękuję za post z informacjami. Mam do ciebie prośbę, podaj mi informacje o tym filtrze, którego zastosowałeś ważna jest wielkość, czy wewnątrz są przegrody, a jeśli masz taką możliwość, wykonaj zdjęcie jego wnętrza. To było by dla mnie porównaniem do tego filtru, którego dokumentację przekazuję. Ty już sprawdziłeś swojego na zakłóceniach w samochodzie. Filtr (SIMENS-a) ma pięć komór w których znajdują się kondensatory i pierścienie ferrytowe z cewkami.
    Przy tej ilości komór filtr ten powinien być bardzo skuteczny.
    Kiedyś walczyłem z zakłóceniami powodowanymi przez CB radio stacjonarne na instalację telewizyjną w naszym bloku. Zajęło mi to miesiąc doświadczeń, po którym skonstruowałem rozbudowany filtr przeciwzakłóceniowy, zawierający dziewięć komór, w których były "pułapki"na harmoniczne. Wyciął zakłócenia i mogłem pracować.Wielu kolegów miało podobny problem odnośnie zakłócania sąsiadom przez CB radio po wysokiej częstotliwości. Przekazywałem im materiały tego filtru. Wiadomo, że CB-iści pracowali w różnych firmach, jeden z nich podjął się przetestowania laboratoryjnego. Czekaliśmy wszyscy na jego werdykt. Okazał się bardzo dobry. Przekazał mi wykres przenoszenia filtru.
    Do 30.MHz tłumi zakłócenia do około 3dB, do 33.MHz - 7dB, do 40.MHz - 25 dB, a przy 52.MHz - tylko do 80 dB.
    Ten temat zakłóceń przez CB radio po wysokiej częstotliwości , został uwieńczony powodzeniem.
    Teraz chciałbym dopracować taki filtr, który byłby tak skuteczny jak poprzednik, ale eliminujący zakłócenia w pojazdach samochodowych, przez układ zasilający radio CB.
    Im większą wiedzę zgromadzę, tym łatwiej można będzie ten problem wyeliminować.
    Serdecznie dziękuję i pozdrawiam,
    Trzymaj się ciepło
    Tadeusz.

  • Fibaro
  • #338 16 Sty 2007 18:34
    ciomateusz
    Poziom 14  

    Witam
    Wykonałem ten filtr Tadeusza niestety nie pomugł zakłucenia jak były tak sa (według mnie te zaklucenia przez antenke wchodzą)
    dzięki za wszystko i pozdro

  • #339 17 Sty 2007 13:04
    dynanometr
    Poziom 9  

    zmienic radio na cobre19(jeśli chodzi o tanioche) a jeszcze lepiej na unidena 520 i będzie dobrze ja sobie dałem siana zmieniam radio na to co wydałem na te filtry i głupty typu kondensatory i robota. to juz bym miał coś lepszego. ale dzięki trzeba docenic trud kolegi ktory starał sie pomóc i niestety chyba zrezygnował po poście Mateusza:D

  • #340 17 Sty 2007 23:37
    AndrzSa
    Poziom 11  

    Witam.
    Przeczytałem wątek od początku do końca. Walczyłem z zakłoceniami od dawna ..w różny sposób. Coś w stylu pierdzenia przy uruchomionym silniku jak było tak jest ale teraz chyba trochę lepiej. Wchodziło "toto" przez antenę. W tej chwili (a próbowałem juz prawie wszystkiego (odłączanie alterantora przez sciągnięcie paska, odłączania zaislania z tego co dało się odłączyć, wymiana świec, kabli Wn itd), założyłem pierścionek a raczej wałeczek (dzielony) ferrytowy z nawinętym przewodem (kabelkiem) na przewód antenowy w pobliżu radyjka. Jest chyba a raczej na pewno lepiej niż było. Dlaczego tak jest nie wiem ale łapalem się już wszystkiego.
    Pozdrawiam

  • #341 19 Sty 2007 21:57
    ciomateusz
    Poziom 14  

    Witam
    kolego AndrzSa mógł byś opisać jaki to jest ten pierscionek i jakim kablem nawinoleś i ile zwoi no i dzie ten kapel podlączyleś coś czuje ze to może pomuc (też jusz wszystkiego prubowalem i raz jest idealnie prawie a raz do kitu)
    Pozdro

  • #342 20 Sty 2007 18:38
    AndrzSa
    Poziom 11  

    W tej chwili trudno mi podać dokładnie ile i jak. Samochód w garażu.
    Ferryt złapałem z jakiegos urządzonka. Jest w kształcie wałeczka o długości ok 4 cm z wew. srednicą trochę większą od średnicy przewodu antenowego. całosć dzielona na dwie połowki i zapinana zatrzaskiem (plastykowym) tak ze nie ma problemu z zakładaniem i zdejmowaniem z przewodu. Ilośc i kierunek zwojów dobierałem na zasadzie prób. O ile pamiętam jest ich około 10 i nawiniete zostały przy otwartych połowkach ferrytu w które wsadzilem przewód i zatrzasnąłem.
    Ze wzgledu na podział tego ferrytu i łatwy montaz i demonataż mogłem szybko dobrać optymalne dla mnie warunki i stwierdzić albo i nie poprawe lub pogorszenie.

  • #343 21 Sty 2007 13:19
    ciomateusz
    Poziom 14  

    witam
    Mugł bys zamieścić zdjęcie tego ferytu??
    jakim to kablem jeszcze nawinoles? bo rozumiem ze ten feryt jest zalozony na kabel antenowy i na nim (ferycie) nawinoles 10 zwojów tak? no ale nie wiem gdzie ten kabel podłączyłeś (czy podłączyles go w + zasilania cb czy zmasowane to jest??)
    pozdro

  • #344 21 Sty 2007 16:03
    lesnick
    Poziom 10  

    Pisze w akcie desperacji. Już ponad dwa miesiące walcze z zakłóceniami w moim CB. Zlokalizowalem zródło szumów - sieje alternator. Zakłócenia prznikają przez zestrojoną antene...po zdjęciu bata cisza. Zakłócenia generują sie w jednym z trzech przewodów ( o przekroju 1mm^2 )doporowadzonych do alternatora na którym napiecia pojawia sie dopiero po uruchomieniu silnika (na pozostałych dwóch przewodach o przekroju 2,5 - 2 mm^2 napiecie jest cały czas). Dokonałem kilku prób likwidacji tych zakłóceń:

    I. kondensator elektrolityczny 4700 uF 50V wpięty pomiedzy przewód ktory siał a masą. Zakłócenia znikły ale i przestał mi ładować alternator. Próbówka którą podłaczylem zaczynałą mrugac (silnik wchodził na wyższe obroty czyli alternator nie obciążał silnika) podczas gdy normalnie dawała intensywne prawie stałe światło.

    II. zmiana kondensatora na elektrolityczny 2200 uF 35V rownież szumy ustawały ale nie ładował alternator

    III. Filtr przeciwzakłóceniowy (zakupiony jako filtr na zasilanie do radia) szumy ustały ale alternator nie ładuje

    IV. W szereg podłączyłem przewód 1mm^2 nawinięty na rdzeniu ferrytowym sciągnietym z przewodu zasilajacego monitora - zakłócenia nie ustały

    V. Przewody owinąłem folią aluminiową i podłączyłem do masy - ekranowanie też nie pomoglo - szumi nadal

    VI Wymieniłem szczotki na nowe - poziom zakłóceń nie zmienił sie - więc powtórzylem punkty I - V przy nowych szczotkach - bez rezultatu

    Prosze o pomoc. Jakie filtry mogłbym jeszcze zastosowac. Dlaczego siada zasilanie gdy wepne pojemnosc. Jakie rodzaj kondensatorow trzeba zastosowac aby wycieło mi w.cz a pozostawilo ładowanie. Jeżeli jedynym wyjsciem jest zepchniecie auta w przepaść napiszcie - nie bede sobie zawracał głowy.
    pozdro Lesnick

  • #345 22 Sty 2007 23:10
    Colto
    Poziom 2  

    Witam Kolegów,
    Również chciałem prosić o pomoc bo nie znalazłem odpowiedzi w przeczytanych postach.
    Mój problem to zakłócenia, które wchodzą przez antenkę (mój zestaw to magnes + antenka Sirio Megawatt 3000 + President Johnny II, kupiłem rok temu, nowe).
    Antenka jest zestrojona cud malina (dzisiaj byłem w serwisie). Zakłócenia pochodzą z instalacji gazowej, na 90% z wtryskiwaczy gazowych - są sterowane elektrycznie (instalacja jest marki Prins). Objaw jest taki jadę na gazie, wzrasta prędkość obrotowa silnika i narasta wycie w radyjku, przełączam na benzynę cisza. Powyżej 3 tyś. obrotów jest to nie do zniesienia, a bardzo dużo jeżdżę w trasie. Byłem w firmie Bigbas w Wa-wie przy trasie Toruńskiej, panowie powiedzieli żebym pojechał do warsztatu, który montował gaz, a panowie od gazu odsyłają mnie do serwisu CB.
    Mam dość jeżdżenia, chciałbym po prostu rozwiązać ten problem.

  • #346 23 Sty 2007 13:34
    tatra-mario
    Poziom 9  

    W moim przypadku antenka zbierala zakłucenia i na poczatku stala na środku dachu a gdy przestawiłem ja na tył jest spoko:D

  • #347 23 Sty 2007 15:27
    lesnick
    Poziom 10  

    W moim wypadku poziom zakłoceń jest tak duży że gdy nawet postawie antene magnesową (pożyczoną - sam mam montowaną na stałe) obok samochodu ( długość przewodu ) to i tak bardzo słuchać wycie zmieniające sie wraz z obrotami.

    Słyszalem że do odkłucania stosuje sie inne kondensatory niż elektrolityczne - ale to ze względu na to że słabiej wycinają w.cz. wiec nie jestem pewnien gdzie leży prawda - jeśli ktoś wie to niech napisze jak powycinać te szumy bez utraty ładowania alternatora

  • #348 23 Sty 2007 16:41
    dex
    Poziom 27  

    Konedensator między zasilaniem nie może psuć ładowania, nie ma takiej możliwości, jakieś fałszywe wnioski. Obciążenie próbówką alternatora to dla niego żadne obciążenie alternatory maja moc 0.75-1kW! Jak próbówka miga to coś z alternatorem brak wzbudzenia, prostownik itd.etc. Sprawdzić alternator u fachowca.

  • #349 23 Sty 2007 18:42
    dawid4133
    Poziom 2  

    Witam, jestem to po raz pierwszy, mam problem z radiem. Posiadam Opla Corsę A,seryjne radio usunąłem, kupiłem inne używane, kaseciak. Niestety pojawił się z nim pewien problem, na postoju dźwięk jest ok. natomiast gdy przekręcę kluczykiem od razu pojawiają się takie szumy, że nic nie słychać, żadnej praktycznie stacji radiowej.
    Jak muza leci z kasety radio niesamowicie piszczy. Tak denerwuje to, że człowiek nie ma ochoty już go słuchać.
    Ze stacjami radiowymi jest podobnie, pisk się wzmaga jak przełączam biegi. Elektryk jak mi je podłączał mówił, że to winna radia a poza tym alternator pracuje i to z tego powodu bo pisku nie ma na postoju. Antena łapie fale radiowe tylko jeśli jest bliska, odbiornik w mojej miejscowości. Co mam zrobić aby wyeliminować ten pisak podczas jazdy jak gra kaseciak.?jak wzmocnić siłę sygnału w antenie? Antena jest stara seryjna od radia w samochodzie? Może jest już gdzieś poruszony ten problem, z forum pokierujcie mnie
    Pozdrawiam Dawid

  • #350 24 Sty 2007 18:22
    lesnick
    Poziom 10  

    co do braku ładowania to dowiedzialem sie ze mozliwe jest iż nastepuje wzbudzanie sie półprzewodnikowego regulatora napiecia jaki jest zastosowany w tym alternatorze, poniewaz to wlasnie kondensator stanowi obciążenie dla alternatora. Wprowadzenie pojemnosci do obciążenia może mieć negatywny wpływ na układ regulacji napięcia.

    Więc teraz nie wiem jakie inne filtry można zastosować.

    Może zna ktoś jakiegoś fachowca we Wrocławiu u którego mógłbym sie poradzić.

    P.S. Dzieki Dex za odpowiedź.

    LeSnicK

  • #351 25 Sty 2007 14:31
    dex
    Poziom 27  

    to może ten regulator jest walniety..Przecież masa elektroniki ma kondesatory filtrujące na wejściu, od strony zasilania.

  • #352 25 Sty 2007 15:39
    romek696
    Poziom 12  

    a ja w citroen saxo też mi wyje w miare wzrostu obrotów silnka(diesel) , wyje dmuchawa wycieraczki i wszystko co się włączy :-)

  • #353 25 Sty 2007 16:34
    fundik
    Poziom 2  

    Witam wszystkich wielkich :) Po przeczytaniu wszystkich postów doszedłem do wniosku, że przyczyną moich utrapień z CB - radio jest pompa paliwowa. (tak przynajmniej mi się wydaję) :) Znalazłem takie troszkę rupieci i chciałbym zapytać czy to może pomóc. Nie znam się na elektronice i nie chciałbym czegoś uszkodzić. Więc tak: z odkurzacza wymontowałem czerwone "ustrojstwo" podobno to dławik (KSEPpz - 011 0,1uF 1MHz + 2x3nF 8 MHz 250V~) no i chyba to rdzeń ferrytowy z zasilacza do kompa (2,5 cm średnicy zewnętrznej) (jakieś 26 zwojów). Pytanie polega na tym czy jak podłączę to do zasilania pompki paliwowej to czegoś nie uszkodzę? :) hehe. Mam jeszcze kondensatory 330uF 230V, oraz 1000uF na 16V czy to można jeszcze użyć?

    Ciekawe jest jeszcze pewna sprawa, po zmianie żródła zasilania (inny akumulator położyłem w samochodzie na miejscu pasażera) zakłócenia ustałją. Więc teoria, że to wina pompki paliwowej jakoś mnie nie przekonuje.


    Podłączyłem TO CUDO w kable zasilające radio.... I nic :D haha. Poprawę przyniosło podciągnięcie bezpośrednio zasilania z akumulatora :D I juz po poroblemie.... Powodzenia w zmaganiach z zakłóceniami :)

  • #354 25 Sty 2007 16:38
    lesnick
    Poziom 10  

    Myśle ze regulator jest OK ponieważ w moim przypadku jest wymieniany wraz z szczotkami a jak juz je pisałem wymieniłem. Tu chodzi o obciążenie pojemnością (filtrowanie) wyjscia alternatora a nie o stosowanie filtrów od strony obwodów wejścia.

  • #356 27 Sty 2007 00:06
    chriss666
    Poziom 9  

    Witam
    Dzisiaj borykałem się z zakłóceniami powstałymi od silnika wycieraczek i wyeliminowałem je prawie w 100%! przeczytałem chyba wszystkie posty odnośnie zakłóceń , próbowałem z kondensatorami przeciwzakłóceniowymi różnej maści i pojemności , niestety z marnym skutkiem, następnie podpinałem do silnika wycieraczek filtry przeciwzakłóceniowe w różnych urządzeń ( zasilacze od komputerów, z pralki , filtr ze starego flippera itp ) ,było o niebo lepiej niż na kondensatorach ale nie wyeliminowałem ich całkowicie , w końcu rozebrałem podkaszarkę do żywopłotów firmy krzak która o dziwo była bardzo dobrze zabezpieczona przed emisją zakłóceń wyciągnąłem z niej rdzenie ferrytowe jeden był na zasilaniu 230v w kształcie prostokąta ( zdjęcie dokładnie takiego samego jest kilka stron wcześniej tego postu) nawinięte było na niego przeciwsobnie ( jedna żyła w prawo , druga w lewo) po 15 zwojów drutu 1,5mm^2 w koszulce ( np takiego jaki jest zastosowany w domowych instalacjach elektr) i zakłócenia wyeliminowałem całkowicie wpiąłem go pomiędzy + silnika wycieraczek a kostkę zasilającą silnik, drugą stronę wpiąłem pomiędzy - silnika a minus wolniejszego biegu z kostki czyli wszystko szeregowo .minus od szybszego biegu podłączyłem poprzez rdzeń ferrytowy okrągły o średnicy ok 1,5 cm ,nawinąłem na niego 7 zwojów w/w drutu i po sprawie . testowałem jeszcze ferryty od anten radiowych , inne owalne ze sprzetu komputerowego i w sumie wszystkie przynoszą efekty w mniejszym lub większym stopniu , najlepiej sprawdzały się ferryty z anten radiowych z nawiniętymi ok 20 zwojami ( ilość można dobrać doświadczalnie ) . żadne kondensatory nie przyniosły w moim przypadku efektu ! (a sprawdziłem ich ok 30, wszystkie typowo przeciwzakłóceniowe) polecam ten sposób wszystkim którzy mają zakłócenia od silników komutatorowych ( wycieraczek , dmuchawy lub klimy , pompki paliwa itp ) należy tylko pamiętać o doborze odpowiedniej wielkości , lub średnicy rdzenia ferrytowego i grubości drutu w zależności od poboru prądu danego urządzenia pozdrawiam i życzę udanej walki z zakłóceniami

  • #357 29 Sty 2007 16:25
    fundik
    Poziom 2  

    Pytanie: Jeśli wiem, że "sieje mi" z kopółki (sprawdzone u fachowca jakimś urządzeniem) czy da sie to jakoś wyelimować? Kopółkę z palcem zmieniłem, jest tam może jakiś filtr przecwzakłócenoiwy? Kale z akumulatora + rdzeń ferrytowy i filtr pomogły ale tylko połowicznie. Główny problem to "sianie zwiększające się wraz z obrotami" (Im słabszy sygnał nadającego tym trzaski słychac lepiej :)) Da sie to jakoś wyelimować? Aparat wymienić?

  • #358 07 Lut 2007 16:54
    pm111
    Poziom 1  

    koledzy a co powiecie na to:

    http://www.allegro.pl/item162745894_filtry_ferrytowe_do_kabli_audio_komputera_ferryty_.html

    http://www.allegro.pl/item162766749_pierscien_ferrytowy_rdzen_ferrytowy_chieftec.html

    ciekawe czy by pomogło
    aukcje znalazłem przypadkowo po rozpaczliwym szukaniu odpowiedzi na problem taki jak w temacie
    (u mnie drugie radio - najpierw alan 19 teraz uniden 520)
    i czwarta antena najpierw sirio mni potem president florida następnie hustler ic100 teraz president michigan
    swr 1,2 na tej ostatniej
    zakłócenia od anteny (opel vectra A 1,6)
    aktualnie dałem radio do sprawdzenia
    filtry nie pomagają
    nadawanie super
    zakłócenia przy odbiorze po włączeniu silnika
    zasilanie bezposrednio pod akumulator grubymi przewodami 4m2
    brak dalszych pomysłów

  • #359 07 Lut 2007 20:51
    ICE_MAN25
    Poziom 1  

    Witam wszystkich mam problem z cb radiem.
    podłączyłem cb radio razem z radiem samochodowym do istniejącej instalacji samochodu NEXIA 95r. kiedy radio samochodowe jest wyłączone to nie ma żadnego problemu , problem pojawia się dopiero kiedy włącze radio samochodowe, kiedy nacisne przycisk nadawania w mikrofonie cb to słyszę straszne piski w głośnikach samochodu i kiedy coś powiem do mikrofonu to również to słyszę w głośnikach jak wyłącze radio samochodowe to jeszcze to zjawisko pozostaje po czym po chwili zanika i jest już ok. następna zagadka dla mnie to jest to że kiedy włączone radio samochodowe wyjmuje powoli z miejsca jago zamontowania to piski powoli stają się słabsze a kiedy radio całkowicie opuści "swoją dziurę" to znowu wszystko wraca do normy i jest cichutko podczas nadawania jak wsuwam z powrotem to problem pojawia się coraz bardziej w miarę wsuwania radia głębiej do " jego dziury" CO MOŻE BYĆ TEGO PRZYCZYNĄ ???? POMOCY!!! radio cb to president JOHNNY II ASC a antenka to HUSTLER IC-100 dodam że wcześniej tak samo było podłączone radio COBRA 19DX-IV i nie było tego problemu

  • #360 07 Lut 2007 20:56
    161MDS01
    Poziom 24  

    Przyczyn może być wiele...Zła instalacja antenowa. nie dopasowanie anteny za duży SWR, brak ekranowania mikrofonu...Napisz jak jest zamocowana antena CB gdzie ulokowana ile od anteny radiowej???

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo